** HELMIKUUN HURMAAJAT ** tammikuussa

heippa! siivouspäivä täälläkin, tuntuu puhtia taas löytyvän!
ikuisuus hah haa, jotkut muutkin sekaisin täällä kun minä. ja mulla on ihan sama juttu, oon melkein eniten pelänny vauvan ulostulovaihetta, paikkoin repeämistä ja mahdollista leikkaamista ja tikkejä, mutta oon kuullu melkein kaikilta että sitä ei enää huomaa edes ollenkaan. ja onneksi nyt varmistin että tosiaan puudutetaan ennen mitään toimenpiteitä. noi asiat vaan tuntuu niin ällöiltä!
me ei ajatellla vielä seuraavia ennen kun tää yks on tullut, vaik välillä on tullu mieleen et tää olis hyvä väri esim. vaunuista seuraavaakin ajatellen tms. mies varsinkaan ei halua kuulla tollasta puhetta.
pitääkö pk-seudalla antaa vauvan nimet valmiiksi ennen synnytystä? en oo kuullu sellasesta täällä mut päijät-hämeessä esim. kyllä? kuka tietää?
nyt alkaa muuten se napa pompsahtamaan. :D ajateltiin muuten antaa vauvan nimeks vaavi kun siten ollaan sitä kutsuttu. ;)

celia ja vaavi 37+3
 
Ikuisuus :hug: Sait ainakin hyvälle tuulelle tuon kirjoituksen myötä :D

Täälläkin on siivouspäivä :whistle: Minuun vain iski maanantaina flunssa ja olo on vieläkin ihan puulla päähän lyöty :kieh: Mutta silti pakko siivota :D

Sain aamulla ystävältä viestin, että hänellä on mennyt lapsivedet :heart: Arvatkaa vaan tuliko tunne, että minäkin haluan jo ponnistelee :whistle: Olenkin kyllä koko ajan puhunut, että näille meidän lapsukaisille tulee varmasti yli kuukausi ikäeroa, vaikka la ero olikin 10 pv :ashamed: Pakko vaan varautua siihen yliaikaisuuteen, kun esikoinenkin meni yli |O

Kiitos teille jotka vastasitte lahjakyssäriin :hug: Taidan käydä huomenna ostamassa jotain odottamaan esikoistakin varten :heart: Ostettiin kyllä esikoisen kanssa vauvalle nalle, jonka esikoinen sai itse valita ja tuo sitten vauvalle sairaalaan :heart:

Isyyslomasta Mies pitää ainakin viikon vauvan synnyttyä ja sitten hänellä on talviloma viikko 9. Loput jaetaan varmaan sitten pätkiin ja ainakin yksi pikku pätkä menee sitten ristiäisten aikaan, kun pidämme ristiäiset paikkakunnalla josta olemme kotoisin. Oletteko jo muuten miettineet ristiäisiä?

Kukas se kyseli nimistä ja pitääkö niitä kertoa sairaalaan :whistle: Täällä päin piti täyttää ennen np-ultraa lappu, jossa kysyttiin sekä tytön että pojan nimeä. Tämä siksi, että jos käy todella huonosti ja vauvalle annetaan hätäkaste :ashamed: Muuten sairaala ei tee nimillä mitään..

Mutta nyt taitaa esikoinen heräillä..

Voimia kaikille vielä loppuodotukseen ja toivotaan, ettei kovin moni joudu kärvistelee yliajalle :hug: :heart:
 
Heiii,

Täälläkin ollaan puhuttu jo seuraavista lapsista miehen kanssa. :) Mietittiin yhdessä että jos vuosi olisi sellainen sopiva väli ennenku yritetään uutta.. Mutta just tässä yks päivä sanoin miehelle et mitäs jos vauvakuume iskeekin ennemmin, et mulle kuitenkin käy niin.. :D Mutta jos nyt kuitenkin malttaisin odottaa tämän ensimmäisen maailmaan asti ja katotaan sitte sitä seuraaavaa. :) Mutta kieltämättä vauvan juttuja osteltaessa on tullut ajatelleeksi aina että tämä menee sitten seuraavallekin.. :heart: Ja vaikka niitä vaatteita on tullut hankittua ehkä pikkasen liikaa, niin lohduttaudun ajatuksella, että tuleehan meille lisää lapsiakin (tovon mukaan).. :)

Olin tänään lääkärineuvolassa:
paino ei ollut noussut yhtään, pysynyt samassa kahden viikon takaisesta. Mikä sinänsä ihan hyvin kun on edelliset kerrat noussut (mun mielestä vähän turhankin) reippaaseen tahtiin.
En ole mielestäni tuntenut oikein mitään supistuksia tms, muuta kun sitä mahan kovettumista. Mutta lääkäri meinas että mä en varmaan ihan kaikkea ole hoksannut/tuntenut, koska kohdunsuulla on kuitenkin tapahtunut edistystä. :) :) Eli kohdunsuu oli pehmeä, pituus 2,5cm (ollut 3cm), eikä laittanut ruksia kohtaan "kiinni", vaan kirjoitti tohon "auki" -kohtaan jotain, mistä en saa selvää! :headwall: :D Täytynee kysyä terkkarilta maanantaina kun on sille aika. :)
Vauvan pitäis kuitenkin lantiosta mahtua. Ja kun kysyin vauvan kokoa (ei ultrannut), niin meinasi että olisi sellanen 3,5 kiloinen, että luultavasti syntymäpaino on alle 4kg. Mutta ei mitenkään ihmeellisesti tunnustellut, eikä tosiaan ultrannut, että saas nähdä millainen mötikkä sieltä tuleekaan. :)

Kotona rupesin sitte murehtimaan tota sf-mittaa. Kaksi viikkoa sitten oma terkkari sai 31,5cm, ja nyt lääkäri mittas 31cm! :eek: Ja tähän asti on kasvanut tasaiseen tahtiin kuitenkin. Lääkäri ei tosta mitasta mitään maininnut, joko ei huomannut verrata tai sitten ei siinä ole hänen mielestä mitään hälyyttävää kun on eri mittaajat.. mutta mutta itteä vähän vaivaa nyt, et ollaanko masussa kasvettu kunnolla viimeiset kaks viikkoa. Lääkäri mittas jopa kaks kertaa, kun unohti hetkeksi ekan mittauksen tuloksen.. Tämä sama lääkäri on mitannut kerran ennemmin mun sf-mitan, muuten aina oma terkkari. Mutta molempien mittaukset ovat olleet nätisti samalla käyrällä.
Onneksi mulla on jo maanantaina omalle neuvolatädille aika, muuten tulisin hulluksi. Varsinkin kun olin lukevivani että jollain muilla oli ollut kans sf-mitan kans ongelmia ja asialle oli heti tehty jotain.. :'(

leeloo & nyytti 36+5
 
Onpas täällä ahkeria naisia! :D Mä en jaksa yhtään siivota vaikka kai sitä olisi aina vähän jotain mitä voisi tehdä ;)

Leeloo85 Älä murehdi sitä sf-mittaa. Mullakin tapahtui mitassa selvä notkahdus mutta nyt on lähtenyt taas nousuun. Neuvolantäti oli sitä mieltä, että sillon kun notkahti on vauva laskeutunut ja kiinnittynyt :) Edelliset mitat oli samat ja nyt oli taas lähtenyt nousuun. Täti sanoi sitäkin, että nyt vasta alkaa mulla todennäköisesti maha kasvamaan kun vauva ei enää mahdu alaspäin, oli niin hyvin jo kiinnittynyt, että ainoa vaihtoehto on ulospäin :D

Seuraavista lapsista on ollut puhetta. Meille niitä ei enää tule :) Nämä kaksi riittää :heart: Meillä meni useampi vuosi ennen kuin edes mietittiin, että toinen lapsi olisi tervetullut, joten olen aivan varma, että lisää ei meille tule.

Isyyslomasta Oletteko muut jo täyttänyt niitä kelahakemuksia? Netissä luki, että voi täyttää etukäteen mutta että ratkaistaan vasta kun vauva syntyy. Samoin siellä luki, että työnantajalle pitää ilmoittaa 1-2 kuukautta aikaisemmin ennen kuin jää :eek: Miten sen voi etukäteen tietää millon vauva päättää syntyä?!

Nimiä ei olla mietitty vielä ollenkaan :ashamed: Esikoisen nimi päätettiin vasta kun oltiin nähyt minkä näköinen kaveri sieltä tuli :heart: Kiirettähän sillä nimenvalinnalla ei ole. Eikö se ollut 2 kuukautta ennen kuin piti viimeistään ilmoittaa?



Täysiaikaisuus saavutettu :heart: :D
 
täälä väsyttänyt oikein urakalla,eilen ja tänään nukuttu päikkärit, olin aamulla verikokeissa tuon miinusveren takia, joten se lie väsytti tänään :whistle:
sisko ja mies tulee kohta kylään, jospa tästä piristyis vähän...mä oisin jo valmis luopumaan tästä jättimahasta, mutta on tässä vielä aikaa melki 4 viikkoa |O

Nanna ja tyttökö?36+1 :heart:
 
suotta murehditte sf-mittaa. vauva on voinut laskeutua esim niin alas jo että väkisin pienenee mitta. itsell' vauva oli muutama viikko sitten pylly pystyssä oikein korkealla ja sf mitta huiteli korkealla. nyt oli laskeutunutjo lähtökuoppiinsa niin sf pienempi ku viimeksi. mittaajassa voi olla myös eroa kuinka tiukalle kiristää nauhan jne.
 
nopsaan tuosta SF-mitasta..
Älkää tosiaan murehtiko sitä liikaa :hug: Itselläni kävi niin, että terkkari on saanut mitan koko ajan yläkäyrien yläpuolelle ja sai jo minutkin lähes hermoromahdusksen partaalle.. no viime viikolla sitten kävin äippäpolilla ja lääkäri sanoi, että on tulossa jopa normaalia pienempi vauva :) Eli terkkari, joka on viime keväänä valmistunut, on tehnyt mittaukset jotenkin "väärin" :whistle: Myös vauvan asento, lapsiveden määrä, kiinnittyminen yms.. vaikuttaa tosi paljon asiaan :)
 
Piipille ONNEA pienestä miehestä!! :heart: :heart:

Neuvolakuulumisia tältä päivältä:

Rv 36+2
Hb 111, rautaa syöty viikko, vielä ei näy parannusta.. viimex oli 112
Verenpaine 124/74
Pissa puhdas
Painoo tullu kahdessa viikossa 1 kg!! :p ei se mitään onnex haittaa ku alusta asti tullu todella tasaisesti.. yhteensä koko aikana 9,2 kg.
Sf mitta 32, vauveli oli rt1 tarjonnassa. Sf mitta kasvanu 2 vko:ssa 2 cm..

Lääkäri käyntiä mulla ei oo enää koska niitä on todella huonosti saatavilla..terkka kokeili alakerran tilannetta ja aika kypsältä näyttää ;) eli on niistä mun tuntemuksista ollu si jotain apua ku tilanne on edistyny. Veikkas et pari viikkoo vois vielä mennä mut voi mennä vaan viikkokin :) ens viikolla katsotaan taas tilanne uudestaan.. painoarvio oli käsin kopeloituna n. 3- 3,5 kg. En tiiä si kuinka pitää paikkaansa.

Seuraavista lapsista: ollaan päätetty et nämä kaksi kappaletta saa riittää meille mut eihän sitä koskaan tiedä vaikk mieli muuttuis, tuskinpa :)

Isyyslomasta: mies pitää ainakin viikon 9 lomaa kun koulusta on hiihtoloma.. muu loma katsotaan sitten kun herra on syntynyt :)

Nina ja Oskari 36+2
 
Onnittelut koko perheelle Piipi Pöppiäinen :flower: No vauva on siellä sairaalassa hyvässä hellässä hoidossa :heart:

Nimistä täällä Pk seudulla: Ei oo etukäteen tarvinnu antaa. Hyvä varmaan kuitenkin on varautua omassa mielessään hätäkasteeseen vaikka hurjalta tuntuukin..
Nimistä muutenkin on puhuttu ja meillä on yksi nimi mielessä ;) Vaikka luotankin tyttöarvioon niin lähinnä se on kiinni siitä, että löytyy nimi/nimet jotka käy molemmille :kieh:
Haluaisin jotain yhtäläisyyttä esikoisen kanssa, mutta ei se ole välttämätöntä..

Episotomia tehtiin myös mulle ja niinkuin edelliset ovat kirjoittaneet ei sitä ompelemista juurikaan huomaa :/
Mutta mielestäni alkupäivät oli hankalaa ja jonkin verran inhottavaakin :| Vessassa käynti hankalaa, kun ei voinu oikein pyyhkiä. Ja kesäaikaan ainakin piti suihkutella ja antaa ilmakylpyjä pitkin päivää. Helpottihan kaikki tuo sitten paranemista ;) Istumista auttoi uimarengas :LOL:

(.) Mä en kyllä jaksais millään siivota :headwall: Vauva on työntänyt itsensä jo tuonne alas lantioon joten liikkuminen alkaa olla kivulista ja hankalaa. Lisäksi painetta aiheuttaa poskiontelotulehdus joka alkoi vaivaamaan kunnolla viikonloppuna. Pää niin kipee ja nenä tukossa 24/7. Lisäksi jouduin antamaan verikokeen labraan jotta poisuljetaan raskaushepatoosi kutinan takia..
Eli siinähän sitä on vaivaa riittämiin :p Nukkumisesta puhumattakaan..

Fi0na 37+6

Ps. voi ikuisuus anteeksi jos nauran :LOL:
 
ikuisuus mulla on ihan sama huolenaihe synnytyksestä, ei se muuten pelota, mutta kauhistuttaa ajatella että alapää on sit mennyttä. :eek: Mutta ihanan rohkaisevia kommentteja episiotomiasta ja tikkauksista joillan, kiitos niistä!

Nimiä oon mettiny, mutta yhtään en oo vielä keksiny mikä se voisi olla. Ja kun sukupuolta ei oo otettu selville, mut oon 100varma että se on poika niin olen tietysti selannut kalentereita ja opuksia vain pojan nimeä silmällä pitäen. Ainakaan Helsingissä ei ole tarvinnut mihinkään niitä nimivaihtoehtoja kirjata ylös, tai ainakaan mun ei oo tarvinnu. Oon ihan hulluna sci-fi ja muihin tieteisjuttuihin, et jos mies ei oo tarpeeks ajantasalla jeesimässä niin annan sille muksulle vielä nimeks Spock tai jotain muuta yhtä hullua. :LOL:

Sit alkuraskaudessa otin melkein joka viikko kuvan, mut sit kun muutettiin niin se unohtu ihan kokonaan. Tänään virittelin taas kameraa ja julkaisen nyt ekan massukuvan ikinä.... Ihan kaamee, mulla ei oo raskausarpia, mut oon taas raapinu mahaa ja näkyy kynnenjälkiä. Mun massu siis aika iso, neuvolassa viime viikolla sf-mitta oli hurjat 35,5 cm ja mä oon siis himpun alle 160 cm.

Nyt menossa 37+6


 
Paljon, paljon onnea vauvautuneille! :flower: Ja mukavan vaivatonta loppuodotusta kaikille muille! :heart:

Meidän Poju pääsi maanantaina 25.1. kotiin. Sairaalassa oli siis 4 viikkoa. Syntymämitat 1590g ja 40 cm, sairaalasta lähtiessä mitat 2035g ja 42 cm. Mukavan kiireistä vauva-arkea siis vietellään. Poika syö hyvin, on parin tunnin välein nälkäinen ja syö kuin ei olisi ikuna koskaan saanut ruokaa. :LOL: Nälkäisenäkin kultainen, pieni mussukka! Syövä ja nukkuva pakkaus.

Pakko laittaa yksi kuva Pojusta.

 
ihana poju, mervi-elina :heart: ja ihana jättimasu sulla jadel =)
fiona, millasta kutinaa ja missä sulla on ollu? mulla on atooppinen iho, joka kutisee muutenkin, et mistä sitä sit erottaa tosta? ja liittyyks siihen muita oireita? no toivottavasti sulla ei oo sitä.
gallup nyt kun nimiä pohditaan niin minkä nimisiä teillä on isommat lapset? pojan nimee tosissaan on vaikee ollu keksiä, ainakaan suomen almanakasta, tai sit mies on tyrmännyt ne mitä oon ehdottannu.
ihanaa kun on pakkasta ni oon saanu kaiken ulos desinfioitumaan :)
 
Ei siinä mitään jos naurattaa, hyvä jos jonkun päivää piristän. Miehen ilme oli näkemisen arvoinen, kun kerroin tapahtuneesta. :LOL: Onneksi vaatteet on ihan entisen kokoisia.

mervi-elina oli laittanut suloisen kuvan vauvasta! Voin jo nenässäni tuntea pienen vauvan tuoksun ja kuulla sen tuhinan. :heart: Ja onnea vauvan kotiin saamisesta!

Jadelilla aivan ihana maha! Kunnon pallo. :)
 
Neuvolassa käyty ja kaikki hyvin. Terveydenhoitaja veikkasi käsikopelolta ettei tällä tapauksella tuntuisi olevan kovinkaan iso pää joten odotettavissa olisi siltä osin taas kohtuullisen nopsa synnytys. Muutenkin meillä nuo edelliset on olleet molemmat melko pitkiä mutta kapeita tapauksia ja veikkaili että voisi mennä johonkin noiden kahden välille mittojen puolesta.

Nimistä: Vieläkään ei olla päästy mihinkään lopputulokseen nimestä jos lapsesta tulee tyttö kuten ultrassa veikkasivat. Poika jos tulisi niin nimeksi tulisi Arian mutta tytön nimi on jostain syystä pahastikin kinkkinen ongelma.
Edelliset lapset on nimiltään Kian Artan Oliver ja Tara Roya Aurora. Muksujen sukunimikin on ulkomaalainen kun isänsä on persialaista syntyperää. Juuri tuon miehen kulttuurin takia nimien valinta on hankalaa. Heillä kun tuntuu olevan kovinkin tarkkaa nimien kanssa kun jotkut nimet ovat selvästi alempien kansanluokkien nimiä ja osa taas ns. parempia nimiä - ja miehen suku kuuluu juuri näihin kansan rikkaisiin eliittiluokkiin. Toisaalta taas nimen pitäisi olla sellainen jota olisi helppo käyttää täällä suomessa ilman kamalia ongelmia(esim äänteitä jotka ääntyvät eri lailla kuin ne kirjoitetaan) ja itse taas haluan kutsumanimen olevan mahdollisimman helppo ja lyhyt lausua. Näihin aiempien lasten nimiin olen oikein tyytyväinen kun ovat tosiaan lyhyitä ja helppo käyttöisiä. Samoin tuo Arian olisi sellainen josta tykkäisin aivan järjettömästi. Tyttöjen nimistä itse tykkäisin nimistä Lila ja Neda mutta mies taas ei ole noista kovinkaan innostunut. Hankalaahan tämä on mutta ehkä jossain vaiheessa päästään johonkin lopputulokseen... :headwall:

Mutta nyt voisi painua pehkuihin. Aamulla joutuu kuitenkin heräämään aikaisin ja suunnitelmissa olisi siivoilla heti aamusta kun on vieras tulossa iltapäivästä kylään.
 
celia81 mulla kutiaa lähinnä sormenvälit, jalat ja nyt sitten sieltä täältä :whistle: Kuulemma selvimpiä hepatoosin oireista olisivat jalkapohjien ja kämmenien kutina. Samaa mieltä siitä, että vaikea tulkita mikä kutina on mitä..
Neuvolahoitaja ei halua ottaa mitään riskiä, että onkin sitten hepatoosia siksi kokeisiin :|
Maanantaina sitten viimeistään kuulen neuvolasta mitä selvisi jos selvisi?!

Fi0na
 
seuraavista lapsista.. Meille saa riittää nämä 2 tähän hätään ainakin.. Näiden välissä siis ollut mulla 5 keskenmenoa ja yritystä 1,5v, joten en jaksaisi enää sitä rumbaa ja stressiä. Kolmas saa tulla sitten joskus jos on tullakseen..


jadel ihana masu!! =)

mervi-elina
ihanaa kun vauva pääsi kotiin! niin ja tosi söötti kuva :heart: saispa itekki jo vauvan syliin!

ainiin.. ja päivällä kävin lueskelemassa ikuisuuden pyykkäystä :LOL:

Nemu jolla aamulla nla mut silti roikkuu täällä vielä tähän aikaan..

:whistle:
 


siinä on meidän pieni mies :heart: ikävä on ihan mahdoton kun en eilenkään päässyt sairaalaan vauvaa kattomaan,itelle nousi aamusta kuume 38,5.ja kun ei ole varmaa että johtuuko maidon noususta vai mistä niin riskejä ei voi ottaa,tämäkin päivä menee vielä kotona parannellessa.tää on yllättävän rankkaa olla erossa vauvasta.on eilisenkin päivän aikana useammat itkut itketty.no jospa se elo tästä helpottaa ja pian vauva pääsis kotiin.
 
Olipas ihania kuvia pikkuisista :heart: :heart: :heart:
Voih,kohta itselläkin on tuollainen tuhisija sylissä :heart:

Tänne ei kummempaa...maanantaina oli neuvola ja kaikki oli ok. Painoa oli tullut 500g ja johtuu ihan mun mässäilyistä :ashamed: . Noh,onneks ei oo tullu vasta kun 9kg koko aikana,kun esikosta tuli 19kg :whistle: ja niistäkin vielä 5 jäljellä :headwall: .
Eilen tuli taas leivottua dallaspullia ja kohta ajattelin suklaacookiesseja pyöräyttää..että sillähän se paino sopivasti nouseekin,juuuu :LOL:

Olikos se ikuisuus vai kuka kun puhui siitä repeämis pelosta...mulla ihan sama,että se pelottaa ehkä eniten koko synnytyksessä :/ repeäminen ja välilihan mahdollinen leikkaus.
esikoinen kun tosiaan syntyi sektiolla niin tämä minulle ensi synnytys ja pelottaa.
Olen nyt koittanut vaan olla ajattelematta sitä pelkoa ja avoimin mielin menen synnytykseen..tuli mikä tuli!

Nimeä ei olla vielä päätetty eikä itseasiassa edes mietitty. Esikoisen nimi on Melina Aino. Tytölle minäkin keksisin helpommin nimen,mutta kun poikaa ollaan lupailtu niin pojalle keksiminen hieman haasteellisempaa..mutta onhan tässä vielä aikaa :)

isyysloman mies pitää heti kokonaan,niin saadaan koko perhe yhteistä aikaa ja mies pääsee kunnolla tutustumaan uuteen tulokkaaseen.

galluppia täältäkin suunnalta :D eli kuinka moni ottaa tutin mukaan laitokselle?
Esikoisesta kun en tajunnut ja jälkikäteen ajatellen olisi voinut olla hyvä juttu eli nyt pakkaan tutit kassiin :D täytys vaan muistaa keitellä ne.

krisu ja poika POKS 39 :eek: :eek: :eek:
 
Kiitos kommenteista liittyen tohon sf-mittaan! :flower: :heart:
Tämä mamma ainakin rauhottui hieman, ettei tässä nyt ehkä olekaan sitten niin kovaa hätää. :) Maanantainahan se sitten selviää, mitä terkkari saa lukemaksi ja mitä mieltä se on. :)

Täällä on ihania masukuvia! Ja mervi-elinan ja piipi pöppiäisen vauvat ovat niiin suloisia!

leeloo & nyytti 36+6
 
Huomenia!

Ota näistä kivuista nyt selvää... :kieh: oliko viime yönä supistuksia vai liitoskipuja vai molempia :headwall: Joka tapauksessa huonosti nukuttu yö takana ja flunssaakin pukkaa päälle :snotty: Kivaa mennä nuhaisena synnyttämään, jos tässä nyt joskus sinne pääsis.

jadel kaunis masu, itellä on kans samoja mittoja mut ei yhtä nätti :heart:
ja mervi-elinan vaavi on ihana!!

Onnittelut piipi pöppiäiselle! :flower:

Väliliha on leikattu kahdesti + repeämiäkin on tullut. Tikkaaminen ei ole se hankala osuus minusta vaan sit se istuminen ja paraneminen sen jälkeen... Täytyy myöntää et se on se juttu joka eniten jännittää tässäkin synnytyksessä. Toivon niin kovasti ettei mitään parsimisia tarvitsisi tällä kertaa.

Neuvolassa kävin eilen ja painoa oli tullu 700g viikossa :eek: Mutta kyllä turvottaakin! Ja kädet puutuu oudosti, mutta kuuluu kuulemma asiaan. Verenpaineet ym. oli ok. Ens viikolla menenkin torstaina ä-polille ja otan miehen mukaan ja aion synnyttää viimeistään sinä päivänä :D Näin olen päättänyt. Ugh!

Ja seuraavista lapsista sen verran että tämä saa jäädä viimeiseksi. Kolme riittää! :heart: Kunhan sais tämänkin maailmaan ensin...

celia81 En taida kertoa isompienkaan nimiä :ashamed: haluan pysyä ihan nimettömänä, anteeksi :flower:

äitilintunen ja 38+6
 
Täälläkin ollaan vähän sitä mieltä että tää kolmas olisi ainakin toistaiseksi se viimeinen. Eihän sitä tietenkään ikinä tiedä että haluaako sitten joskus vielä iltatähden tai parikin pyöräyttää mutta nyt varmaan on kädet ihan tarpeeksi täynnä näiden kolmen kanssa varsinkin kun ovat vaan 1v+2-3kk ikäeroilla.

Onneksi mies on sitä mieltä ettei hän puutu lapsilukuun millään muotoa vaan saan kuulemma itse päättää montako lasta haluan ja monenko lapsen kanssa jaksan. Hän rakastaa näitä ihan yhtä paljon on näitä yksi taikka kymmenen. Tosi asiahan on se että suurin osa vaivasta lasten saamisessa ja kasvattamisessa jää naiselle joten hänen mielestään se on siksi naisen oikeus päättää lapsiluvusta. :D
 
piipi pöppiäinen ihana pieni! :heart: toivottavasti kuume johtuu vain maidonnoususta, että pääsisit pian taas pojun luo!

tuttigallup:
Pakattu on tutti! Tyksissä ne ei ainakaan enää sitä anna joten mä kyllä annan sitten oman hänelle siellä, oli siitä niin suuri hyöty sillon esikoisenkin aikaan.. en tajua miksei enää anneta sairaalassa tuttia vaan opetetaan jo alusta asti että se tissi olis joku huvitutti :headwall:

nlakuulumiset:
paino +200g viikossa
turvotus +-
pissa puhdas
hb 102 vaan vaikka kiskon sitä rautaa ku hullu!!
verenpaine 130/60
liikkeet ++
syke 140

sanoi että tosi alhaalla on, ja ties vaikka sieltä tulisi jo pian, sanoi että jos mua ei ens viikolla näy niin tietää kyllä missä oon..
Sais kyllä tullakki sieltä, mut luulen et oon täällä vielä ison mahani kanssa maaliskuussakin!!

Nemu ja tyttö 36+3
 
Piipi Pöppiäinen toivottavasti kuume laskee ja johtui vain maidon tulosta. Kovasti jaksamista erossa oloon, on varmasti rankkaa olla erossa omasta vauvasta. Toivottavasti pääset jo huomenna sairaalaan vierailulle, ja saatte nyytin pian kotiin! :hug: Todella suloinen vauva!

krisu minähän se olin kun mainitsin tuosta pelostani repeämiä ja episiotomiaa kohtaan. Ei auta kuin toivoa, että paikat joustaa riittävästi. Josta tulikin mieleeni, että onko täällä kukaan öljynnyt välilihaa Ceridal-öljyllä? Neuvolan täti suositteli tuota, että voisi mahdollisesti auttaa vähän tuohon välilihan joustavuuteen.

Tutin taidan ottaa laitokselle matkaan, kun sellaisen olen kerran ostanut. En oikein tiedä, mitä mieltä olen tuosta tutista vai olenko mitään mieltä, mutta otetaan nyt mukaan ja katsotaan, onko vauvalla tarvetta sille. Pitäisikin keitellä nuo tutit ja pullot ym. joku päivä, kun muistaa.

Kävin aamusta neuvolalääkärissä. Ja kohdunsuuhan se on edelleen kiinni. :kieh: Tuosta yhdestä raksista en ole varma, että onko se kiinteä vai kiinteän ja pehmeän välimaastossa. Vauva on kuulemma kuitenkin laskeutunut ja pää tuntui sisätutkimuksen yhteydessä olevan aika alhaalla. Kohdunsuun pituus on 2cm (aiemmin ollut 3cm, mutta nyt eri mittaaja kuin aiemmilla kerroilla, joten tiedä sitten, kuinka luotettava tuo on verrattuna noihin edellisiin arvoihin). Sf-mitta 31cm eli sama kuin puolitoista viikkoa sitten, joskin tässäkin eri mittaaja. Hb edelleen 120, eikä ole kuukaudessa noussut mihinkään, vaikka rautaa popsin päivittäin. Vauvan sykkeet hyvät ja kuulemma on tarvittavaa vaihtelua. Painosta nyt voisin taas vähän kirota, kun sitä oli tullut 650g/vko ja alkaa 14kg lisäpainoa lähestyä. Tällä herkuttelulla painonnousu ei kyllä ihmetytä lainkaan, joten neuvolan jälkeen hain todella terveelliset ostokset kaupasta ja nyt tämä tyttö alkaa pitää edes muutamaa herkutonta päivää viikossa, kun tähän asti olen joka päivä jotain makeita popsinut melkein koko raskausajan. :ashamed: Ihan hävettää tämä makean mussuttaminen.

Se on sitten täysiaikaisuus saavutettu täälläkin. :heart:

Ikuisuus ja pieni 37+0
 
Huomenta! Poden täällä huonoa omaatuntoa sohvalla, kun vein tytön päiväkotiin... Mutta kun vielä maksetaan täysistä hoitopäivistä, niin kai mulla on nyt oikeus lepäillä. Toisaalta oltiin niin reippaita että mentiin kävellen tuolla arktisissa oloissa. Matkaan sai kyllä tällä vauhdilla kulumaan vartin suuntaansa. Kyllä oli kylmä ja lisäksi vielä meinas tulla pissa housuihin paluumatkalla, kun vauva painoi niin kovasti. No onpa päivän ulkoilu tehty :)

Tuttia en aio ottaa mukaan sairaalaan, mutta kotona voi sitten tarjota jossain vaiheessa. Esikoiselle annettiin tutti tyksissä lastenosastolla, mutta ei sitten enää kotona sitä huolinut. Samoin sai silloin ekoina päivinä maitoa pullosta ja vielä rintakumiakin käytin, joten ei nuo taida imetyksen onnistumiseen juuri vaikuttaa, vaikka siitä niin varoitellaan.

Taas kauhea makean nälkä, mitähän sitä nyt keksisi kaapeista...
 

Yhteistyössä