Help me?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rööttynä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

rööttynä

Aktiivinen jäsen
17.07.2005
1 165
0
36
Osaisko joku sanoa kuinka paljon suurinpiirtein maksaa yksityisellä gynekologinen sisätutkimus, jossa tutkitaan esim. munarakkulat? Siis se pco-juttu vai mikä lie...? Kai sellanen peruskäynti ihan...
Oon tosi surullinen, kun terkkari niin lupaili että saisin hormoonit joilla sais kierron tasaantumaan, mutta välinpitämätön tk-lääkäri ei paljon asiastamme välittänyt. Sanoi ettei uskalla määrätä hormooneja. Kesäaikaan joutuu kuulema meidän keskussairaalaan jonottamaan kuukausia gynepolille. Yritin tiedustella lääkäriltä että kuin paljon suurin piirtein maksais tutkimukset yksityisellä, niin sanoi vain että niin paljon ettei meidn kannata yksityiselle puolelle lähteä kun ollaan vielä nuoria.
En tiiä, mun mielestä vaan aikas inhottava asenne lääkäriltä, kun ei voi edes tietoa jakaa, vaikka sehän hänen työtään on. Oli kylläkin virolainen lääkäri ja joka kerta kun mä olen sen vastaanotolla käyny niin on sanonu ettei tiedä mikä voi olla (siis ihan muissakin asioissa kuin vaan nyt tää vauvahomma)...
No mut anyway, tulipahan vähän purettua sydäntäni, ja olisin tosi tosi kiitollinen jos joku osais auttaa.

En osaa sanoa paljonko maksaisi mutta voit katsoa lääkäriasemien sivuilta. Monilla yksityisillä asemilla on myös gynen vastaanotto (muilla kuin lapsettomuusklinikoilla, toki niilläkin on). Lapsettomuusklinikoille voi olla vaikea saada aikaa kun useilla alkaa kesäsulku. Jos asia painaa mieltä käy ihmeessä tutkimuksissa. Parempi aloittaa tutkimukset ja mahdolliset hoidot ajoissa kuin että liian myöhään. Huonolla onnella hoidoissa voi kulua aikaa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.06.2006 klo 18:49 Vauvahaave kirjoitti:
Osaisko joku sanoa kuinka paljon suurinpiirtein maksaa yksityisellä gynekologinen sisätutkimus, jossa tutkitaan esim. munarakkulat? Siis se pco-juttu vai mikä lie...? Kai sellanen peruskäynti ihan...

Moi. Onpas tosi inhottava asenne lääkärillä. Mäkin kävin terveyskeskuksessa juttelemassa asiasta aikoinaan ja häippäsin kipinkapin yksityiselle... Täällä Turussa 20-30min peruskäynti joka sisältää ultrauksen (eli sillä just katsotaan noita pco-asioita) maksaa KELA-korvauksen jälkeen Mehiläisessä 100 euroa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.06.2006 klo 22:46 vauvahaave kirjoitti:
ahaa täälä taas joku käyttää mun nikkiäni :kieh:

Sorry, en oo huomannut aiemmin toista miinaa täällä ja olen käyttänyt tuota jo hyvä aikaa... Tarkoitus ei ollut "varastaa" sun nikkiä, mutta täällä taitaa olla jo kaikki mahdolliset ja mahdottomatkin nikit käytetty useampaankiin kertaan. :(

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.06.2006 klo 08:15 miina kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.06.2006 klo 22:46 vauvahaave kirjoitti:
ahaa täälä taas joku käyttää mun nikkiäni :kieh:

Sorry, en oo huomannut aiemmin toista miinaa täällä ja olen käyttänyt tuota jo hyvä aikaa... Tarkoitus ei ollut "varastaa" sun nikkiä, mutta täällä taitaa olla jo kaikki mahdolliset ja mahdottomatkin nikit käytetty useampaankiin kertaan. :(

En tokikaan tarkoittanu sua miina :hug: Mun nikkihän on vauvahaave ;) , joten se oli osoitettu tuolle toiselle Vauvahaavelle (ap:lle)!<br><br>

En minä ole täällä ennen ketään toista Vauvahaavetta tavannut kun aika harvoin käyn enkä ole kirjautunut. Mutta kun meillä on NIIN suuri vauvahaave että laitoin sen nimimerkiksi... Ei ollut tarkoitus viedä kenenkään nimeä, se vain tuntuu niin omalta.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.06.2006 klo 18:28 Vauvahaave kirjoitti:
En minä ole täällä ennen ketään toista Vauvahaavetta tavannut kun aika harvoin käyn enkä ole kirjautunut. Mutta kun meillä on NIIN suuri vauvahaave että laitoin sen nimimerkiksi... Ei ollut tarkoitus viedä kenenkään nimeä, se vain tuntuu niin omalta.

Juu mää oon palstaillu tääl jo kohta vuoden :) Tosin oon enemmän pyöriny tuol mitäs nyt osiossa. Ja meillä vähän sama homma, meillä on kans tosi kova vauvahaave (kun toista vuotta lapsettomuutta takana) ja tämä nikki jotenkin tuntu, et se sopii mulle ja tuntuu omalta. Mutta ymmärrän sua, mut varsinkin kun täällä lapsettomuus puolella pyöritään molemmat, niin meijän jutut menee vähän ristiin, kun ei kaikki tiedä, et onko se alkuperänen vauvahaave (minä) vai sinä ;) Et jos mitenkään voisit keksii jonkin muun nikin, niin meijät erottaskin ? :hug:

Hei!
Itse menin myös pco:n takia mehiläiseen (turku), koska tyksin aikaa joutui odottamaan kolme kuukautta. Kävin kaksi kertaa mehiläisessä, noin 100 e kerta, kun ottavat kelan korvaukset suoraan kelalta. Ei ollut mielestäni niin kallis, kun kyseessä oli mun mielenterveys, oli pakko saada tietää mikä mussa on. Aika tyksiin pidettiin koko ajan ja siirryin sinne asiakkaaksi ajallaan. Mehiläisestä sain mukaan potilasselosteen ja ultrakuvat kohdusta ja munasarjoista. Pääsin hoidoissa tosi joustavasti eteenpäin. Suosittelen, jos vain pystyt tuon summan maksamaan, itseäini ei ainakaan kaduta.

Yhteistyössä