help..kiinteitten alotuksesta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

..

Vieras
minkä ikäsenä alotitte kiinteitten antamisen vauvalle??millä??perunalla vai ja kuin kauan annoitte yhtä??ja milloin aloitte lisäämään määrää??
ja mitä muita kun perunaa ja porkkanaa??
sori,taidan olla vähän tyhmä..

Etkö oo saanu neuvolasta mitään opastusta? Eihän se tyhmyyttä ole jos ei tiedä, mutta ihmettelen kun meille on tupattu niitä oppaita vaikka kuinka monta.

Meillä vauva oli täysimetyksellä 6 kuukauden ikään saakka ja sitten aloitti kiinteiden maistelut. Aloitti maissilla. Koska poika oli jo sen ikäinen niin aika nopeesti annettiin uusia makuja, muutaman päivän aina yhtä. Näin neuvolassakin neuvottiin, että ei tarvitse olla sitä viikkoa maistattaa uutta makua ennen toista. Asia on varmaankin toisin, jos on suvussa allergioita tai taipumusta atooppiseen ihoon tms.. Annan niin paljon kuin vauva syö. Ihan alusta asti olen tehnyt niin. Edelleenkään ei syö kerralla yli desiä mitään ja vauva on nyt 7 kk.

Perunaa, porkkanaa, maissia, kesäkurpitsaa, kukka- ja parsakaalia (jos vauvan maha kestää), avokadoa...

Aloteltiin n. 4,5kk. Annoin aina 4-5 päivää yhtä makua. Varmaan ekat pari viikkoa meni vaan muutama lusikallinen kerrallaan, mut sit alkoi syömään reilummin.

kiitti kaikille vastauksista..:)
juu,eka lapsi..nyt reilu 3kk ja neuvolassa vaan sano et alotat perunalla 4kk iässä kun paino on reilusti alakäyrällä,mut ei muuten mitään neuvoja ja kun en hirveesti viitti kysellä se neuvolan täti vaikuttaa aina niin tympääntyneeltä ja kiireiseltä tyyliin näyttää siltä että "ala mennä jo äläkä kysele siinä"

Alkuperäinen kirjoittaja miirikki:
Neiti oli vähän päälle 3kk ja aloitettiin maissivellillä, lisättiin sitä alkuun maidon sekaan. Samalla viikolla aloitettiin myös perunaporkkana-velli, maitoon lisäämällä sekin.

mä oon miettiny ku mulla on 3kkja yhden viikon ikäinen et uskaltaisko jo antaa jotain paksumpaa ku tuntuu et on koko ajan tissillä=)minkä verran annoit ekalla kerralla sitä velliä?

Alkuperäinen kirjoittaja .....:
kiitti kaikille vastauksista..:)
juu,eka lapsi..nyt reilu 3kk ja neuvolassa vaan sano et alotat perunalla 4kk iässä kun paino on reilusti alakäyrällä,mut ei muuten mitään neuvoja ja kun en hirveesti viitti kysellä se neuvolan täti vaikuttaa aina niin tympääntyneeltä ja kiireiseltä tyyliin näyttää siltä että "ala mennä jo äläkä kysele siinä"

Ok, sitten ymmärrän. Harmi että on tollaisia neuvolatätejä.

Alkuperäinen kirjoittaja kiitos:
Alkuperäinen kirjoittaja miirikki:
Neiti oli vähän päälle 3kk ja aloitettiin maissivellillä, lisättiin sitä alkuun maidon sekaan. Samalla viikolla aloitettiin myös perunaporkkana-velli, maitoon lisäämällä sekin.

mä oon miettiny ku mulla on 3kkja yhden viikon ikäinen et uskaltaisko jo antaa jotain paksumpaa ku tuntuu et on koko ajan tissillä=)minkä verran annoit ekalla kerralla sitä velliä?

Minä laitoin sellasen 1/3 osa velliä ja loput maitoa ja maitotutista juotin eli sen verran löysää sen pitää olla ettei parka joudu posket lommolla imemään =). Meillä kanssa neiti tankkas koko illan 18-22 niin neuvolatäti tuli siihen tulokseen että tarvii jo runsaampaa ruokaa.

Yhteistyössä