Helpot vaihtarit

• Viestiketjun aloittaja Positiivi
  • Ensimmäinen viesti
Positiivi
Onko muita, joilla on helpot vaihdevuodet? Minä aina luulin, että tämä olisi vaikea vaihe naisen elämässä, mutta sainkin yllättyä positiivisesti. Mieli on tasapainoinen, ei kiukuta, eikä masennuta, kuten nuorempana. Paino on pysynyt suht. ennallaan, nukun yöni hyvin (välillä on vähän lämmin olo, mutta se menee ohi nopeasti), seksi sujuu ym. Olen 54 v. ja viimeiset kuukautiset tulivat n. vuosi sitten. Harrastan liikuntaa ja syön terveellisesti (soija on kuulunut ruokavaliooni vuosia). En tiedä, onko elintavoilla ja esim. soijalla vaikutusta vai olenko saanut suotuisat geenit.
Hyvää vointia kaikille!

Minä myös....
.... olen päässyt aika vähällä, ja olen saman ikäinenkin. Tosin soijaa en voi syödä kilpparisairauteni takia, mutta helokki- ja kalakapseleita, magnesiumia ja seleeniä, sinkkiä, sekä H 1006 FIN.
Ruokailutavat olleet myöskin terveellisiä ja nyt aika rajoitteisiakin kilpparisairauteni takia. Punaista lihaa ei ollenkaan, esim.
Kuukautiseni poissa olleet tämän vuoden helmikuusta, vähäistä tiputtelua vain kerran tässä välillä ja menkkojen *paha olopäivä*, mutta vain sen yhden päivän. Ennen pari päivää ennen menkkoja ja kun runsas vuosi sitten alkoi *vv-oireet lievinä, niin ennen menkkoja 1 viikko tosi pahaa oloa.
Enkä kuulemma ole ärtyinen, päinvastoin rauhallisempi kuin ennen, vaikken ennenkään mikään ästyinen ollut.
Pakko koputtaa omaan päähän kolme kertaa, koska huomisesta ei tiedä.

Nainen 43v
Hei!

Voi sinua onnellista!! Tasan ei käy onnenlahjat. Olen itse kohta 44v nainen ja kärsin kovista oireista. Omena putosi kauas puusta. Oma äitinini ei ole koskaan tarvinnut minkäänlaisia hoitoja ja voi kaikinpuolin hyvin. Ole kiitollinen ihanteellisista vaihtareista. Olet saanut hyvät geenit. Omalta osaltani olen kuullut, että pitkät ja hoikat kärsivät enemmän vaihdevuosista. En tiedä, onko siinä perää vai olenko saanut vain huonommat geenit...

nainen 45
Niin alkoi minullakin vaihtarit jo vähän ennen 44-vuotta. kärsin kovista oireista (kaikenlaisista), välillä tuntuu pitkän aikaa että jo helpottaa, mutta taas ne sitten tulee ja muistuttaa itsestään. Äidilläni oli kyllä sama juttu ja olemme molemmat muuten lyhyitä ja hieman pullukoita, että en sitten tiedä miten menee... Hyvää kesää kaikille!

Kuullutta!!
Naiset, ketkä ovat ylipainoisia, ei pitäisi olla vaihtarioireet kovinkaan rajut, estrogeenia on niissä liikakiloissa. Mutta ei kait pidäkään paikkaansa.
Itselläni helpot, olen vähän enemmänkin alapainoinen, siis ihan vähän vain, etten ole mikää riukukaan. Ja lyhyt. Eli 164/58.

52 v.
Vielä en tiedä helppoudesta, ei pahempia oireita, lievää hikitystä öisin. Mutta se asia, jonka haluan nostaa esille, on itsellä ainakin ilon ja helpotuksen aihe, eli kuukautisten poisjäänti. Minulla on aina olleet tosi kivuliaat menkat ja kerran kuussa useampi päivä meni buranaa popsiessa. Ja ne mielialanvaihtelut ennen menkkoja, rintojen kipeytyminen yms. inhottavat oireet, eli kuukaudessa meni n. 2 vkoa kyseisten oireiden kanssa kamppaillessa.
No nyt menkat, tosin vasta eka kerran jäivät pois ja olo on suht seesteinen.
Eli en iloitse vielä ennenaikaisesti, mutta jos vaakakuppiin asetetaan ennen ja jälkeen oireet, niin nyt tuntuu hyvältä.
Voi matkoillakin olla paljon vapautuneemmin, kun ei tartte miettiä, sattuuko just sille viikolle. (Tiedän, että voi tulla vielä silloin tällöin, mutta noin niinkuin yleisesti).
Onko muilla positiivisia tunnelmia menkkoja hyvästellessä??

Yhteistyössä