Helmitaaperot-05

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tirppis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tyttö syntyi 14.2.05 ja nyt kävelee jo kovaa vauhtia itsekseen ympäri asuntoa. Oppi ottamaan itse askelia n. 11 kuukautisena. Nyt on kiipeily vaihe menossa. Laatikot ja kaapinovet saa kyytiä, vaikka kuinka toruu! Kova on menemään ja juttelemaan:) Ensimmäisen sanan "mamma" oppi jo n. 7 kk ja nyt selviä sanoja on jo mamma, äiti, isi, hauva, vauva, kato(katso!), kukka, kakka(heh), kukkuu jne. ja tunnistaa paljon sanoja ja esineitä joita ei osaa vielä itse lausua. Lapseme syntymäpaino oli 3580kg, 48cm. Nyt painoa vuoden iässä 8230kg ja 73,3cm.

On kova kikattelemaan ja tekonauramaankin, tykkää ilmeillä ja höpötellä paljon isin ja äidin kanssa:) Tarvitsee paljon huomiota! Kova myös äänenkäytön suhteen olut aina: tykkää mekastaa ja kiljua. Todella temperamenttinen tytön tyllerö..
Osaa jo syödä ihan hyvin itse, potalla harjoitellaan. Hampaiden pesusta ei pidä yhtään! Todella vaikeaa ja joutuu monesti luovuttamaan, kun tyttö niin kovasti itkee, rimpuilee ja kiukustuu. Aika mahdoton homma:( No, leikin varjolla hampaita koetetaan pestä:)
Tyttö pitää erityisesti kirjojen katselusta ja osoittelee etusormellaan jatkuvasti kuvia ja asioita: odottaa niihin vastausta meiltä.
Kiipeilee myös jatkuvasti ja tänään osasi laskeutua jo sohvalta alas itse:)
Koirastamme pitää ja tykkäisi silitellä, mutta koiramme taas ei pahemmin välitä tytöstä.
Tanssimisesta tyttömme pitänyt aina. Nytkin vain musiikkia soimaan soittorasiasta, kitarasta tai radiosta niin johan tanssittaa ja äitiä ja isiä niin huvittaisi, mutta naurua pitää pidättää. Tyttö huomaa heti jos hänelle nauraa ja pahastuu:( On myös valikoiva kenen seurassa tanssahtelee, ujostelee muutenkin ensin vieraita.
Kävelee myös polvillaan(ei siis konttaa) kun käveleminen kyllästyttää: kaikki ihmettelevät tytön hassua liikkumismuotoa!
Oppi myös noin viikko sitten nostamaan kädet ylös kun huudetaan "jee"! Isi katsoi jääkiekko-ottelua ja tyttö heti matki:) Nyt tekee sitä jatkuvasti. Kova matkimaan ja oppimaan asioita juuri nyt:) Kasvisruokavaliolla munan, kalan ja maidon kanssa edetty ja terveenä pysytelty:)

Yhteistyössä