help,sektio!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippäksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippäksi

Vieras
Mullahan on semmonen tilanne,että tyttö syntyi kohta vuosi sitten sektiolla->synnytyksen pysähtymisen ja virhetarjonnan vuoksi.Nyt olen viikolla 36 raskaana,ja vauvalle on tehty painoarvio,minkä mukaan hän on hieman normaalia kookkaampi.Syntymäpainoarvioksi veikattu 4,5kiloa.Miten sen kokoisen jytkyn synnyttäminen onnistuu alakautta,kun takana on sektio?

Tietääkö kukaan,että kuinka mielellään rupeavat käynnistelemään,että minulla olisi mahdollisuus synnyttää alakautta? meinaan,että käynnistelevätkö etuajassa,jos vauva uhkaa kasvaa jättiläiseksi.

sen olen kuullut että sektion jälkeen aika nihkeästi ruvetaan käynnistelemään..mutta entä jos on tälläinen tilanne?

eiku se oo yleensä se 5kiloa "raja",että sen kokoista voi vielä yrittää synnyttää alakautta.mutta entäs kun on tosiaan tehty sektio?

Käynnistämään tuskin ruvetaan, ennemmin sitten suunnitellaan uutta sektiota. En mikään asiantuntija ole mutta tämä käsitys on minulla. Varmaankin sinulta otetaan lantioröntgen, silloin saadaan tarkat lantiomitat ja tiedetään että minkä kokoista kaveria kannattaa yrittää alakautta puskea.

Varmaankin sinun kannattaa ottaa tämä mahdollisimman pian puheeksi synnytyslääkärisi/kätilösi kanssa, että ehdit selvittämään vaihtoehtosi niin kauan kuin niitä on muita kuin sektio. Sektioonhan ei voi "pakottaa", mutta ei lääkäritkään niitä ihan ilman syytä suosittele joten kannattaa ottaa harkintaan sekin vaihtoehto. =)

meillä täällä järvenpäässä mulle sanottiin että ruvetaan neuvottelemaan käynnistyksestä n.38 viikolla jos näyttää että vauva todella on niin iso mitä ovat veikanneet eli sen 4,5-5kg..edelliset lapset olen alakautta synnyttänyt ja hekin ovat yli 4kg olleet syntyessään. itse sanoin että en missään nimessä halua sektiota ellei vauvalla joku hätänä.

Yhteistyössä