helmikuussa syntyy esikoinen. Millainen toppapuku hänelle tulisi hankkia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
En ota äitiyspakkausta ja mietin et minkä kokoinen ja mallinen toppapuku olisi hyvä ostaa vastasyntyneelle ensi kevääksi. Tuolloin helmikuussa saattaa olla meinaa aika kylmä vaikkei heti saisikaa ulkoilla. Mikä olisi sopiva koko ettei jäisi heti pieneksi?

meillä syntyi maaliskuun ihan alussa. ja minä pistin vain villavaatteet päälle ja sitten se äpkevythaalari tai suoraan makuupussiin ja vilttipäälle.

hyvin meni. eipä se muuta tarvinnut.

Jos oikein muistan niin ä pakkauksen puku on 80 senttinen- eli siis hurjan iso.

Ensimmäisestä viisastuneena hankin (siis ompelin, tietty) toiselle lapselle 60 senttisen haalarin. Penska syntyi tammikuussa.

Eiköhän niissä kaikissa ole pitkä vetoketju, tuossa minkä tein ni siihen tuli kaks vetoketjua- yks kummallekin sivulle että sen 'keskiläpän' sai kokonaan auki ja vauvan helposti haalarin sisälle raajoja taivuttelematta.

Alkuperäinen kirjoittaja öö:
meillä syntyi maaliskuun ihan alussa. ja minä pistin vain villavaatteet päälle ja sitten se äpkevythaalari tai suoraan makuupussiin ja vilttipäälle.

hyvin meni. eipä se muuta tarvinnut.
Tämä on hyvä.

Äitiyspakkausta en siis ota, mutta sen pakkauksessa tulevan makuupussin kävin ostamassa Finlaysonin tehtaanmyymälästä. Vois kyl kattoa kirpparilta tai huutiksesta, jos olis halvalla toppapukuja, koska ens talveks joutuu kuitenkin ostamaan uuden puvun...

No sellasta pukua on varmaan vaikea ostaa mikä menisi siis lapsen synnyttyä ja seuraavana talvena, siispä ei tartte ajatella tuota että menisi mahdollisimman pitkään. 62 senttisen ostaisin, jonkun hiukan kevyemmän, sinne alle saa villavaatetta alkutalvesta ja sitten keväämmällä kun lapsikin on isompi, voi alusvaatetta keventää ja sama puku menee vielä. Meillä tyttö nyt 3kk ja 68 vaatteet käytössä, siitä voi päätellä kasvuvauhtia...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Äitiyspakkausta en siis ota, mutta sen pakkauksessa tulevan makuupussin kävin ostamassa Finlaysonin tehtaanmyymälästä. Vois kyl kattoa kirpparilta tai huutiksesta, jos olis halvalla toppapukuja, koska ens talveks joutuu kuitenkin ostamaan uuden puvun...

Paljonko pussi maksoi?

Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:

Paljonko pussi maksoi?

Kävin Turussa ja se oli kakkoslaatua ja makso 10 euroa. Ei mun mielestä paha. Kuulemma jotain värivirhettä siinä, mut mä en oo huomannu mitään vikaa siinä...

Alkuperäinen kirjoittaja kesäkurpitsa:
Meillä oli 56cm haalari käytössä helmikuussa syntyneellä. :)

Vähän on varmaan söpö noin pieni haalari :) Pitää varmaan lähtee kiertään kauppoja jos löytyis joku hyvä. Vai kannattaisko oottaa noihin joulun aleihin? Onks sillon muuten toppavaatteet jo alessa?

Paljonko pussi maksoi?

Kävin Turussa ja se oli kakkoslaatua ja makso 10 euroa. Ei mun mielestä paha. Kuulemma jotain värivirhettä siinä, mut mä en oo huomannu mitään vikaa siinä...

Meille tulossa myös helmikuun vauva. Oon miettiny myös että en ottais pakkausta. Haluisin kuitenkin sen pussin. Huutsikassa ihan kamalissa hinnoissa :(

Alkuperäinen kirjoittaja kesäkurpitsa:
Meillä oli 56cm haalari käytössä helmikuussa syntyneellä. :)

Vähän on varmaan söpö noin pieni haalari :) Pitää varmaan lähtee kiertään kauppoja jos löytyis joku hyvä. Vai kannattaisko oottaa noihin joulun aleihin? Onks sillon muuten toppavaatteet jo alessa?

On se kyllä tosiaan söpö, meillä oli itseasiassa niitä kaksi, molemmat kirppikseltä halvalla ostettu. Ja vielä sain ne myytyä eteenpäinkin kun eihän noin pieni haalari mitään käytössä kulu. :) Ja nuo mahtui hyvin koko talven vaikka poika oli yli 4kg syntyessään.

Meillä poika syntyi helmikuun alussa. Ostin sellaisen haalarin joka menee sekä makuupussiksi että haalariksi, oli kyllä tosi kätevä käytössä. Koko 56cm, meni sitten ihan koko ajan, kun haalari minusta oli reilu, oli samaan aikaan sitten jo 62cm sisävaatteet käytössä. Nyt on haalari ylimääräisenä :) valkoinen väriltään eli käy kummalle vaan.

Meillä kanssa vuodenvaihteessa syntynyt tyttö ja ekan talven nukkui ulkona 62 cm:n haalarissa. 56 cm:n haalari oli kaverilta lainassa, mut se oli villavaatteiden kanssa kauhean pienen oloinen heti alkuunsa. Me otettiin äp, mutta sen haalari on niin iso, että vauva olisi hukkunut siihen :) Pidettiin sitä sitten vasta seuraavana talvena, kun tyttö oli 1v. Joten 62 cm suosittelisin ostamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja MV72:
Meillä poika syntyi helmikuun alussa. Ostin sellaisen haalarin joka menee sekä makuupussiksi että haalariksi, oli kyllä tosi kätevä käytössä. Koko 56cm, meni sitten ihan koko ajan, kun haalari minusta oli reilu, oli samaan aikaan sitten jo 62cm sisävaatteet käytössä. Nyt on haalari ylimääräisenä :) valkoinen väriltään eli käy kummalle vaan.

mistä ostit? mitä pyydät?

Eli kokemusten pohjalta lähden metsästämään 62 senttistä haalaria :) Käytettynä tietty jos löytäis jonkun hyvän niin olis loistavaa, tai noista joulun aleista.

Onko sinulla mustaa nikkiä, olis tarjolla :wave:

Paljonko pussi maksoi?

Helsingissä (Arabiassa) oli myös!