HELP HELP vielä :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmää?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmää?

Vieras
Nyt on vielä yksi kysymys (jotkut ehkä muistaa kun äsken kyselin lainoista ja kun en lainaa omasta pankista saanut ilman takaajaa 2000 euroa vaikka olen vakituisessa duunissa, ei ole maksuhäiriöitä, ei mitään ongelmaa pitäisi asian suhteen olla):

Voinko mennä esim osuuspankkiin, avata tilin ja SAMALLA hakea lainaa? Kyse siis 2000 eurosta... Että ei tarvitse olla pitkä-aikainen asiakas jotta näitä vakuudettomia lainoja saa?

Tuollainen lyhytaikainen vakuudeton laina on nimeltään kulutusluotto, ja korot on tosiaan ihan toista maata kuin asuntolainoissa (joissa onkin sitten se asunto lainan vakuutena). kulutusluottoja voi hakea mistä tahansa rahoituslaitoksesta eikä se edellytä pankin vaihtamista. Luottokortti on ihan hyvä vaihtoehto, jos rahantarve on sellainen, että sen voi muovilla hoitaa. Luottokorteissa on muistaakseni jotain tulorajoja, mutta muuten niitä saa jos on luottotiedot kunnossa.

Alkuperäinen kirjoittaja mami:
Et saanut 2000? lainaa???
Mikähän mahtoi olla selitys?
Ainakin osuuspankin vaakuudettoman luoton sijasta miettisin luottokorttia pienemmän koron takia...

Joo tätä ihmettelin siis itsekin, kun aiemmin olen saanut lainaa kyseisestä pankista 1100 ? ja hoitanut sen ajallaan ja oikein ja tällöin tosin myös piti olla takaaja... ja siis tienaan kuitenkin 1900-2100 ? / kk, ja on vakituinen duuni...

Vastaavilla tuloilla pitäisi saada 3000?-4000? luottorajaa luottokorttiin, joka on yleensä helpompi hakea, kuin laina ja niissä tosiaan on useimmiten hieman pienemmät TODELLISET vuosikorot kuin käyttöluotoissa.
Takaisinmaksu on myös joustavampaa, kun minimimaksun voi laittaa niin alas, että varmasti on varaa ja toisaalta voi maksaa kerralla vaikka koko luoton ilman mitään lisäkuluja.
Ns. lainoissa on usein kiinteät takaisinmaksusummat ja jos haluaa lyhentää kerralla enemmän niin saattaa joutua maksamaan siitä...

Luulen, että pankit ei vaan enää tee varsinaisia luottopäätöksiä kuin vasta isojen summien osalta, ja silloinhan vaaditaan aina vakuuksia. Henkilötakauksellakin on vaikea saada lainaa nykypäivänä. Kulutusluotot on se tuote, mitä tarjotaan tilapäiseen ja pieneen rahantarpeeseen.

Joo o. Näköjään. Mutta siis laina on nyt "myönnetty" (olin siis pankissa aamulla ja paperit kirjoitettiin valmiiksi jne), kunhan saan takaajan...
Kysyin äsken äidiltäni, saa nähdä mitä hän vastaa. En haluaisi tälläisissä pyytää apua keneltäkään, se on vähän niinkuin periaate. Voi kun nolotti kysyä!!! :(

Ai niin ja siis laina menisi niin että 2000 ?, laina-aika 1 vuosi 1 kk, 160 kk erä! Eli 80 euroa siihen tuli kuluja, tuossa se laskelma on edessä. Ei paha mun mielestä kyllä, verrattuna muihin, joita netissä katselin, eli esim. indeluotto jossa kuluja tulisi vastaavalle summalle lähes 500 euroa! Sellaiseen en kuitenkaan haluaisi lähteä.

Hyvä, että onnistui =) Mutta en tosiaan ihmettele, jos se oli vaikeaa. Pankit eivät nykyään näytä olevan pientä ihmistä varten ollenkaan, joten kaikki pienet asiat on tehty todella hankaliksi...

Yhteistyössä