Kiitos Labello uudesta pinosta!
Ja kiitos Seranzulle ihanasta "raportista", mä tuun aina niin hyvälle tuulelle teidän kuulumisista, kun Kaapsu vaikuttaa niin hauskalta mieheltä ja mulle on jäänyt ikuisiksi ajoiksi mieleen teidän iltarituaaleihin kuuluvat pallin tuulettamiset
Voi kun kuulosti hellyttävältä tuo pii... :heart: Mutta hyvä, että sujui niin mallikkaasti vellipullosta luopuminen!
Meillä on muuten Gretalla peitto-neuroosi ! Argh! Muuten menee ongelmitta nukkumaan itse, mutta heittää usein peiton pois päältä ja ulvoo sitten, että peitto! Peitto! Ja sama yöllä... onneksi ei heräile enää niin usein, mutta tuntuu niin tyhmältä laitella sitä peittoa... sen kun saa taas päälleen, niin het nukahtaa uudelleen. Eli miten teillä peiton kanssa? Ootteko vain opettaneet vetämään sen itse päälle (meidän laiska lellikersa kun haluaa palvelua...) vai käytättekö unipussia (onko niitä näin isoille) vai nukutaanko teillä muumio koomassa -tyyliin? :O
Sitten mua kiinnostaisi tietää, että millaisia päiväohjelmia teillä on silloin, kun olette koko päivän kotona? Paljonko ulkoilette (paukkupakkaspäivä lukuunoattamatta), paljonko leikitte YHDESSÄ, paljonko leikkii itsekseen, paljonko katselee telkkaa jne?
Mä olen nyt rajoittanut dvd:t sellaisen 0- 3 krt/ viikko, jolloin katsoo ehkä koko Ti-ti-nalle -elokuvan (jotka ovat suuria suosikkeja, ainakin sen mukaan, että pinniksestä kuuluu sitten illalla ennen nukkumaan menoa Amppari, amppari pois tai muuta aamulla kuultua...) tai ehkä Muumi-pätkän. Joskus ei ehdi koko viikolla katsomaan lainkaan, joskus taas joka toinen päivä, riippuu vähän ulkoilun määrästä.
Pyrin lähtemään ulos 2 krt päivässä, mutta aamupäivällä varsinkin siitä suurin osa on kaupungilla käppäilyä ja kaupassa käyntiä, leikkipuistossa ollaan ehkä 30 min-45 minsaa, jos siellä ei ole kavereita, niin eipä siellä kauempaa viihdykään. Iltapäivällä ollaan joko kotipihassa tai sitten käydään taas kävelyllä keskustassa, kun siellä on nyt joulun alla hieno karuselli
Aika paljon saa leikkiä itsekseen, laskeskelin just, että esim. tänään leikki 1,5 tuntia lapsenvahdin kanssa samalla, kun mä kävin lenkillä, ja sen jälkeen muovailtiin 30 minsaa ja sitten luin 1,5 kirjaa, kesken pikku Babarin neidin kirjallinen innostus kun lopahti
Eli oisinko leikkinyt tunnin yhdessä, muu aika joko tehdään kotihommia, ollaan ulkona tai sitten leikkii itsekseen. Onkohan toi kauhean vähän? :ashamed:
Olen taas viikon ilman miestä, mutta tällä kertaa pääsee onneksi Gretan jumaloima lapsenvahti ainakin 3 kertaa niin, että pääsen lenkille. Kyllä se vaan tuntuu, jos ei yhtään saa omaa aikaa, eli jaksuja ja tsemppiä vaan kaikille yh-tilanteessa oleville, oli se sitten väliaikaista tai suht pysyvää
Greta on nyt ruvennut kyselemään leikkikavereidensa perään, puhuu heistä päivittäin ja sanoo rakkaikseen :heart: Yritän sitten järkätä seuraa ainakin 4-5 krt viikossa, perhekerhossa käydään 1-2 krt viikossa, leikkijumpassa kerran viikossa ja sitten muuten pyydetään kylään tai käydään yhdessä kävelyillä, joihin Italiassa kuuluu myös istuminen kahvilassa kuumaa maitoa nauttimassa
On alkanut myös läpsiä, sekä meitä että kavereita, jos kaikki ei mene just niin kuin Neiti haluaisi. Huoh. Toivottavasti menee meilläkin pian ohi, pyrin ilmaisemaan sanallisia vaihtoehtoja noille negatiivisille tunteille, ja pyydän suoraan sanomaan mieluummin, että harmittaa jne kuin löisi, mutta toistaiseksi ei juuri efektiä. Raivarit laantuneet, kunhan päivärytmi on kunnossa, eli tekemistä riittää eikä ehdi tulla liian nälkä/väsy.
Niin meilläkin satoi muuten sunnuntaina lunta
Eipä tyttö siitä kauheasti välittänyt, vaikka lumipalloista tykkäsikin. Mutta lumiukkoon ei lumi riittänyt, niin että hetken päästä loppui lysti lumessakin
Ciao ciao Lentikseltä ja Gretalta 21kk :heart: