**Helmikuussa 2011 syntyneet**

Tervehdys!

Tillukkaalle paljon onnea :heart:

Commader kyllä on. Taitaa toimia joka kerta. =)

Pokemoni jos pienellä on se tankkausvaihe mistä neuvolassa on varmaan kerrottu. Ainakin minulle sanottiin, että saattaa tulla vaiheita, että ollaan paljon tiheämpään tissillä, että sitä maitoa tulisi riittävästi. :)
Ton rytmin suhteen minä olen tehnyt niin, että herätän pojan vaipan vaihdolla jos nukkuu hirmu pitkään illalla, että saa iltatoimet tehtyä. Sitte klo.21 suurinpiirtein laittelen takaisin nukkumaan ja poika nukkuu sitten sinne 1-2 asti yöllä ja sitte taas aamu 6 asti. Mulla ainakin tuo on toiminut.

Tänään meillä sitte alko virallisesti arki :heart: koska mies palasi töihin. Meillä oli tänään neuvola joten jouduin miehen viemään töihin eli jouduin pojan herättämään aamu 5:ltä. Mutta onneksi ei tullut kiukkua, kun nukahti takaisin heti, kun oli puettu. :) Kotiin kun päästiin nukuttiin vielä tunti ja sitten aamupesuille ja neuvolaan.
Kahdessa viikossa oli tullut pituutta lisää 2cm. Eli nyt on 52,5cm. Pitkä. Painoa oli viikossa tullut 280g eli painaa nyt 3820g. Ja hattuun 1cm. lisää. Nyt 37cm.
Sitten saatiin Jekovit merkkiset d-vitamiini tipat ja ne on sitä d2-vitamiinia ja neuvolatäti sanoi suoraan, että ne saattaa aiheuttaa vattanpuruja, mutta ne ei saa niitä d3 vielä tilata enne kuin noi on loppu. eli saa nähdä jos noi aiheuttaa paljon väänteitä niin menen sitte itse ostamaan ne toiset tipat. Huomenna meinaan nuo aloittaa ja neuvo oli, että antaa mieluummin aamusta, ettei ennen nukkumaan menoa.

Poika on niin ihanan suloinen tuossa se nukkuu sitterissä koissun vieressä :heart:
 
Commander etkö voi ihan noin sanoa, että ette vaan halua isompia juhlia? Täytyyhän heidän ymmärtää, että ne on teidän juhlat ja jos haluatte pienemmät juhlat niin silloin sellaiset järjestetään :)
Toivottavasti paranet nopeasti :( Ja että pikkuisesi rauhottuisi lepäämään :/
 
Tervehdys!

Keskiviikkona käytiin neuvolassa ja ihan hyvin on pikku-akka kasvanu, 5285g ja 56cm. Mietin tuossa että commanderin poitsu on kyllä ottanu ihan mahottoman kasvuspurtin, menitte sitten meistä ohi niin että heilahti! =)

Meillä on neiti kyllä niin helppo tapaus että ihan ihmetyttää, huuto tulee tasan sillon kun on nälkä, muuten joko nukutaan tai katsellaan ympäristöä. Mun suurin pelkohan oli että kun raskaus meni niin älyttömän helposti niin vauva olisi varmasi tosi hankalatapus mutta näköjään pelko on ollut ainakin toistaiseksi turha.

Ristiäiskutsut saatiin viimein postiin, oli kyllä melkonen operaatio kun kuvattiin vauvan varpaat siihen korttiin, melko eläväiset jalat on meijän vauvalla. =) Suurin osa kuvista oli sellasia että toinen jalka oli kuvassa tai sitten se toinen jalka oli vaan puoliksi kuvassa. :D

Mutta nyt tuntus olevan tissin aika, tsemppiä kaikille joilla on vaativa vauveli!

Amos ja pissamarsu
 
Commander,Miäkin täälä veivailen vähän väliä vankkureita,tosin poika uinuu eteisessä... en jaksa ulkona juosta. Meillä kans pitäs olla liikenteessä niin nukkus vaikka kuinka ja lenkin päätteeks nukkuu paikoillaankin ulkona jonkin aikaa... nukkuu kyl tälläkin konstilla,mut saa sit aina aika ajoin olla veivailemassa,on hetkiä et on pitempään vaiti ja sit taas pieru tai mikälie eksyksissä ja kätisee ja vääntää v'ähän väliä.
Jos koittasit hellävarasesti esittää kantas tai sanoo vaan ettet jaksa tällä hetkellä mitään isoja juhlia vaikka kaikki tehtäskin puolesta,et tahtoisit pienet bileet:) Toi on kyllä niin rasittavaa...
Voimia pikkuisen kanssa,tiedän niin miltä susta tuntuu... Aksu onneks tuntus olevan jopa parempaan päin,ainakin toistaseks...refluksioireilu ei ainakaan oo pahentunut. Mutta muistan niin esikoisen ajoilta tuon kun ei saanut sylistä laskee lainkaan:( Meillä pahinta aikaa oli just tuosta 4 viikkosesta sinne 2-2,5kk sen muistan et 4kk iästä oli täysin päivätyytyväinen jo... Mutta tosiaan,jos tilanne sen refluksioireilun kans tuntuu pahenevan,niin siihenhän on olemassa lääkitystä mitä voi kokeilla,toimii tosin vain rakenteelliseen...et jos olis allergista niin siihen ei niinkään. Mut toivotaan nyt että alkais helpottamaan tai ei ainakaan pahene. Refluksilapsillahan voi myös paino nousta reilustikkin,jos on justiisa tota nieleskelevää tyyppiä,että ei sitten kannata lääkäreiden "jos paino nousee,kaikki on kunnossa" puheitakaan ihan purematta niellä jos itestä tuntuu et jokin on vialla oikeesti.Voimia ripulin kanssa kans,varmasti on olo kurja...:hug:

Kestoista,Mulla on ihan harsot pötkötaittona ja niiden kans imsen kuoret ja mainiosti pelittää...pitää siis kakat. Toki levennän hiukan sitä pötköö takaanta ja muutenkin on leveenä se pötkö,jos nyt kukaan hokaa mitä meinaan:D Kaveri käytti tota villahousutaktiikkaa,mut se vie mun makuun niin ison tilan vaatteissa,ett'ä en oo jaksanu siihen lähtee...tosin me osakestoillaan,et jos päätoimisesti kestoilisin,vois olla että mullakin olis varmaan toi villahousumeininki:)

Pokemoni,2 viikkosella ei yleens oo hajuukaan rytmistä:D Ellei oo vahva sisäinen rytmi sitte lapsella,mut ite siihen ei ainakaan paljoo voi tässäkohtaa vaikuttaa... Säännöllinen vaunulenkkeily,päivän ja yön selkeä erottaminen toisistaan on ainoot mitä oikeestaan voi tehä noin pienellä. Mut noi yöunet vaihtelee,voi olla huonoja öitä,eikä se onneks tarkota et aina olis niin.. mun pojilla molemmilla on onneks ollu vahva taju siitä et yöllä ei kukuta vaikkeivat niin hyvin nukukkaan mut ei toisaalta koita seurustellakkaan:)

Meil on nyt joku rytmin tynkä saatu ulkoilun kautta aikaseks,jei! Heräillään vaihtelevasti 6-7.30 välistä, sit torkkuu 8-9 välissä puolisen tuntia sitterissä ja sit 10-11 välissä lähetään ulos (tai nukkuu sisällä vaunuissa) ja nukkuu 2,5-4h riippuen kuinka paljon ollaan liikenteessä. Sit saattaa siinä välissä valvoa jopa 2h putkeen,torkuskella sylissä tai sitterissä pieniä tirsoja ja sit iltapäivästä 4-5 maissa nukkuu yleensä vielä yhdet noin tunnin unet kun käydään ulkoilemassa tai pidemmätkin jos autoillaan. Riippuen siitäkin paljon on vetänyt pikkutirsoja tuossa välissä. Sit taas valvotaan jo torkutaan vuoroellen ilta 8-9 asti ja sit nukahtaa yöunille kun on aikansa tissiä lupsinut. Yöt menee edelleen sillä kaavalla et nukkuu yleensä 2 pidempää pätkää ja aamuyöt sit menee välillä pikkupätkissä torkkuen tai välillä enempi utkeen.
Jaksaa välillä valvoo jopa 2h kerrallaan,en muista että esikoinen olis moista tehny tän ikäsenä.

Kaikenkaikkiaan oon kauheen onnellinen et näyttäs nyt siltä että säästyttiin koliikilta ja pahemmilta vatsavaivoilta. Aksel itkee melko vähän ja on perustyytyväinen ilmavaivoista huolimatta,saa nauttia tästä vauva-ajasta mikä jäi vähemmälle esikoisen aikaan:)

Repa ja Aksu 5viikkoa ja risat<3
 
tillukas: kiitti vinkeistä :)

commanderille voimia, on kyllä rasittavaa jos ei saa ihan itse pitää sellaisia juhlia kuin haluaa vaan muut tulee siihen säätämään :stick: Ja pikaisia paranemisia!

Repa: joo, niin mäkin vähän ajattelin että ihan oikeasti ei taida olla rytmeistä mitään hajua :D Onneksi yö ja päivä erottuu meillä selkeästi seurustelussa, päivällä kukkuu ja killittelee (ja kitisee) mutta öisin ei valvota kuin sen aikaa että saa maidon masuun :)

Tänään on ollut paljon parempi päivä (koputtaa puuta :headwall: ) kuin eilen, sain just poikasen toista kertaa ulos tänään (itseä ei kyllä huvita mennä tuonne myräkkään joten oma ulkoilu jää ätltä päivältä), toivottavasti nukkuu hyvin nyt :) Kantoliinassa nukkui parin tunnin unet päivällä, tosin mulle pitäisi saada ruokalappu siksi aikaa, tiputin kylmät raejuustot raukan niskaan :D Ei sillä, eipä se paljoa hetkauttanut!

Mutta nyt pyykit kuivumaan, meillä on pissattu ja kakattu ahkerati (hoitopöydälle) joten vaippa- ja harsopyykkiä kertyy nopeasti. Onneksi toi pesukone osaa säätää veden määrää pyykin määrän mukaan, ei haittaa vaikka ei ihan täyttä koneellista aina tulisikaan. Ja kestoissa on kyllä se hyvä että niitä ei tarvitse "säästellä". Meillä kun on tapana ensin vaihtaa vaippa ennen syöntiä ja usein siellä on pissa ja ehkä märkä pieru. Sitten kun päästään tissille ja saadaan imu hyvään vauhtiin, niin väännetään kakat puhtaisiin vaippoihin :D Teki samaa jo sairaalassa!
 
Moikka!

Taas alkaa tyhmien kysely, mut miten saisin miehelle heinovaraisesti neuvottua muutamia tytön hoitoon liittyviä neuvoja? Mies hoitaa ihanan paljon tyttöä ja on tytön kanssa, mutta tiedän myös että miehen äkkipikaisen luonteen puolesta jää hoidot kokonaan mulle jos asioihin puutun, onko vaan viisainta olla hiljaa ja nauttia siitä kun mies hoitaa ja vaivihkaa korjata asioita ettei mies huomaa vaiko aloittaa tappelu ja ottaa neidin hoito kokonaan omalle vastuulle..

Meillä alkanut selvästi vuorkausi hieman rytmittyä. Aamusin nukutaan pitkään, sitten on aamuhoitojen ja ruuan aika, seuraavaksi seurustellaan tunti ja sitten koitaakin jo väsy ja lenkkeily aika (vaunillaan 3-4h), taas syödään, jatketaan unia ja sit ilta ja yö onkin vielä aika repaleista, illan haluaa miltein vain roikkua tissillä ja sylissä. Yön menee miten menee, viime yönä nukkui ensin 4h, sitten aamuyö 2h pätkissä, onneksi nukahti heti kun laski sänkyynsä.

Tässä kuluvalla viikolla käytiin neidin kanssa miun työpaikalla moikkaamassa työkavereita ja voi jummi kun tuli jo ikävä töihin, vaikka onhan tuon neidin kanssa ihana olla, mutta hieman yksinäistä kyllä tuppaa olemaan, kun viime heinäkuussa muutin vasta tänne ja heti elokuussa aloitin työt, eikä ole oikein kavereita tullut, muutama hassu ja nekin ovat päivät töissä tai koulussa. Jotenkin sitä on vaan niin huono lähtemään yksin mihinkään mamma kahveille tai kerhoihin.

Olipas kyl taas vallan omanapainen kirjoitus, pahoittelen suuresti

Devilii ja Limppu
 
No nyt on pari päivää mennyt paremmin; nostin vaunujen selkänojaa ihan tosi paljon ylöspäin, eli kopan päätyä on kohotettu nyt aika reippaasti. Ja kappas vaan, unet on pidentyneet ja samalla myös "hiljentyneet" eli vauva ei ähise ja pähise koko ajan. Nytkin on ollut hiljaa jo 2 tuntia, tosin piti käydä 2 kertaa tarkistamassa, että kaikki on hyvin :ashamed:. Mutta parempi näin. Illat menee edelleen 2-3 h nukutellessa, mutta huudon määrä on vähentynyt merkittävästi, joten sekin sinällään alkaa helpottaa. Yöt hän onneksi nukkuu mahallaan ihan hyvin, viime yönkin 23.30-08.30 kahdella syötöllä.

Onko kellään muulla käytössä manduca-kantoreppua? Miten saatte siitä sen kantajan hartioiden väliin tulevan klipsin kiinni ja auki? Mä en saa sitä ite millään, joten en ole voinut reppua juurikaan käyttää. Tänään mun 5-vuotias oppi onneksi sen avaamaan (osasi jo sulkea), joten voin sitä nyt käyttää silloin kun isommat lapset on kotona. Tänään sainkin hienosti yläkerrasta pestyä kylppärin ja pyyhittyä pölyt, kun herra napotti repussaan ja nukahtikin sinne loppujen lopuksi :)

Deviili; Mitä asioita ne on, jotka miehen tavoissa haluat muuttaa? Minä olen kyllä ihan saanut sanottua miehelle, että olisiko kätevämpää näin ja ois varmaan helpompi näin -tyylisesti asioista ilman että olisi ottanut nokkiinsa. Ja hei, koita vaan lähteä kerhoihin tai vastaaviin, siellä on niin helppo ystävystyä ihmisiin! Rohkeasti vaan, siitä ne verkostot sitten alkaa muodostua, ja saatat löytää jonkun jonka kanssa käydä vaunulenkeillä yms.

Mutta nyt ruoanlaittoon!

Commander
 
Deviili: mäkin oon sanonut tyyliin että "hei katsos miten mä tajusin että tän asian voi tehdä", ollaankin jaettu puolin ja toisin oivalluksiamme vauva-arjessa. Yritän olla sanomatta että "annas mä näytän" tms, näillä eväillä meillä on molemmat tyytyväisiä vauvanhoitajia :)

commander: toivottavasti itkut nyt helpottaisivat :)

Täällä on alettu saada rytmiä ihan oikeasti arkeen, ja minäkin pystyn tekemään kodin pikkuaskareita kun osaan arvioida kuinka paljon mihinkin aikaan vuorokaudesta on "omaa aikaa" :) Yritän tässä jo pikkuhiljaa hahmottaa mitä se on sitten kun mies palaa takaisin töihin, etten tipahda sitten "tyhjän päälle" (kuullostaa tosi vakavalta ja traagiselta :D). Ihanaa kun ilma on niin kaunis, tosin loska ärsyttää, mutta ei liiaksi, pääasia on että päästään (pääsen) ulos!
Huomenna olisi suunnitelmissa käydä isoilla kaupoilla, ensimmäistä kertaa vauvan kanssa, vähän jänskättää. On nää uudet asiat niin ihmeellisiä :D

pokemoni & myttynen 2,5 vko
 
kääkkis
Heips :) Ehdinpä minäkin pikaisesti kertomaan kuulumisia. Olen käynyt kyllä lukemassa, mutta en ehdi oikein kirjoitella, kun käytän kaikki rauhalliset hetket melkeinpä nukkumiseen :D

Devilii: Itse olen kyllä puuttunut miehen vauvanhoitoon, jos on tarvetta ollut :ashamed: Olen kyllä mahd. nätisti yrittänyt sanoa, mutta välillä töksähtelee. Kyllä tuo tuntuu ymmärtävän, kun itselleni ne on aika tärkeitä asioita.

Meillä on Jekovit tipat käytössä ja ihmettelen miksi ne neuvolasta annettiin, kun terkka vielä selitti että ottakaa seuraavaksi d3: a sisältäviä, kun Jekovitissa on sitä d1: ä, joka on ihan hyödytöntä... Vatsaoireita tuli hiukan,mutta onneksi oli Cuplatoneja, joita annettiin muutamana päivänä ja homma hoitui sillä.
Meillä nukutaan yöt tosi hyvin. Pikkumiehen nukkumaanmeno vaihtelee kyllä klo:23-01 välillä, mutta nukkuukin yleensä sen 4-6 tuntia putkeen, syö, ja jatkaa röyhtäytyksen jälkeen unia. Tytöt on heränneet sitten 07-08.30 välillä, että joinain aamuina saa ihan kivasti nukuttua :) Päivät on toukka hereillä suurimmaksi osaksi, mutta olen saanut kyllä päikkärit ajoitettua aika kivasti samaan aikaan, kun tytöt nukkuvat, niin saan itsekin vähän unta. Vaunuissa ei nuku pitkiä aikoja, ainakaan vielä. Viihtyy tosiaan kun vaunut liikkeessä, mutta heräilee heti kun pysähdytään.
Viikon olen ollut jo lasten kanssa keskenään kotona ja vaihtelevasti on sujunut. Välillä on mennyt tosi hienosti ja joinain päivinä olen ollut aika rikki, kun on saanut isommille jakaa varoituksia ja istuttaa jäähyllä :( Keskimmäinen apinoi aina esikoista, ja jos isompi on hankala, niin on pienempikin.

Käykö kenelläkään perhetyöntekijää? Meillä käy vielä 4 kertaa ( kerran on käynyt) ja huomasin, että mun on hirveän vaikea antaa työtehtäviä. Olen niin tottunut tekemään itse kaiken, että en osaa miettiä...Viimeksi oli isompien kanssa ulkona hetken ja muuten sitten lähinnä juttukaverina, kun en kertakaikkiaan keksinyt mihin sitä apua olisin tarvinut :( Olisi varmaan sittenkin pitänyt hyödyntää tuota palvelua jo odotusaikana, kun oikeasti ei pystynyt ilman kipuja mitään tekemään, mutta hammasta purren ajattelin, että selviän kyllä.

Kiloja tippui mulla raskausaikana muuten 7 kg!!! Olen nyt siis 7 kiloa miinuksella ensimmäisen neuvolakäynnin punnitukseen, että kyllä siitä rd-dieetistä hyötyä oli. Nyt kun en vaan syö takaisin niitä kiloja samantien :ashamed: Raskausaikana tuli 4 kiloa painoa, että synnytyksen jälkeen putosi sen 11 kiloa yhteensä. Olin aika hämmästynyt kaikenkaikkiaan.

Ristiäiset on meillä viikonpäästä ( 20.3 ) ja nimeksi tulee Timi Tuisku Oskari :) Kummeina on mun ja miehen siskot. Oma siskoni täyttää vasta 15, joten ei ole vielä konfirmoitu, mutta lisätään kummiksi heti, kun se on tapahtunut. Menee siis virallisesti alkuun yhdellä kummilla. Tehdään itse tarjoilut, mutta itse en tee mitään, olen kyllä antanut muille toimeksiantoja :D

Vaippoina meillä käytetään harsoja ja PUL/ fleece kuoria päivisin ja kertiksiä öisin. Hyvin on toiminut, vaikka harsoja on saanut vaihtaa ahkerasti :) En koe sitä kuitenkaan hirveänä vaivana, niitä nimittäin riittää, ettei tarvitse jatkuvasti pestä.

Tässä näin pääpiirteittäin mitä meille kuuluu ja jatkan teidän kuulumistenne lukemista, vaikka en ehdikkään kommentoimaan. Varsinkin Commanderilla on aika paljon samanlaisia tuntemuksia, mitä itselläni :) Tsemppiä :hug:

kääkkis ja Timi-poika 5 vkoa :heart:
 
Ehtoota!

Tulin sen verran päivittämään, et meidän Sydänkäpynen sai tänään kasteessa nimen Noora Maria. Neiti nukkui tyynesti koko toimituksen ajan.

Meidän neidillä oli alussa iltaisin vatsavaivoja ja viime lauantaina ulosteet muuttuivat vihreiksi ja ripulimaisiksi. Neuvolatädin mukaan väri johtuu maitohappobakteereista. Koko ajan on neiti syönyt onneksi hyvin ja ollut muutoinkin virkeä. Lopetin samantien oman rautalääkityksen ja vatsakivut helpottivat huomattavasti. Nyt kipuja ei ole juuri ollenkaan ku neuvolatäti huomautti et niissä mun syömissä monivitamiineissa on myöskin rautaa. Tyhmä minä ku en aiemmin huomannut :(

jekovitit ja Gefilukset vaihdoin Rela-D3 tippoihin ja niihin neiti tuntuu olevan myöskin tyytyväinen. Näiden muutosten myötä myös tissittely on vähentynyt niin ajallisesti kuin kertojenkin suhteen. Ja nyt kaikki ovat tyytyväisiä. Toivottavasti tämä nyt myös jatkuu...

Wendy + Noora 6vko ja risat :heart:
 
Commander kokeile laittaa sen Manducan olkaremmit takaa ristiin, niin ei tartte sen takaremmin kanssa taistella. Mulla ainakin toimii niin paremmin. Tosin olen nyt käytellyt pääasiassa tuota trikooliinaa... Sain jopa miehenkin käyttämään sitä, vaikkei ennen lapsen syntymää moiseen aikonut sortua :D

Olen kyllä käynyt lueskelemassa teidän juttuja, mutta en yhtään tykkää kirjoitella yhdellä kädellä, joten tämä kirjoittelu on vahan jäänyt. Olemme saaneet varsinaisen sylivauvan :p . Vauva nukkuu oikeastaan vain yöllä kainalossa ja päivällä sylissä, vaunuissa tai kantoliinassa. Viime yönä tehtiin enkat ja saatiin nukuttua yhtäjaksoisesti nelisen tuntia! Muuten on menty noin kolmen tunnin pätkällä ja loppu rikkonaista. Päivällä saattaa olla muutama parin tunnin pätkä unia. Voi olla, että poika on vain nälkäinen. Olemme nyt antaneet viikon ajan lisämaitoa pari kertaa päivässä neuvolan ohjeen mukaan, kun paino ei ole noussut kunnolla. Sairaalassa paino laski 3710g->2428g. Kolmenpäivän päästä neuvolassa paino oli 3508g ja seuraavana päivänä 3540g. Viikko tästä 3550g! Tänään taas punnitus, toivottavasti painoa tullut vähän enemmän... Imetys menee vähän taas poskelleen, kun vaavi ei jaksa näköjään tapella mun tisujen kanssa, kun ei paino kerran nouse, vaikka välillä tuntuu, että on koko ajan tissillä :( Mutta nyt sinne neuvolaan

Seepia ja Sintti 2vko 6pvä
 
Wendy: Neiti sai kauniin nimen :)

Meillä on ristiäiset ensi sunnuntaina ja nyt mietin vaan mitä sinne laittaisin päälle. Ristäiset pidetään anopin luona ja hän on todella tarkka siitä, mitä päälleen laittaa. Muuten on onneksi erittäin rento ihminen :) Paino on tippunut jo -2kg siitä, mitä painoin ennen raskautta mutta silti ei mene vaatteet päälle, kun rinnat on kasvanut "liikaa" imetyksen johdosta :)

Meille iski eskarilaisen myötä vatsatauti lapsille ja nyt olen kauhuissani ettei vaan tuohon pienimpään iske. Mies on hoitanut vanhemmat potilaat ja minä oon keskittynyt vaan vauvan hoitoon viljellen käsidesiä kaikille vähän väliä...toivottavasti muut perheenjäsenet ei sairastuta :/

Päivärytmi on meillä vaihdellen hallussa...vaunulenkkien myötä rytmi on selkeä, mutta nyt kun lapset on sairastellut paljon niin on tullut vietettyä paljon sisäpäivä. Neiti kyllä suostuu sisälläkin nukkumaan, mutta silloin mieluiten joko rintarepussa tai sitterissä. Kuinka paljon aikaa teidän vauvat viettää sitterissä? Olettaisin, että se on siksi tytsylle mieleen, kun pää on siinä reippaasti ylhäällä. Vaunuissa tykkää nukkua, jos ne liikkuu ja viime aikoina on nukkunut myös vaikkei vaunuja koko ajan hyssyttele...Aamuisin nukkuu n. 1h-1,5h tirsat, sitten n.3-5h päikkärit ja illalla nuokkuu enemmän tai vähemmän ennen yöunille menoa joille mennään n. klo 19.30-21. Eka pätkä on yleensä n. 4-5h, seuraava 3h ja sit lyhyempiä...
Samanlaista itkukonserttia ei meillä ole kuultu kuin aiempien lasten kohdalla. Neiti on perustyytyväinen vaikka välillä tarvitseekin apua ilmavaivojen kanssa; ne kuitenkin helpottuu kun jalkoja jumppaa masun päälle :)

Ootteko te miettiny kauan aiotte imettää? Itse pidän siitä, että vauva saa rintaruokintaa, mutta samalla se on kyllä erittäin sitovaa...

Perjantaina on 1kk neuvola, jossa mitataan ekaa kertaa pituus sitten syntymän...se on kiva tietää, kun tuntuu et neiti on venähtäny ihan hirveästi!

Mami ja Nasu 3,5vk
 
Terve!

Sitterissä meidän poika viihtyy melko paljon päivällä, saattaa nukkua päikkärit siinä ja muutenkin tykkää ympärilleen katsella siitä. Toki välillä pitää syliinkin päästä enkä itsekkään henno pitää sitterissä koko ajan yksin, vaan yritän mahdollisimman paljon päivisin seurustella pojan kanssa. :) Illemmasta poika viihtyy enemmän sylissä ja varmaan johtuu ilmavaivoista.

Itse yritän imettää täysimetyksellä ainakin sinne 4-5kk ja sitten kun niihin soseisiin sun muihin alkaa tottumaan niin varmaan yritän vielä jonkun verran siinä sivussa imettää:) On se kuitenkin niin hyvää ravintoa ja suoja vauvalle.

Taitaa toi vattatauti riehua joka paikassa nyt :( Koittakaa parantua ketkä kaikki sen ovat saaneet itse vielä koputtelen puuta ettei se tulisi meidän perheeseen.

Ihanat nimet on kääkkiksen ja wendyn lapset saaneet. =)

Me saatiin kanssa noi jekovit tipat, mutta meillä ne on D2 eilen vasta aloitin ne ja en tiedä kuvittelinko vaan, mutta tuntui, että pojalla väänsi heti illemmalla enemmän vattasta :/

Tänään ollaan sitte taas asioita hoideltu muunmuassa käyty lastenvalvojalla isyyden tunnistamisessa, kun ei kerran naimisissa olla. On se kumma miten isällä ei ole avioliiton ulkopuolella minkäänlaisia oikeksia, ellei äiti niin halua. :(

Sitten sain aikaiseksi soittaa ja varata ristiäisajan ja paikan. Eli meillä on 16.4 ristiäiset. Nyt vaan pitää alkaa tarjoiluja enemmän miettimään :)

Happynow ja pikkumies kohta kolme viikkoa :kiss:
 
Viimeksi muokattu:
Me saatiin sitteri vasta lauantaina, eli kovin suurta tutkimusta en oo vielä voinut viihtymisestä tehdä :)

Päivärytmi meillä ei varsinaisesti vielä ole kovinkaan vakiintunut. Nuutti nukkuu päivän aikana parit pidemmät unet (puolen päivän maissa ja sitten 4-5 maissa) sekä useempia lyhyitä tirsoja (15min-1h). Yöllä sitten nukutaan yksi pidempi pätkä (4-7h) ja pari lyhyempää (2-3h).

Imetyksen kestoa en oo niinkään pohtinut vielä. Täysimetyksellä haluaisin Nuuttia pitää siihen noin 4-5kk ikään ja sitten alottaa soseita ja jatkaa imetystä siinä ohessa niin pitkään kun itsestä ja pojasta siltä tuntuu. Tottahan se on, että imettäminen sitoo ihan kamalasti, mutta en ainakaan toistaseksi oo sitä kokenut mitenkään häiritsevänä. Muutenkin mun on kamalan vaikee lähteä yksin kotoota mihinkään, siis että mies jää pojan kanssa. Eli jos poitsu on matkassa jokatapauksessa niin kätevämpäähän se on iskeä tissi suuhun kun nälkä yllättää :)

nelli & Nuutti 6vko
 
Nättejän nimiä annettu/annetaan lapsosille :)

Sitterissä meillä viihdytään jonkun verran.. kauheesti en pojua siihen kyllä edes laita. Mutta saattaa siinä pienet unet vetästä:)

Mä oon itse ajatellut imettäväni n.4kk, halua kulkea rauhassa topissa kesällä enkä topata tissejä. Ja en muutenkaan halua imetellä enää kun pojulle alkaa tuleen hampaita ja sillon nelikuisena alotellaan niitä soseita ni siinä vaiheessa sit vois alkaa vähentään tissittelyä :)

Meillä alko tänään virallisesti arki. Tosin aika helposti meni, kun poju heräili joskus 8.30 jollon käytiin vaipanvaihdossa ja syötiin ja kohta jatkettiin taas unia ja poju nukkuikin 13.45 ast!! sit syötiin ja mies tulikin just äsken kotiin :D ne oli saanu kohteen valmiiks ni tulikin sit lyhyt pv. Ei haittaa mua ;)

Meillä on aika tasanen rytmi kanssa jo. Eli nukkuun mennään yleensä n.23 aikaan ja heräillään syömään ekan kerran 5-6 välissä. sit nukutaan ylleensä n.3h ja syödään taas ja sillon ollaan hetki valveilla ja nukutaan taas. Yleensä siinä päivällä käydään ulkoileen ja poika nukkuu tyytyväisenä koko ajan ja jos kaupoilla käydään ni sillonkin nukutaan.. Ilta on sellasta torkkumista oikeestaan vaan et aika paljon seurustellaan ja ihmetellään :)<3

Meillä olis ristiäiset 3.4 ja poju saa kasteessa nimekseen Leo Viljami.
Viljami on miehen toinen nimi joka kulkenut suvussa ja itse asiassa Leokin on kulkenut suvussa, se on miehen edesmenneen Papan nimi eli pojasta tulee täysin samanniminen kun miehen pappa on ollut :) Kaikki on ristiäisiä varten täysin valmiina. Suunnitelmat ollu jo hetken valmiina ja seurakuntatalon tilatkin käyty katsomassa. Nyt vaan ootellaan että pappi soittelee ja tulee käymään. Ja odotan innolla että pääsen leipomaan kaikki tarjottavat :) rakastan leipomista:)
Mutta nyt ruokkiin poitsu ja tekeen ruokaa..

Jane & Kirppu 1kk:kiss::heart::heart:
 
Pikainen osallistuminen..

Kivoja nimiä on vauvat saaneet:heart:

Imetys,Täysimetyksellä sinne 5 kk ikään toivonmukaan ja sitten osittain sinne 1v tienoille,yli tai ali:D Esikoista imetin 14kk. Se sitovuuskin alkaa helpottaa kiinteiden tullessa mukaan...niin ja nyt kyllä oon opettanu ottamaan pullosta tissimaitoa,et pääsee sen verran asioille kunhan tästä nyt minnekkään joutaa... Tää on meidän viimonen vauva mitä todennäkösemmin,joten haluun nyt antaa kaikkein parasta ja ottaa rauhassa tän vauva ajan...on kuitenkin niin lyhyt aika:) Ja mitäpä sitä korvikkeista maksamaan jos omakin riittää:) Mutta koskaanhan ei tiedä mitä sattuu ja tapahtuu,mut tähän pyrin kuitenkin:p

Meillä ei kans nukuta päivisin kun yks pitempi pätkä ja sekin vaunuissa tai autossa. Tänään kun oltiin kerhossa ekaa kertaa,ei kerenny automatkalla nukahtaa ja vetäskin sit vaan pikkutorkut sylissä ja kun laskin kaukaloon,heräs hetken päästä. Sylissä nukkuis kyllä,mut se on aika mahotonta pidellä montaa tuntia:) Tuntuu et ei oo tota liinaakaan aikaa virittää ikinä...
Sitterissä vetelee max.puolituntia unia,sitä voi heijata,niin siks nukkuu siinä... hereillä ollessa viihtyy vaihtelevasti siinä,mut ei pitkiä pätkiä...melkein tykkää lattialla olla viltin päällä enempi:)
Yöllä on taas ollu kikkailuja kun herää 3-5 välissä ähiseen puhiseen ja koriseen,ilaa mahassa ja piereskellään ja röyhtäillään ja puklaillaan tunninpäivät,sit jatketaan unia. Mut kyl se verottaa kun joutuu valvoon aina öisin.

Ilmavaivaa edelleen on,mut ei itke niitä kuin väsyneenä jos on pahasti hukassa. Pierujumpalla saa aika hyvin ulos ilmat. En oo huomannu et mikään erityinen niitä aiheuttas,varmaan toi syömistyyli... ja se et maitoo tulee reilusti.

Nyt tekeen jotain kotitöitä ennenkuin ipana herää vaunuista:wave:

Repa ja Aksel 6 viikkoa huomenissa<3
 
Ihania nimiä olette valinneet vaaveillenne :flower:

Aikalailla samaa linjaa kuin muillakin imetyksen suhteen, jos vaan mahdollista niin ainakin sinne 4-6 kk ikään asti, miksei pidempäänkin jos niinkseen tulee :)

Meillä päivärytmiä vielä rakennellaan mutta suurin piirtein nyt tuntuu että kahdeksalta noustaan ylös (vähän aiemmin herätään), nukutaan ihan lyhyet päikkärit tai valvotaan yhteentoista asti, silloin mennään pihalle nukkumaan ja nukutaan 1-2h, taas syödään, ja nukutaan parit lyhyemmät tai niinkuin tänään pidemmät päikkärit, neljän maissa (tai tänään varmaankin lähemmäs viittä menee) taas ulos, tässä vaiheessa käydään usein vaunulenkillä ja vauva nukkuu 2-3h. Iltapuuhiin päästään yhdeksän maissa ja yöunille (2-3h kerrallaan) päästään kymmenen maissa.

Meillä vauva on vain kerran nukkunut 4h putkeen, muuten mennään 1-3h unilla. Ei jaksa syödä enempää maitoakaan (jota kyllä tulisi) että nukkuisi pidempään, mutta onneksi on aikalailla perustyytyväinen vauva muuten niin lyhyet unenpätkät ei haittaa :)

Meillä ei olla montaa kertaa sitterissä oltu mutta sen mitä on ollut, nukkuu todella hyvin siinä.

Mutta nyt alkaa kuulua öhinää sohvalta, vaipanvaihtoon ja ruokailupuuhiin siis!

pokemoni & myttynen 2,5 vko
 
Imetys: Jos maitoa riittää ja tyttö kasvaa hyvin, niin ajattelin täysimettää sinne 6kk asti, joka on suositus. Kokonaan ajattelin imetyksen lopettaa viimeistään kun tyttö on 1v. Siitä kauempaa en enää toimi sille sitten "pullona". :D
Vauva-aika on vaan niin pieni hetki mun elämästäni, ja kun tuo rinta on kuitenkin parasta, mitä vauva tietää, niin en mä ala sitä siltä pois ottamaan, ennekuin on ihan pakko. Enkä todellakaan haluaisi alkaa kantamaan sitä korviketta kaupasta.

Esikoista imetin 8kk joten tuttua puuhaa tuo vauvassa "kiinni oleminen" on. Ja joku sanoi, ettei halua imettää enää kun on hampaita vauvalla...Niin meidän esikoiselle puhkesi ekat hampaat vasta joskus 8 kk tietämillä, joten vaikka mä suht kauan imetin poikaa, niin en yhtään hampaan iskua itseeni saanut. Onneksi. :D

Ja mikä sen helpompaa kesällä ruokkia vauvaa, kun omat rinnat. :D Ulkona on niin lämmintä, että voi hyvin istua vaikka jossain puistonpenkillä imettämässä, jos vauvalle nälkä yllättää. Ei tarvi murehtia maidon säilytyksestä yms. :)

Sitteri: Typy ei ole kuin parikertaa ollut siinä...Mutta ei ainakaan vielä näyttänyt innostuvan siitä.

Esikoinen kaipaa, paremmalla ajalla taas.
 
Onpas taas tullut paljon tekstiä! :) Jospa minäkin ehtisin jotain kirjoitella, ennen kuin pikkuherra heräilee uniltaan...

Ehkä jonkinlaista (painotus sanalla jonkinlaista) rytmiä on tullut tänne meillekin, muutama yö on mennyt nyt tosi hyvin ilman masuvaivoja *koputtaa puuta* ja yöunille mennään siinä klo 22-24 aikaan, sitten heräillään syömään klo 03-04 aikaan ja sit taas nukutaan klo 07 asti. Sit taas syödään ja n. klo 09-10 aikaan poju nukahtaa taas, oon itsekin tavannut siinä ottaa torkut. :) Iltapäivällä/alkuillasta on sitten taas vähän pidemmät unet ja sen jälkeen tankataankin ruokaa ja läheisyyttä tissillä.

Meillä on nyt tällainen järjestely, että mies nukkuu sohvalla ja poika ja minä nukutaan yhdessä sängyssä. Poika ei suostu omassa sängyssä nukkumaan, ja meillä menee sit koko yö valvoessa kun yritetään nukuttaa sitä sinne omaan sänkyyn. Näin saadaan kaikki nukuttua paremmin. :) Joten näin mennään nyt jonkin aikaa, katsotaan päivä kerrallaan.

Pikku hiljaa olen "uskaltautunut" pojan kanssa ulkomaailmaan. :) Ulkoiltu ollaan joka päivä ja tehty sellasia 1-2 h vaunulenkkejä. Lähikaupassa ollaan käyty vaunujen kanssa myös. Viikonloppuna käytiin ekaa kertaa isossa marketissa, poika oli turvakaukalossa ostoskärryissä ja hyvin meni; nukkui koko ajan. Aikaisemmin en ole uskaltanu lähteä isoon markettiin pöpöjen yms pelossa. Jospa tästä nyt sit pikku hiljaa. :) Poika onneksi nukkuu tosi hyvin vaunuissa ja turvakaukalossa! Kotona ollessa sit nukkuis vain sylissä tai sängyssä vieressä... Muutenkin on oikea sylivauva.

Imetyksestä: Poika on edelleen kova tissitakiainen, mutta oon huomannu että siihen liittyy tosiaan sitä lohtuimemistäkin ja läheisyyden kaipuuta tosi paljon. Lisämaitoa annoin joskus pari viikkoa sitten, mutta huomasin ettei se auta mitään, joten tuskin poju nälkäänsä itki. En ole sitä siis enää antanut... ja tuttia poika ei huoli. Olen ajatellut imettää ainakin vuoden verran, jos vain on mahdollisuus ja poika huolii tissiä sinne asti. :) Täysimettää olen ajatellut sinne 4-5 kk ikään asti.

Meillä onnimiäiset tämän viikon sunnuntaina. Nimi ollaan jo paljastettu kaikille, mutta sunnuntaina juhlitaan nyt sit virallisesti nimeä ja pojan syntymää. Nimi ollaan myös jo väestörekisteriin ilmoitettu ja poika sai viime viikolla oman Kela-kortin, hihii. :)

Meillä mies ei osallistu kauheasti vauvanhoitoon (johtuu lähinnä siitä että mies on kotoisin muualta ja kulttuurillaan on vaikutusta asiaan), mutta tekee sitten oikeastaan kaikki muut kotihommat nyt kun mulla on tosiaan kädet täynnä työtä vauvan kanssa ja kun se on tuossa tissilläkin suurimman osan vuorokaudesta. Mutta muuten mies kyllä vauvaa hellii, pitää sylissä yms. :) Vaippaa vaan ei vaihda jne.

Meillä ei ole ollenkaan sitteriä. Ei olla sitä koettu tarpeelliseksi, joten ei olla ostettu. Voihan olla, että se ostetaan jos siltä tuntuu että tarvitsee. :) Nimiäislahjaksi saadaan se Manduca ja se varmasti tulee olemaan kultaakin kalliimpi. Kantoliinaakin haluaisin kokeilla, poika kun tosiaan viihtyy sylissä niin hyvin. Lattialla ajattelin ruveta pitämään kans tässä vähitellen. :)

Keskiviikkona meillä olis 1 kk neuvola, jännittävää nähdä paljonko poika on taas kasvanut yms. :)

D-vitskuista meillä on käytössä D-tipat eli se D 3 -vitamiini. Ensin oli Jekovit mutta vaihdettiin tuohon toiseen... Rela-tipat on käytössä myös, mutta Cuplatonit lopetettiin kun tuntui ettei niistä ollut mitään apua.

Poika on nukkunut kohta 4 tuntia (mikä alkaa olemaan kyllä ennätys näin päiväsaikaan) alkaa tulla jo aivan ikävä pientä tuhisijaa :heart: Pitäis ehkä herätellä, ettei sit yöunet taas jää lyhyemmiksi...

~ Merve ja pikkumies huomenna 1 kk
 
Hei!

löytyi pieni vapaa hetki niin ajattelin ilmoitella itsestäni. Meille kävi niin huono tuuri että saatiin koko perhe RS- virus ja jouduin viettämään vauvan kanssa viikon sairaalassa. Pojalle tuli korvatulehdus ja meille muille vatsatauti kaupan päälle. Nyt elämä näyttää jo valoisammalta mutta luulin jo että vauva tukehtuu kun tauti meni nopeasti todella pahaksi. Jorvissa oli onneksi aivan ihana henkilökunta ja mukavat kämppikset. Meitä oli kaksi vauvaa ja äitiä/vanhempaa samassa huoneessa. Aivan kamala tauti. Käydään vieläkin kaksi kertaa päivässä osastolla imemässä reppanan limaa. Onneksi hän voi nyt jo paljon paremmin ja on taas oma iloinen itsensä. Hymyilee kovasti ja heiluttelee jalkoja ja käsiään. =)


Imetyksestä: Imetyksen tarina on omalta osaltani aika lailla ohi. Vauva on ollut niin tukossa että ei ole pystynyt imemään rintaa ja itsekin olen ollut niin huonossa kunnossa että maito on ehtynyt lopullisesti. :ashamed: Jos osittain-imettää, niin yksi hyvä neuvo voi olla se että antaa ensin vähän korviketta (20ml?) että pahin nälkä menee ja sitten rintaa. Voi auttaa...

Sitteristä: Noel viihtyy jo puoli tuntiakin kerrallaan sitterissä ja katselee isosiskonsa touhuja. Aika hellyyttävää =)

Yöunista: Meillä on ihme kyllä nukuttuöisin aika hyvin ja valvottu päivisin aika paljon. Johtunee isosiskon metelistä..=)

Miehen neuvomisestä: Mäkin muotoilen asian enemminkin niin että "olen itse huomannut että.."

Commander: Jaksamisia isovanhempien kanssa. Tarkoittavat ehkä hyvää mutta eiköhän jokainen saa pitää sellaiset juhlat kun itse haluaa. Ehkä vauvakin arvostais vähän vähemmän hässäkkää?

Kantoliinasta: Käyttääkö kukaan? Meidän pikkukaveri ei oikein siinä viihdy mutta se halpottais kovasti kun on tuo esikoinenkin.

Aurinkoista viikkoa kaikille!! =)

Tiara80 & Noel 4vk
 
Tiara,Onpas teillä sairasteltu:( Olin aikanaan esikoisen kanssa lastenosastolla 4 päivää kun hän oli 4 viikkonen,ei ollut kyllä kiva kun pieni sairastaa... paranemisia sinne:hug:

Imetyksestä vielä,että olin aatellu esikoista täysimettäväni 6kk ikään,mut jo 5kk oli niin kiinnostunut siitä mitä muut syö ja selvästi osotti halukkuutta maistella jo muutakin,että sitten alettiin 5,5kk iässä jo soseita...no melkeinhän se sen 6kk kesti. Mutta tosiaan,kannattaa edetä vauvaa kuunnellen,toiset osoittaa valmiutensa kiinteisiin aiemmin kuin toiset ja sit on toki toi kasvupointti.:)

Merve,Mun ehdoton vinkki on et ei kannata tosiaankaan tapella tässävaiheessa nukkumispaikan kanssa jne. vaan suosiolla antaa nukkua/nukahtaa sinne missä parhaiten nukkuu.. esikoisen kanssa yritettiin ties mitä kikkoja koko vauva ajan kun oli huono nukkuja ja sit jokapaikassa toitotettiin et omassa sängyssä pitäs nukkua ja nukahtaa. Huoh,lopulta luovutin ja annoin nukahtaa viereen niin avot,2h nukutuskamppailut oli historiaa ja siitä asti tähän päivään nukahtamisen kans ei oo ollu mitään ongelmaa,simahtaa heti:D Kyllä se niin on et sama missä kukin nukkuu kunhan kaikki nukkuu;)
Meillä poika siirty sit mukinoitta omaan sänkyyn 1v tienoilla vaikka aamuyöstä viereen kömpii vieläkin,mut se ei meitä haittaa:)

Hurja toi japanin juttu...tulee seurattua tiiviisti:(

Repa ja Aksel 6 viikkoa
 
Kantoliina löytyy,mut osaan vaan sen yhden sidonnan ja se on ehkä aavistuksen vanhemmalle vauvalle,eikä oo ollu aikaa opetella sitä kehtoa. Kuitenkin pariin otteeseen oon saanu viritettyä sen ja onhan siitä iltasella apua kun viihtyis vaan tissillä:)
 
Moikka!

Meilläkin alkaa yöt rauhottumaan, 10 aikaan sippaa neiti ensimäisen kerran, puolen yön aikaa syö ja samalla siirtyy masu täytenä omaan sänkyynsä nukkumaan, on saattanut nukahtaa jo tissille tai sit hetken ähveltää sängyssään, siellä nukutaan 3-5h, kunnes uudestaan nälkä. Nostan tytön siinä vaiheessa viereeni nukkumaan, niin saan itse nukkua paremmin. Ei tarvitse koko aikaa sängystä pompata pois vaan voi tissin antaa suoraan suuhun kun vierellä makaa ja neiti näyttää tykkäävän siitä.

illatkin alkaa meillä hahmottumaan pikku hiljaa. 6-8 välillä on tankkaus vaihe ja saatan lojua neiti tissillä jopa puolitoista tuntia. sitten on torkkumista ja valvomista siinä pitkin iltapäivää ja iltaa.

Mitäs tein pienikaiset on meitlä musiikista? Meillä neiti rauhoittuu kun soittaa metallia/rockia aikasten kovalla. Syynä voi olla että raskaus aikana soi aina musiikki meillä ja synnytyssalissa soi musiikki myös. Iltaisin meillä soi tuutulauluja ja hetken aikaa vedettävä soittokukkanen.
 
Huomenta!

Deviliille heti ekaks et meillä on pikku hevari selkeesti tulossa :D On rauhallinen aina kun raskaampi musiikki soi ja sehän soi melkein päivittäin. Varmasti tottui masussa kuulemaan mistä äiskä tykkää. :) Synnytyssaliin oisin minäkin voinu jotain hyvää musiikkia haluta, mutta eipä siinä älynnyt pyytää.

Tiara hyvä, että alatte olemaan paranemaan päin :) Pakko myöntää, että en tiennyt mikä rs-virus on niin piti käydä lukemassa äsken. Opimpahan jotain uutta. :)

Repa täällä myös seurataan päivittäin japanin tilannetta :( Kyllä se koskettaa vaikka siellä ei tuttuja olekkaan. Noi kaikki tsunamit sun muut myrskyt koko ajan lisääntyy ja pahentuu... Pistää miettimään mitä täällä maailmassa meinaa kohta tapahtua!

Meillä oli sit viimeyönä ensimmäiset isommat käninät päällä. Aluksi poika meni jo 8 yöunille ihan hyvin. Sitte 1 aikaan heräs syömään ja oli ihan pirteä eikä meinannut millään nukahtaa muutakuin pystyasennossa syliin eli tuli sitte heijailtua ja käveltyä jonkun aikaa kotona, että mies ei heräisi kun 5 jo töihin lähtee. Lopulta koitin josko poika söisi vielä kuitenkin lisää niin imihän se toisenkin tissin tyhjäks mitä se ei aiemmin ole tehnyt. No sen jälkeen tuli taas väsy ja yritin saada omaan sänkyyn nukkumaan ja lopulta koitin ottaa sitte viereen nukkumaan ja siihen jäi.
Aamulla sama juttu, että molemmat tissit oli tyhjennettävä, että nälkä lähti :D Olisiko vaan maidon tilailua. :)

Kohta voisi lähteä ihan kunnon lenkille koiran ja pojan kanssa.

Aurinkoista päivää kaikille =)
 
Tiaran perheelle voimia sairasteluun. Rs on kaamea tauti, varsinkin näin pienillä.

Kantoliina ja Manduca on meillä käytössä. Tosin kun lähinnä kietaisuristi-II onnistuu selkäytimestä, niin vielä käytössä on vain Manduca. Kunhan tyttö tuplaa ikänsä neljään viikkoon, siirryn liinaan ja sitten taas isompana reppuun. Esikoinen (3v) saa ensi kesän vielä omia repun.

Imetyksen toivon jatkuvan tälläkin kertaa totaalina sen 6kk ja siitä vähintään vuosikkaaksi ruokajuomana/ateriantäydentäjänä. Onneksi minulla on maailman ihanin mies, joka tukee hyvin imetystä ja on 100% sitä mieltä, että tissimaito on parasta ruokaa meidän lapsillemme. Ja mies jaksaa tsempata minua, kun väsyttää. Hyvän imetyksen perusta minusta on riittävä lepo, runsas juominen, hyvä ravinto ja perheen tuki.

Käsittämättömän nopeasti on tämä vauva varttunut! Esikoinen oli tässä iässä ihan vastasyntynyt, onneton pieni nyytti. Mutta tämä on jo pikkuvauva, joka juttelee ääneen ja yrittää hymyillä sekä omaa rytmintynkää! Olisin minä vielä sitä vastasyntynyttäkin voinut katsoa....

Mutta myös oma toipuminen on huikeaa. Jo laitokselta tullessa oli äitiyshousut liian isot. Otin siis käyttöön kokoa normaalista suuremmat housut ja sellaisen vyötärön jatkajan. Tänään sain jo housut normaalisti kiinni :O No joo, onhan siinä vyötärönauhan päällä ja alla sellainen nahkalöllyrä, mutta hiukaakaan ei kiinniolevat housut ahdista. Esikoisen jälkeen normaalivaatekantaan palasin puolen vuoden päästä, en kahdessa viikossa.
 

Yhteistyössä