HELMIVAUVAT4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sannannaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sannannaa

Vieras
SannaO 24.1 (9.2) TYTTÖ
Kata 27.1 (19.2) POIKA
SannaT 28.1 ( ) AATU ELJA ANTERO
Juissi 2.2 ( ) TYTTÖ
Kukkanen 2.2 (15.2) EETU JUHANI
Helmibaby 3.2 (17.2) JOONAS TOIVO JUHANI
Honey 4.2 (8.2) MATIAS JONI JUHANI
Heli 5.2 ( ) POIKA
Kati 6.2 (20.2) JOONA HENRIK KRISTIAN
Sari31 (7.2)
Mette 11.2 (14.2) ELIAS OLIVER
Sannannaa 11.2 (25.2) TEIA MARINNA
Hanna 12.2 (10.2) JOONA OLIVER
Viivi 13.2 (4.2) RIKU IIKKA OLAVI
Keevi 16.2
Tiia 16.2 (18.2) TYTTÖ
Mimmi 17.2 (9.2) POIKA
Maaria 18.2 (11.2) ALMA-ESTHER AMELIE
n22 ---- (18.2) POIKA
Viiri 19.2 (12.2) ELVIIRA LYYDIA
Violet80 20.2 (6.2) ALEKSI SISU SAKARI
Emilia (20.2)
Mansku 21.2 (12.2) MINTTU OLIVIA
Scarabe 21.2 (26.2) INKA ELINA
Tinkerbell 22.2 (12.2) POIKA
Hemuli (24.2)
Loore 26.2 (20.2) EPPU SAMULI
Mama 26.2 (26.2) EMIL AYRTON ALEKSANTERI
Tintti 27.2 (15.2) VENLA OLIVIA
Ninsku 5.3 (18.2) IIDA MARIA
Helli ANTTI
Minsku LASSI KALERVO

:oD Tässähän tää taas

kivaa uusi ketju, olikin rullaamista tuossa edellisessä... :)
Tänne ei mitään uutta, Eppu makoilee alasti lattialla ja on puoliks mahallaan mutta ei kuitenkaan kokonaan...peukaloaan se on siinä imenyt nyt viistoista minuuttia, taitaa olla kivaa puuhaa..hih!
Ei olla nyt pottua taas maisteltu, tuli jotenkin olo että jos sittenkin pelkällä tissimaidolla vielä, mutta toisaalta jos vaan maistelee niin eihän se tissimaitoa silti vähennäkään. kauhee himo tuli kokeilla antaa kaikkee maistettavaksi, ei jaksais millään odottaa että se jo söis kaikkea mahdollista!:)

Tässä just puhuttiin että koska annetaan Eppua ekan kerran hoitoon, piti tallinnaan lähteä nyt kesällä mutta en mä raaski/halua tota vielä kenellekään antaa hoitoon enkä jaksais sielä kolmen tunnin välein pumpata tissejä tyhjiks, varsinkin ku se olis sellanen pikareissu ilman hyttiä. No, elokuussa olis kavereiden häät, ja sillon viimestään kyllä annetaan eppu hoitoon, pakkohan se joskus on tehdä!saas nähä miten käy;) siis miehelle tottakai uskaltaisin jättää vaikka yöksikin mutta en kenellekään muulle...

jahas, tarvii mennä pukeen tota nakupelleä :)

Minäkin riemuitsen uudesta ketjusta, kuten Loorekin. Laitoin tuossa Inkan nukkumaan 21.15, mutta tällä kertaa äitiä tarvittiin nukuttamisapuun hiukan kauemmin. Minä iloitsen täällä, kun olen aloittanut rituaalit unille ja ne todellakin on alkanut tepsiä. Niin mä ainakin luulen.
Joten Inka ei enää nukahda rinnalle vaan siirrän hänet puolinukuksissa sänkyyn. Sinne hän nukahtaa päänsilityksellä. Oi joi ja äiti on onnellinen =) Ehkäpä joku kaunis päivä tai siis ilta tuo isukkikin saa Inkan nukkumaan, kun tähän mennessä olen vaan rinnalla nukuttamalla saanut neidin nukkumaan.
Vähän olen täällä ollut ihmeissäni kuinka jotkut muksut nukahtaa itsekseen. Kyllä nämä vesselit ovat vain niin persoonallisuuksia, että konstitkin ovat yhtä monet.
Inkan uusimmat hauskutukset on päristeleminen. Tuntuu kuin neiti näpsä tietäisi sen päristelyn saavan iskän ja äiskän varauksettoman ihailun ja iloitsemisen! Voi, että pikkuinen päristelee niin, että sylki lentää. Olen huomannut hänessä muutoinkin humoristin piirteitä! Ovatko muut helmivauvelit viljelleet huumorinkukkasia?! Nyt tämäm mamma antautuu katsomaan telkkua ennen maate menoa. Hyvää yötä.

Meillä kanssa neiti päristelee jatkuvasti, tarvii kaulaa alkaan suojata kun se päristely tarkoittaa kamalaa kuolan valumista kohti kaulapoimuja. Ja nyt toi neiti on tajunnu et kun se kikattaa ni sekin naurattaa äitiä, iskää ja siskoja. Kyllä löytyy huumorin kukkia täältäkin :oD

Äh meil oli viimeyönä joku kummallinen tankkaus aika...neiti päätti alottaa tossa kahen aikaan yöllä ja mulla on viimeyöstä tosissaan muistikuvaa *jatkuva syöttäminen*...nyt sitten Teia nukkuu tyytyväisenä partislla ja äiti ei saa unta päivällä :o/..illalla sitten varmaan kaadun sänkyyn oikeen väsyneenä.

Meil on nyt maisteltu perunaa ja päärynää, tänään alotetaan porkkanaa. Mistään ei oo tullu mitään iho-oireita, ja neiti vetääkin oikeen innolla noita soseita :o) mä kyllä luulen että me haetaan tänään kaupasta joku toinenkin herkku sose porkkanapussin kanssa.....

Jihuu, uusi ketju!!
Tultiin viikoksi mun vanhempien luo talovahdeiksi kun ne lähti Espanjaan. Ihanaa päästä kerrostalosta pois!
Elviira on kanssa kova kuolaamaan, koko ajan sais olla pyyhkimässä naamaa. Nyt olen luovuttanu ja annan valua paidalle. Pyykkiin se kuitenkin menee... Soseita ei vielä syödä mutta iltasin menee pullollinen velliä ennen nukkumaan menoa. Meillä on kanssa iltarutiinit löytyneet tosi mukavasti ja nukahtaminen on uskomattoman helppoa. Sänkyyn vaan, tutti suuhun ja rätti poskelle :) Nukkumaanmenoaika onkin sitten toinen juttu. Oli vähän aikaa varttia yli kahdeksan tai puoli yhdeksän, mutta nyt alkaa neiti väsymään jo puoli kahdeksalta. Mun mielestä se on liian aikaisin ja yritänkin pitää häntä hereillä ainakin kahdeksaan. Aamulla nimittäin ollaan ihan virkeinä jo puoli kuudelta :( Auttaisikohan jos koittais saada tyttöä viimisille päikkäreille vähän myöhemmin??

Väsynyttä sunnuntaina 8/
Eli Venla hirmuisessa räkätaudissa,eli yö meni miten meni..kaupanpäällisiks miehellä eilen kauden eka peli,ja nilkka tohjona! Joten mä täällä pyörin sukat sekaisin et vielä koirankin ehtisin lenkittää..*kääk*
Hitto et piruuttaa välillä noi miehen köriläät,varsinkin toi oma ukko kun on pakko harrastaa sellasta lajia et aina on pää kainalossa pelien ja reenien jälkeen...*purkautuu*
jaaha,kutsu käy,likka ulos nukkuun niin saa edes jotenkin happee...*huoh*

Kiitos uudesta aloituksesta :)

Aleksi viimein taitaa nukkua parvekkeella, nukkui ensin puoli tuntia, sitten huutoa, käyn laittamassa tutin ja heilutan, nukahtaa, ehdin kävellä tänne koneelle, istua 2 min. ja taas huutoa, menen heiluttamaan jne. Tätä tapahtui n. kymmenen kertaa, nyt taas nukkunut jo 20 min. Nää päiväunet on sanotaanko suoraan, pyllystä. Mitään ei tarvii kuvitella alkavansa tehdä, kun ei voi tietää, alkaako herra siellä vaatimaan taas hyssyttelyä.

Yöunet taas on ihana-juttu. Syötän pojan (velli-maitoa) n. klo20.30-21.00 ja pistän sänkyynsä, iskä tulee makkariin katselemaan telkkaria, ihan vain siksi, että jos tutti tipahtaa, niin nostaa suuhun. En edes tiedä onko poika tietoinen läsnäolostaan.
Aleksi siis nukahtaa ""itsekseen"" sänkyynsä, ja yleensä jää siellä vielä silmät aukinaisina tuijottelemaan, kun laitan sänkyyn. Pusu vaan otsaan ja hyvää yötä.

Mutta yöllä syödään taas se 2 kertaa. Ei kyllä läheskään ota niin paljon päähän, kuin silloin aluksi, sillä nykyisin Aleksi nukahtaa hienosti uudestaan (aiemminhan yösyöttöjen jälkeen valvoskeltiin 1-2 tuntia).

Ja tänään kokeillaan pottua, kunhan nyt herää :) Jänskättää melkein :)

Hei uusi ketju! =) Me ollaan Matiaksen kans isovanhempien luona vierailulla, kun isi hoitaa omia hommiaan n. 100 km:n päässä. Matka meni to-iltana ihan ok, tosin välillä kyllä itketti kun aurinko paistoi silmään, vaikka olisi miten yrittänyt harsoilla peitellä.. Aurinkolasit ei hihnasta huolimatta oikein pysy vielä paikoillaan. Huomenna ajetaankin jo takas kotiin, ja 6-7 tunnin automatka kyllä jaksaa jänskättää, vaikka väliä onkin muutaman kerran jo ajettu. Matias on alkanut hieman jo vierastaa, ja alussa ei meinannut muiden syli kelvata ollenkaan. Nyt muutaman päivän totuttelulla mummi kelpaa jo nukuttajaksikin! =) Pääsee äitikin välillä ihan rauhassa istuskelemaan. Rytmi on tietysti taas ihan sekaisin, mutta onneksi yöt sujuvat suht mallikkaasti. Kotona mennään edelleen 2-3 syötöllä, ja samalla tavalla on menty vieraissakin. Tosin tänä aamuna poju päätti klo 6 sijaan nousta vasta 8.30!
Meilläkin kuola valuu kovasti, ja äänijänteitä testataan välillä kunnolla. Kiljahtelu on niin mukavaa, varsinkin kun se äitiä vielä vain naurattaa.. Meillä tuli eilen 4kk täyteen ja ens vkolla päästään taas neuvolaan punnitukseen. Luulisin, että 7 kg menee ainakin rikki, jos ei enemmänkin.. Ja jos vaikka uskallettais kohta mekin ruveta kiinteitä maistelemaan.
Mummilla taitaa olla ruoka valmiina, joten tämä äitsykkä lähtee syömään! =)

Voi rähmä, tänään on ollu ihan ihme päivä. Eppu oli aamulla ja päivällä kun olis juonu kymmenen kuppia kahvia eli kilju ja viuhto ja sätki ja riehu ja nauro, meno oli siis päällä. No päiväuniaikaan(jollon aina nukkuu 2-3 h) lähettiin lenkille, mutta eihän se nukkunu ku puoli tuntia, mikä on ihan ihme!Sitten on taas tissillä raivottu, en tiä tarjosinko taas väärään aikaan eli ei ollutkaan nälkä ku kauhee rimpuilu tissillä. mistä sekin sitte johtu, en tiedä. Kolmelta sitten herra suostu nukahtaan tissille ja pari tuntia nukku, mutta monta kertaa heräs ja sai tunkee tissiä suuhun että nukahti uudelleen...
Miehen kans katottiin suuhun ja alaetuhampaiden kohdalla on kaksi kohoumaa, mutta en tiedä että onko ne aina ollu siinä vai onko nyt jo tosiaan hampaita tulossa?(toivottavasti ei vielä!) se kyllä selittäis vähän varsinkin noita yöheräämisiä, joita viime yönä oli klo 4,6,8.30 ja vähän aikaa sitte vielä nukuttiin kuitenkin se 8 h putkeen?tyhmä kysymys mutta miltä teidän vaavien ikenet näyttää?onko sielä siis koko ajan ollu jotain kohoumia vai ihan sileitä?no, näkeehän sen tietty parin päivän päästä että onko hampaita vai ei...ja nyrkkiä, tai nykyään peukaloa herra imee niin antaumuksella, että!kutiaako sitten ne ikenet, tiedä taas näistä...

ihan tyhmä päivä ollu. samoin ku tintillä. toivottavasti ne mun rattaat tulee alkuviikosta, se ajatus ainaki piristää. ja se että mies huutelee tuolta että haluaa roskaruokaa, mulle harvoin se kelpaa ;)

loore ja kiljukaula Eppu

Loore, minä olen myös tutkiskellut meidän typsyn ikeniä. Varsinkin, kun kuolaaminen on ollut niin -rouskuvaa-. Noh, minustakin siellä suussa on ollut alhaalla kohoumat. Neuvolan tätin pistin tarkastamaan, että onko vai eikö ole hampaat tulossa? Hänen tuomionsa oli, ettei vielä ole tulossa.
Jassoo. Niitä siis odotellessa Inka nautiskelee nyrkeistään. Suuhun menee myös puklurätti, helistimet, äidin paita jne. Kaikki, kun tuntuu myös tarttuvan neidin händyihin. Oikein huvittaa, kun Inka tarttuu ihan kaikkialle, myös äidin silmälasit ovat saaneet jo kyytiä, heh heh.
Päiväunet siis ennen päivätorkkuilut ovat olleet taas niitä UNIA elikkäs tänään 3,5 tuntia, hups. Toivottavasti yöunetkin sitten maistuisi. Vai olikohan päiväunet viikonlopuksi isille näyttö, että kyllä mä nukun ihan kiltisti. Katsotaan, kun huomenna arki alkaa, että nukutaanko vai kukutaanko päivällä. Heipparallaa...

Jooh, en mä usko että ne hampaiden alkuja vielä on, mutta enpä tosin oo ennen vauvan ikeniä tutkiskellut sen tarkemmin että mistäs tietäsin.
nyt taas torkutaan, tällaset päivät on kyllä ihan pyllystä ku mikään ei mee niinkun pitäis, tai mikään ei mee niinku on ennen menny. Tänään siis kaikki rutiinit ihan pyllyllään.
:/

maanantaita...ja tietty nyt mäkin olen täällä kipee,eli likka nuhataudis,mä ja isäntä nilkka sökönä...koira lähtee hoitoon tänään,enään ei riitä mun resurssit koko homman pyörittämiseen:(
Kaiken lisäks äskeisellä aamulenkillä tosta naapuri omakotitalo alueelta hyökkäs yks koira mun kimppuun!Onneks ei meidän koiraa päässyt pureen,mua kylläkin vaikka monoa sille annoinkin!:/ Hullu koira,ja mikä oudointa,se on narttu kun meidän koira on sentään uros! (eli mitä h......ttiä se kimppuun edes käy!?)
Mies kuulemma klenkkaa kepeillään sinne,voi olla et on omistajat niska punaisena,seur. kerrasta soitan kyl poliisit..
Eli tälläistä tänne...aurinko ei siis paista vieläkään...*huoh*

Kiva kun on uusi ketju ! Meillä Alma-Esther kanssa syö peukkua ihan innoissaan, mä yritän aina välillä ottaa sen pois ja laittaa tutin, mutta turhaan. Neiti imaisee tuttia silmät sikkuralla ja suu hymyssä pari kertaa ja sitten tutti lentää pois. Mä olen kanssa huomannut että AE on tosi huumorintajuinen, just toi tuttijuttu ja sitten kun isän kanssa leikkii niin nauraa ääneen. Ja juttelee muutenkin isälleen kovasti, johtuukohan siitä että mieheni on britti ja puhuu vauvalle tietty englantia ja mä suomea, ehkä englanti kuulostaa hauskemmalta. AE joutui käymään eka kertaa lääkärissä viime viikon torstaina, oli niin röhisevä hengitys ja kamalan kuiva yskä, lievä tulehdus mutta ei mitään lääkettä. Ai niin, ja suussa sammasta. Mä olen yrittänyt levittää kieleen sitruunamehua mistä neiti ei niin ole innoissaan. Ja sitten suolatippoja että räkä lähtee. Naurettiinkin että tequila vaan puuttuu ;) Nukkumaan mennään siinä 21-22 nostan rinnalta sänkyyn ja nyt ollaan nukuttu 8 tuntia sitten syöttö ja takaisin unten maille ja herätys 9-10 maissa. Päikkäreitä ei kyllä olla nyt nukuttu nimeksikään, jotain puolen tunnin pätkiä. Noissa pitkissä yöunissa on se huono puoli että mun rinnat on aivan räjähtämistilassa, ja yöpaita märkänä. Ja petauspatja. Mähän yritän täysimettää 5,5 - 6kk jos kaikki menee ok eli nähtävästi toi on vaan kestettävä.
Hyvää alkanutta viikkoa!

hitto, mikähän nyt on ku aina ku yritän laittaa vasemmalle puolelle syliin syömään niin vetää ittensä ihan kaarelle ja kauhee huuto?toiselle puolelle ei mitään?Voisko olla korvatulehdus taas?muita oireita muuta ku toi rohina ei oo, mutta ei niitä viimekskään ollu,yöllä kyllä söi ihan normaalisti kummastakin tissistä?voi hitto ku harmittaa. tarviiko taas käydä lääkärissä..hitto!!! :((

Sateista maanantaita!

Meillä tuli viime viikolla sitten 4kk täyteen ja neuvolakin oli. Eetu oli kasvanut ihan kivasti eli painoa 7220g ja pituutta 65cm. Olen ollut välillä tuosta kasvamisesta huolissaan, kun Eetu on tehnyt niitä syömislakkoja ja muutenkin on välillä jättänyt aamulla kokonaan syömättä. Äippä sitten huolissaan miettii kaikkea... No, neuvolasta sit sanoivat et voidaan aloittaa perunan tai maissivellin maistelu. Kumpaakaan ei olla viel maisteltu, mut eiköhän tuossa jossakin vaiheessa. En ole viel päättäny, kun nyt taas Eetu on syönyt ihan hyvin ja kun tuota maitoakin on riittänyt. Jos ei nyt ihan ihmeellistä tarvetta tule Eetulle saada lisää ruokaa niin taidan ne kiinteiden aloitukset siirtää tuonne 5kk paikkeille. Katsellaan....

Loore: Meillä oli myös muutama viikko sitten ajatus, et Eetulle oli tulossa hammas/hampaita, kun kuolasi, söi nyrkkiä ja oli ärtynyt sekä öisin levoton. Heräsin parhaimmillaan varmaan 6-8 kertaa yössä laittaan tuttia, syöttään ja muutenkin kun toinen oli levoton. No, hampaita ei sitten tullutkaan ja muutenkin tilanne on taas tasoittunut. Ehkä siinä on kyse kehityksestä tai jotain.

Eetu muuten kääntyi omin avuin meidän sängyssä selältä mahalleen 1.6. eli päivää vaille 4kk ikäisenä. Sen jälkeen on pari kertaa kääntyny ja aivan älyttömän kivaa on Eetun mielestä. Hihkuu onnesta!

Meillä kans huumori kukkii ja naurahduksia on selvästi erotettavissa. Eikös se oikea nauraminen ala muutaman kuukauden päästä?

Loore:

Ymmärrystä tuohon syömisjutskaan löytyy!!!! Meillä on tehty tuota aivan samaa vaikka kuinka paljon eli tod.näk nyt hylkii sitä toista rintaa. Tarjoa sitä aina ensiksi, kun on nälkäinen niin Eppu saattaa syödä siit edes muutaman imun. Meil kans Eetu söi yöllä nätisti molemmista, mut päivällä olikin tilanne toinen. Totesin, et annan sit sitä rintaa mikä kelpaa ja tietty tarjoan toistakin. Jaksamista, tiedän että asia huolettaa ja ihmetyttää!

noniin, käytiin sitten lääkärissä kun epäilin että josko se korva vaivaa. no ei ollu korvissa mitään eikä keuhkoissa että ihan terve. Lääkäri sano että hampaiden tulo aiheuttaa just tollasta kitinää, tai sitten voi olla joku flunssa alkamassa ja että jos jatkuu niin sitte uudestaan. Kirjotti ison purkin nestemäistä panadolia että voipi antaa jos siltä tuntuu ja annoinkin varuksi jo. Vähän nolotti sielä lääkärissä ku Eppu vaan nauro ja jutteli sille lääkärille, ja kotona vielä kitisi, mutta mielummin mä tarkastutan ku muuten stressaan ihan koko ajan.
Joo kukkanen, tosi outoa on että hylkii tota toista tissiä, syynä voi tosiaan olla sekin että oon tarjonnu vaikka ei sitten ole ollut nälkä. ja nyt taas söi siitä ihan nätisti?outoa ja tosi ärsyttävää on, ku meinaa itelläkin hermo mennä. Kaveri kans sano, että joskus voi olla kitinäpäiviä, mitkä vaan johtuu juuri jostain kasvuvaiheesta, että esim. hermosto kehittyy yms ja että menee ohi. No, toivotaan nyt niin. Se hylkiminen on vaan niin hassua kun muistan että ihan pienenä teki sitä kans joskus ja nyt ei taas pitkiin aikoihin?eli voisko sekin liittyä tähän kitinään ja siihen että jos tosiaan on joku kasvuvaihe menossa?se vaan, että jos sitä kauan kestää niin mä en jaksa sitten tapella vaan voi poika aika nopeesti sitte siiirtyä pulloruokintaan...no toivon että se nyt menee ohi!!Kiitos tuesta!;)

Nyt tarvii jo pyytää anteeks ku taas kirjotan valitusviestiä, älkäähän pahastuko, pakko saada purkaa...
eli toi toisesta tissistä kieltäytyminen on nyt muuttunu imemislakoksi, kauhee huuto kun yritän tissiä tarjota. Edelleen varmaan tarjoan liian usein eli luulen että on nälkä mutta ei olekaan, mutta sitten taas ku hieman pakottaa niin kelpaakin ja syö taas hyvällä halulla kymmenen minuuttia.siis itku ei ole kaukana, itse asiassa salaa suihkussa muutaman tipan tirautinkin. Tintti jo lohdutteli ja se kyllä autto hieman!:) imetystukilistaa luin ja sielä oli että tässä iässä voi juurikin noita lakkoiluja tulla, ja syitä voi olla miljoona. Makuulteen on tänään ainoastaan kelvannu ja sillon kun on juuri heränny niin kelpaa hyvin. Sielä vielä luki, että yleensä menee ohi muutaman päivän päästä, mutta pelko on takaraivossa kauhee että mitäs jos ei menekään!?varsinkin ku tähän asti se tissi on kelvannu aina ja hyvällä halulla, yleensä vielä tunnin välein, nyt sitte menee jo parikin tuntia hereillä ollessaan ettei syö. Siitä saan syyttää itseeni että tarjoan heti ku pienikin inahdus, mutta sillon alussa kun piti maitovaroja kasvattaa niin totuin siihen ja siihen että herra syö koko ajan. Nyt on niin vaikea käsittää että se pari tuntia voi ainakin olla väliä ja suuttuuhan se sitten ku yritän tissiä tunkea suuhun eikä yhtään ole nälkä. Ja nyt kun se on pari päivää muutenki kitissy, niin tuntuu että oon ihan pihalla että koska se itkee nälkäänsä ja koska jotain muuta:(
Toivon ja rukoilen että menisi ohi!!4kk ikään haluisin tissimaitoia kuitenkin antaa, 6 kk ikään ees jonkin verran...

Kiitos ja anteeks!;)

Kuulostaa loore niin tutulta!Sillon kun Emil oli 2kk, rupes tekeen ihan tota samaa.Sain sen kuitenkin palautuun, että otti molemmista tisseistä(serkku kun oli joutunu siihen kierteeseen, että tyttö söi vaan toisesta ja sit kun tyttö oli 5kk tissit oli todella eri paria, toinen a ja toinen d...)Meillä se palautu jotenkin vaan itellään...kun sitkeesti tarjos vuoroin kumpaakin.No, sittenhän samoihin aikoihin rupesin tarjoon pullosta mummon neuvosta ja kai tuolla nälkä olikin, mutta harmittaa näin jälkeenpäin, kun siihen tyssäs meitin tissittelyt sit melkein kokonaan.Pullo vaan kelpas:(Nyt syö enää öisin tissiä ja joskus päikkäreitten jälkeen.Sitähän täällä on itketty ja surkuteltu.Olin kans aatellu imettää pitkään, mutta näin kävi.Kyllä se tuntuu kurjalta!Näin jälkeenpäin aateltuna ois kai pitäny yrittää enemmän ja pidempään ja eri konstein tarjota rintaa, se kun oli niin helppoo antaa pullosta...ekaks pumppailin pulloon, mutta eihän sitä joka päivä ehi...ja nyt sit ei enää tuiskaan riittävästi. no joo, että tällästä. Mutta muuten meillä menee ihan ok. Korvatulehduksesta on taas parannuttu ja Emil juttelee ja pärisyttelee ihan hulluna. On alkanu heräileen aamulla, ja joskus yölläkin, niin, että rupee vaan jutteleen itekseen, hölmö:)Syötävän sulonen pikku-poika!!!Ja saa raivareita kun ei pääse eteenpäin eikä vielä ympärikään...voi sitä kiukun määrää!Hassu, kun ei rupee heti itkeen, vaan juttelu käy sellaseks komenteluks ja uhkailuks ja sit lopulta alahuuli ryttyyn ja maailman isoin parku. Ja sit taas yhtäkkiä lopettaa ja rupee hymyileen.Aika tuittupää tuntuu olevan kuten äitinsäkin;)Juu, mutta aurinkoista päivää kaikille!!!

Kyllä meni nyt ihan itkuskeluksi tämä päivä mun osalta. Niin, unohduin tuosta edellisestä viestistä vielä että imemislakko koskee nyt kumpaakin tissiä!!voi perhanan perhana että harmittaa, itkettää, suututtaa ja kaikkea muutakin mahollista negatiivista!!!yritin olla tarjoamatta ennenkun eppu tosissaan pyytää ruokaa, no äsken selkeesti nälkä, ja kamala huuto heti ku meinas joutua imetysasentoonkin syliin. No kokeilin makuultaan niin vähän oli pakko pakottaa niin sitten taasen kelpas hyvin ja naureskelikin tissille ja mulle lopuksi!?mutta sylissä ei kelpaa muuten kun just herännennä. miks ihmeessä imetyksestä on tehty näin vaikeaa, mä kun sinisilmäsenä oon aina luullu että luonnollisin tapa ruokkia lasta on myöskin helpoin ja vaivattomin, mitä vielä!!koko ajan jotain ongelmia pitää tähänkin asiaan liittyä!*kiroaa koko imetyksen*

itku on herkässä, eikä se asiaa nyt auta yhtään. Oon netistä ettiny kaikki maholliset tiedot lakkoilusta, ja moni on sanonu että menee ohi, sen voimalla jaksan nyt vaan yrittää päivä kerrallaan ja pidän pullot vielä visusti kaapissa tämän ajan!kaipa se tästä ja kiitos taasen vertaistuesta,mama!:)
ehkäpä se lakkoilee paperiliiton tueksi.tiedä näistä.empaattinen kaveri ehkä. ;)

loore: Meillä oli kans tissilakko muistaakseni vähän ennen 3kk ikää, ja silloin siirryin suosiolla imettämään pitkällään. Saattoi siinäkin saada ensin pienen raivarin, mutta kun vähän tuputti, niin hyvin maistui. Tässäkin asennossa saattoi kelvata aina vaan tietty tissi, joten saatoin syöttää pari kertaa samasta rinnasta, ja sit heräämisen jälkeen tarjosin aina sitä toista, kun poju oli rauhallisempi.

Kuukauden päivät meni, ettei poju suostunut syömään sylissä, mutta nyt reissussa taas kelpasi syli-imetyskin. =) Nyt tosin on itse niin tottunut makoilemaan päivisin, että ei millään viiti imettää istualtaan, paitsi jos telkusta tulee tosi hyvä ohjelma ja sitä on ihan pakko saada olkkarissa katsoa.. =)

Muutenpa meille ei kummempaa kuulukaan. Isillä on tänään vielä vapaapäivä, joten minä ennätin jo käydä kaupungilla. Matias jaksaa nyt jo valvoa parin tunnin pätkiä päivällä, joten ei tarvitse aina ihan hirveällä kiireellä juosta kotiin. Pullomaitokin menee tarvittaessa isin antamana, joten jospa sitä kohta uskaltaisi olla pidempäänkin poissa. =) Kaveri tulee kuun lopussa kylään, ja jos isi kelpaa siinä vaiheessa nukuttajaksi myös iltaisin, niin ehkäpä mäkin kävisin baarissa. Huih! Enpä oo baarissa ollutkaan sitten viime vuoden kesäkuun, joten voishan sitä menoa käydä vilkaisemassa... =)

Isi ja poika on päikkäreillä, ja mulla on taas kerran ihan hirvee nälkä, joten taidan lähtä kaivelemaan kaappeja..

niin,kai se on nyt vaan pakko imettää makuultaan, musta se on tylsää, aluks imetin aina makuultaan sitte aina istualteen ja taas näköjään makuultaan. Mites sit ku pitäis kylään lähteä, kiva toisten sänkyyn kysyä lupaa mennä...huh. saati missään yleisillä paikoilla ei paljo makuupaikkoja oo,hih. No, toivon että tämä on vaan joku vaihe. Onneks meillä on makkarissa telkkari!:D jotain positiivista edes...

Moikka!
Terveisiä 4kk neuvolasta:64cm ja 7180g
Pituutta ei kuulemma painoonnähden tarpeeks viime kerrasta, mut aikasemminkin mittailtu pituus päin mäntyä, kun ei pää kohillaan.
Täällä ruvettu kans kääntyilee ja lökötellään kyljellään.
Äitillä ja isillä alkaa olla kova komento.Poikahan osaa jo komennella meitä ja kovaa(mistähän sen periny?).
Nyt täytyykin mennä..Palaillaan!
Ja terkkuja Mintulle ja Inkalle!

Itkua täälläkin:(Mistähän tää nyt johtuu että Emil herää AINA(no ei nyt ihan aina)kauheen pahantuulisena?Aamulla on ihan jees useesti mut päikkäreiltä ei.Sit kun ite on väsyny niin tuntuu että päivät on yhtä huutoo, vaikka sittenhän se rauhottuu ja nytkin tossa juttelee ja päristelee.Mummu sano että on tullu äitiinsä. Miten musta tuntuu, että kaikki ikävät piirteet tulee multa.Voi perse. Ja ei oo sit onnistunu se imetys YHTÄÄN tänään.Mutta muitten ongelmista luettuani, päätin minäkin edelleen jatkaa yrittämistä:)Noniin, tsemppiä meille kaikille!