Helpot/halvat (miel. kotoa löytyvistä tarvikkeista) naamiaisasut 4v pojalle ja 6v tytölle vappujuhliin??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hhh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hhh"

Vieras
Eli viikon päästä on 4v pojan kerhossa ja 6v tytön eskarissa naamiaisjuhlat ja asut pitäisi keksiä molempiin. Itse olen viimeisilläni raskaana ja lähtö sairaalaan voi tulla koska vaan seuraavan parin viikon aikana, joten välttämättä en enää ensi viikolla pääse kauppohinkaan etsimään tarvikkeita vaan olisi hyvä jos asut saisi jo nyt pääsiäisen aikaan katsottua kotona valmiiksi.

Prinsessa-asuun kyllä löytyisi tarpeet mutta tyttö on jo pari kertaa ollut prinsessa..

Eli muita helppoja ideoita?? Käytössä on ompelukone ja jotain yksinkertaista ja nopeaa pystyn myös neulomaan jos on tarpeen.

Tein halloweeniksi pojalle merirosvoasun, ostin kirpalta raidallisen vähän liian ison t-paidan ja leikkasin helman risaksi, helman käänteestä sai vielä vyönkin paidalle. Revin myöskin kaula-aukosta resorin pois ja taisin saksia hihnasuihinkin suikaleita. Sit vaan kartongista silmälappu. Sapelin tms. voi tehdä ihan pahvista ja päällystää foliolla.

Mä olen joskus neulonunnut kissanhännän, olisiko ollut jotain puolimetriä - metrin pitkä, täytettä ja ommeltiin joihinkin trikoohousuihin kiinni. Sitten oli paita johon laiton smasta langasta hartioille pätkiä.

Erittäin helposti saa korvia kun päällystää pannan vaikka talouspaperi+liisteripaperilla ja korvat sitten muotoilee eläimen mukaan. Hännän saa tehtyä myös, iso hakaneula vaan sitten väliin kiinni. Kestää päivän pari kuivua. Prinsessan saa tehtyä helposti omilla vaatteilla.

Meillä oli koulun naamiaiset ja neljälle piti repiä asut jostain. Rahat tosi tiukilla.

Yhdestä tuli kuningas -> kartonki kruunu päällystettiin foliolla ja siihen liimattavia timantteja, lakana viitaksi, miehen caprit pussihousuiksi, huivista vyö, valtikka kovasta putken pätkästä ja joulupallosta.
Kasvoihin maalattiin kiekura viikset.

Sheriffi -> tyyliin sopiva paitapusero, farkut, tähti tehtiin pahvista ja foliosta, länkkärihattu ja leikkipyssy mukaan. Kasvoihin miehekkäät viikset.

Kahdesta tuli intiaani. Toinen tyttö ja toinen poika.
Molemmille ruskeat vaatteet alle. Päälle leikkasin miehen vanhhasta t-paidasta toiselle hapsupaidan ja toiselle hapsuliivin.
Intiaanipäähine pojalle löyty valmiina. Tytölle tein huivin niin et sidoin nurkkiin solmut ja asettelin niin et kummallekin sivulle päätä tuli 2 solmua. Solmukohtiin sit tungin höyheniä.
Tytöllä nilkkapituinen ruskea hame. Ja kaapissa oleva lapin nukke kainaloon.
Poika teki ite keihään puun oksasta ja sito siihen nauhoja ja höheniä. Varmistin opettajalta saako keihään viedä kouluun. Molemmille tietenkin kunnon sotamaalaukset..

toivottavasti jotain ideaa sait.

Yhteistyössä