**Helmikuussa 2011 syntyneet**

D-vitamiinista kysymys, käyttääkö joku niitä Rela+D-tippoja? Onko tullut masuvaivoja niistä? Meillä pitäis tänään aloittaa tipat ja sanoin miehelle että ostaa noita uusia, muut on meillä syöneet Jekovit-tippoja.

Kuinka kauan tuo napatynkä on kiinni, meidän pojalla se on edelleen tiukasti paikallaan ja rupesin jo ihmettelemään että meinaako se lähteä ollenkaan.. :O Miksi musta tuntuu että tämän vauvan kanssa mä oon niin pihalla kaikesta, vaikka tämä on jo neljäs??? Eilen illalla tajusin sitten viimein että mistä pojan vähäinen unimäärä johtuu, raukka ei saa tarpeeksi ruokaa! Pullomaitoa kun sai niin nukuttiin nyt ensimmäistä kertaa 2x3 tunnin pätkät yöllä, muutenhan meillä yöt on olleet pääosin valvomista.. Että semmoinen taisi olla meidän imetys tällä kertaa :(

neitiniisku ja poika 2 viikkoa :heart:
 
Happynow, mulle sanottiin sairaalassa vauvan saunomisesta että 6kk eteenpäin ja varovasti aloittaen tietysti. Esikoinen meillä tosin kävi alalauteella jo paaljon aikaisemmin...

Röyhtäyttää yritetään aina syönnin jälkeen, mutta aina ei vain onnistu :|

Mulla on myös tuo Aventin pumppu ja sama ongelma sen kanssa.

Meillä valvottiin taas viime yö...tunnin-kahden välein syöntiä, ei pahemmin ehtinyt aina itse edes välissä siis nukahtaa. Muutenkin tytöllä ajoittuu pisimmät ja sikeimmät unet päivään ja alkuiltaan, yöllä sitten killitellään välillä ihan reippaina :| Tätä vähän masurytminkin perusteella jo pelkäsin...ei auta kuin jaksaa.

Commander, meillä on myös nuo lähtötilanteet vaikeita. Ja varsinkin jos mainitsee sanan kiire..yleensäkin tyttö on sellainen että esim sukan saumoista tulee kiukku, jos eivät ole millilleen oikeassa kohdassa, tai esim haalarin hihat eivät ole täysin symmetrisesti hanskan päällä molemmissa käsissä, olkoonkin että muiden silmään kaikki olisi täydellisesti. Tuollainen pikkutarkkuus ja sitä seuraavat raivarit ovat harvinaisen kuluttavia...eilinen nyt onneksi meni hyvin tyttöjen kanssa.

Mies tekee töitä kotoa tänään ja pikku möykkääjä nukahti, joten taitaa olla viisainta mennä kaveriksi nukkumaan hetkeksi..jaksaa taas yön valvoa sitten :D

Ihanaa naistenpäivää kaikille! :flower:

-Ankka & Bebecita 2 vko 1 pv-
 
Commander,Juu,just tollasta meilläkin etenkin aluks...mut myöskin paino nousee ja nyt ongelma on lieventynyt kun syötän mahd.pystyssä ja pidän poikaa pystyssä ruokailun jälkeen jonkin aikaa. Myöskin luulen et ongelma on mun runsas maidontuotanto ja se et ilmaa menee väkisinkin samalla kun joutuu niin nopeesti nielemään..mutta nyt kun on syöny tiheemmin niin tissitkin on tyhjemmät ja sitäkautta tota pullautteluakin on ollut vähempi:)

Vaipanvaihto, Ehdottomasti vältän yöllä...vain jos sielä on jotkut megakakat mitä harvemmin siis on. Pojalla on hyvä iho ja kestää kyllä yön yli. Siinä havahtuu itse ja vauva jos kauheesti juoksee vaipanvaihdossa ja haluun rauhottaa yöt nukkumiseen niin et ipanakin huomaa että yöllä ei kukuta vaan nukutaan. Esikoisen kans toimittiin samoin. Muuten vaihan sit tarpeen mukaan. Osakestoilen täälä kotosalla ja silloin on vaihettava heti jos kakka turahtaa. Muuten meen ipanan rytmin mukaan. En rupee herätteleen jos kakka tulee...myös jos on nukkunu pitkät päikyt,annan ensin tissiä ennen vaipanvaihtoa...muuten huuto on kamala.

Joku kysy relatipoista missä d-vitsku,niistä en tiä,mut annan d-tippaa ja reloja samaan aikaan ja ei ainakaan vielä oo mitään muutoksia olotilassa.

Saunaan ei viedä ennenkuin joskus 1v hujakoilla,olis musta hankalaakin noin pienen vauvan kanssa,mutta jälkilämmössä kyllä kylvetän:)

Mulla rintapumppuna halvin mahollinen prismasta,eli emma:) Hyvin pelittää mun tarpeisiin...

Meillä on kaikki lähteminen ja toimiminen yhtä säätöä täälä kotosalla,tuntuu et pikkumies roikkuu tissillä jatkuvasti...tankkaa pienissä erissä ja sit nukkuu ja uudestaan. Se tuottaa hiukan ongelmaa kun pitäs toimii esikon kans. Pukemiset yms. kohta 3v uhmasen kanssa tuo kans oman mausteen|O

meni ylihyvin meillä,nukahti viereen (meil tuntus olevan joka yö vähän eri kaava,joskus menee nätisti omaan sänkyyn,joskus nukahtaa viereen) ja heräs vaan kerran yöllä syömään ja nukahti heti takas,en ees röyhtäyttäny kun nukahin itsekkin heti. Yleensä siis röyhtäytän ettei kohta kiemurtele ilmavaivoissaan.Seuraavaks heräilikin sit 6 maissa,mikä on meille jo aamu kun esikko alkaa heräileen kohta sen jälkeen. Nukku sit vielä siinä välillä piereskellen 7.30 asti:)
Muuten meidän yöt menee edelleen niin et 3-5h unta alkuun ja sen jälkeen vaihtelevasti yleensä yks pitempi jakso vielä ja loput tunnin puolentoista välein torkkumista kun ilma vaivaa mahassa.

Muuten meillä nukutaankin sellanen 3h noin päiväunia noin puolenpäivän paikkeilla ja loput on sitte torkkumista ja vaihtelevaa...jos autoillaan voi hyvinkin nukkuu enempi.

Vaunulenkki tehään p'äivittäin jos säät sallii tai päivän ohjelma. Kerhot alotetaan ens viikolla jos vaan päästään sinne asti tän apinalauman kans:D

Repa ja Aksel 5 viikkoa:)
 
Vauvan saunottamisesta: Me ollaan tosiaan aloiteltu "saunomista" jo muutaman kuukauden ikäisenä kaikkien lasten kanssa. Eli alauteilla istuskellaan kylvyn jälkeen, löylyjä ei tietysti heitellä. Musta ois monen lapsen kanssa tosi hankalaa odottaa 1-vuotiaaksi, kun helpompaa on "saunoa" koko perheen kanssa yhdessä. Ei ole ongelmia ollut aiempienkaan kanssa, joten näin varmaan mennään nytkin.

Unista: Meillä on jo sellainen noin suunnilleen päivärytmi, mikä helpottaa kovasti kitinöiden tunnistamista, kun tietää milloin poitsu yleensä väsähtää. Hän herää 8.30-9.00, nukkuu 10-12.30 ja 14-16.30 ja sitten illan torkahtelee 15 min - tunnin torkkuja. Viime yönä hän nukkui ekaa kertaa mahallaan yöunet ja vetäisi 6 tunnin pätkän, kun yleensä maksi on ollut sellainen 3,5- 4h. Teki terää äitillekin :)

Meillä kävi mummo tosiaan auttelemassa siivoamisessa yms. ja nyt lähti isommat sitten neljäksi päiväksi mummolaan ja pienin nukkuu, joten täällä vähän huuli pyöreänä ihmettelen hiljaisuutta... Aika jees :)

Commander
 
Moikka moi!

Nyt meilläkin alkoi imemis/valvomis ongelmat helpottamaan.. Rattailen neidin kanssa sellasen 3-4h jotta olisi sitten nälkäisempi (nukkuu kuin tukki jo siinä vaiheessa kun lasken kopan rattaisiin) ja söisi paremmin. Ja tämä toimii =)

Viime yönä sain nukuttua taas vaihteeksi kunnolla, tyttö nykahti puolen yön aikaan, heräsi ensimmäisen kerran puol 4 aikaan, valvottiin 5 asti ja puol 8 aikaan mies nosti tytön mun viekkuun nukkumaan/syömään, siinä sit nukuskeltiin/syötiin puoli 11 asti.

Jonkin aikaa sitten oltiin vaunuilemassa ensin neidin kanssa asioita hoitamassa ja sen jälkeen miltein tunnin lenkki karvalasten ja vaunujen kanssa. Neiti söi välissä ja taas on unessa. Saan minäkin hetken huilahtaa ja hörpätä rauhassa kahvit.

Huomenna meillä olisi neuvola, saas nähdä paljonko neidillä on painoa/pituutta tullut lisää.. hii, pakko m,yöntää että jännittää kovasti

Devilii ja Limppu
 
Meillä syödään rela-tippoja. Masuvaivat katosi heti kun nuo alotettiin (syötiin siis ensin muita tippoja). Pikkasenhan ne on kalliita, mutta minkäs sille voi.

Meillä oli eilen neuvolassa painoa 3755g (2vko aiemmin oli 3370g).

nelli & Nuutti 5vko ja risat
 
Heippa,

Puutun tähän, kun satuin jostain syystä nappaamaa tän ketjun auki. :D

Aventin pumpusta: mikä osa teillä falskaa? Ne silikoniosat löystyy käytön myötä, mut ei ne mulla koskaan sinänsä pahemmin alkanut falskata, vaikka pumppasin yhden pumpun käyttöikänsä loppuun asti. Jos kuitenkin jokin tietty osa, koittakaa sitä varaosaa (kaikkia osia saa myös ostaa varaosina parin euron hinnalla vauvatarvikeliikkeistä). Sen voi koota märkänä eikä siltikään vaikuta imutehoon, jos pumppu on kunnossa. :)

Ainoa, mikä mulla valuttaa siinä läpi, on se nännipihan ympärill tuleva silikoni"torvi", vaikka kuinka nojais eteenpäin (johtuu siitä, et tissit ruiskii mihin sattuu :D). Mut harso/pyyhe tissin alle ja se ei oo sen isompi ongelma.
 
Mulla falskaa ilmeisesti aventin pumpussa se silikoniosa siinä kahvassa, tosin en oo ihan varma oliko se edes oikein päin siinä, täytyy koittaa huomenna. Tosin mullakin sitä maitoa tulee sinne ihan suihkuamalla ja menee ilmeisesti sinne kahvaosan "putkeen" ja se sitten huonotaa imutehoa ja alkaa falskata...

Meillä napatynkä irtosi viikonloppuna sunnuntaina, naureskeltiin että aikamoinen vötkyläinen tuo meidän vauva kun napakin siirtyy peppuun :D

Kyselinkö täällä jo että kestoileeko joku? Mä laitoin tänään ensimmäistä kertaa kestovaipan ja ainakin suhteellisen normaalin kokoinen kakka pysyi ihan hyvin siellä sisällä, vaikka "pelkäsin" falskaamista. Oli vain ihan märkä vaippa sen jälkeen, yöksi täytyy kyllä laittaa lisäimua. Nyt mulla oli Imse Vimsen (vanhan äitiyspakkauksen) vaippa ja siinä imuosan päällä riisipaperia ja päällä Imse Vimsen kuorivaippa. Täytyisi ommella tarrat noihin vimseihin niin helpottaisi käyttöä kun ei lerpahtele koko ajan ne lirpakkeet... Tarraa löytyy ja ompelukone löytyy, enää puuttuu se viitseliäisyys :D Ehkä huomenna...
 
Meillä kestoillaan. Mulla meni hermot niihin ImseVimseihin ku vähänki ku tyttö liikku/potkiskeli, niin en saanu kuorta päälle ilman, että vaippa levis. Ois pitäny olla kolme kättä. Ostin sitte nalle-vaippoja ja ne pysy kiinni, vaikkei niissäkään ole tarroja. Lisäksi Imset oli kauheen ohuet. Keksin muuten leikata ohuesta fleesestä suorakaiteen muotoisia kuivaliinoja kestojen ja pepun väliin. Pysyy peppu kuivempana, vaikka vaippa olis märkä. Välillä vaipat valskaa, mutta niin on valskannu kertiksetki, ku maitokakkaa on tullu isompi lasti. Öisin oon kuitenki pitäny kertiksiä, kun mulla ei oo ollu tarpeeksi kestoja, enkä oo niitä huonosti kiinnitettäviä imsejä jaksanu alkaa öisin värkkään päälle.

Napatynkä pysy Mintulla kiinni 4 viikkoa.

Mullaki Aventin pumppu valskaa sinne kahvaan :mad:. En oo tosin nyt pitkään aikaan pumppaillu, ku ei oo tullu ylitäyttöä.
 
Neitiniisku Meillä on poitsulla käytössä nuo Rela+D-vitamiini tipat ja hyvin ovat sopineet. Joka aamu annetaan se 5 tippaa korvikkeen mukana. Alotettiin ihan 1 tipalla ja lisättiin sitten vähitellen.

Yöt menee täällä vaihtelevasti, yleensä herätään 3 tunnin välein syömään. Välillä sitten herätäänkin niin, että poika on aivan pirtee. Nukahtamiseen meneekin siinä vaiheessa sitten tunti tai puoltoista. Ihmeteltiin miehen kanssa äskettäin kun poika söi edellisen kerran kolmelta päivällä, nukahti neljältä ja heräsi vasta puoli kahdeksan aikaan syömään. Ja tällä kertaa ei pulauttanut kertaakaan. Yleensä pulauttaa kyllä jokaisen ruuan jälkeen röyhtäyttämisen yhteydessä, sängyssä ja saattaa vielä pulauttaa tunnin, kahden päästä ruokailun jälkeen.

Ensi viikon maanantaina onkin sitten neuvolalääkäri ja jälkitarkastus. Saa nähdä mitä lekuri sanoo poitsusta ja saadaanko lähete maitoaltistuskokeeseen allergiasairaalaan.
Viikko tulee olemaan muutenkin kiireinen kun la 19.3. on pojan ristiäiset sekä meidän häät samassa. Pientä järjesteltävää vielä on mutta kai nekin menee tässä "toisella kädellä hoitaen" :)

Minnis ja Dude 6 vko
 
Moikka moi!

Tämä mamma täältä silmät ristissä pikaisesti kirjoittaa ennenkuin tuo tytär heräilee.

Viime yönä nukuin ehkä sen 3-4h kun neitoska jaksoi pitää hereillä, joka kerta kun olin juuri nukahtamassa, niin itku kuului sängystä. Kello soitti jo 7 aikaan, että ehdittiin Neuvolaan. Mutta hyvin oli neito kasvanut: paino 3370g (aiemmin 2960g), 51cm (47.6cm) ja pään ympärys 36cm (35,3cm). Samaan syssyyn käytiin sitten moikkaamassa työkavereita.

Taitaa viimeöinen kyllä väsyttää neitoa, kun nukkuu vieläkin, aamulla lähdimme puol 9 liikkeelle, Neuvolassa hetkeksi heräsi, koululla nukkui koko ajan vaikka lapset ympärillä ihastelikin aikasten kuuluvaan ääneen, kotia tullessa söi hieman ja taas nukkuu..

Devilii ja Limppu 1kk
 
Vitsi tänään on ollut niin hyvä päivä, herättiin jo kahdeksan aikaan eikä nukuttanut enää, sain ommeltua noihin Vimseihin tarrat (toimii muuten nyt paljon paremmin), neuvolatäti kävi ja poikanen on kasvanut puoli kiloa (!!!) ja päästiin ekalle vaunulenkillekin! :)

Tää mamma on ihan fiiliksissä :D

pokemoni & myttynen 13 vrk
 
Devilillä ja poksulla on lapsukaiset kyllä hyvin kasvanut :)

Meidän poika on nyt kaksi viikkoa!! Keli oli plussan puolella ja aurinko paistoi joten meillä alkoi tänään vaunulenkillä päivä. Oli kyllä mukavaa ja koirakin osasi nätisti kävellä vierellä :D
Ja on muuten pirun kevyet vaunut työntää ja käännellä, että nyt voin sanoa tehneeni hyvän valinnan niiden suhteen!!! Ja siis olin ostanut hartanin topline vaunut.
Ihana ajatella ettei tarvii enään sisällä koko ajan kukkua vaan voidaan lähteä koko perheen kesken jonnekkin :)
Mites teidän muiden vaunut? Jos olette ostaneet uudet niin oletteko olleet tyytyväisiä valintoihin?

Perjantaina on meillä sitte taas neuvola ja saadaan tietää paljonko on painoa ja pituutta tullut pikkumiehelle lisää, koska mun silmin nähden on ainakin pituutta kasvanut ja pyöristynyt :)

Mä sitte uskalsin nukuttaa pojan eilen sänkyyn mahalteen, mitä en aiemmin ole uskaltanut tehdä. Poika sitte nukku viiden tunnin pätkän yhtään känisemättä :D

Kestoilua oli minunki tarkoitus kokeilla vaan vielä on kestikset, mitä minulla on, liian isoja pojalle. Katsoo sitten kun niihin kasvaa. Toisaalta tavalliset vaipat on niin helppoja :D

Mieskin alkaa olla jo vauvan hoidossa ihan mukana vaikka ei aluksi napatyngän takia halunnut vaippaa vaihtaa. Nyt kantelee sylissään ja muutenkin osallistuu enemmän :) Ei taida jännittää enään niin paljon. Musta on niin hellyttävää katsella kun mies kantelee poikaa ja laulaa sille sun muuta :heart:

Ei sen kummempaa tällä kertaa.

Happynow ja pieni mies 2viikkoa :kiss:
 
Viimeksi muokattu:
Happynow: Eikö ole ihme juttu tuo mahallaan nukuttaminen ;)

Mies otti poitsun vaunuihin ja lähti iltalenkillä käymään kaupassa, joten jäin hetkeksi yksin kotiin. Aika outo fiilis, kun en ole yli kuukauteen ollut hetkeäkään yksin. Ajattelin äkkiä pesaista maton (poitsu pieraisi maitorieskat pitkin hoitoalustaa, mattoa, minun vaatteita ja vastapäistä seinää :O) ja vähän siivoilla, ennenkuin alkaa taas iltakitinät. Nooa itkeskelee iltaisin klo 22-24 sen pari tuntia, teki mitä teki, eli oisko koliikkia tulossa kuitenkin. On nimittäin tosi kellontarkkaa tuo itkeskely...Mies menee silloin jo nukkumaan, joten mulla on aina se kahden tunnin kantelu/nukutusurakka. Hartiat ja selkä melko jumissa. Eilen onneksi rauhoittui välillä hetkiksi sitteriin, kun sitä keikutti koko ajan, tänään pitää yrittää samaa konstia...

Mutta nyt kakkamaton pesuun :)

Commander
 
Känisijöiden vanhemmille lohdutuksen sana...Mun sisko aikanaan itki selkä karrellaan klo 17-23 joka ilta ja hällä oli paha koliikki (äiti nauroikin yks päivä, että olis voinut vauvan itkusta vaikka kellon tarkistaa, oli niin minuutintarkkaa touhua se huuto). Ymmärrän kyllä, että parinkin tunnin huudot on rankkoja mutta pahemminkin voisi olla. Ja onneksi vauvavaihe menee kuitenkin aika pian ohi!

Meillä nukuttiin viime yönä yksi 6h pätkä! Tosin eilinen meni käntytessä mahavaivoja, eli ei ihme että nukutti.

nelli & Nuutti 5,5 vko
 
olisko kellään vinkkiä nukahtamiseen..kun meillä poika vieilen kävi illalla 9 nukkumaan,nukkui 01 asti söi ja heräs klo 04 jonka jälkeen ei oo juuri nukkunu kun pari pientä pätkää.viuhtoo ja huitoo ja seurustelee, tekee unta välillä kolmekkin tuntia!unipussit ja kapalot kokeiltu leikä tuttiakaan huoli.aluksi aina nukahti tissille sängyssä,nyt ei tooimi sekään.vaan onhan se elettävä vauvan rytmissä,mutta mun mielestä poika nukkuu vähän
poika siis 5 vkoa vanha
 
Viimeksi muokattu:
Karmilla,meillä oli tollasta ihan aluks ja vieläkin aamuyöt aika pätkäsiä. Ei kyl seurustelua vaatinu,mut maha vaivaa...vauvoilla vaan ei oo hajuu vältsist et on yö;)Jos nukkuu päivällä hyvin ja on tyytyväinen niin saa kyl unta tarpeeks:)

Osakestoilua on täälä,ihan harsot ja imsevimsen kuoret pääsääntösesti,muitakin imuja on mut enempi sitten isommalle vauvalle. Noi vimsen kuoret on mun ehdoton suosikki,niiden imujen kans käytän useesti lisäimua.

Commander,esikoinen huus aikanaan n.2h per ilta tonne 2,5kk vanhaks ja sen jälkeen oli muuten vaan vaikeeta nukahtaminen tonne 8kk asti iltaitkuineen. Meillä muitakinmahavaivoja yms ja diagnosi oli lievä koliikki.Jaksamista:hug:

Meillä on nyt 2 päivää ollu ihmeen vähävaivasia...onko kiittäminen relaa vai aikaa vai onko vaan hyvät päivät sattunu,tiä vielä....

Yöllä alkanu itekseen kääntyyn kyleltä mahalleen,ja tuntuu viihtyvän niin..

Repa ja Aksel 5viikkoa ja risat
 
Bom
Onnea happihyppy naimisiinmenosta! :flower:

May85 - minulle laitettiin kans 2 tikkiä ja alapää on vieläkin arka ja välillä kipeä.
Kysyit vaipanvaihdosta. Minä vaihdan vauvalle vaipan yölläkin, vaikka olisi pelkkää pissaa. Tuntuu tutulta sun kuvaus - meilläkin vallitsee jatkuva kaaos kämpässä, vaikka kuinka yrittäisi siivota. Lapset saavat täyden palvelun, mutta äiti itse tyytyy vähempään. Naureskelin, että olen kohta niiten tv-ohjelmien kohderyhmä, missä stailataan ulkonäkö uusiksi ja nuorennetaan ihmisiä 10 vuotta. :LOL:

Deviili - meilläkin tuli sellainen vaihe, kun tyttö vain nukkui sylissä, tissillä. Hän ei imenyt kuin muutaman kerran ja jatkoi unia. Illalla vauva sai kans rintaraivareita kun maitoa ei riittänyt.

Ihanaa, kun täälläkin näkyy aurinkoa ja molemmat lapset ovat nukkumassa. =) Me ollaan nyt toista viikkoa kolmistaan ja tähän asti on mennyt hyvin. Eilen olisin melkein pyjamassa lähtenyt esikoisen (2v) jumppaan, kun jumppakaverista ei kuulunut mitään. Meillä on nyt isi tai isovanhemmat esikoisen kanssa käynyt mukana hänen harrastuksissa. En tiedä, miten mä ehtisin klo 9 muskariin, kun on valvonut yöllä ja nukkunut 4 h yöunet, sitten aamulla täytyy pikavauhdilla hoitaa aamupuurot, pottailut, pesut, pukemiset ja sitä kaikkea yhdellä kädellä, vauva tissillä. Mä olen siinä muutenkin tosi hidas. Toivottavasti elämää opettaa tai sitten apuväkeä löytyy. :ashamed:

Imetyksestä - voi kun pääsis jo yli siitä stressaamisesta. Ollaan nyt 2 vk annettu lisämaitona korviketta ja määrät vaihtelevat 200-500 ml/vrk. Vauva yrittää tissillä olla, mutta katsoo sitten minua silmiin ikään kuin pyytäisi apua. En jaksa taistella ja huudattaa pientä. Syököön sitten pullosta, jos äidin tissi ei kelpa. Hän syö hienosti rintaa silloin, kuin hän on puoliunessa. Minusta kyllä tuntuu, että maitoa ei riitä tai hän ei vain malta yrittää, kun on jo iso nälkä. Antaisin mielelläni vauvan mun pusseja imeä, jos hän vain haluaisi. :confused:

Kantoliinasta - meidän vauva on oikea sylivauva. Yks päivä hän oli 9h putkeen kantoliinassa. Tuli kokeiltu kaikkea - vessailut, hampaiden ja kasvojen pesut, ruuanlaitto, leipominen, siivoaminen, esikoisen kanssa leikkiminen. Illalla oli alaselkä kipeä.

Viikon alussa oltiin neuvolassa ja kaikki oli hyvin. Painoa oli neitille tullut 250g/vk ja pituutta 2 cm/vk - 4260g ja 57 cm.

Kummitkin löytyi vihdoin ja pitäisi suunnitella kattausta. Sunnuntaina mennään tapaamaan pappia.

Bom ja hymytyttö 1 kk ja risat
 
Iltaitkuista: Tänä iltana näytti niin lupaavalta; sain pojan nukkumaan 9.15 eli toivoin jo, että iltaitkuja ei tulisikaan. Mutta sitten häneltä tuli hirmu isot kakat, jotka tietysti meni vaipankauluksen ylikin ja joka paikka kakassa...Vauva itse unessa, mutta pakkohan se sotku oli siivota ja vaihtaa vaipat + petivaatteet + yökkärit. Ja sitten saikin heijailla melkein 2 tuntia, ennenkuin vihdoin nukahti. Huoh! Hänet joutuu siis nukuttamaan vaununkoppaan, jota heijaan polvillani, mitenkään muuten ei illlalla nukahda. Mutta koska itkua ei juurikaan ollut, elän vielä toiveissa, että se ei ole koliikkia. Positiivista ajattelua :)

Tämä päivä meni vauhdikkaasti, kiersin poitsun kanssa kaikki Kuopion autoliikkeet itselleni uutta autoa etsiskellen. Yksi hyvä löytyi, mutta on vähän turhan kallis, joten etsintä jatkunee. Tosi vaikea löytää pientä autoa (johon meillä on varaa), jossa saisi etupenkiltä airbagin pois päältä :( Ja se on se ainoa ominaisuus, josta ei tällä lapsilukumäärällä voi tinkiä...

Ihanaa, kohta on viikonloppu!

Commander
 
Viimeksi muokattu:
Minäkin voisin siirtyä tänne. Meille syntyi 28.2.2011 tillukas - TYTTÖ - 3520g/50cm- rv 41+0 - (la 21.2.2011)

Meillä käytössä pääasiassa kestot, harsoja ja villahousuja, joskus voi esikoisen pakkauksesta Imsevimsetkin jalkaan eksyä. Ja välissä aina riisipaperi, kakka on niin näpsäkkä ottaa pois vaipasta sillä ja pysyy ihokin kuivana. Keväämmällä, kun kompostiastia taas sulaa, alan keräämään riisipaperit omaan astiaansa sisällä, että ne saa kompostia muhevoittamaan. Boosteja on odottamassa suuremman lapsen tarpeita, mutta harsoilla esikoinenkin meni loppuun asti. Jos joku kaipaa hinta-laatusuhteeltaan hyviä pul-kuoria, ihan perusmarketeistakin löytyy Muumeja. Ainakin meidän esikoisella ne pitivät todella hyvin, ei kertaakaan falskannut. Minusta Muumien vuotosuojat ovat huikean hyvät, esim. Myllymuksujen (tasku)kuori kasteli aina housut.

Liina ja Manduca ovat myös käytössä. Kesällä laitetaan vauva liinaan ja esikoinen reppuun, jos tulee lähdettyä syvemmälle pöpelikköön.

Eilen aloitimme Disflatylin. Illat ovat täynnä tuskan huutoja ja jos niitä edes hiukan saisi vähennettyä, niin olisi tosi kiva. Ei ole kiva katsoa, kun pienin kärsii.
 
Niinpä se meni taas yö kahden tunnin välein tankatessa, onneksi sain välissä nukuttua ihan hyvin. Aamusta oltiin ihan sylivauvoja, liinassa oleilu ei kelvannut. Täytyy kokeilla päivällä uudestaan jos läheisyydenkaipuu jatkuu. Tänään saadaan olla ulkona kaksi tuntia, onneksi on suojaisa patio takapihalla ja vaunut saa käännettyä tuulesta pois, ihan kamala myrsky! Toivottavasti hellittäisi edes vähän päivällä niin pääsisi mammakin ulos, tuonne tuiskuun en kyllä viitsi lähteä tarpomaan.

En ymmärrä mihin ne kolmen (jopa yhden neljän!) tunnin yöunet meillä katosivat :confused: No, ehkä ulkoilma auttaisi unen saannissa ja jos tässä saisi kehitettyä rytmiä päivään niin sekin voisi auttaa. Vai voiko näin pienellä (kaksiviikkoinen) vielä edes olla rytmiä? Tai siis kannattaako mun edes vielä haaveilla? :D

Sain eilen ommeltua loppuihinkin Vimseihin tarrat, vaikka vaikeaa se meinasi olla kun vauva vain itki lähes koko päivän. Harsoja en ole vielä kokeillut imuina, mutta tarkoituksena on kyllä. Villahousujakin löytyy niiden kanssa käytettäviksi. Oonko ymmärtänyt oikein, että harsojen kanssa sopii paremmin villahousut kuin kuorivaipat (esim. ne ImseVimsen)?

Meillä muuten neuvolatäti suositteli että D-vitamiinit kannattaa aloittaa vasta lähempänä kolmea viikkoa kuin kahta viikkoa, masu kestää paremmin!

Mutta nyt taas puuhailen jotain muuta kun vauva nukkuu vielä (toivottavasti) hetken. Voimia kaikille itkuisten vanhemmille :hug:

pokemoni & myttynen 15 vrk
 
pokemoni Näillä pienillä, kun harsossa käytetään kolmiotaittoa, villahousu on parempi kuori. Lähinnä siksi, että vaippa tulee senverran paljon leveälti pyllylle ja reisille, että puolet harsosta tursottaa ainakin minun taidoillani pul-kuoren ulkopuolella. Myöhemmin kun vaippa on pötkötaittona, on aivan se ja sama, millainen kuori on. Nämä ovat siis ihan vain omaan käyttökokemukseeni perustuvia mielipiteitä. Ja se kolmiotaitto todella kannattaa opetella (ja laittaa kiinni riittävän napakaksi vaikka Snappilla), kertaakaan ei ole kolmiotaiton ohi tullut kakkaa meillä. Ei edes esikoisen kerrankahdessaviikossa-rintamaitokakkasatsi.
 
Huh, huh mikä päivä...Mulle tuli ilmeisesti se naapurustossa kiertänyt vatsatauti eli hirveä ripuli. Vauva kitisee koko ajan, ei oikein asetu edes vaunuihin ja kun ei tuon ripulin takia ole mitään mahdollisuutta lähteä kärryttelemään, niin nyt saan ravata 10 minuutin välein vaunuja heijaamassa...Hän vaan ähisee ja pähisee koko ajan :( Istun koko ajan takki päällä, kun turha sitä on välillä riisuakaan.

Meillä on nyt päivä päivältä tyytyväiset hetket vähentyneet, tänään on jaksanut noin 15 minuuttia yhteensä olla pois sylistä suht tyytyväisenä, muuten on koko ajan vaan sylissä ja siinäkin kitisee. Ei kiva ei. Onneksi neuvolalääkäri on ensi viikolla, josko tähän refluksiasiaan tulisi silloin jotain lisäselvyyttä.

Lisäksi ärsyttää ihan suunnattomasti, kun isovanhemmat taas säätää noita ristiäisiä. Meillä oli siis suunniteltu ihan lyhyt tilaisuus kahveineen ja kakkuineen, mutta nyt se on isovanhempien toimesta paisumassa ruokajuhlaksi (he siis lupasivat tehdä ruoat), mihin mulla ei olisi mitään intressejä. Kun juhlat on kuitenkin tarkoitus pitää meillä kotona, ei meillä riitä tilat eikä astiat ristiäisporukalle (14 henkilöä). Äitini vaan sanoi, että heiltä voi tuoda astioita ja voihan sitä seisaaltaan syödä. Just, sitten on kolmea erilaista lautasta, lasia ja ruokailuvälinettä ja kaikki näyttää ihan tyhmältä. Lisäksi vanhempieni ruokamaku on sellainen hajuton ja mauton suomi-ruoka, mitä minä inhoan, enkä haluaisi sellaista tarjottavan meidän juhlissa. Mitenkä sitä sitten sanoo sellaisesta ilman, että loukkaa toisten tunteita...Sanoin äsken äidilleni ja isälleni puhelimessa, että ei ruokailla, niin loukkaantuivat hirveästi ja sitten jotenkin lupauduin vielä harkitsemaan. Mitenkä sitä saisis sanottua nätisti ei, ilman että loukkaantuvat? Huoh, ei ois nyt energiaa näihin vouhotuksiin yhtään. Suoraan sanottuna jättäisin koko ristiäiset välistä, jos voisin. Ei vaan jaksais.

Sori, tuli omanapainen valitusviesti :ashamed: On vaan niin kurja olo ja tuntuu, että kaikki ottaa päähän...

Commander ja Nooa 5 vkoa
 

Yhteistyössä