Helmikuun lapsettomuushoidot

Ajattelin tälläistä ketjua aloitella kun varsinaisesti kait itse sitten kuitenkin kuulun tänne enkä tammikuisiin.Eli itsellä menossa 2.IVF josta Synarelan sumutukset käynnissä.Sumut alkoivat 17.1 (siksi olin tammikuisissa mutta koska siirto vasta helmikuussa perustin ketjun), ja seuraava lääkäri olis 29.1 jolloin katsotaan koska piikitykset alkavat.Innoissani odotan helmikuuta!

Tänne mukaan kaikki joilla jonkinmoinen hoito on helmikuussa ei niin väliä mikä (IVF,IUI jne.) sillä samassa veneessähän sitä ollaan jokatapauksessa!Mukavampi piinistellä yhdessä kuin yksinään. :D

Himppu......................lääkkeetön PAS.................testi -

helmi1978..................IVF(3)...............................hoito keskeytyi

Alexandria..................IVF(2)...............................testi +

Nampula.....................inssi(3)..............................testi -

minni-hiiri...................ICSI..................................testi +

hymytyttö70...............lääkkeetön PAS...................testi -

Maria.........................lääkkeellinen PAS.................siirto vko 9

Saara........................PAS...................................myöhemmin

Tiitu...........................lääkkeetön PAS...................siirto vko 8

Robotti Ruttunen.........inssi(2)...............................testi -

Lullukka.....................IVF(1).................................testi +

HelinäKeiju75.............IVF(1)..................................testi -

Amodini.....................inssi...................................testi?

Nefeli.........................IVF(1).................................testi -

Toppis........................lääkkeetön PAS..................siirto 14.2.07 testi?

Mammuska30.............lääkkeellinen PAS.................testi -

Nennuliini...................IVF(1)...............................hoito keskeytyi

pikku myy-80.............IVF(1)...............................testi+

Amelia3.....................IVF(1)...............................testi -

Vilma........................IVF(1)................................hoito keskeytyi

pupuvaimo.................inssi.................................testi -

Sanna78.....................IVF(1)...............................testi +

Hiiri............................IVF/ICSI...........................testi +

Tintti74.......................IVF(1)...............................testi -

tsadaa........................PAS..................................testi -

hormonihirviö..............ICSI.................................testi -

KooVee.......................IVF...................................testi -

Vesseli80....................PAS...................................siirto 23.2 testi?

Viivero.......................IVF(1)................................punktio/siirto vko?

Vera..........................IVF(1)................................testi -

<br><br>
 
Minä ilmottaudun tähän pinoon!
Mulla on tiedossa lääkkeetön PAS helmikuussa, todennäköisesti siirto menee helmikuun loppupuolelle.
Taustaa: Meillä on yksi IVF-tyttö (8/05) ja loka-marraskuussa viime vuonna aloitettiin taas IVF-rumba. Negaahan sieltä tuli ja kesti aika kauan koota itsensä sen jäljiltä, vaikka jostain syystä mulla oli koko hoitojen ajan "epäonnistumis"fiilis. Nyt tuo PAS on vain siirtynyt ja siirtynyt, ensin klinikan hoitotauon takia ja nyt siirtyy taas meidän lomamatkan takia.
Lähdetään tosiaan lähes kolmen viikon lomalle ja melkeinpä heti kun sieltä kotiudutaan, olisi pian alkion siirto. Toisaalta ihan mukavaa, niin ei ehdi koko aikaa odottaa ja miettiä sitä tulevaa siirtoa ja piinis-aikaa.
 
Moi!
Minä taidan kanssa tänne ilmoittautua.
Kolmas ivf meillä alkamassa ja tarkemmin tiedän milloin kunhan nuo menkat ilmaantuu.27.1 piti alunperin aloittaa primolut,mutta kun kierto olikin 24 päivää 27 sijasta niin enpä sitten saanut/voinut aloittaa.Eli joko aloitan piikittelyn kun seuraavat menkat alkaa tai sitten odotetaan vielä seuraavat \|O Kohtahan se sitten onkin jo kesäsulku :\|
Meille siis hoitona lyhyt kaava :)
 
Tervetuloa joukkoon!Mukavaa että meitä on muitakin! :)
Laitan jonkinmoista listaa pystyyn niin pysytään peräsää missä kukin menee.

Onko teille koskaan tullut Synarelasta rinnat kipeäkis?Mä suihkuttelen sitä nyt6 päivää ja tissit on tosi kipeät.Outoa...

<br><br>
 
Minä ilmoittaudun mukaan myös! Meillä olisi muutaman viikon kuluttua edessä kolmas eli viimeinen inssi. Huomenna olisi aika lääkärille ultraan ja menopur-reseptiä hakemaan.

On se mukavampaa piinailla näin yhdessä, vaikka olemmekin hoitojen eri vaiheissa. Itseä kiinnostaa tietysti lukea myös teidän IVF/PAS:in parissa pyörivien juttuja. Itsellä kun toukokuussa olisi punktio edessä.
 
minni-hiiri
saisinko liittyä joukkoonne??
meillä alkoi ensimmäisen ivf- hoidot. alottelin viime torstaina synarela sumutteet. nolla ultra osuis 5.2. keräykset ja punktio olis viikolla 8.
noi sumut on kyllä kauheita, kun niistä tulee niin kauhee jälkimaku kurkkuun.se on vaan kestettävä, että sais sitä mitä tahtoo kaikkein eniten maailmasta :)
piikkittelyt alkais ton ekan ultran jälkeen.
takana on kaks inssiä ja 4 vuotta lapsettomuutta.

t. minni-hiiri
 
Minäkin ilmoittaudun taas mukaan. Viime syksynä 2 ICSI hoitoa, josta toisesta keskenmeno. Nyt tänään olisi lääkäri ja suunnitteilla siis PAS hoito helmikuulle. Homma jännittää aika tavalla sen keskenmenon takia, mutta toisaalta ei taas osaa olla yrittämättäkään. Toivottavasti uusi vuosi toisi positiivisia tuulia kaikille!
 
Käväisin lääkärissä ja tuleva PAS olisi lääkkeellinen ja luultavasti vkolle 9 sijouttuva.

Ultrassa lääkäri sanoi, että olet juuri ovuloinut ja voisi olla mahdollista, että olisit raskaana luomustikin ja että pitäisi tehdä raskaustesti jos vuoto ei ala ajallaan. Tuntui hieman hassulta kun en jaksa kauheasti laskea sen luomun varaan. Tosin kerran raskaana olon jälkeen ilmeisesti tärppää helpommin. Mutta realistina siis PAS vkolla 9 :kieh:
 
Mä kävin myös tänään lääkärissä. Kaikki oli kunnossa ja aloitetaan hoito inssiä varten. Oon nää kaksi inssiä pistellyt menopuria, mutta nyt sitten hoitona Gonal-F. Jänskää nyt sit että tuleeko tuosta sivuoireita, kun menopurista en mitään oo saanut. Ensi maanantaina sitten kontrolli ultraan ja inssi päivää päättämään. :)
 
minni-hiiri
epätietosena kyselisin synarela sumujen vaikutuksesta..elikkä nekö siis keskeyttää naisen hormoonitoiminnanko?
ainakaan täällä ei ole kuulunut menkkoja. koska niiden sitten taas pitäis alkaa ?sittenkö kun sumut loppuu...??
aattelin vaan kun sinä alexandria jutustelit menkkojen alkamisista.

rinnat ovat yhtä kipeet , kun enen menkkojen alkua.mahakin on välillä tosi kipee.

t. minni-hiiruskainen :)
 
Hei!

Ilmoittautuisin minäkin tälle listalle. Meneillään Gonal F piikit (13. kp) ja katsotaan miten paljon munasoluja syntyy. Päätös tehdäänkö 1. inssi tai 1. IVF/PAS tehdään myöhemmin kun nähdään miten munasarjat näin ensimmäisellä kerralla reagoivat. Aikataulua en siis vielä tiedä. Jännää! Hyperiä ei ole mutta vatsaa vähän nipistelee ja vessassa juoksen kun janottaa koko ajan. Vinkkejä ensikertalaiselle?

t. Saara
 
No tulihan ne kuukautiset sittenkin! :D Harvemmin ne näin odotetut on ollukaan... :LOL: Rintojen arkuuskin on poistunut.

Minni-hiiri: jeps Synarela sammuttaa sen oman hormonitoiminnan mutta mulla kuukautiset tulee teroluttien avulla,joten en tiedä mitenkä niiden kuuluisi tulla jos oma kierto pelaa.Luulisin että ihan normaalisti.Eli se on se tyhjennysvuoto ennen kuin aletaan kasvattamaan munasoluja.

Ens maanantaina olis ultra (29.1) jänskättää.Toivottavasti selviää koska voin alottaa Puregonit!

Kaikille uusille teretulemasta!! :hug:
 
Jokohan mä saisin tulla tähän pinoon?? Vielä pari päivää kärvistelen tuolla tammikuun inssipiinailijoissa, mutta kovasti on maha kipeänä ettei kyllä epäilystäkään etteikö menkat koputtele jo ovea.

Eli siis... kunhan nyt ne menkat alkaa, napsin Clomifeniä kp3-7. Toiseen inssiin ollaan menossa. Pahasti pelkään et osuu viel viikonloppuun. Nyt tän ekankin inssin kanssa meinas käydä niin. Kun ei se koti pupuilukaan varmaan auta, kun meillä miehen simpoissa vikaa.

Tälläistä siis meille. Kiva "tavata" uusia ja vanhoja.
 
Lullukka
Hei =)
ilmottautuisin myös mukaan.. meillä siirto jo viikolla 5 tai kuusi.. riippuen siitä miten munasolut kehittyvät.. perjantaina kolmas seurantaultra. Eka Ivf siis kyseessä, aiemmin kolme inssiä. Nyt kiire töihin, myöhemmin lisää..
Terkuin Lullukka
 
minni-hiiri
heips

taitaa olla kierto aikasekasin tällä hetkellä..nimittäin nyt alko menkat.olin kyllä ihan varma ettei niitä tule, kun kuvittelin että synarela olis jotenkin siinä syynä, mut ei sit.
normaalisti olisin tehnyt testin heti, kun menkat on neljä päivää myöhässä.
noh, ei muuta kun toivomaan ettei tarvii nyt näitten jälkeen kattella menkkoja pitkään aikaan :)

olen päivähoito puolella toissä jäin miettimään maanantaista tapahtumaa, kun se 2,5 vuotias hukku sinne jokeen, aikas kauheeta.
sitä varmasti miettii joskus itekkin, että uskaltaako jättää lastaan hoitoon..jos vaikka siellä sattuukin jotain korvaamatonta..ensin on saanut " kauheella" vaivalla pikkusen tähän maailmaan ja sit jonain päivänä sattuis jotain..ääk,ääk!!
onneksi ne ovat erittäin harvinaisia.ja varmasti kolleegani osaavat hommani, en sillä sanonut.

t. minni
 
minäkin tulen tähän pinoon. ensimmäistä IVF:ää tässä nyt touhutaan.
15.1 alkoin supercur sumuttelut, molempaan sieraimeen 4 kertaa päivässä. muina lääkkeinä sitten myöhemmin menopur ja puregon.
viimeeksi lääkärin kanssa keskusteltuamme laskimme, että punktio ja siirto olisi viikolla 8.
nyt tässä vaan menkkoja odotellaan, että alkaisi nämä piikittelyt. ne menee jo rutiinilla, koska meillä takana jo 6 inssiä.
 
Mä oon täällä vuosisadan hiivatulehduksen kourissa.Elämä mättää :kieh: en ole saanu öitä nukuttua kun tuska on paha.Lääkkeitä popsin mutta vielä ei tehoa.Onneksi siirtoon on vielä muutama viikko aikaa joten tää ei vaikuta sitten siihen tulokseen (ainakaan toivottavasti)...

Muuten ei kummempia kuulu.Mitens muilla?<br><br>
 
Vieläkö mahtuu tähän pinoon? Sinänsä väärä pino kun inssi keretään tekemään vkolla 5 tammikuun puolella, mutta piinistelelyt menevät siis helmikuulle.

Alexandria: Lähetän myötätuntoa hiivatulehdukseen. Miten joku niin vaaraton asia voi olla niin järjettömän epämiellyttävä...
 
Amodini tervetuloa tottakai mahtuu joukkoon! :D

Joo olen samaa mieltä että miten joku näin harmiton ku hiivatulehdus voi aiheuttaa näin paljon päänvaivaa...No joskos tässä alettais olemaan voiton puolella jo pikkuhiljaa...Aina voi toivoa :LOL:
 
Hei vaan kaikille!

Aleksandrialle tsemppiä, hiivatulehdus pitäisi olla voitettavissa lääkkeillä, vähän kestää ennen kuin vaikuttaa.

Itse olen vatsa turvoksissa Gonal-pistoksista, munikset kasvaa ja voin ihan hyvin. Mies lähtee työmatkalle, annettiin lupa, vaikka muuten pitäisi olla passissa kun häntä voidaan tarvita lähiaikoina. Ultrissa juoksen yhtämittaa. Todennäköisesti menee hoito helmikuun puolelle että ihan oikeassa pinossa olen.

Mietiskelen että uskaltaako ottaa juhlissa viiniä hoitojen aikana? En haluaisi millään lailla juhlavieraille paljastaa että jotain on tekeillä. Snapsit voi jättää väliin.

Hitaasti hyvä toivottavasti tulee! Meille kaikille!

Saara :hug:
 
Vieläkö joukkoon mahtuu? =) Meillä menossa ensimmäinen IVF lyhyellä kaavalla. Pistelen nyt Puregonia ja ensi viikolla olisi ensimmäinen kontrolliultra. Viikoilla 6-7 olisi tarkoitus tehdä punktio ja toivottavasti myös siirtokin.

Takana on 2 vuotta yritystä joista 8 clomiavusteista kiertoa sekä 2 inssiä, mutta ei plussan plussaa! Minusta eikä miehestä ole kummastakaan löytynyt mitään "vikaa" eli selittämättömiä lapsettomia ollaan. Toivottavasti tämä IVF-hoito joko viimein antaisi kauan kaivatun plussan tai sitten edes selvittäisi vähän missä mättää.

Kokeneemmille heti ensimmäiseksi kysymys tuosta punktiosta ja sairauslomasta. Kuinka kauan olette saikkua saaneet punktion jälkeen ja mitä lääkäri on sairauslomatodistukseen syyksi merkinnyt?
Meillä kun ei työpaikalla ole varaa antaa tiedon lapsettomuushoidoista levitä ja nuo pelkät sairauslomakooditkin joita lääkärit usein todistuksiin kirjoittelevat saa helpostikin selville ihan googlaamalla. :whistle: Ikävä kun joutuu asiaa salailemaan, mutta ei oikein muuta vaihtoehtoa ole...Muilla kokemusta asiasta???

Saara: Samaa juhlimisongelmaa mietin itsekin kun heti punktioviikolla olisi juhlat joihin olen menossa. Eipä tullut asiaa lääkäriltä viime käynnillä kysyttyä, mutta tuskin pari lasillista kovin haittaa? Tai sitten on oltava taas sillä kuuluisalla "antibioottikuurilla" :) <br><br>
 

Yhteistyössä