Helmivauvojen äidit, huomio!!!

Hei. :wave:
Kysyinpä muiden helmivauvojen äideiltä, että kuinkas tän hetkinen vointi, synnytys lähenemässä vai tuntuuko et menis yli lasketunajan?

Miula itelläni nyt rv 36 ja olo alkaa olemaan jo aikas valmista...
Eilen tuli tosi pahoja "kuukautiskipumaisia" kivun tuntemuksia alavattalle ja selkään mut ne meni ohi. Luulinpa jo et laitokselle lähtö tulee. Tavallaan odotan jo aika innolla et pääsisin synnyttämään vaikka viikonkin päästä, koska olo on jo kuin ankan ja norsun risteytyksellä.....eli kävelen kuin ankka ja ulkomuodolta kuin norsu: / Niin ja sainpa viikolla selville vaavin sukupuolen :) nyt pinkkisiä vaatteita vielä kerkeis ostelemaan...
 
:wave:

Olo täällä ihan ok. Lepäillessä menee aika, vauvan juttuja oon yrittäny laitella valmiiksi. Sairaalakassin meinasin tänään pakata. Mulla viikottain kontrolli sairaalassa paineiden takia, koskaan ei tiiä millon ottavat sisään.

Olon perusteella en osaa veikata miten kauan menee,että vauva syntyy. Toiveena ois tietysti, että mahd.lähelle lasketuttua pysys masussa muttei kauaa yli :p

Täällä myös rv36 menossa :)
 
Tervehdys hilppa! joo täällä kansa sama homma, laukut ovat valmiina lähtöä varten jo. Miule kun saattaa tulla äkkilähtö, olen viidettä lasta menossa synnyttämään jotenka,ei kannata aikailla:D edellinen lapsukainen kun ei paljon aikaillu tulon kansa, sairaalaan kun pääsin,meni vain 1h49min ja ponnistus aika oli räikeät 9sekuntia,mistä miulen oltiin ihmeissään pitkään.:LOL:
 
Täällä rv 37+4 ja olo ihan samanlainen, taaperran kuin ankka eteenpäin. Meillä kanssa laukut pakattuna, tässä oltu lähtövalmiudessa jo muutaman viikon, kun on nuo liikkeet heikentyneet niin paljon. Nyt tämän viikkoa ollut myös noita "kuukautiskipumaisia" tuntemuksia alavatsalla ja selässä myös tuntunut. Yöt menee heikosti nukkuen kun joko en hirveältä flunssalta saa happea tai sitten supistelee. neuvolassa ovat miettineet jo muutamaan otteeseen että laittavattenko sairaalaan menemään, mut kotiin ovat silti lähettäneet.
 
Siis hyi hemmetti....suoraan sanoen!:confused: mitenkä sie jaksat flunssasena olla kotiolois noilla raskausviikoilla? ei vois olla kurjempaa kun synnyttää räkä nokassa kokoajan:( . Mie olen yrittäny kovasti vältellä kaupoissa käyntiä tuon flunssa epidemian takia,jotenka käyn vain kerran viikkoon ostokset tekemäs. Miul ed.raskaus aika (loppuaika,tais olla rv34) kun sain sikaflunssan ja minua kiikuteltiin yliopistolliseen sairaalaan romahtaneiden verenpaineiden takia. Ei ollu kovin mukava sairaalassa maata viikko,eristyksissä kaikesta!:(
jospas nyt välttys....
otappa kuule carmosil tippoja ja oloa helpottaa,ainakin tukkosuutta. Tulethan kertomaan miulen kun lähtö tulleepi siulen?:) yks kysymys vielä, onkos muuten siula tuo kuuluisa limatulppa tullu veks? miula tuli pois, vähitellen!!! ja sehän tässä mietityttää ainakun supistukset tullee, että jokos nyt oisi se lähtö eessä!
 
mullahan tää tauti alkoi heti joulun jälkeen maanantaina, lääkärissä kävin ja sain viikon amoxin kuurin poskiontelotulehdukseen ja korvatulehdukseen, keuhkoista ei kuulunut mitään. Vaikka voin vannoa astmaatikkona että keuhkoputkentulehdus on päällänsä. Vieläkin nokka vuotaa ja yskin, niin että kipeää tekee ja avaavaa lääkettä menee ihan hulluna kun vatsa ei kestä yskänlääkettä.

Meitä meinattu TAYSiin lähettää tosiaan jo muutamaan otteeseen, kun liikkeitä saadaan juuri ja juuri se 10kpl päivään ja vauva on muutenkin pieni.

Limatulppa tullut myös vähitellen pois. Supistukset tänään ollut ihan hillittömiä, mutta ei kuitenkaan niin pahoja et täytyisi lähteä.

Onko teillä tapahtunut muutoksia ruokahalun kanssa? Miulla jotenkin kadonnut, syön todella vähän ja sitten satsumoita menee ihan älyttömästi.
 
:O oho, siulha samat "oireet" ku miullaki. Ei tasan ruoka maistuis yhtään, maitoa olen juonu litra tolkulla ja vettä tietenki,eli nesteellä menty 3:tta päivää. Itseasiassa mie rupesin eilen ihmettelemään et mihin ruokahalu hävinny kun yleensä,ja muutama päiväkin sitten söin ihan yötämyöten kaikkea mahdollista mihin vaan tuli mieliteko. hmmmm.... onkohan meiä molempien vaavelit jo "ähkyssä":D tuolla masussa ja päättäny et nyt äideiltä loppu mässytys....
:) jospa ne palleroiset syntyis parin vkon sisään!
 
Kyllä olisin jo niin valmis synnyttämään.. Ei enään millään jaksaisi odottaa että saa vauvan syliinsä.. Vaikka hirvittääkin se sairaalassa olo aika, koska en erityisemmin pidä sairaaloista saaika sitten neuloista :|
 
Miustaki ois mukava päästä noilla samoilla viikoil synnyttämään, mitä sulla nyt täynnä. Epäilenpä vahvasti et rv 39 menee, koska edellinenkin syntyi 2pv.ää ennen laskettuaaikaa,ja tokihan se parempikin ois jos syntys sillon,että keuhkot ois kypsyny tarpeeksi. Näissä viimeisissä viikoissa vaan keljuttaa olotila, kun tekemiset menee aika rajoittaen ja kiukuttaa kun suurelta vattalta unet jääpi vähiin. Mie ite olen ollu kuin tikittävä aikapommi, ärsyyntymisen kanssa. Väsymys aivan huipussaan aina välistä, jotenka joka päivä pakko nukkua päikkärit lapsien kansa etten aivan mene raunioksi. Mie jo miehelleni sannoin et kun töistä pääsee (ulkomailla töissä) kotia seuraavan kerran,saapi pistää synnytyksen käyntiin :D ja mieshä oli innolla juonessa mukana. jokos teillä kokeiltu vippas konstit?:)
 
Saanko kysyä, kun tuossa yhdessä viestissä sannoit pienikokoisesta vauvasta, että minkäs kokoiseksi lääkärit arvioi tämän vauvan?

Miula kävi sammoin, sillä lääkäri käynnillä painoarvio oli 2430g. vauvalla kyllä kaikki oli hyvin, mut taitaa isin ja äitin koko vaikuttaa myös,ettei vaavista isoa tule,sillä me miehen kansa ollaan lyhkäsiä ja mieki kuulema ollu pienikokoinen kun synnyin, 2330g, ja 46cm. miun ed. tytär painoi syntyessään 2980g ja 48cm eli ei mikään isohko, mut sit toista alko olemaan 3 kuukauden iästä eteenpäin, alko tyttö pulskistumaan kun oli hyvä ruokahalu :)

Mut kumminkin arvioisin et omanikinuusi tulokas on alle 3kg. enkä mie painosta stressiä ota, kunhan vaaveliini on terve!!
 
meillä 2kovaa s:ää ollut käytössä tiiviitsi, saunaa kun emme omista, mutta olen toivnut että puol h:n lämpimät suihkut ajaisi saman asian.
Meillä ultrassa sanottiin kuukausi sitten että juuri ja juuri silloin oli 2kg, mutta itsele ei ole painoa tullut paljoa mitään ja viime neuvolassa oli paino tippunut klon verran ja neuvolan mittauksien mukaan kasvaa aivan siinä ala-käyrillä. Neuvola täti todennut muutamaan otteeseen, että ei vauvakaan kovin iso voi olla, kun ei äitikään kovin isoole, mutta tuo isä kun tuppaa olemaan tuollainen hongankolistaja, niin asia on hieman eri.

Täällä kanssa päivärytmi ihan mitä sattuu, yöt menee valvoessa joko yskän tai supistelujen takia ja sitten kun saa unta, niin herään pitkälti yli puolen päivän. Muutenkin ihan voimaton olo, eikä oikein saa mitään tehtyä.
 
:hug: kyllä se siittä, kyllä se fluntsa menee ohi, ja toivottavasti piakkoin et voit mennä hyvillä mielin synnyttämään pienokaisesi. :D miun masuasukki rupes iltajumpalle, herttileeli kun se muksii niin et kipeää tekee kylkiin.....*uummpppfffhh* huh.....
auts. ja supistuksetki alko :O tais olla äskeisen lämpimän suihkun aiheuttamaa....
 
Voi kumpa meilläkin alkaisi iltajumppa että saisi ne tarvittavat 10 liikettä taas laksetuksi.. meillä kun tosiaan liikkeet ihan minimissään ja sa tehdä ihan töitä että saa pienen liikumaan..

Täällä supistellut koko päivän.. välillä kovasti ja välillä heikosti, mutta ei mitenkään hälyttävän tiheästi tai kivuliaasti..
 
Huomenta!=) mie rupesin tossa miettimään tuota siun vaavelin liikkumista,et eikös jo tuoki liikkeiden väheneminen ole sairaala asia. Kyllä mie olen saanu sellasen kuvan itse et sairaalaan pitää mennä jos vauvan liikkeet heikkenevät tms.....
eli miun kanta ois se et menepäs näytille sinne, niin ultralla lääkäri tutkii asiat läpikotasin.
 
Niin se miunkin mielestä olisi. Kerran soitin jo TAYSiin ja kyselin sieltä synnäriltä että tulenko käymään, kun 10liikkeen saaminen kestää 55min, niin sieltä kätilö sanoi että ei mikään kiirus ole, että liikemäärä täytyy. Tuli vähän sellainen olo sen puhelun aikana että olen vain hätäilevä esikoisen odottaja, mutta onneksi noita liikkeitä kuitenkin tulee ja kova hikottelemaan pieni on:LOL:
 
Devilii: Kuinkas on päivä menny?
Mie olen ollu niin kärttynen koko päivän et etten ole viitsiny edes netissä käydä, saatikka sit lähteä kauppoihin. Miul on yks nuista lapsista toooodella uhmassa, täyttää kohta 4v ja herrajesta et saa välillä päässä kipinöimään pahoin sen kiukkukohtaukset ja kapinointi. Noh, nyt kun vielä herkässä vähän tulistuminen itellä noitten hormoonien takia niin tekis mieli nostaa kädet pystyyn.
Ihme kyllä tänään ei ole supistelun supistelua ollu, aivan normi olotila ja karkkia on tullu syötyä ja siitähän se masuasukki tykkää:p
 
Tässähän tämä mennyt. Kävin tekemässä autoajelun Hämeenlinnaan ja takaisin. Nyt on kaikki 3kpl omaa koiraa kotona odotamassa vauvan tuloa. Yön sain onneksi nukuttua hyvin ja aamula olin niin pirteä että siivoilin asuntoa. Veikkaan että ensi yö meneekin sitten valvoessa, kun tuli istuttua niin pitkään tänään.

Täällä taas ollut hiljainen päivä, ei ole kuin muutama liike tullut, eikä ole supistellutkaan.
 
Miunki masuasukas on ollu ihmeen "hiljainen" tänään, muutamia kertoja muksinu. Kaippa tilan ahtaus tekee sen....:confused: noh,jos huomenna parempi päivä! voi jukra, onks teil tosiaan kolme koiraa viel?saako kysyä minkä rotusia?, kun itellä ollu kansa melkein aina koira, mut nyt tämän hetkisen lapsiluvun keskelle ei viittis enää koiraa ottaa.
 
juu, 3kpl kääpiöpinsereitä pyörii vielä täällä jaloissa. Mutta ihan hyvä vain että pyörii, pakko liikkua ainakin 3kertaa päivässä pihalla, hidasta köpöttelyä, mutta edetään hitaasti ankkaa muistuttaen.

Oonkin täällä naureskellut miehelle, et mie varmaan synnytyksen jälkeen olisin seuraavana päivänä kotiin jo tulossa koirien luokse rauhoittumaan.
 
=) koirat ovat kyllä ihania. Mie olen jännityksessä vähän täällä kun on jotenkin "oudon" hyvä olo... et alkaskohan jottain tapahtummaan. Miula nimittäin edellisen tyttären synnytys lähti juuri niin käyntiin,ettei koko päivänä "mitään" ja sit aamuyöllä alkoki supistukset joihin heräsin, vitkuttelin kotona 2 tuntia ja sit aloin uskomaan et nyt se tapahtuu sit.....

Hups, nyt sain vahvistuksen asiaan.....tai saa nähä..... massu aivan "vellinä"..... sekin kertoo jotain!!!:eek: nooh, ootellaanpa. Mie en usko enneko alakaa oikein kipeäks tulemaan supistuksista..:rolleyes:
 
Mä kanssa epäilen että tuo muutaman tunnin stressireissu (2h moottoritiellä kura säässä ja huonot pyyhkijät autossa) saattaa vaikuttaa ens yöhön jotenkin.. muutamaan otteeseen jo supistellut, mutta onneksi lievästi, saas nähdä paheneeko..
 
DEVILII: :wave:Huomenia! Kuinkas se yö meni ?=) Mie nukuin ko tukki, masuasukkikin päätti sit ottaa rauhallisemmalla kantilla yön... no mut sitten kun aamulla ensmäiseks menin veskiin niin verituhrua oli tullu,eli yön aikana on kohdunsuuta "kypsytelly". Kerrankin on nyt mukava aloittaa päivä virkeännä,eikä uupumuksesta soikeanna, toivottavasti siula sammoin asiat! ;)
 
Huomenta saagatar! Täällä kanssa yö meni hyvin, ainoastaan kerran heräsin käymään vessassa.. Nyt alkaa jo huolestuttamaan kun sai nukuttua jo toisen yön putkeen eikä supistuksia ole tullut ja pienikin ollut aikasten hiljaa, mitä nyt heti miun herättyä vauva sai hirveän hikan :LOL:

Nyt kun muutaman tunnin tässä hereillä ollut, niin tuntuu että kyljet olisivat koko ajan pienessä krampissa, ei hirveää kipua, mut tuntuu siltä kun olisi lihaslukko kummassakin kyljessä. Ja tuo nivuskipu vain pahenee ja tuntuu päivä päivältä enemmän siltä että pieni painaa enemmän ja enemmän
 
Yaiks! mie inhoan noita kramppeja miä siulki on... miul vaan kummasti krampannu alapäätä:LOL: eiku siis no miten se ny sannois, viiltävä kipu ja paine tuntunu välistä.Tosi kelju tunne!! Kyll mie uskoisin et siun vaaveliinilla on kaikki hyvin, jospa se on rauhallinen luonne, toisin kuin miun "muhku" tuolla masussa. itseasiassa tuo miun vuoden ikänen tytärki oli aivan samanlainen mellastaja massussa ja helkkari soikoon kun tänä päivänä osaa olla äkänen tytär. Osaa luonnetta näyttää niin et isoveljel tukka pölisee!:saint::LOL: mieki haluaisin tämän uuden tulokkaan olevan rauhallinen mut minkäs teet jos isin luonne:rolleyes: periytyy!
 
Mulla nyt kaiken päivän touhuamisen (ensin leivoin sämpylät, sitten tein ruuan ja lopuksi keitin koiralle puuroa) jälkeen alkanut supistelemaan, välillä myös sellainen paine ollut alavatsalla.

En kyllä usko että mein vauvasta rauhallaista saa, sen verta luonteikkata ollaan kumpanenkin, mie että mies ja silloin kun vauva mahtu potkimaan, niin oli sellainen sähikäinen et välillä olin hätää näkemässä. Mutta jos ei kohta ala jotain tapahtumaan, niin soitan taasen synnärille ja vaadin päästä tarkastukseen.
 

Yhteistyössä