• Palvelimen ylläpitotöiden johdosta Kaksplussan keskustelut ovat pois käytöstä aamulla 8.10. n. klo 6.00-7.00. Pahoittelemme tästä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

    Kaksplus-toimitus

HELP! Mitä te tekisitte ? ?

Meillä kuopuksen ( 3,5v ) oli tänään tarkoitus mennä ekaa kertaa päiväkerhoon.
Koko kesän poika on ilmoittanut ettei hän sellaisiin mene.

No, kumminkin ilmoitettu se sinne oli ja tänään lähti mun faija sit aamulla sitä viemään.
Pihalle asti pääsivät ja siellä liinat kiinni. Ei mennyt ei.
Yllätys se ei kenellekään ollut, sillä tätä samaa tapahtuu alvariinsa monissa muissakin asioissa.
Esim. täälläkin oon kyselly neuvoja kun poika ei suostunut huutamatta passikuvaan.( ja huutaavaa lasta kuvassa tuskin hyväksyttäisiin passiin )

Eli miten te toimistte?

Jyrätä aikuisen auktoriteetilla ja viedä pakolla? ( pakkohan sinne ei oikeesti oo kenenkään mennä )
Koittaa jutella asiasta jos pojan mieli muuttuu?
Unohtaa koko kerhoilu?


Niin lisään vielä, että tää kerho ois vaan syksyn ja vuoden vaihteessa päiväkotiibn. Sinne hän on jo nyt ilmoittanut menevänsä mielellään! :eek:
 
Tyttöni
kun aloitti kerhon niin sinne hän jäi huutamaan varmaan kolmena neljänä aamuna ja sit se meni ohi ja oikein mielellään sinne sitten aina jäikin ja jää edelleen.
 
Unohtaa toistaiseksi. Pojan itsensä voi alkaa tehdä mieli "osallistua siihen mihin muutkin" esim. vuoden päästä. Tai sitten ei.. mutta myöhemmin voi taas yrittää uudelleen.
Elämässä tulee vastaan niin paljon asioita, missä täytyy jyrätä aikuisen auktoriteetilla, ja jotka on oikeasti tärkeitä.. kerho ei ole sellainen.
 
Onko sulla mahdollisuutta mennä parille alku kerralle mukaan, et poika näkee millasta siellä on ja sit voitta yhessä päättää.. eipä sitä oikein pakottamaankaan voi alkaa, ku ei se kerho ole pakollinen..
 
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
Onko sulla mahdollisuutta mennä parille alku kerralle mukaan, et poika näkee millasta siellä on ja sit voitta yhessä päättää.. eipä sitä oikein pakottamaankaan voi alkaa, ku ei se kerho ole pakollinen..
Tää toimii varmaan monella, mutta ei meillä.
Mulle poika laittaa kaikkein eniten hanttiin ( joka asiassa) ja siksi mofa olikin mukana, koska hänen kanssa poika on suostunut lopulta esim. passikuvaan ja parturiin. Nämä ovat olleet muuten ihan mahdottomia juttuja...
 
vieras
Meillä oli viimesyksynä hieman alle 3-vuotiaalla niin, että kolme-neljä kertaa alussa kerhoon jäi mielellään, mutta kun "kerhotäti" sairastui ja jäi pitkälle sairaslomalle poika kieltäytyi kokonaan lähtemästä! Eikä sitten koko loppuvuonna käynyt (eikä pakotettu), kysyttiin kyllä aina sillointällöin haluaako.Ei halunnut! Nyt kerhot ovat taas alkamassa ja kerhoon poika ilmoitettiin ja poju kyllä kovasti on menossa sinne nyt. Eli mielestäni antaa ajan kulua ja kokeilkaa vaikka sitten jonkin ajan päästä uudelleen.
 
Oletko yrittänyt pojalta selviyttää miksei halua tehdä jotain juttuja?

Mä oon luultavasti samanlainen kuin poikasi siinä mielessä et jos mä en jotain haluu niin sit en haluu..mut sit kun haluan niin aloitan sen innokkaasti ja mielelläni..Ekalle luokalle kouluun en halunnu mennä mut en sitä paljoa vanhemmille protestoinut..saatoin ehkä vain sanoa kerran pari että en halua mennä..

Tärkeintä olis ottaa lapsen tunteet vastaan ja keskustella miksei halua,yrittää ymmärtää ja tukea..olette voineet jo näin tehdä, mutta kyllä siihen kaiketi syy on miksi hän pistää vastaan..hän edes tekee sitä eikä sulkeudu siitä asiasta..ei vain osaa varmastikaan noin pieni vielä kertoa syytä kuitenkaan välttämättä..

Minä en pakottaisi lasta sinne päivä kerhoon..ainakaan jos poikasi ei saa jotakin rauhaa tai turvallisuuden tunnetta asiaan :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuuba:
Oletko yrittänyt pojalta selviyttää miksei halua tehdä jotain juttuja?


Tärkeintä olis ottaa lapsen tunteet vastaan ja keskustella miksei halua,yrittää ymmärtää ja tukea..olette voineet jo näin tehdä, mutta kyllä siihen kaiketi syy on miksi hän pistää vastaan..hän edes tekee sitä eikä sulkeudu siitä asiasta..ei vain osaa varmastikaan noin pieni vielä kertoa syytä kuitenkaan välttämättä..
Kyllä me noita syitä ollaan kysytty, mutta harvoin se niihin osaa vastata.
Esim. kylpylän suolahuoneeseen ei tullut siksi, että siellä piti laittaa myssy ja tossut.

Se minkä sanoi syyksi siihen ettei mene kerhoon oli se, ettei se halua uusia kavereita.
Syyt kun ovat tälläisiä niin emmä oikein tiedä miten tukea siinä sitten.

Pojan luonne on temperamenttinen, kovapäinen ja oma tahto on todella hurja.


 

Yhteistyössä