Help!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikku myy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pikku myy

Vieras
Hei kaikille, jotka olette jossain elämän vaiheessa kohdanneet lapsettomuutta. Olemme lapseton pariskunta(noin 2vuotta yritystä. Kohdunulkoinen raskaus 4 kk sitten ja mahd ivf hoidot alkavat syksyllä) Olisimme erittäin kiitollisia jos kertoisitte kokemuksia lapsettomuudestanne ja mahd hoidoista. ja mikä tärkein kauanko meni että tärppäsi.
Nyt tämän asian kanssa on vaikeaa kun kavereita on raskaana ja vielä ekalla yrittämällä. Meillä ei kuitenkaan mikään hyvä tilanne ole: endoa ja toinen munatorvi tukossa, silti vasta syksyllä laittavat lähetteen eteenpäin..piinaavaa..

Moikka!

Ajattelin kertoa oman juttuni.
Meillä täällä on vähän samanlaiset lähtökohdat eli vaikea endo ja myöskin toinen munajohdin tukossa. Olimme n.1,5 vuotta ilman ehkäisyä, mutta emme vartavasten yrittämällä yrittäneet lasta. Vaan enemmänkin periaatteella, että luonto hoitaa ja tulee lapsi sitten kun on tullakseen. No sitten vatskivut kasvoivat hurjasti ja menin lääkäriin ja viime syksynä tosiaan sain nuo diagnoosit sitten.

Sain 4kk kestävän Zoladex-hoidon endoon ja lääkäri sanoi heti, että jos lapsia meinaatte niin Zoladexin jälkeen kannattaa mennä lapsettomuushoitoihin. Endon hoito oli ja meni (ja olo oli hirveä...) mutta kuukautiset eivät vaan alkaneetkaan sen jälkeen... Lääkäri tutki ja sanoi että mulla oma hormonitoiminta ei ole lähtenyt käyntiin... Olin jo ihan paniikissa, se viimeinenkin toivo oli nyt sitten mennyt? No lääkäri sanoi että odotellaan nyt, kyllä ne hormonit sieltä vielä... Odotin pari kuukautta ja ei vieläkään mitään... Mutta sitten yllätys olikin suuri, kun ne hormonit tosiaan olivatkin alkaneet toimimaan, ja olinkin heti raskaana!!!! Luomusti! Olo oli aika uskomaton, kuinka onnekasta!

Eli haluan vain sanoa, että vaikka tilanne tuntuu toivottomalta, ei pidä silti luopua toivosta!!!! Voimia ja tsemppiä teille yritykseen!!!

Meikku ja touho 24+6

Hei, me ehditiin kärsiä lapsettomuudesta 1,5v ennenkuin hoitojen avulla tulimme raskaaksi. Nyt vkot 11+5 eli aika alussa vielä ollaan. Varattiin yksityiseltä lapsettomuusklinikalta aika heti kun vuosi yritystä oli takana. Oon aika kärsimätön luonne enkä olis jaksanut lähteä jonottaan julkisen puolella. Ainoaksi vaihtoehdoksi annettiin IVF/ICSI simppojen takia. Minusta tutkittiin vain hormonit ja katottiin aiempia kuvia munasarjoista. IVF/ICSI meillä oli maaliskuussa, jolloin siirrettiin kaksi alkiota. Kumpikaan ei kiinnittynyt. Menkat alkoi jo 8 päivää siirron jälkeen. Maailma romahti hetkeksi, mutta jaksettiin kuitenkin lähteä PAS:oon huhti/toukokuussa. Meillä tehtiin siirto lääkkeelliseen kiertoon ja olisko ollu 12 päivää siirrosta testasin elämäni ensimmäisen plussan!
Onnea teille pikku myy matkaan ja kärisvällisyyttä + toivoa myös! Ihmeitä tapahtuu koko ajan. =)

mulla oli endoa ja molemmissa munasarjoissa kystat... 4 vuotta yritettiin mieheni kanssa lasta mutta ei onnistunut. viimekesänä sitten tähystykellä poistivat endoa ja siitä 9 kk niin tulin luomuna raskaaksi =) tarkoitus oli nyt keväällä aloittaa lapsettomuushoidot, mutta sitten tärppäs ja ollaan täs 5 kuulla menossa... Oli kyllä kauheeta aikaa se 4 vuotta kun olin jo epätoivossa ja kaikki kaverit ja tuttavat ympärillä tuli raskaaksi ja saivat vauvoja, ja meillä ei onnistunut mitenkään. itkin iltaisin ja tippa linssissä kattelin toisten ristiäisissä meinikii..
Toivottavasti teilläki tärppää pian, pian peukkuja!! =) endo kantsii hoitaa pois pian nii mahollisuudet raskauteen kasvaa :)

Meillä oli 4.5v kestänyt lapsettomuusaika ennen kuin tulin raskaaksi. Yritimme kaikessa rauhassa 2v:n ajan ilman tuloksia. Lopulta hakeuduin tutkimuksiin jolloin kohdustani löytyi kookas kasvain jota jo syöväksi epäiltiin. Olin siis jo menossa kohdunpoistoleikkaukseen mutta ilo ja onni oli suunnaton kun laparotomian jälkeen heräsin ja kuulin että kasvain oli kookas 20cm varrellinen myooma joka ainoastaan poistettiin, en siis ollutkaan kuolemansairas ja voisin edelleen saada lapsia. Miehelläni siemenneste oli heikkolaatusta ja hänellä todettiin kivessuonikohjut eli varikoceele. Hänet vuorostaan sitten leikattiin ja yllättäen simenneste hieman parani vaikka varmaa yhteyttä näillä asioilla ei välttämättä ole. Olimme nkl:lla lapsettomuus-hoidoissa, kokeiltiin clomifenia, inseminaatioita normaalissa kierrossa ja hormoonien kanssa, ei tärppejä .Väsyin hoitohin, olimme ivf jonossa johon aika olisi ollut seuraavassa kuussa kun sitten huomasinkin olevani spontaanisti raskaana 4.5v yrityksen jälkeen. Nyt raskausviikkoja 26 enkä vieläkään usko tätä onnea todeksi. Psyykkisesti olin jotenkin aivan valmistautunut lapsettomaan tulevaisuuteen, varsinkin kun ympärillä ihmiset tuntuivat tulevan raskaaksi jo pelkästä raskauden suunnittelusta.
Tsemppiä jatkoon! Lapsettomuushoidot vaativat pitkää pinnaa. Julkisella puolella asiat hoituva melko verkkaisesti, suosittelen yksitysitä IVF hoitoa jos tuloksia haluaa nopeasti.

Yhteistyössä