Helmitaaperot ~toukokuussa 2010~

Mae :hug: Ei voi olla todellista! Voimia!

Glow :hug: Jaksuja tuhannesti!

Mä nyt testailen Viljan mahd. allergioita, kun se talvella tullut poski-ihottuma jämähti. Ei se mun mielestä kovin paha ole, sellaista pientä rosoa, mutta aika kauan sitä nyt ollut. Talvella jo jotain testeilin, mutta nyt sit taas yritän etsiä mahd. syyllistä. Nyt vältetään maitoa toista päivää - ei lääkärin määräyksestä (kun testeissä ei oo näkyny mitään) mutta ravitsemusterapeutilta kyselin neuvoja, kun olin juttelemassa isoveljen ruokavaliosta. Mielenkiinnolla odotan. Lieväähän toi on, kun ei se onneks tunnu vaivaavan edes mitenkään, mutta ehkä olis syytä nyt taas yrittää tehdä asialle jotain.

Muuten meillä kaikki aika kivasti, kotiäiteys on yllättävän hohdokasta, kun on KESÄ! B)
 
Pikaisesti taas kirjoittamassa.

Konstan mitat 1v3kk neuvolassa oli 82.3cm ja 11575g. Hyvin siis kasvaa allergioista huolimatta. :)

HM: hyvin tuo omassa sängyssä on pysynyt, mutta Konstan sänky on sivuvaununa. En tiedä kuinka pysyis, jos olis omassa huoneessa.

Kiva Smirgelin kuulla teistäkin. Ja Valtsulle onnea uudesta taidosta. :)

Meidän taapero on osoittautunut vesipedoksi. Ollaan oltu kahtena päivänä rannalla ja poika täytyy väkisin välillä ottaa rannalle lämmittelemään. Se jaksaisi leikkiä rannassa vaikka kuinka kauan. Äitiinsä tullut. :heart:

Kuume ja nimipäiväsankari Konsta
 
HM Tsemppiä koitokseen vielä tätäkin kautta, tsempata ei varmaan ainakaan liikaa voi... ;) Ja muistahan nyt nauttia täysin rinnoin näistä ihanista päivistä ennen h-hetkeä.

Ruoasta vielä sen verran, että täälläkin menisi kaikki hyvä kyllä, muttei ihan ruoka ruoka ollenkaan. Hedelmää, jogurttia ja leipää söisi varmaan kolme kiloa päivässä, jos vain antaisi.
Onko täällä muuten muita, ketkä "pitää" lasta karkittomalla linjalla? Me aateltiin pitää mahd. pitkään. Mulla on ittellä helposti reikiintyvät hampaat, niin koitan varmaan sit sillä "ehkäistä" Valtsua samoilta ongelmilta. En sit kyl tiiä, et onko siitä ees mitään apua... Jätskiä ollaan nyt vähä aina maistettu, mut eipä senkään perään kyllä huuda.
Kävi meille kyllä yks kerta pieni vahinko, kun mies oli unohtanut suffelipussinsa hieman liian alas. Tulin olkkariin niin Valtsu oli sotkenut niillä koko naamansa. Nappasin se pussin sit äkkiä pois, niin alkoi nuolemaan sormiansa oikein hartaasti. :LOL:

Konstalle nimipäiväonnittelut päivää myöhässä. :)

Tää äiti lähtee nyt suihkuun, kun poika nukkuu.
Illalla lähden vanhan työkaverin kanssa terassille. Ihanaa!!! :p
 
Ihanat on olleet ilmat, ettei ole paljon koneelle ehtinyt... Onneksi ei muutkaan, niin ei ole niin kovasti luettavaa :whistle:

HM; Voi, kohta sulla on toinen nyttyrä siellä :heart: Tsemppiä synnärille mukaan!

Glow´le jaksuja kanssa!

Ja voi hellettä! Aika tuskasia öitä on ollut kun talossa tasasesti +25! Muutamana aamuna herätty 4.30 :eek: Pyörii sitten tunninkin meidän välissä ja nukahtaa. Helteen lisäksi vaivaa vielä tuleva 8. hammas ja kaamee räkis :headwall:

Jee, meidän vakkari hoitotäti palaa töihin maanantaina! Mä olen odottanut hetkeä ehkä enemmän kuin Axu :D

Tuiskunen ja Axu 15,5kk+
 
Pitkästä aikaa tänne ehdin raapustelemaan, pahoittelut :ashamed:.. lukemaankaan ei ole kerinnyt kaiken kiireen keskellä :headwall:

Pikaisesti omia kuulumisia.. mä pyöritän taloutta ja hoidan meidän kolme lasta yksin kun mies on viikot töissä toisella paikkakunnalla, teen edelleen töitä 2 päivää viikossa ja anoppi oli neidin hoitajana nuo ajat kunnes meillä ollessaan kaatui portaissa ja nilkka murtui :eek:.. onneksi ei käynyt pahemmin. Työnantajakin joustaa työpäivien suhteen (tosi vaikeeta ollu löytää hoitajia neidille kotiin... kavereita ja tuttuja ja työssäkäyvää äitiäni joka asuu toisella paikkakunnalla olen vaivannut). Isompia lapsia saa olla viemässä harrastuksiin, onneksi kesän koitteessa helpottuu. Tyttö sitten taas on kova jo liikkumaan, kiipeilee ja juoksee :) ja pitää äidin liikkeessä. Sairastumisiltakaan ei olla vältytty mutta onneksi ei mitään kovin vakavaa. Nyt kun anoppi ei enää pysty hoitamaan tyttöä, jouduin kyselmään myös päivähoitopaikkaa ja neiti olisi kesäkuusta (sain lyhyellä varoituksella paikan) kahtena päivänä viikossa hoidossa kolmisen viikkoa, sitten alkaa mun kesäloma. Elokuussa sitten taas jatkuu.

Onko täällä muilla lapsia hoidossa päiväkodissa? Mitä pitäisi hankkia/valmistautumisvinkkejä? Me menemme jo etukäteen kyllä harjoittelemaan sinne, jotta meno ei olisi niin kova sokki. Minulle tämä on kyllä henkisesti iso juttu... olin niin asennoitunut olemaan kotona pitkään.. tosin onneksi noita hoitovapaapäiviäkin on useampi viikossa :)

Kovasti toivotan paranemisia sairasteleville :heart: ja voimia kaikille sitä tarvitseville :)

Fiiu ja tyttö 1v ja 3kk
 
Kiitti tsempeistä!!
Pamaus 40+0 !!!
Ja ei ole muuta kuin tukala olo, jano, vähän huono olo ajoittain ja olen aika kärttyisä. Kiukuttelen ukolle joka ei mielestäni ole tarpeeksi oma-aloitteinen tuon meitin pikkuneidin hoidon kanssa, kun mä haluaisin hiukka huilata nyt kun hän on viikonloppuna kotona. Sitten kun olen kiukutellut tuleekin huono omatunto jne... :snotty: No nyt saan olla hetken yksin kotona, jess!!

Fiiu Tsemppiä hoitopaikka kuvioihin!

Juuh, mutta viimeistään 2 vkoa synnytykseen täällä siis :wave: Nyt täytyy sanoa että voisin lähteä vaikka samantein, ihan vaan että pääsis tästä kärttyisestä olotilasta ja norsufiiliksestä.

HM 40+0
 
Glow
Haavemamma :hug: kuulostaa tosi tosi tutulle noi sun fiilikset ja olotilat. Tommosta se oli ihan lopussa, viikko-pari ennen synnytystä. Vikat viikot ja päivät on kyllä ihan tuskaa ja siihen lisäksi kaikki kyselyt "no joko?"
Synnyttäminen on kyllä todella tuskaisaa... toivottavasti sulle ei tuu ihan yhtä nopea kun mulla oli... kerkesin vartin olla sairaalassa, ilman puudutuksia tms poikanen tuli... oli kyllä hurja kokemus.
Jaaha, yritin pikku herraa laittaa sänkyynsä nukkumaan, 10 min siellä viihtyikin jopa :whistle:
Tällä viikolla pari kertaa on onnistunu nukkumaan ulkona 30-jopa 60 minsaa paikallaan vaunuissa!
 
Haavemammalle kovasti tsemppiä tulevaan synnytykseen!

Maelle ja Glowlle kans jaksuja :hug:

Pikaisesti vaan omia kuulumisia. Me kotiuduttiin tytön kanssa tänään sairaalasta 3 päivän jälkeen. Oli raju vatsatauti, oksenti ja ripuloi 1½vrk ja pe-aamuna en saanut tyttöä hereille, kuivunut oli. Päästiin tänään kotiin, vaikka ripulia vähän ja huonosti syö. Kanyyli on kyllä päässä aamuun asti, jos sattuu että alkaa sama uudelleen. Kanyylia koitettiin laittaa kolme kertaa ennen kuin meni :'( joten jos sattuu että joudutaan takas osastolle niin ei tarvii enää pistää. Mutta toivotaan ettei joudu menemään, on kuitenkin tervehtymään päin, jaksaa jo leikkiä ja touhuta :)
 
Nessu hui, ompa ollut kova tauti, toivottavasti tyttö nyt pian
paranee! :hug:

HM ne on noi viimeset päivät kovia, mutta kohta helpottaa,
ainakin se norsufiilis :whistle: tänään just aattelin et ootkohan jo
punnertamassa kun sairaalan ohi ajelin.

Kaikille kovasti jaksuja arkeen ja muutenkin :hug:

iitukka ja vauhtiveikka 1v3kk
 
nessu :hug: Ihan karseeta!

Glown pikkumiehelle puhaltelen täästä kovasti unihiekkaa jotta nukkuisi paremmin :)

iitukka ihana kun sä tsemppaat noin positiivisesti, viitaten edelliseenkin viestiisi, vaikka tosissaan tiedän ettei sulla ole ollut ihan helpointa siellä kahden lapsen kanssa itselläsikään. Mutta on se jännä miten sitä vaan suoriutuu ja jaksaa, kun on pakko.
Pakkohan se on munkin synnyttää kun ei oikein voi enää peruakaan, vaiks miten pelottais, mutta ollaanhan täällä kaikki muutkin kunnialla selvitty, ni miks en minäkin :headwall: :p ..välillä vaan tulee uskon puute :eek:

smirgelin ..kun meillä ei mene edes leipä ja jogurtti. ITE ITE ITE ja mieluusti hedelmiä ihan vaan..ja kananpaloja :/ Jogu maistui sentäs ennen, mutta nyt ei sekään. Puurohan on ollut out jo pitkään. Olenkin antanut kalsium-tabuja jos oikein huono maito pvä ollut, vellin sentäs imasee illalla miltei poikkeuksetta kun maitokaan ei tahdo maistua.
Mutta joo ikenet tosi pahan näköset, hampaita pukkaa ihan huolella, johtunee syömättömyys ihan siitä.

Eiku nukkumaan, kokeillaan piiiitkästä aikaa nukkua ukon kans molemmat samassa sängyssä, eli siirryn toden näköisesti sohvalle jossain vaiheessa kun kuorsaus häiritsee. Mies kun on ihan kiltisti nukkunut sohvalla jo pitkään niin ihan säälistä ehdotin kokeilua.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille! :heart:

HM 40+0 ja pikkuneiti <1v 3kk
 
meillä kans se kuorsaus ihan jotain hirveetä. Lääkäriin oon yrittäny ukkoa saaha, että pääsis johonkin niulurisaleikkaukseen tai ihan mihin vaan. Ylipainoa ei juuri ole, että ei paljon edes painon pudotus taida auttaa. Nyt ostin pari viikkoa sit apteekista kuorsaukseen suihketta...olisko ollut joku silence ja se oikeesti auttaa :eek: pari suihkausta illalla ennen nukkumaan menoa. Mä olen itse saanut nukuttua kaikki yöt siitä asti ku suihketta on laitettu. =)

Jos sitä tuonne nukkumaan lähtis ku muutkin nukkuu. :wave:
 
Huomenia mammat

Iitukka, meillä on grobagin 1tog pussi käytössä. Olen suunnitellut uuden tilaamista ennen kun tuo vanha käy pieneksi, varmaan kanssa 1tog tilaan. Ja siellä alla on nyt ollut vaan body, aiemmin oli yöpuku mutta yöt oli melkoisen huonoja, kai sen verran hiki kaverilla.

HM:lle tsemppiä, kaikilta useamman kerran synnyttäneiltä kavereilta olen kuullut että toka meni paljon paremmin! Ja nyt olis aika hyvät kelitkin siihen hommaan... Hyvin se menee, äkkiä on ohi ja sitten sulla on ihana pieni tuhisija sylissä :heart:

Mä olen pihalla aika haukkana vahtimassa, meidän pihassa yksi koulun syksyllä aloittava poika joka on todella arvaamaton joten suhtaudun hienoisella epäluottamuksella. Ja menen kyllä väliin, ja kerran tosiaan otin meidän lapion kädestä kun oltiin lähdössä eikä alkanut lapiota kuulua. Pikkuasioita mutta jotenkin ajattelen että pojalle opetetaan hyvää käytöstä (tervehditään, ei oteta leluja toisilta eikä tietty tönitä tms) ja itsensä puolustamista (sisi niin että poikaa ei myöskään tnitä tms) jo nyt ja kuinkas muuten kuin esimerkkiä näyttämällä.

Smirgelin, meillä poitsu ei ole saanut karkkia eikä jäätelöä, eikä mehua. Pullaa on saanut ja sitä ei enää ilman hänen osallistumistaan saa syödä. Niin kauan kun ei ymmärrä karkin perää kinua en aio sitä tarjota. Isovanhemmille ollut hieman opettamista... Tosin hampaitakin on edelleen samat kahdeksan, ei niillä kovasti karkkia syötäisikään. Viime päivät ollut sellaista kiukkua että saisi lisää alkaa puhjeta, vihdoin!

Nessulle tsemppiä, onpa ollut kova tauti. Ja saakin koputtaa puuta taas, meillä on niin vähän sairasteltu.

Niin ja kuorsauksesta vielä, mähän nukun korvatulpat päässä, nukkunut jo vuosia... Ilman ei tule mitään, kerran unohdin kun oltiin reissussa ja jossain vaiheessa yötä yritin hotellin kylpyammeessa nukkua kun ei muuallekaan päässyt...

Kolme viikkoa lomaan, ihanaa. Jospa nyt siis yrittäisi niitä töitäkin tehdä. Mukavaa viikkoa ja toivottavasti HM pääsee pian synnyttämään = sää paranee taas :kieh:
 
Huomenta!

Meilläkään ei karkkeja sun muita syödä. Pullaa ja mariekeksejä on saanut kahvipöydässä ns. tuomaan rauhaa ;) Jäätelöä on saanut kaksi kertaa mutta yleensä jos kotona syödään niin poika saa oman pienen mehujään. Mehuista poika on saanut ainoastaan semmosia missä ei ole säilöntäaineita tai lisättyjä sokereita. Ekströmsin smoothiet on suosikkeja herkuttelutilanteissa ja niissähän ei ole mitään ylimääräistä.

Synnytys... Mä vieläkin muistelen sitä elämän ihanimpana hetkenä... Jos olisi ajatuksissa hankkia toinen lapsi niin raskausajan voisin skipata ja mennä suoraan synnyttämään =)

Täällä kaivattais vähän omaa aikaa... Tai semmosta irtiottoa arjesta!
En kaipaa kamalasti mihinkään baareihin, mutta edellisestä kerrasta kun pääsi jonnekkin kavereiden kanssa on aikaa. Aina vaan tulee jotain estettä ja aika kuluu. Ehkä pitäisi yrittää silleen säännöllisen epäsäännöllisesti päästä tuulettumaan :whistle:
 
Glow
hih hei, vauva nukkui aamu unet ulkona, puolitoista tuntie putkeen!! jeeee!!! =) ei edes vaatinu pitkää vaunujen heijausta. Nyt se tuossa leikkimatolla köllöttelee ja mulle juttelee. Onni meni just päikkäreille.
Minkä pituisia päikkäreitä teidän 1 veet nukkuu? miten menee yöt?
Täällä vaihtelevasti 1-2 tuntia päivällä ja yöllä noin 10-11 tuntia. Yö unet on hiukka lyhentyny, illalla ei meinaa saada ukkelia nukkumaan.
Syöminenkin on vähän pelleilyä, itse pitäisi saada syödä vaan ei ihan onnistu. Eikä oikeen sittenkään uppaisi oikeen mikään :/

Jaah, nyt meni pikku pikku ukolla hermo....
 
tällä taas/ yhä :wave:

Kuorsaamiseen ostinpa minäkin sitä suihketta, mutta ukko ei suostunut käyttää kuin kerran, ei auta kuulema :eek: ..itse en juuri sinä yönä huomannut vissiin siis eroa, koska miten mies nyt voisi tollasen johtopäätöksen tehdä :headwall: Korvatulpatkin on kokeiltu ja luulenkin että nyt kun raskaana nukun vaan kertskaikkisen pinnallisesti niin tilanne vielä korostuu. Täytyy nyt kattoa mihin tilanne kehittyy kun raskaus ohi.
Karvatonkoira lääkäriin on tuota miestä moisen vaivan takia kans aika mahdoton saada, dääm!

Herkkuja meilläkin aniharvoin ja lähinnä just jotain pullaa jos vieraita. Jäätelöä on nyt helteillä pari kertaa annettu, muttei sitäkään ota kuin muutaman maistiaisen, olisko liian kylmää pienen kitaan.

Nukkumiset yöunet pääsääntöisesti 12-13t ( klo 20-8 tai 9 ) ja päikkärit aika vakiona 2 t ( 13-15 ) .
Glow Ihanaa että teillä nukuttu paremmin tänään, voisiko vaikuttaa kun keli viilennyt. Oliko niin että Onni nukkuu jo sisällä kaikki päikyt? Meillä yhä rattaissa pihalla ja ajattelin että saa jatkaakin niin kauan kuin mahtuu kärryyn. Vaavi nukkukoon sitten eriaikaan vaunuissa päikkäriä.
Syöminen kuulostaa juurikin tutulta, ITE! Olen omia hermoja säästääkseni pyrkinyt antaa sellaista evästä jota sitten saa syötyä ite joko osin sitten lusikalla ja osin käsin eli etupäässä sormiruokaa.

almaa niin ärsyttäviä tollaiset arvaamattomat 'leikkikaverit', grrr!

Pikkuneiti on isin kanssa korvatulehduksen jälkitarkastuksessa ja pidellään peukkuja täällä et kaikki ok.

40+1 HM ja pikkutypy +1v 3kk
 
copy->paste

Täällä ilmeisesti limatulppaa tulee pitkin päivää, ekat alkoi tossa 9 aikaan kun tulin suihkusta..kastui pikkupöxyt. Mukana aavistus rusehtavaa väriä, ei mitään verijuovia kuitenkaan. Erite muutenkin aika vetistä, että nyt tässä arvon olisko seassa lapsivettä. Supistellut on pitkin eilistä iltaa ja yötä menkkamaisesti juilien, mutta nyt aamun ollut napakampaa ja kovinkin tiuhaan. Olen myöskin siivonnut, pyykännyt ja touhunnut koko ajan koska liike tuntuu paremmalta kuin paikoillaan. Eli vähän jänskää.
Anoppi tuli hoitamaan pikkuneitiä ja mies tulee puolenpäivän jälkeen töistä kotiin kaupan kautta. Mä sitten turhaudun jos tää ei olekaan menoa
|O

HM 40+2
 
Iitukka, meillä on ollut käytössä kesät talvet toi Grobagin 1.0 togin pussi ja alla pelkkä body. Jostain englantilaisesta nettikaupasta tilasin, ajattelin tulokkaalle myös tilata pienen ja neidille sitten samalla sen seuraavan koon. Meillä ollut hyvä tuo ohuempi malli, tilasin ensin sen 2,5 togin pussin mutta ei tullut siinä nukkumisesta mitään, meillä on talvisinkin sisällä niin lämmintä.

Karkkia tai jäätelöä me ei olla myöskään annettu ollenkaan, kerran jossain synttäreillä sai keksin, mutta onneksi ei tykännyt siitä suuremmin eikä oo kotona saanut niitäkään. Pullaa olivat antaneet päiväkodissa, mua ehkä vähän ihmetytti se. Tai siis omasta mielestä pulla ei oo mitään välipalaa. Mehua oon pari kertaa antanut jossain retkellä, kotona ei juoda sitäkään. En oo nähnyt tarpeelliseksi opettaa mitään herkkuja syömään, ei me itekään usein syödä. Ja jos syödään niin sit jotain sipsejä, mitä nyt en ainakaan halua tytölle antaa.

Nessu, hui kamala mikä mahatauti! Onneksi nyt on paranemaan päin, varmasti säikähditte ihan hirveästi :hug:

Hui HM! :) Kyllä se nyt siltä kuulostaa että se on menoa!! Uskotaan kovasti, että toinen käy helpommin kuin eka! Onnea matkaan! :heart:

Tyttö nukkuu, meen itekin vähän sängylle lueskelemaan, jos vaikka uni tulisi.
Kvartti 22+0 ja Helmi 1v3kk
 
HM menoa se taitaa kyllä jo olla =)

Meillä tyttö ei ole tänään enää ripuloinut, eilen tuli ivelä pari kertaa. Tässä saa äiti taas päänsä puhki vaan miettiä, mitä tyttö suostuisi syömään :/ Voihan se olla ettei vielä tee oikien mieli syödä.
Aamulla käytiin (taas) keskusairaalassa lastenpolila astmaepäilyn vuoksi. 3kk lääkityskokeilu alkaa, josko se yskää helpottais, allergialääkettä sai myös. Punnitsivat tytön aamulla, niin ei kovin suuret lukemat tulleet: 8300g :/ joo, vähän verotti tuo tauti, kun kuitenkin ehti jo 9kg painaa tässä välillä, kun punnittiin. Nyt alkaa siis lihotuskuuri taas :D
 
HM sitä se on! IIK onnea matkaan, oot varmaan jo tositoimissa :heart:

Karmeata NESSU! Nyt toivotaan hyvää ruokahalua ja painonnousua ja voimia lisää. muutenkin pikaista apua yskään.

Mulla on melko kiire....... ÖÖ unohdin autoni töihin tänään, kertoo varmaan jotakin.. :headwall: :headwall:

Lahopäinen Seranzu ja Kaapsu terveeksi tarkistetut korvat tälle päivälle :heart:
 
Tsempit hm:lle tätäkin kautta! Tuuhan kertomaan kuulumiset asap... =)

Karkkia ei olla annettu, ei ees keksiä... Jädeä annoin eilen maistaa mut eipä poika siitä oikein innostunut. Isänsä on kuulema aikoinaan ollut kans huono syömään makeita. Ihan hyvä vaan, sopii mulle! ;)

Kiukkuilua täälläkin oikein urakalla... Yläkulmahampaat kaiketi vaivaa, ovat kyllä jo puhjenneet mut eivät vielä "nousseet" sieltä ikenestä ulos. Ja kaipa tää kiukkulu on myös jotain esiuhmaa, hermo menee jätkällä heti jos ei saa tehdä mitä haluaa.

Päikkyjä nukutaan edelleen kahdet; aamupäivällä n.50 min ja iltapäivällä n.1,5t. Yöllä nukkuu 9-10 tuntia ja herää edelleen siinä 6:n korvilla... Pari kertaa oon yrittänyt yksiä päikkyjä mut ei vaan onnistu. No, joskus sitten. Onneks ei oo vielä menossa hoitoon että tarvis sen puoleen selvitä yksillä unilla.

Me ollaan lauantaina menossa miehen kanssa piknik-risteilylle kahden kaveripariskunnan kanssa... Poika jää mummin kanssa kotio. Eka kerta kun ollaan molemmat pois ja on mummin kanssa noin kauan.. Vähän mietityttää mut kait se hyvin menee. On kyllä ihanaa päästä vähän tuulettumaan B) .

Jaahas, aamu-unilta herätty.
 
Pitihän tää arvata; nyt sitten vuorostaan itse siinä samperin mahataudissa :headwall: Nolotti soittaa töihin, ja kertoa olevansa vuorostaan itse kipeänä. Kun tietää että yöksi on vaikea saada sijaista :ashamed: Jospa mä tervehtyisin niin että kolmesta yöstä viimeiseen, pe-la pääsisin menemään.

Ja huomenna täytyy uudelleen soittaa esimiehelle, että saankos mä tiistaina palkattoman vapaapäivän, kun pääsin terveydenhoitajan pääsykokeisiin =) Saas nähdä onko sitä syksyllä taas koulun penkillä!

Keksiä tuo tyttö kiljuu ja huutaa. Nyt kun syö muutenkin huonosti niin vaan keksit menis :headwall: Täytyy nyt olla tiukkana, että eväs maistuu sitten.

Päikkyjä nukkuu yhdet tai kahdet, tänään meni yksillä. Nyt on tyttö sen verta tervehtynyt, että huomenna saa mennä hoitoon joksikin tunniksi, niin saan itse huilata.
Mulla on aamulla kierukan poistokin edessä, menee hermot sen kanssa. Kun vaan vuotaa ja vuotaa ja koskee vatsaan aina vaan, en kestä :'( Kuitenkin jo yli puoli vuotta ollut.

Jokohan HM on vauvan saanut? :)
 
Moikka tänne!

Työt, talon valmistuminen ja pojan hoito on vienyt ajan niin tarkoin, ettei ole tänne ehtinyt edes lukemaan. :ashamed: Nyt kuitenkin talomme on kuitenkin valmiimpi, joten toivottavasti ehdin tänne useammin. Viikolla toimme jo tavarat taloon, mutta emme ole ehtinyt töiltä ja muilta hommilta vielä järjestelemään niitä sinne. Asutaan vielä evakossa todennäköisesti tämä viikonloppu. Sitte ehkä päästään oman katon alle. B) Sitte alkaa talon ulkoverhoilun ja kuistin laitto. Siinä riittääkin hommaa loppukesäksi.

Jokohan HM on vauvanhakumatkalla. Ihanaa, uusi vauva. :heart: Itselläkin välillä käväsee vauvakuume, mutta vielä on tuon talon kanssa ja muuten vähän hässäkkää, niin vielä ei ehdi tosissaan ajattelemaan pojalle pikkusisarusta.

Meidän poika on maistellut ihan vähän karkkeja. Suklaata, jätskiä ja keksejä sitten enemmän. Muut tuntuvat välillä liikaakin tuputtavan pienelle herkkuja. :/ Kunhan ollaan oman katon alla, niin on helpompi pitää tiukempaa linjaa niiden kanssa.

*Kop, kop* meillä ei ole vielä uhmaa ilmassa. Kiukuttelee oikeastaan vain jos on kipeänä tai väsynyt. Oltiinkin tässä viikko vuorotellen pojan kanssa kipeänä. Onneksi vaikuttaa molemmilta menneen tauti ohi. Toivottavasti ei enää tarvitse tänä kesänä sairastaa.

Meilläkin nukutaan vielä yleensä kahden päiväunet. Tai sitten vaihtoehtosesti yhden kolmen tunnin päikkärit. Ja yöllä nukutaan yleensä yhteenpötköön n. 21-7. Tosin saattaa käväistä sen verran hereillä, että tahtoo viereen nukkumaan. :heart:

Rosinantelle hauskaa risteilyä! On varmasti kivaa päästä välillä ihan aikuisten kanssa liikenteeseen. :)

Ikävää nessu, että olet kipeänä. Ja mahatauti on vielä taudeista inhottavimpia. :hug: Ja tsemppiä pääsykokeisiin! Mäkin harkitsin lukion jälkeen terkkarin uraa, mutta kaupallinen ala sitten vei...

Nyt nukkumaan. :wave:
 
Huomenia!

Hauskaa tapaamista teille tänään sinne osallistuville! =)

Parannuin sopivasti viimeisen yövuoron tekemään, tunnin jo sormia pyöritellyt, kun en tiä mitä tekis. Ja tunti vielä odotella! Pähkäilen tässä että meniskö töiden jälkeen nukkuu vai lähdettäiskö ajelee Ikeaa kohti ja nukkuiskin autossa :D Vähä kahden vaiheilla lähdetäänkö tänään vai huomenna... Olis kyllä niin kiva painaa pää tyynyyn, mutta ei siitä kunnolla mitään tule kun tyttö ei anna äiskän nukkua :kieh:

Eilen soittelin taasen päiväkotiin ja nyt sitkeys ja sinnikkyys "palkittiin"! Tyttö saa päiväkotipaikan elokuun alusta, ei olis kuin 6 hoitoviikkoa tytöllä enää tuolla pph:lla, mistä ei niin pidetä B) Ja nuokin 6 viikkoa vähän vajaita, kun olen arkena kotona vaihdellen.

No joo, jos orientoituisi taas tähän työhön..
 

Yhteistyössä