Menu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Menu
ETUSIVU
KESKUSTELUT
Aihe vapaa
Lapsen saaminen
Vauva ja taapero
Lapset ja teinit
Perhe-elämä
Seksi
Seksinovellit ja eroottiset tarinat
KÄYTTÄJÄT
OHJEITA
Kirjaudu
Rekisteröidy
Hae
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Kaksplussan Keskustelupalsta
Kirjaudu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Lapsen saaminen
// Helmivauvat 2015 - heinäkuu //
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Vastaa viestiketjuun
Muistiinpanot
<p>[QUOTE="onnenpisara, post: 30085241"]</p><p>Minä en edes miettinyt sitä vaihtoehtoa, että jättäisin osallistumatta sikiöseulontoihin vaikka olisihan se tietysti mahdollista ollut. Kiltisti täälläkin mennään sinne minne käsketään ja annetaan kyllä näytteet. Minun pitää toimittaa virtsanäyte erikseen labraan, kun eivät neuvolassa kesäkuussa ottaneet.. Tosin meidän terveyskeskuksessa toiminta on muutenkin aika kyseenalaista, mitä olen näinä neljänä vuotena oppinut tuntemaan. Miehen sokerirasituksen kokeen tulokset hävisivät kuin pieru saharaan ja ilmeisesti juoksuttavat testiin uudelleen. Joten en ihan luottoa anna meidän terveyskeskuksen henkilökunnalle...</p><p></p><p><strong>Synnytyksestä puheen ollen, olisi ihan mielenkiintoista tietää miten kaukana te muut asutte synnytyslaitoksesta?</strong> Meillä matkaa kertyy yhteen suuntaan noin 60km eli ei asuta ihan sairaalan vieressä.. </p><p></p><p><strong>Tiedättekö muuten aikooko kumppaninne osallistua synnytykseen?</strong> Oletteko keskustelleet asiasta? Vai onko kumppanilla kammoja tmv minkä vuoksi ei pysty osallistumaan? Meillä asiasta oltiin keskusteltu jo ennen pillereiden lopettamista ja voin sanoa ettei se ainakaan innostanut lapsen saamiseen... Mies on kieltäytynyt osallistumasta synnytykseen, koska pelkää pyörtyvänsä. Hän ei halua kokea sitä että huudan, ähkin ja kiljun tuskissani ja nähdä muutakaan mitä synnytyssalissa tapahtuu. Ja en voi sanoa muuta kuin että olen omalla tavallani pettynyt vaikka tiedän etten voi toista pakottaa osallistumaan. Mutta ajatus siitä, että hoidan tilanteen yksin ei ole mitenkään mieltäylentävä. Ystäväni, joka on terveydenhoitaja neuvoi, että antaisin asian olla enkä painostaisi, koska yleensä kuulemma miehet tuppaavat lopulta pyörtämään päätöksensä. Ja minulla ei ole tosiaan ketään muuta ihmistä jonka voisin kuvitella osallistuvan synnytykseen, tai siis tämä ystäväni olisi hyvä vaihtoehto mutta asuu useiden satojen kilometrien päässä joten ei tule onnistumaan..</p><p></p><p><strong>Sosiaalisuudessa</strong> en ole huomannut itsessäni minkäänlaisia muutoksia. Toisaalta en voi vetäytyä kuoreeni jo työnkään puolesta, koska olen asiakaspalveluammatissa. Nyt olen kehoittanut myös miestä ylläpitämään parisuhdetta ja nauttimaan tästä ns. vapaasta ajasta ennen lasta. Me ollaan todella huonoja tekemään yhdessä mitään muuta kuin tilan töitä, ei käydä missään ei kylässä saatikka kaupoilla tmv. Siispä olen nyt yrittänyt miestä havahduttaa siihen, että jos halutaan jotain tehdä pitäisi sitä alkaa tässä tekemään, koska keväällä lähteminen ei ole niin helppoa. Enkä halua meidän perheestämme sellaista kuin oma perheeni oli, ettei minnekään voi lähteä kun olevinaan se oon liian vaikeata lasten kanssa. En siis halua täysin erkaantua ihmisistä, koska asumme jo muutenkin syrjässä keskellä ei mitään. </p><p></p><p><strong>Ruuan suhteen</strong> on tapahtunut monenlaisia muutoksia.<em> Minullahan saattaa ykskas maistua saippua edelleen suussa</em>. Tämä ilmaantui plussan jälkeen. Todella inhottava maku. Huomaan myös vihaavani grilllimakkaroita ja pelkkien pakettien näkeminen oksettaa. Myös viimeksi kauppareissu oli tuskaa, kun aloin heti yökkimään vaikka muuten vointi on mitä loistavin. Tuntui että oksennan väkisinkin sinne puhtaan kaupan lattialle. :ashamed: Eräänä päivänä myös pakastemustikoiden syöminen loppui kuin seinään, kun alkoivat maistua kirpeiltä tai sellaisilta pilalle menneiltä. Mies maisteli samoja mustikoita ja ilmoitti ettei niissä mitään vikaa ollut. Minulta ei vastenmielinen maku meinannut lähteä millään suusta </p><p></p><p>Joitakin mielitekoja on ja ne tulevat ajatuksiini ihan ykskaks. Saatan keksiä kesken päivän mitä haluan milloinkin syödä. Olen yrittänyt olla tasapuolinen ja kysellyt mieheltä mitä hän haluaisi ruokana syötäväksi, mutta kummasti omat mielihalut eivät ole natsanneet hänen mielitekoihinsa. </p><p></p><p>Tuore ruisleipä on ollut nyt herkkua, ah niin hyvää kun anoppi tekee itse. Kaupan ruisleipää en ole ostanut viimeiseen vuoteen, kun käy hänelle mahaan. Onneksi ihana anoppi on varsinainen taikuri ja toivottavasti opettaa minutkin tekemään yhtä hyvää ruisleipää! Myös lanttukukon taikomista olisi tarkoitus syksyn tullen harjoitella. </p><p></p><p>Minulta alkaa itseltäni nyt tämä kesäloman pätkä loppumaan ja ensi viikolla palaan työelämään. Toivon, että tilaamani koon isommat housut ovat saapuneet, koska entiset puristivat jo vatsaa turvottaessa ikävästi. Turvotus on tosin nyt vähentynyt kun olen pyrkinyt juomaan vettä säännöllisesti. Myös aktiivinen liikkuminen päivän mittaan tekee ihmeitä. Välillä tosin nukunkin pitkiä pätkiä ja tänäänkin mies antoi minun nukkua pidempään hoitaen yksin eläimet aamusta. :heart: Saa nähdä miten paluu sujuu.. En ole vieläkään osannut päättää siirränkö viimeisen lomaviikon joulukuulle, jolloin saisin pitää noin kuukauden kertyneitä vuosilomia pois ennen äitiyslomaa jos sinne asti päästään. Olen tässä pohtinut olisiko se viisas ratkaisu vai parempi olla siirtämättä ja herättämättä epäilyksiä työpaikalla. Toisaalta olisiko sitä reilu ja kertoisi jo ajoissa, vai pitäisikö tiedon salassa mahdollisimman pitkään? </p><p></p><p>Tälläiset ajatukset tänään RV9+2</p><p>[/QUOTE]</p>
[QUOTE="onnenpisara, post: 30085241"] Minä en edes miettinyt sitä vaihtoehtoa, että jättäisin osallistumatta sikiöseulontoihin vaikka olisihan se tietysti mahdollista ollut. Kiltisti täälläkin mennään sinne minne käsketään ja annetaan kyllä näytteet. Minun pitää toimittaa virtsanäyte erikseen labraan, kun eivät neuvolassa kesäkuussa ottaneet.. Tosin meidän terveyskeskuksessa toiminta on muutenkin aika kyseenalaista, mitä olen näinä neljänä vuotena oppinut tuntemaan. Miehen sokerirasituksen kokeen tulokset hävisivät kuin pieru saharaan ja ilmeisesti juoksuttavat testiin uudelleen. Joten en ihan luottoa anna meidän terveyskeskuksen henkilökunnalle... [B]Synnytyksestä puheen ollen, olisi ihan mielenkiintoista tietää miten kaukana te muut asutte synnytyslaitoksesta?[/B] Meillä matkaa kertyy yhteen suuntaan noin 60km eli ei asuta ihan sairaalan vieressä.. [B]Tiedättekö muuten aikooko kumppaninne osallistua synnytykseen?[/B] Oletteko keskustelleet asiasta? Vai onko kumppanilla kammoja tmv minkä vuoksi ei pysty osallistumaan? Meillä asiasta oltiin keskusteltu jo ennen pillereiden lopettamista ja voin sanoa ettei se ainakaan innostanut lapsen saamiseen... Mies on kieltäytynyt osallistumasta synnytykseen, koska pelkää pyörtyvänsä. Hän ei halua kokea sitä että huudan, ähkin ja kiljun tuskissani ja nähdä muutakaan mitä synnytyssalissa tapahtuu. Ja en voi sanoa muuta kuin että olen omalla tavallani pettynyt vaikka tiedän etten voi toista pakottaa osallistumaan. Mutta ajatus siitä, että hoidan tilanteen yksin ei ole mitenkään mieltäylentävä. Ystäväni, joka on terveydenhoitaja neuvoi, että antaisin asian olla enkä painostaisi, koska yleensä kuulemma miehet tuppaavat lopulta pyörtämään päätöksensä. Ja minulla ei ole tosiaan ketään muuta ihmistä jonka voisin kuvitella osallistuvan synnytykseen, tai siis tämä ystäväni olisi hyvä vaihtoehto mutta asuu useiden satojen kilometrien päässä joten ei tule onnistumaan.. [B]Sosiaalisuudessa[/B] en ole huomannut itsessäni minkäänlaisia muutoksia. Toisaalta en voi vetäytyä kuoreeni jo työnkään puolesta, koska olen asiakaspalveluammatissa. Nyt olen kehoittanut myös miestä ylläpitämään parisuhdetta ja nauttimaan tästä ns. vapaasta ajasta ennen lasta. Me ollaan todella huonoja tekemään yhdessä mitään muuta kuin tilan töitä, ei käydä missään ei kylässä saatikka kaupoilla tmv. Siispä olen nyt yrittänyt miestä havahduttaa siihen, että jos halutaan jotain tehdä pitäisi sitä alkaa tässä tekemään, koska keväällä lähteminen ei ole niin helppoa. Enkä halua meidän perheestämme sellaista kuin oma perheeni oli, ettei minnekään voi lähteä kun olevinaan se oon liian vaikeata lasten kanssa. En siis halua täysin erkaantua ihmisistä, koska asumme jo muutenkin syrjässä keskellä ei mitään. [B]Ruuan suhteen[/B] on tapahtunut monenlaisia muutoksia.[I] Minullahan saattaa ykskas maistua saippua edelleen suussa[/I]. Tämä ilmaantui plussan jälkeen. Todella inhottava maku. Huomaan myös vihaavani grilllimakkaroita ja pelkkien pakettien näkeminen oksettaa. Myös viimeksi kauppareissu oli tuskaa, kun aloin heti yökkimään vaikka muuten vointi on mitä loistavin. Tuntui että oksennan väkisinkin sinne puhtaan kaupan lattialle. :ashamed: Eräänä päivänä myös pakastemustikoiden syöminen loppui kuin seinään, kun alkoivat maistua kirpeiltä tai sellaisilta pilalle menneiltä. Mies maisteli samoja mustikoita ja ilmoitti ettei niissä mitään vikaa ollut. Minulta ei vastenmielinen maku meinannut lähteä millään suusta Joitakin mielitekoja on ja ne tulevat ajatuksiini ihan ykskaks. Saatan keksiä kesken päivän mitä haluan milloinkin syödä. Olen yrittänyt olla tasapuolinen ja kysellyt mieheltä mitä hän haluaisi ruokana syötäväksi, mutta kummasti omat mielihalut eivät ole natsanneet hänen mielitekoihinsa. Tuore ruisleipä on ollut nyt herkkua, ah niin hyvää kun anoppi tekee itse. Kaupan ruisleipää en ole ostanut viimeiseen vuoteen, kun käy hänelle mahaan. Onneksi ihana anoppi on varsinainen taikuri ja toivottavasti opettaa minutkin tekemään yhtä hyvää ruisleipää! Myös lanttukukon taikomista olisi tarkoitus syksyn tullen harjoitella. Minulta alkaa itseltäni nyt tämä kesäloman pätkä loppumaan ja ensi viikolla palaan työelämään. Toivon, että tilaamani koon isommat housut ovat saapuneet, koska entiset puristivat jo vatsaa turvottaessa ikävästi. Turvotus on tosin nyt vähentynyt kun olen pyrkinyt juomaan vettä säännöllisesti. Myös aktiivinen liikkuminen päivän mittaan tekee ihmeitä. Välillä tosin nukunkin pitkiä pätkiä ja tänäänkin mies antoi minun nukkua pidempään hoitaen yksin eläimet aamusta. :heart: Saa nähdä miten paluu sujuu.. En ole vieläkään osannut päättää siirränkö viimeisen lomaviikon joulukuulle, jolloin saisin pitää noin kuukauden kertyneitä vuosilomia pois ennen äitiyslomaa jos sinne asti päästään. Olen tässä pohtinut olisiko se viisas ratkaisu vai parempi olla siirtämättä ja herättämättä epäilyksiä työpaikalla. Toisaalta olisiko sitä reilu ja kertoisi jo ajoissa, vai pitäisikö tiedon salassa mahdollisimman pitkään? Tälläiset ajatukset tänään RV9+2 [/QUOTE]
Esikatsele
Nimimerkki
Varmistus
Kuinka monta kirjainta on sanassa KISSA?
Lähetä vastaus
Uusimmat
Luetuimmat
Kuumimmat
Uusimmat
Näytä kaikki
1.
"Joudun ikäväkseni sanomaan, että meitä ei kiinnosta lainkaan [vaikka henkilö sanoisi hakevansa turvapaikkaa]. Me katsomme, että kyse on vaarasta..."
4 min sitten
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
2.
Vasemmistoliitto on hajoamassa riiteleviin kuppikuntiin
13 min sitten
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
3.
Lukekaa ja ihmetelkää mihin kaikkeen *askaan säätiö voi laittaa verovapaata rahaa
23 min sitten
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
4.
Oliko naiset 80 luvulla karvasempia?
45 min sitten
vierailija
1 Viestiä
Aihe vapaa
5.
Työväenpuolueen hallitsemassa Britanniassa poliisi on alkanut tutkimaan ajatusrikoksia
Tänään 08:25
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
6.
Millainen työmatka olisi muuten hyväksyttävä teille?
Tänään 05:50
vierailija
7 Viestiä
Aihe vapaa
7.
Onko kilttilän väki muka pelokkaita?
Tänään 04:32
vierailija
3 Viestiä
Aihe vapaa
8.
Subi = hampurilainen
Eilen 23:04
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
Luetuimmat
1.
Relaatio 1064
Started by lamp
Tiistai klo 00:03
Luettu: 1K
Aihe vapaa
2.
SAK haluaa panna ostovoimakäyrän nousuun 10% palkankorotus kahden vuoden aikana
Started by vierailija
Keskiviikko klo 15:38
Luettu: 876
Aihe vapaa
3.
Media on täynnä pelottelua
Started by vierailija
Maanantai klo 07:59
Luettu: 839
Aihe vapaa
4.
Eroottista sunnuntaita kaikille 🥰🥰🥰
Started by Rätti Väsynyt
Sunnuntai klo 09:33
Luettu: 653
Aihe vapaa
5.
Heippa fm vielläkö käyt täällä?
Started by 9MM.
Maanantai klo 02:04
Luettu: 636
Aihe vapaa
6.
Minkä ikäisenä seksi loppuu?
Started by vierailija
Eilen 10:36
Luettu: 619
Aihe vapaa
7.
Nämä keskustelupalstat ei enää viihdytä
Started by vierailija
Eilen 07:32
Luettu: 582
Aihe vapaa
8.
Menkääpäs nyt sinne kaakoihin ryyppäämään, saadaan suomen syntyvyys kasvuun
Started by viisikymppinen isoäiti
Maanantai klo 13:21
Luettu: 550
Aihe vapaa
Kuumimmat
Näytä kaikki
1.
K/B-komposti
Latest: vierailija
1 min sitten
Aihe vapaa
2.
Juotko Matcha-teetä
1 min sitten
Aihe vapaa
3.
SAK haluaa panna ostovoimakäyrän nousuun 10% palkankorotus kahden vuoden aikana
1 min sitten
Aihe vapaa
4.
"Joudun ikäväkseni sanomaan, että meitä ei kiinnosta lainkaan [vaikka henkilö sanoisi hakevansa turvapaikkaa]. Me katsomme, että kyse on vaarasta..."
4 min sitten
Aihe vapaa
5.
Milloin on seuraava kasvava kuu?
5 min sitten
Aihe vapaa
6.
Miten teidän aamunne alkoi?
7 min sitten