help me!

nyt on sellanen jutska, että aattelin kysyä teiltä muilta odottavilta että onko teillä tullut raskauden aikana välillä yhtäkkisiä heikotuksia, jonka mukana tulee myös näköhäiriöitä (palleroita) ja huono olo ? tuntuu ettei pystyssä kestä kun kädet ja jalat tärisevät.. Olen nyt viikoilla 27+ ja mietin että pitäiskö huolestua ?

- Ensiodottaja
 
Olo meni kyllä ohi ja sain yön nukuttua kunnolla, mutta nyt aamusta on pistellyt jalkoihin, vähän niinkuin puutuisivat. En tiedä liittyykö tähän eiliseen vai ei.. Välillä sitä vaan aattelee että onkohan liian "vainoharhainen" että kaikki liittyisi tähän raskauteen, mutta toisaalta kun ei halua mitään riskejä että lapsella ei olisi kaikki hyvin :/
 
Mulla on ollut tuollaista kaikissa viidessä raskaudessa. Ensimmäisellä kerralla tutkittiin oikein kunnolla, otettii EEG, EKG ja muut mahdolliset testit. Kaikki oli kunnossa. Mulla on aina ollut alhaiset verenpaineet ja veikattiin siitä johtuvaksi. Isot, avarat tilat kuten supermarketit saattoivat laukaista tuollaisen "kohtauksen". Verensokerit on myös hyvä tsekkauttaa ja pitää tasaisina.
Nyt viidennessä raskaudessa sain radi-diagnoosin ja huomaan saavani tuollaisia "kohtauksia" jollen ole muistanut syödä tai jos olen syönyt liikaa hiilaripitoisia ruokia ja verensokerit ovat korkealla. Jalkojen pistely alkoi mulla joskus viikon 25 jälkeen ja siihen vaikuttaa juominen, vauvan asento (saattaa painaa jotain hermoa tai verisuonta) ja ihan oma liikkumiseni.
Aina kannattaa ottaa yhteyttä neuvolaan, mutta mun kohdalla siis näin.


Zenmama 35+
 

Yhteistyössä