Helmitaaperot -09 ~elokuussa 2010~

Iltaa mammat
Pikaisesti käymässä, kamala väsy riivaa vaikka vielä lomllakin. IIK ja KÄÄK mitä sitten kun palaan töihin... No, onneksi poitsu saa vielä puolisen vuotta olla 'kotihoidossa', isoäiti jää vuorotteluvapaalle ja isukkikin tekee lyhennettyä viikkoa. Keväällä sitten 'oikeasti' hoitoon, nyt jo pitäisi miettiä olisiko perhepäivähoito vai päiväkoti paras vaihtoehto kaksivuotiaalle. Yhtä tuttua lastentarhanopeakin yllytin hiljan alkamaan yksityiseksi hoitotädiksi, mutta naureskeli vaan :D
Meillä ei ole pahasti uhmaa, aika rauhallinen ja hyväntuulinen heppu. Iltaisin saa kyllä aika pultit jos asiat eivät mene kuten tahtoo ja varsinkin jos iltapala tarjoillaan mitenkään väärin. Miten teillä muuten on puuron syönti? Meillä aamuisin edelleen kaurapuuroa mutta iltaisin helteillä en jaksanut tehdä joten nyt hedelmä-leipä-jugurtti -linjalla. Muutenkin ruokahalu on todella vaihteleva, vaikka ihan normimittainen poitsu onkin. Tosi vanttera kyllä, ja nyt hirveä kiipeilykausi.
Tuttia on kanssa alettu rajoittaa, kulki välillä tutin kanssa koko ajan. Jotenkin aina jostain nurkasta löytyi, nyt kaikki koottuna makuuhuoneeseen ja ainoastaan nukkumaan mennessä ja kovassa harmituksessa saanut. Yllättävän hyvin mennyt ja vielä saa helposti huomion muualle niin edttä tutti unohtuu.
Vielä yksi ihmettelynaihe: mitä tämän ikäisten kanssa voi tehdä sitten kun huonot säät alkavat? Eilen sateli melkein koko päivän ja äitillä alkoi pinna kiritstyä kun ei ulkoilusta tullut mitään. Puetaanko sadevaatteet vaan ja ulos, tai mitä olette keksineet?
Jatkoja taas,
almaa
 
Jonkin sortin uhmaa täälläkin esiintyy. Jalkaa polkee lattiaan, rimpuilee sylissä ja huutaa jos ei mene kaikki pienen neidin suunnitelmien mukaan! Että on kyllä omaa tahtoa ja paljon :D

Etelän reissulta palattu takaisin tänne koti-Suomeen, ja on kyllä paleltanut tässä pari päivää :D Lähtöpäivänä kun lämpöasteita oli lähemmäs 40 :D Ei kyllä tuntunut niin ahdistavalle kuumuudelle, kuin täällä helteiden aikaan. Ihana loma oli, neitikin nautti uimisesta ja vanhempien seurasta =) Meri ja aallot pelottivat tyttöä, mutta ilta-auringon aikaan tykkäsi rannalla tehdä hiekkakakkuja. Hotellin uima-altaassa olisi voinut olla vaikka koko päivän. Lennotkin meni oikein mallikkaasti, vaikka hieman pelotti että mitäs tykkää.
Vielä matkaväsymystä on vähän, vielä onneksi pari päivää lomailua jäljellä. Sitten onkin 5 kuukauden uurastus töissä edessä ja sitten suuntana terkan opinnot =) Sain ennen reissuun lähtöä puhelun, että varasijalta sain opiskelupaikan =) Lykkään opintojen alkua nyt tammikuulle, päätin olla loppu vuoden töissä, kun on mahdollisuus siihen. Ja koittaa säästää vähän rahaa :whistle:

Meillä 1½-v. neuvola vasta 14.9. Sinne asti jännätä että miten tyttö on kasvanut. Kotivaaka näyttää 9,3kg, kirppu on yhä edelleen :D

Nessu ja Aino 1v5kk
 
Morjens! On tainnut meikäläisenkin viime kirjoituskerrasta melkoisesti vierähtää... :whistle: Kun blogiin päivittelen joka tapauksessa, niin sitten tuntuu tyhmältä täällä toistaa juttuja... =)
Elokuussa lastenlääkäri on lomalla, niin että 18kk mittoja ei vielä ole, mutta kotivaa'alla painaa 11,5kg.

Imetys on sitten meilläkin nyt loppu :'( :'( :'( :) :) :) Eilen eka päivä kokonaan ilman tissiä. Meille 18kk oli oikein sopiva aika lopettaa, tai siis pikku hiljaa on vähentynyt joka tapauksessa, niin että vaikka mulla maitoa vielä hiukan onkin, ei ole mitenkään tukala olo. Onneksi täälta palstalta tuli silloin aikoinaan luettua, että se maito imeytyy sitten itsekseen kroppaan, vai mitä? =)

Nyt on myös 2 yötä nukkunut koko yön pinniksessa ja jos on herännyt, niin riittää, kun hyssyttää omasta sängystä takaisin nukkumaan sanomalla, että nyt nukutaan... Muutenkin illalla oon laittanut jo jonkin aikaa pinnikseen, lukenut pari kuva kirjaa ja sitten sammutettu valot ja jos siellä höpöttää, niin sanon vain, että nyt nukutaan. Ootan kyllä siinä vieressä omalla sängyllä maaten, että nukahtaa, kyllä lapsen sitten voi jättää täysinkin yksin nukahtamaan, kun on siihen valmis.

Kaikki lapset ovat kyllä niin erilaisia, niin kuin me vanhemmatkin. Mutta nyt kun katson taaksepäin, niin vaikka meillä tää nukkuminen (tai siis nukkumattomuus...) on ollut ihan älyttömän rankkaa touhua touhua ja pitkä imetys myös öisin omalta osaan varmasti pahensi heräilyä, niin mitään en toisin tekisi. Varsinkin, kun ilman sen kummempia unikouluja nämä näköjään iän myötä alkaa nukkua paremmin joka tapauksessa
Varmasti tulee vielä hankalampiakin öitä, mutta on se ihmeellistä, kuinka hyvin ainakin Greta sopeutuu muutoksiin näin lyhyessä ajassa.

Refluksia lääkitään vieläkin, sitä esiintyy aina silloin tällöin, muttei enää sellaisia kohtauksia kuin pienempänä.

Raivareita on silloin tällöin, muttei vielä mitään vakavaa. Onneksi tytöllä on niin aurinkoinen luonne, että ne hermohohtaukset menee aina nopeasti ohi (koputa puuta...) ja pian taas hymyillään.

Superssosiaalinen on myös ja yksityinen, by hour -päikkäri on harkinnassa syksymmällä/talvella. Meinaan tyttö on ihan intona aina jos on seuraa, ei yhtään ujostele, päinvastoin. Jos silleen kokeilis pari tuntia kerrallaan parina päivänä viikossa. Mutta koska olen kotona, niin en kyllä aio mitenkään asiasta stressata, jos ei näytä siellä viihtyvän, niin koklataan sitten uudestaan myöhemmin. Vähän kyllä epäilen, että tyttö on niitä, jotka sinne oikein janoaa päästä, mutta senhän näkee sitten.

Että tällaista omaa napaa tällä kertaa! Ihanaa loppukesää ja alkusyksyä kaikille!

Tv. Lentis ja Greta 18kk :heart:
 
1½ neuvolassa mekin siis käyty. Myttynen oli 81cm mikä yllätti äitin ja 9640g. Pipa 45,9cm. Joudutaankin nyt sitten kontrolliin tuosta painosta ja pienestä päästä. Mä kyllä muistelisin, että aiemminkin ois mainittu tuosta pää jutusta meille. Mikähän siinä mahtaa olla kun ei käyrillä pysy? Isolla veljellä on mahdottoman iso pää, tyttö vissiin mummoonsa tullu, hän on aikasta pienipäinen.

Edelleen kuulutan mittoja mulle yyveellä! :wave:


imetys meillä näköjään jatkuu. iltamaito hörppästään aina tissistä, ja joopa joo,siihenhän se sitten nukahtaa :ashamed: :ashamed: :ashamed: Voitte uskoo etten neuvolassa uskaltanu ees sanoo ku kysyvät miten nukahtaa :LOL: Ne ei tuntuneet kovin hyvillään olevan tuosta iltamaitohömpsystäkään, mutta meille se ei nyt ole vielä mikään ongelma, joten näillä mennään ja lopetetaan sitten joskus. Sitäpaitsi,mun tissi räjähtää totaalisesti jos sitä ei saa illalla tyhjäksi, eikä se lähde pumpulla, käsin lähtee ehkä 1½dl mut sit en enää jaksa pumpata ja se ei ees auta mitään, kun kohta taas on entistä täydempi. On meinaan aika mielenkiintosen näköstäkin, kun toinen tissi on maidoton rusina kokoa just ja just A ja tää toinen paisuu iltaa kohden vähintään D-kupiksi. Ei taho noita liivejäkään oikeen löytyä :whistle:

Sanoja on ehkä noin 10 nyt yhteensä, semmosta ihan oikeeta jotka voisjoku muukin ymmärtää, sitten omaa höpinää riittää paljon ja nyt koittaa toistaa paljon perässä.

isoveli on tärkeä Jasminille :heart: Jatkuvasti käy ottamassa kädestä kiinni ja hokee "auta auta" ja sit pitää veljen auttaa tekemään nuppipalapeliä tai leikkimään merirosvolaivalla, joka onkin tän hetken ykkösjuttu =) Ja jos sattuu isoveli lähtemään yksinään mummon luo päiväksi, niin sitä itketään pitkään ja hartaasti eteisen lattialla. Kovasti ne kyllä myös tappelee= tönitään,läpsitään........ :kieh: :headwall:

Kiipeily menee älyttömäksi. Kohta on varmaan pakko vaihtaa pois pinniksestä, nyt on muutamana päivänä koittanut ekaa kertaa kiivetä pinnoja pitkin pois :| Ja sitten koittaa keittiön kaapin suoraa seinää vasten kiivetä tiskialtaaseen kun haluaa "vettä vettä!"

Nyt lähden istua tököttämään tuonne lattialle ja pelaamaan tuon isomman kanssa jotain. Mulla on elämää uurempi flunssa kuumeineen,yskineen ja nenän vuotamisineen ja äiti kävi äsken hakemassa jasminin päiväksi sinne että saapi ottaa vähän rauhallisemmin tämän päivän. Koko kesä päästiinkin terveenä, niin nyt se meidän sairastelukierre sit vissiin alkaa. Tuun kyllä hulluksi jos on samanlaista kun viime talvena/keväänä, kun oltiin max 1vk terveenä ja sit taas kipeiltiin. Ja tämähän tulee nyt sit lapsiin seuraavaks :headwall:

ihanaa, raikasta syksyn alkua kaikille ihanille mammoille!! :heart:

koitetaanhan saada palsta taas hitusen aktiivisemmaksi! muistatteko ajan, kun meidän ketju päihitti helposti kaikki muut, nyt kaikilla muilla on paaaaaljon enemmän sivuja ja viestejä kun meillä :snotty:

keuhkonsa ulos köhivä labello ja pikkuinen prinsessa jasmin 1½v+
 
Heips!

Kiva kuulla että on muitaki "kirppuja",meillä kans neiti ei paina paljoa päälle 9kg.Syö kuiteski hyvin ja pituutta oli tullu tosi hyvin viime kerrasta =)

nessu:kiva että teillä oli ihana reissu!me lähdetään ens viikolla etelään B) ja mä ressaan jälleen kerran sitä lentämistä :kieh: se on jotain ihan hirveetä ja joka vuosi sitä pitää vaan uudestaan mennä,huh..

Sanoja meillä tulee neidillä muutamia,anna,avaa,lisää,isi,kissa ja sit sellasta omaa kieltä,mistä mä kyllä saan aika hyvin selkoo,mummut on sit vähä hakosalla välillä että mitähän se haluaa :whistle: :D

Kiipeily meilläkkin on ihan mahotonta välillä,hyvä ku perässä pysyy ja sit ku ei yhtään varo että voi sattua..mutta nyt pyykkiä kuivaan ja uutta pyöriin :wave:

hemuliina
 
oon ehdottomasti samaa mieltä Labello! Koitetaan saada kirjoittelua aikaiseksi. Tosiaan kaukana ollaan siitä, kun helmimasut tukkeutu ja piti kesken kuuta alottaa uutta pinoa :LOL:

Mie vietän taas yksinäistä la iltaa. Isäntä siskonsa syndeillä pämppäämässä. Kaapsu on kipeä joten en raaskinu jättää mummin hoiviin ja jäin kotiin. Viime la oli isäntä kaverikokoontumisessa... Ens pe meen sitten mä. Omia vanhoi kamui morottaa ja "kylille".
Kyllä on vähiin käyny nää riennot. Mä ainakin niin rikki poikki, et en kyl saata kuvitella et hyppelis tuulettumassa... Tänään sanoin klo 6 et "mä jään ny nukkuu! Moro!" Isäntä nous sit vekaran kanssa (yleensähän siis noustaan molemmat...) mä sain nukkua 9.15 asti. Vähänkö luxusta! Viime vkl kun pieni miäs heräs molempina päivinä klo 5 pintaan, ni oli pakko nukkua päikyt sen kanssa. Enkä tosiaan saanu mitään aikaseksi.

Tänään sit isäntä viihdytti vekaraa 15 saakka. Ja mä pesin mattoi, vessoi, imuroin, leivoin ja pyykkäsin ja vielä levänneenä. Hupinsa kullakin! :wave:

Ihanaa reissua Hemuliinille ja kiva et teil meni Nessu mukavasti matka B)

Kaapsul on kumma vaihe. On ihme raivo roosna, kun molemmat ollaan isän kaa paikalla. Mut jos vaan toinen, niin on hyyvin sopuisa ja helppo. Mä kun oon maisemissa ei isi keplaa mihinkään ja huutaa kaikesta. :eek: Toivottavasti menee ohi pian...

Uusi taitokin on ;) Kun ajelee pyörällä, niin kääntää ihan oikein oikealle ja vasemmalle ja suoraan käskystä. :eek: En uskonu, kun ukko sanos, mut piti tos iltasel koittaa, niin joo-o kyllä Kaapsu kääntää rattia sinne minne sanoo. Ja sit viel sanotaan et taaperot ei ymmärrä mitään...

Meillä on maltillinen tapaus ja sitä kärsivällisyyttäkin. kokoaa palapelejä nuppi ja myös perinteisiä. Pinoaa ja asettelee ja legot kiinnostaa kans. Kiipeilijä ei ole ollenkaan. Siskonsa oli hirveä. Laatikoston nuppei pitkin pöydälle ja radion päälle ja siitähän jo yltti ylähyllylle. Meni allergialääkkeet ja toisella kerralla e-pillerit. Ikää oli juuri tää 1,5v. Keittiötuolit oli sidottu pöytiin ja kaikki mahdollinen lukossa ja tukittu. Kaapsulla on vain portais portti ja veitsi- ja roskiskaappi säpes.

Ostettiin sitten sähkö mönkijä. :LOL: Ja ekana iltana sillä ajeli, mut kun saatiin vehkeeseen akku täyteen, ni nyt se pelkää sitä. (surisee) Tulee tiukka "EI!" kun ehdottaa ajatko mönkkärillä... :headwall: No ehkä sit myöhemmi...

Kaupparaivarit on saapuneet tällä viikolla. :$ Huuto on hirveä jos ei pääse ITTE rullaportaisiin tai juosta holtittomasti pitkin myymälää. Yksin ei voi mennä sen kanssa. Kiipeää pois kärryistä ja sit reuhaa sylissä, osta siinä sit muuta kun maitopurkki... Isosiskon vakiovarusteisiin kuuluikin valjaat (yh äippänä ei ollu paljon vaihtoehtoja...) Kaapsulle ei oo moisia tarvinu ostella... Vielä..

Jos nyt menis töllön ääreen tästä.
Ukko nukahtaa ihanasti itekseen. Juo vellin (ei suunnitelmissa vieroitusta...) ja nostetaan sänkyyn.

Seranzu ja Kaapsu miltei 1,5v :heart:
 
Nessun reissukuvia tiirasin fb, ja näytti oikein mainioilta!

hemuliinalle mukavaa tulevaa lämmintä reissua!

seranzu o-ou, kaupparaivareita :| Mä vähän kauhulla odotan koska meillä alkaa, nyt on muutamaan otteeseen koittanut karata vaunusta kesken kaiken,mut vielä suurimmilta huudoilta vältytty. Valjaat on isoveljen jäljiltä tuolla jossain kaapissa kyllä, etä pitää sit niihin sitoa jos muu ei auta,muuten loppuu kädet ja hermot. Ne oli aikanaan ihan korvaamattomat meinaan lentokentällä, ihan sama mitä joku oli mieltä et mä kuskaan lasta kun koiraa :snotty:

menkoista kyselen. Miten teillä on käynyt menkkakivuille synnytysten jälkeen?
Mulla ei ollut juuri ollenkaan kipeet menkat ennen lapsia. Esikoisen jälkeen turvauduin sit aina buranaan ja nyt on (vasta,kopkop) tokat menkat synnytyksen jälkeen ja tää on jotain ihan kamalaa :eek: Hurja polte alamahalla ja alaselässä, tuli eilenkin niin elävästi mileen ensimäiset spistukset jotka tuntuu selänpuolella. Ja kun burana-panadol mix ei tuntunu ees auttavan ku hetken :kieh: Mä oisin voinu ootella näitä kyllä vielä pari vuotta eikä olis ollu yhtään ikävä.

labello ja nöttönen 1½v+
 
Labello, mä kärsin kans menkkakivuista. 800 buranaa menee 3x pv, et pystyy jotenkin olemaan. Sit laitoin kierukan (hormoni) aikasemmin, enne Kaapsua hävis menkat ja kivut 3 vuodeksi. IHaNaA! Mut nyt tiputtelee reilu viikon ja kipuja, mut selvii normi buranalla.
Tosin nyt 3vko alavatsalla kipuja, ja epäilenkin et ei oo kunnolla kierukka... saisin aikaiseksi lekuriajan vaan... :ashamed:

Sulla saattaa olla nyt kun vasta alkaneet, siksi rajumpia kivut. Jos oottelet muutaman kierron ja katot tasaantuuko.

 
Moikka!

Meillä saatiin kanssa keväällä se sähkömönkijä ja se oli päivästä 1 saakka ykkönen =) .
Ajellaan sitten sisällä ja ulkona sen kanssa kun se pitää mukaan ottaa.

Suoritettiin tuossa viikon lomareissu ja onneksi vain minä sairastuin kivaan vatsatautiin siellä. Yksi päivä tosin onneksi vain meni siinä kun tohtorin dropit auttoi. Pelotti se niitä ottaa kun ei tiedä miten vaikuttavat vauvaan. Mutta toisaalta taas lähes 40 astetta lämpöä ja vatsatauti pidemmän päälle ei houkuttanut. Sairastuin sitten uudelleen kotiinlähtöpäivänä ja edelleen vatsaa vääntää. Paino tippui yli 5kg eli käy tehokkaasta dieetistä.

Poika oppi siellä täysin omatoimiseksi juojaksi eli päästiin eroon pilleistä. Lasista sekä mukista juominen sujuu erinomaisesti. Uiminen oli kivaa ja kovasti oli asiaa kaikille. Jännä huomata kuinka siellä tykättiin lapsista ja joka kohdassa oli työntekijät naurattamassa. Pieniä lahjoja saatiin ja kovin olisi otettu vaikka mukaan =) . Naapurit nauroi kun poika huuteli hotellin maaterassilta faffaa parin terassin päähän ja sitten viittoi kovin tulemaan ja katsomaan sitä sun tätä. Meillä ei ollut reissussa mamman eikä pappan poikaa vaan faffan poika!

Menkkakivut oli täällä aina ihan kamalat mutta raskauden jälkeen helpotti kummasti. Ennen vetelin kanssa kaikki maksimiannokset lääkkeitä mutta tuon raskauden jälkeen en edes välttämättä aina huomannut heti et jaahas menkat alkaa :LOL: :LOL: Tosin onneksi mulla ne alkaa aina niin et varoituksena tulee pari tippaa... Muuten olisikin aika ikävää...
 
Meillä alkoi vissiin nyt ne syksyn sairastelut :/ Itsellä ihan kamala flunssa päällä, ei varmaan mee montaa päivää niin on tytössä :| Ja muutenkin hieno ajoitus, keskiviikkona kun täytyis olla työkuntoinen :headwall: Saas nähdä miksi tää olo menee...

Menkkakivut Mulla oli ennen raskautta ihan hirveet kivut. Raskauden jälkeen en muista kovia kipuja kokeneeni. Hormonikierukan kanssa oli taas ihan hirveet kivut, vähän helpotti kun otatin kierukan pois.

Pieni neiti alkaa olla ihan tyhmän uhkarohkea ja kokeilee kaikkea kiellettyä! Nytkin keksi ennen nukkumaanmenoaan että sohvalta voi tulla etuperin hyppäämällä alas v :eek: |O ja arvatenkin oli huutoa ja itkua, sekä vähän verta kun äippä ei ehtinyt väliin pelastamaan.... Ei onneks pahemmin käynyt, säikähdin että hampaansa satutti, mutta kaikki näkyi paikallaan olevan.

Ja nyt oloa parantelee ja nukkumaan!

Ja hemuliinalle hauskaa lomaa! :wave:
 
almaalle piti kommentoida jo viimeksi mut unohtu, tosta syyssäiden tekemisestä. Lapsista varmaan hauskinta on kiskasta sadekamppeet niskaan ja pihalle loiskimaan, mut mä en aina kyllä viiti lähtee, ainakaan ennenekun saisin hommattua kunon sadevaatteet. Paljon nuo touhuaa keskenään, mut sit rakennellaan ja maalaillaan ja muovaillaan yms. Jos menee ihan hepuliksi, niin istutan lapset ammeeseen ja otan kirjan käteen ja istun pöntölle lukemaan :D
Tuttavia sais kyllä olla enemmän, me ne sadepäivät keskenämme kun täällä nakotetaan ni alkaa mammalla nousta savu korvista :whistle: Välillä on päivän ainut aikuiskontakti kaupan kassa.

Voi mä niin toivon et nää menkkajuilinnat helpottas ajan myötä. inhottavaa. Kierukkaa tai pillereitä en haluis näitten takia ottaa kuitenkaan ja muuten ei nyt niihin tarvetta ole.

nessulle paranemista! ei oo kivaa tää kipeily :(

nyt on neiti jo ruokaa vailla

labello ja nöttönen

*muoksis* sitä vielä tulen valittamaan, et nyt tuo tyttö onkin kasvanut kurjan pituseksi, yltää avaamaan vessan oven :headwall: siihen kehitettävä joku säppi kyllä, se ois ihan paras leikkipaikka nyt ja siellä lempilelu on tietenkin vessaharja!
 
heips! :wave:

menkkakivut mul oli ennen poikii ihan järkyt menkkakivut! :/ Mut nykyään ei oo oikeestaan mitään kipui!Mut kestää kyl sit vaiks kui kauan,välil yli 1,5vko! |O Toivottavsti sul labello helppaa ne kivut pian!

nessu kiva et reissu meni hyvin ja kivoja kuvia naamakirjas!

hemuliina hauskaa reissua!


Meil on nyt sit arki muuttunu,kun esikoinen meni päiväkotiin puolpäiväseks(viivästyneen puheenkehityksen takii)hän on siel 9-14.Saa Miro vähän laatuaikaa äipän kans!

Miro oli perjantaina korvien putkitukses,toivotaan et ne nyt sit auttaa eikä tuu tulehduksii!Kesä onkin menny kivasti,ei olla oltu ollenkaan kipeit! =) Muutenkin on kyl ollu tosi ihana kesä,paljon ollaan tehty kaikenlaista!

Miro on aika samanluontonen ku isoveikka,eli tahtoa löytyy!välil saa aikamoisii raivarei,onneks oon tosiaan jo tottunu niihin! :D
sanoja tulee jonkun verran ja viittomia joku seittemän!

Lauantaina Miro menee ekaa kertaa yökylään mummulaan ,ku mennnään miehen kans Turkuun lemmenlomal! :D Toivottavasti hän pärjää siel hyvin,ku nyt o vähän äitivaihe pääl!Onneks isoveikka o siel mukana ja isovanhemmat ja setä ovat pojil tosi läheisii!

Mut nyt hakemaan esikoista päiväkodista!
olis tosiaan kiva jos kirjoteltais vähän useemmin,minä kans! :D
 
Iltaa, kivaa kun täälläkin on taas 'tapahtunut'..eli tekstiä tullut.

Ah Nessu, Hemuliina ja Kisak päässeet tai pääseässä oikein ulukomaille :)

Lohdullista lukea myös kiipilykausista ja raivareista. Meillä myös kiipeillään ja hermot menee kanssa nopeasti jos ei saa tahtoaan läpi. Syöminen on kanssa aika hermoja raastavaa puuhaa, milloin sotketaan pöytää, survotaan käsiä ruokaan tai sitten yritetään sutata pöytää tai äitiä. Hamuillaan ja karjahdellaan sivupöydiltä jotain jne. |O

tyyppien äipän lemmenloma kuulostaa kans ihqulta :heart:

menkkakivuista en voi sanoa vielä mitään kun eipä noita menkkoja ehtiny neidin jälkeen olla ku muutamat ja nyt ei pojasta ole vieläkään menkat tullu. Odotellaan ja sitte meen laittaa hormonikierukan. Olin päättäny etten halua mitään hormonaalista ey kuparisen kierukan, mut lekuri puhu mut jotenki ympäri ja hormonikierukka-reseptin kirjotti :headwall: Sano et se hormoni on niin paikallinen?

Glow
Mites sun Z line kärry probleemi? Mä olen edellee käyttänyt aika vähän, enempi käytän seisomalautaa tohon lähipuistoon mennessä. mut sen mitä ollaan lenkkiä tehty ni vielä ei ongelmaa Z:jen kanssa. Mut samaa olen miettiny ku meilläki poika on iso että milloinkahan mahtaa ahdistua siellä alla.
Ostettiin myös käytetyt jotku Gracotkohan mökkikärryiksi, missä mennään peräkäin ja taakemman saa makuulleen kokonaan, niin täytynee niitä käyttää sitten kotioloissakin jos tulee ongelmaa. Harmittaa kyllä jos Z:t jää jokseen käyttämättä..tai ehkä sit tosiaan vähä myöhemmin ku molemmat istuksii?

Hei onko teillä jotain lempparileluja minkä kanssa jaksaisi taapero kulutella aikaa muutenkin kuin 5 minuuttia? Duploja monet kehuneet, mutta muita? Tässä niihin sadesäihin mietin jotain ajankulua. Kirjojen kanssa meillä viihdytään ehkä pisimpään tällä hetkellä. Samoin nukkea tykkää hoitaa ja työntelee sitä rattaissa, syöttää ja riisuu :heart:

Vauva on tosi mainio tyyppi nykyään, naureskelee vaan ja nukkuu yöt ihan mielettömän hyvin. sellaset 9-11 tuntia putkeen, maitoa ja vielä 3-4 tuntia päälle :) Päivällä sitten useat n. tunnin tirsat. Kapaloon nukkuu parhaiten edelleen...vaikea vaan enää saada pysymään siinä, kun on aika mötky jo. Keskiviikkona tulee 3 kk ja mennään neuvolaan.

Silti mä aina jänskään ku miehellä menoja ja jään kolmestaan näitten kans. Tänäänkin kun tultiin puistosta, molemmat huus kurkku suorana kunnes sain murkinaa molemmille. Samaten 2x tirahti pissat neidiltä pitkin mattoa ja toinen onneks kylppärin lattialle. No nyt onkin sitten la-su miehellä äijien eräretki jossain mettässä ryyppäillen. Että meikä saa pari pvää täällä sitten harjotella lasten kanssa pärjäämistä. Koskahan meikä uskaltautuu yökis pois. Likkakamut on kyllä puhunut että pitäis syyskuussa järkkää tyttöjen iltamat ja se olis yökylä reissu ku Hkiin asti lähtee..

Labellolle ja Jospille kiitokset :heart: Olis kyllä kiva jollei tämä pino hyytyisi :)

Täytyy antaa nyt ukolle vuoro kun se kitisee tossa..on tää ku lapset on nukkumassa ni ukko kitisee :LOL:

Hm ja typy 1,5v ja poitsu pian 3kk
 
No joo, aikas erilaiselta näyttääpi palsta.. Varsinaisesti mitään asiaakaan ole..
Flunssa alkaa itsellä onneksi vähän helpottaa, huomenna siispä töihin 2,5 viikon jälkeen! Ei kyllä oikein nappais :ashamed:
Pikkulikka oli ihana tänään, kun hain päikystä (oli pari tuntia kokeilemassa hoitoa tauon jälkeen); oli välipalaa syömässä, söi sen loppuun, tuli tuolilta alas ja työnti tuolin pöydän alle =) Ilmeisesti neuvoneet siellä, vilkutti hoitajille ja tuumas heippa! =) koko kotimatkan selvitti mulle juttuja, ihan kuin olis kertonut, mitä on tänään tehnyt :heart: On ne vaan niin ihania, ja koko ajan oppivat uutta! Mutta vauvakuume vaivaa vaan, kun ei ole enää vauvaa... Ehkäpä ei tarviis kuumeilla enää pitkään, kunhan vaan tuo puolisko myöntyy..

Mä tänään tein omalla ajalla hääsuunnitteluja eteenpäin. Valokuvaamoja kyselin, ja valittiin yksi, huomenna varaan sinne ajan. Otetaan pikkuneiti osaan kuvista mukaan =) Nyt pitäis sitte alkaa kampaus- ja meikkiaikaa ja -paikkaa kyselee, niin ja kukat.. Sitten olis nää varaamisasiat selvillä. Pitäis vissiin ne kutsutkin tehdä :LOL: Mutta kaikki ajallaan..
 
jaahas että tämmönen palsta.. osaankohan tätä käyttää:confused:

kesä meni ja syksy ovella, ihanaa! Vaikka en mä kyllä sateestakaan tykkää jos aina
vettä vihmoo. Sadepäivinä ollaan enimmäkseen ihan sisällä, koitetaan jotain
kivaa keksiä. Leivotaan, pelataan pelejä esim. keilapeliä, ja leikitään kaikenlaista.
Välillä katotaan jotain dvdltä. Ja joskus sadevehkeet niskaan ja ulos.

Lempileluja on pikkuherralla yllättäen autot. Meillä on korillinen miehen vanhoja
pikkuautoja ja niiden parissa herra jaksaa touhuta pitkäänkin.=)
Siskon ponit on kanssa aika kivoja.

Menkkakivut oli aluksi ihan hirveät ja vuotokin todella runsasta. Nyt kyllä tasoittunut
niin ettei kipua enää yhtään ja vuotokin ihan normaalia. Vuoden verran meni
ennen kun tasottui.

HM siis uskomattomat unenlahjat teidän pikkumiehellä! Kiva että tosiaan
nukkuu noin hyvin kun meillä ei vieläkään..
No joo, useimmiten meillä jätkä jo nukkuu koko yön mutta vieläkin tulee
niitä hyvin valvottuja öitä parisen kertaa viikossa noin suunnilleen.
Tsemppiä sulle kun mies pois, kyllä sä pärjäät. Ja eikun vaan omat monot
myös yöjalkaan jos tilaisuus tulee.

Meillä myös kiipeillään joka paikkaan. Ja tahtoa löytyy ja raivareita tulee..
huuto on melkoinen jos joku ei onnistu tai ei saa haluamaansa.
Sitten vielä heittäydytään lattialle ja hakataan päätä lattiaan kovaa,
otsassa on aina kuhmuja ja mustelmia.. ihme tapa tuokin.

1v6kk lääkäri-neuvola on vasta 14.9. Kiva sitten nähdä kuinka on kasvanut,
edellisestä kerrasta kun on jo puoli vuotta.

Mukavaa syksyä toivottelee
iitukka ja vauhtiveikka 1v6kk
 
Jaahas et tällänen tää o ny!:confused:

Oltiin tänään Miron kans ekaa kertaa perhekerhos,en oo koskaan ennen ollu ees esikoisen kans!Mutku aattelin et ku toinen o päiväkodis,ni olis kiva tehä Miron kans jotai.Ihan ookoolta vaikutti!=)

Nessu ihana tyttönen!:heart:

Sadeilmal me yleensä piirretään,muovaillaan,kattellaan lastenohjelmii,leivotaan ym!
Must o jotenkin ihanaa et o syksy ja pian joulu!:LOL:

tyyppien äippä ja hattuja rakastava Miro!
 
WAU mä pääsin vihdoin ja viimein kirjautumaan :p kylläpäs meinas olla vaikeeta, hyvä ettei paniikki iskeny :D

lempileluja on nyt tuo merirosvolaiva. sinne asettelee ukkeleita seisomaan ja mastoja pystyyn. veljen autot on ihan kivoja, dublot+palikat kiinnostaa välillä hetken.nukkea hoitaa ja pikkueläimet on mielenkiintosia. ja nyt tykkää jonkunverran kirjoja selata, mutta ei halua että niitä kunnolla luetaan, pitää vaan nimetä asioita sieltä. muovailuvahaa tykkää puristella, siinä viihtyy pitempäänkin. silmän alla tietenkin.

labello ja nöttönen 1½v+
 
Pitää tännekkin kertoa meitin 'pikku' ukon 3kk nla uutiset:

Meillä siis tänään poika tasan 3 kk :heart:
7955g - 63 cm - 43,3 cm ( 2kk 6780 - 58 - 41,6) aika jöötti

Saatiin nla rokote, 2. rota ja reseptillä eka pneumokokki. Kauhistuin kun sanoivat apteekissa sen hinnan 90e ja kyseessä eka piikki, näitä tulee yhteensä 4 kpl Tsiisus!!! ..no turha itkee turha parkuu ku eka piikki on laitettu ni kait ne on otettava muutki, mut olis voinu joku valaista et on aikas kallis pumpsi. Olis pitäny pinnistää synnytys kesäkuulle ni sais sen rokoteohjelmassa ilmasiks prkl!! :kieh:
Noin muuten pojasta oli karseinta pituuden mittaus :mad: ..sitten taas eka rokote oli ihan piece of cake kun perään vaan vähä hymyilytti :cool: ..tokasta piikistä menikin sitten pää punaseksi taas. Uuvuttava reissu kerrassaan kun sen jälkeen uni maittoi turvakaukalossa 2 tuntia, ni saatiin shoppailtua ukon kanssa rauhaksiin. Ostettiin mm läjä duploja neidille.

iitukka juu kiitti tsempeistä. Pitänee suunnitella piakkoin itsellekin joku irti arjesta tempaus.
Tosta nukkumisesta on naurettu että kun aletaan antaa kiinteitä ni mahtaako poika olla hereillä enää ollenkaan ;)
Mutta joo kiva että teilläkin kuitenkin pääsääntöisesti nukutaan :) Huih toi pään hakkaaminen :eek:

Seranzulle piti kommentoida että me ei kans haluta kaupparaivareita, kuulostaa ikävältä :p

nessu Tsemppii hääjärjestelyihin :heart: Niin ihanaa muta kauheesti kaikkee mietittävää ja kas kummaa kun se on useinmiten se tuleva vaimo joka suunnittelee about kaikki, ainakin meillä n. vuosi takaperin...

Täytynee joo hommaa viel muovailuvahaa sadepäiviin :)

Voi ei nyt pitää tota BB:tä alkaa tuijottaa toi Maria on ainakin tosi blodni :rolleyes:

HM ja tyttö 1,5v ja poika 3 kk:heart:
 
Muovailuvaha kuulostaakin hyvälle. Eilen mentiin saunoon, kun sadeilta oli ni mietittiin et miten saa illan kulumaan. No siellä sitten herra "heittää, psssss.... vettä" Oli koko sauna märkänä. :) EH ollaan saunottu mökillä heinäkuus viimeksi.

Meillä lallattaa "Vittu, vittu, vittu..." :ashamed: Joo-o ollaan koitettu olla kiroamatta. Mut ykski ilta isäntä sanos ton sanan iha huomaamattaan. Taitaa kiroamiseen syyllistyä mammakin.
Niin että juu sanoja on, kaiken toistaa perässä ja jo itekseenki.

Me haetaan huomen 1,5v mitat ja saadaan sekä 1v että 1,5v rokotukset. Jee jee tän kaiken rokotekohun keskellä. : /

Mie meen tuulettuun perjantaina ja ompahan huonoäiti olo, kun isommilla on tapahtuma lauantaina. Isoveikka sano maanantaina, et joo pitäs leipoo sämpylöit heidän luokalle lauantaina by the way koululla klo 9.00 leipomusten kanssa. Juu juu äiti on aina käytös ja valmiina kun sotaratsu! Nyt on homma se et tilasin valmiit pullii ja ne roudatkoon sit itte sinne. Kurja mä!

Nyt aa aa
seranzu ja Kaapsu 1,5v + 1pv
 
Heippa pikaseen, tääl herätään varpisti kohta...

Juu uhmaraivareita täälläkin totisesti! Tänäänkin ihan hirveet pultit kun tultiin pihalta sisälle, naapurit varmaan kuunteli että hakataanko täällä lapsiraukkaa...:LOL: Kait se on uskottava että uhma on alkanut, ennen niin säyseä poika on selkeesti saanut uutta ytyä pyttyyn.

Juominen on ollut ihan tosi vähäistä pari viime päivää, mitään ei ottais. Oon sit laittanut tosi löysiä ruokia ja tuputtanut hedelmiä että ees jostain tulis nestettä. En tiedä voisko olla joku takahammas tulossa (16 hammasta on jo), millään ei pysty sinne suuhun kurkkaamaan. Vaippa onneksi kastuu silloin tällöin et kaipa tuo tarpeeksi saa nesteitä... :|

Juu ja mökkihöperöiks meinataan tulla täälläkin aina välillä, varsinkin sadepäivinä. Ens viikolla alkaa muskari onneksi, saa nähdä miten siellä viihtyy..

Nonni ja sit heräs, kuulumisiin!
 
Päivää kaikille, ja kiitoksia sadepäiväkommenteista. Yhtä pahoja päiviä ei onneksi ole tullut, viime vkolla tosiaan yhtenä päivänä meinasi äidillä loppua virta. Nytkin täytyy varmaan mennä pitkälleen ennen kuin poitsu herää, muutama lomapäivä & päiväunimahdollisuus enää!

Kiukkua tulee meilläkin, ja usein käy niin etten yhtään ymmärrä mikä se syykään on. Kai se on se uhma ja harmi vaan, kiukun lisäksi kiipeää yms 'tuhmailee' ja nauraa kun kielletään jne... Mutta ihana hymypoika ja kova halailemaan tuo edelleen on :)

Nyt äkkiä pitkälleen,
almaa
 

Yhteistyössä