HELP ME!!!!

Hei!

Olen katellut erilaisia turvakaukaloita, mutta kun niitä tuntuu olevan niin montaa sorttia ni tarvitsisin apua.... Nimittäin voisitteko kertoa plussia ja miinuksia eri turvakaikaloista, mutta toivoisin kaukalon täyttävän pari tärkeää toivettani... Toivoisin että kaukalossa olisi aurinkosuoja, kaukaloon saisi tarvittaessa isofix- jalustan ja että kaukalo olisi suht kevyt ja tilava.

Kiitos jo etukäteen!!! :hug:
 
Kevyt ja tilava harvoin kohtaavat samassa paketissa, mutta isofix alustalla olevia kaukaloita ovat ainakin Brio Primo, Britax babysafe plus, maxi-cosi cabriofix, besafe izi sleep, recaro young profi isofix. Aurinkosuoja taitaa olla kaikissa noissa mainituissa mukana. Mittoja kannattaa käydä vertailemassa ihan liikkeessä niin näkee livenä mikä on isompi ja tilavampi. Brioa moni pitää ahtaana ja maxi-cosia tilavana. Ite jos oisin nyt kaukaloa ostamassa ostasin varmaan tuon Britaxin tai Maxi-cosin.
 
Olen miettinyt itsekin tuota Britaxin tai Maxi-cosin kaukaloa jo jonkun aikaa, mutta en oikeen noista kahdesta osaa päättää että kumpi olisi parempi just mun vauvalle... Saako tosta Maxi-cosista tuota aurinkosuojaa säädettyä eri asentoihin, elikkä saako sen alas samalla kun lasket kantokahvan ylös vai pitääkö se irrottaa kokonaan jos haluat sen pois tieltä kun esim. laitat vauvaa kaukaloon? Onko muuten kellään kokemuksia Maxi-cosista tai Britaxista? Eli haluaisin tietää plussia ja miinuksia kyseisistä kaukaloista, mutta myös kokemuksia olis kiva lueskella jos ne auttaisi omassa päätöksen teossa, kun kaukalo on kuitenkin iso hankinta rahallisesti ja muutenkin. Toki muistakin kaukaloista saa kertoa plussia ja miinuksia esim. Gracon logico S:stä ja Emmaljungan first Classista. :) :D
 
No meillä on Gracon logico ja sehän ei ole isofix kiinnitteinen vaan vöillä kiinnitetään. Painava se on, mutta tilava. Itse kyllä laitan tän lapsen jälkeen kiertoon, en vaan tykkää siitä yhtään. Emmaljungan telakkahan sai täystyrmäyksen testeissä kun siinä se koko kaukalo irtosi telakasta ja lensi kaaressa. Luulisin kyllä että ovat korjanneet vian sen jälkeen..
 
Listalla ovat enään Britax, Maxi-cosi ja Gracon logico S. Onko noissa edellämainituissa kaukaloissa jotakin suuria eroja? Onkohan noissa kaikissa suurinpiirtein yhtä pitkä se istuinosan pituus? Kiitos Sanle vastauksista, mutta tokihan aina saa lisää laittaa. Osaisiko kukaan kertoa plussia ja miinuksia noista kyseisistä kaukaloista? Miksi et Sanle muuten tykkää siitä Gracon logico S:stä?
 
Meillä tuo Gracon kaukalo välillä jumittui siihen telakkaan ja telakkaa ei meinannut saada tukevasti kiinni vaikka kuinka tiukalle sen vyön yritti kiskoa. Kaukalo on myös tosi iso ja painava, mutta toisaalta meidän pikkujätille oli ihan tarpeen se koko, pienempiin malleihin ei ois varmaan mahtunut edes sitä 5kk:tta, jolloin ostettiin jo isompi istuin.
 
Minä voin suositella britaxin kaukaloa. Tykkään kantaa kaukaloa käsikynkässä ja tällä kaukalolla se onnistuu (esim. gracon kaukalossa se on tosi hankalaa). Kaukalo on kyllä painava, mutta minua se ei yhtää haittaa. Pikemminkin minulle se on vain hyvä seikka. Istuimeen lapsi menee vielä pitkään.
 

Yhteistyössä