** HELMIKUUN HURMAAJAT ** helmikuussa (PÄIVITYSPYYNNÖT YV:NÄ -kiitos)

ikuisuus Meidänkään neiti ei suostu nukkumaan omassa sängyssään :ashamed: Sitterissä nukkuu parhaiten, vaunuissa jotenkin ja yöt mun vieressä sängyssä :whistle: Omaan sänkyyn kun laittaa niin alkaa ihan karmea huuto eikä neiti rauhoitu millään...
Olen nyt antanut asian vielä olla, kun neiti on niin pieni, mutta heti, kun tuohon nukkumiseen tulee jotain rytmiä niin yritän viimeiseen asti saada tuon nukkumaan omassa sängyssä.

Meillä nuo yöt on muutenkin NIIN levottomia, että en kyllä edes jaksais nousta ylös joka kerta kun neiti alkaa itkeä :ashamed: :ashamed: Vauvan sänky kun ei mahdu meidän sängyn viereen, joten... :headwall:


Develly ja Nöpö 12 vrk :heart: :heart:
 
PALJON ONNEA KAIKILLE VAUVAUTUNEILLE :heart: :heart: :heart: :hug:

TSEMPPIÄ taas teille, jotka vielä odottelette omaa nyyttiä syliin :hug: :hug:

Ikuisuus: Täällä annettiin sairaalassa ohjeet, joissa oli että vauva pitää herättää syömään 3 tunnin välein, jos hänen syntymä-/lähtöpaino on alle 3kg.

Koetan kirjoitella joku päivä tuolla kerhopuolella enemmän..
 
Onpas kaikkea tapahtunut tässä muutaman päivän poissaollessa. Onnea niin mielettömästi vauvoista! Kyllä jokaisen äidin tulee olla ylpeä suorituksesta ja vasta nyt itsekin ymmärrän mitä se on parhaimmillaan ja pahimmillaan Zemppiä kaikille masun kanssa oleville! Uskokaa pois, että sitä masua ja niitä pieniä potkuja tulee ikävä. Itse viimeksi tänään säikähdin imettäessä kun normaalisti kyljellä maatessa tuntui kovasti potkuja ja nyt ei mitään.... :LOL: Siinähän se potkunyrkkeilijä tuhisi edessä. :D

Kirjotin synnytyskertomuksen, mut se onkin niin pitkä etten tänne kehtaa laittaa... Laitan sen kerhon sivulle. Olipas muuten terapeuttista kirjoittaa se ylös. Siis lyhyesti: synnytys kesti ihan kamalan kauan, virallinen kesto 26 h, vaikka kolme vrk jo sitä ennen oli supistellut. Olin pelännyt etenkin sitä että repeän pahasti ja että vauvalle käy jotain. Kumpikaan näistä ei toteutunut, mutta petyin mun oman kropan toimintaan kun se ei osannutkaan sitten hoitaa synnytystä luonnollisesti. Käytin petidiiniä, ilokaasua, epiduraalia, oksitosiinia ja kalvot puhkaistiin. Noiden avulla sitten muksu tuli alakautta "itsestään" maailmaan. Mutta kauan se kesti ja teki ihan äärimmäisen kipeää.

Tuli tässä mieleen, että synnytys olisi käynnistetty vasta huomenna... Viikkoa myöhemmin noista mitoista se muksu ois vielä jättiläisemp ja tulos varmaan huonompi.

Jadel84 & Jamppa, 4065 g, 53 cm, 38 cm pipo, 3 vrk
 
Kättärillä tuli sitten käytyä,periaatteessa turhaan mutta saipa kuulla että pojalla on kaikki hyvin.paino-arvio oli 3.5kg että saisi tulla jo.ensi viikolla käynnistetään viimeistään jos ei älyä sitä ennen tulla.Olisi ollut kiva jos olisivat tehneet sisätutkimuksen,mutta ei.. jaksamisia kaikille.
 
jontsulii Hyvä että kaikki oli hyvin! Täällä oli jo kaksi viikkoa sitten paino arvio 3544g :/ ja mua pelottaa jos viihtyykin masussa vielä sen 2 viikkoa ennekuin käynnistävät, että minkä kokonen sit onkaan.. :(

tainnu mini lähteä sinne tyksiin ku ei täällä näy :whistle: tulisin mielelläni myös :D

Jotain limaa tullu ihan törkeesti tänään ja vihlonu niin paljon kohdunkaulalla et hyvä ku istumaan pääsee :kieh:
Nemu ja tyttö 40+1
 
Onnea vauvautuneille! :flower:

Yykaakoo
meillä esikoisen kanssa oli sama tilanne. Jouduttiin vaan olemaan 4 päivää erossa ja oli ihan kamalaa :'(

Täällä siis vielä yhdessä koossa. Eilisellä neuvolakäynnillä kaikki ok. Oli nyt sitten vika sovittu neuvola. Ens viikon aluksi pitäis huomenna varata yliaikakontrolli kättäriltä. Pidän peukkuja ettei sinne asti tartteis odottaa.. Olo on muuten ihan ok, mut tuon esikoisen kanssa päivän touhutessa on kyllä tooodella tuskainen olo. Mies ollut pitkiä päiviä töissä ja oon ollut aika piipussa sit iltaisin hoidettuani kaikki täällä yksin. Eihän siinä mitään jos yöt sais nukuttua, mut herään vähintään 3 kertaa vessaan ja sen lisäksi on näitä kivoja valvomisjaksoja 1-3h keskellä yötä. Mut jottei menis ihan valittamiseksi, niin jotain positiivistakin: meidän Sisu 1v5kk on viime yönä nukkunut elämänsä ensimmäisen kerran läpi yön heräämättä kertaakaan!!! :heart: :heart: Oon haaveillut tästä NIIIIN kauan! Tietty olis ollut kiva itsekin sit nukkua koko yö, mut näin mennään.

Oon myös aivan raivona miehen siskoon joka viimeksi tänään ilahdutti päivääni "vieläkö oot kotona" - aiheisella puhelinsoitolla. Siis tämä kahden lapsen äiti on nyt sitä mieltä, että mun laskettu aika on laskettu väärin tai joku muu on vialla kun vauva ei vieläkään suostu syntymään - argh! |O Ja vielä ei olla menty viikkoakaan LA:n yli. Ei millään viittis sanoa pahasti ja rikkoa välejä, mut kohta menee niin kuppi nurin :x

No joo, pahoittelen valitusta, mut tänään on ollut jotenkin tuskainen päivä. Ehkä johtuu myös osittain ihan omasta hölmöydestäni, kun kahtena päivänä peräkkäin oon suppareiden toivossa rykässy lumitöitä oikein olan takaa. Ja siitä ei sitten olekaan ollut seurauksena muuta kuin aivan järkky kipu häpyliitoksessa ja nivusissa. :(

Jaksamista muillekin mahakkaillle ja ihania vauvantuoksuja teille joilla jo käärö kainalossa!

Zucchero + masukki 40+4

Ai joo, mun äiti oli nähnyt unta, et olin synnyttänyt 5,1kg painava tytön ja innoissani kertonut, kuinka oli tosi helppo synnytys! :LOL:
 
Onnea mini77! :heart: :heart:

Kuinka pitkiä tällaisen 4 vuorokauden ikäisen vauvan imetyskerrat teillä on olleet? Mä olen tähän aamuun asti imettänyt kerralla noin tunnin, mutta tänään vauva on viihtynyt tissillä vain 5-15min. ja mä olen tietysti aivan huolissani siitä, ettei vauva saa tarpeeksi ruokaa ja että onko sillä joku hätä, kun se ei syö. :ashamed: Soitin jo sairaalaan iltapäivällä, mutta siellä ei oltu asiasta huolissaan, vaikka edellisestä syötöstä oli aikaa jo 5,5h. Taidan huomenna joka tapauksessa soittaa neuvolaan ja kysellä, että pitäiskö painoa kattoa aiemmin kuin viikon kuluttua, kun epäilyttää, että saako vauva ollenkaan riittävästi ruokaa. Vauva on nukkunut koko päivän, eikä ole ollenkaan elehtinyt siihen malliin, että olisi ruuasta tarve. Yritin jo pullostakin ruokkia, mutta siitä ei suostunut imaista kertaakaan.
 
ikuisuus
onko vauva itkuinen vai tyytyväinen nukkuja? Jos nälkä jäisi tissittelyn jälkeen uskoisin, että vauva itkisi nälkäänsä.
Mutta tottakai mieltä askarruttaa monet asiat ja kannattaahan se kysyä neuvolasta. Meidän neuvolassa punnitaan ainakin vaikka kahden päivän välein jos on tarve.

Ja kysymykseen vastaus: Rinnalla viihtyi 10-45min.. vaihteli tosi paljon. Ja se on normaalia.
 
matami-mimmi vauva on tänään ollut todella tyytyväisen oloinen ja nukkunut oikeastaan koko päivän sen lisäksi mitä ei ole syönyt. Vaipan vaihdon yhteydessä on kuitenkin itkeskellyt, että ei vaikuta mitenkään liian apaattiseltakaan. Kai tässä tuore äiti vaan huolestuu vähän liian helposti kaikista pienistäkin muutoksista. :ashamed: Soittelen ehkä kuitenkin huomenna varmuuden vuoksi neuvolaan ja kyselen vähän neuvoja.
 
Mini77 ONNEA! :heart:


ikuisuus meidän poika viihty tissillä n. 10 min maksimissaan.. ja sillon tyksissä tehtiin syöttöpunnituksia sen keltasuuden takia ja joka kerta tuli n. 150g painoa, että hyvin ruokaa sai. Joten jos teidän vauva mitään enempää kärttysempi ole, olisin huoleti :)
 
Meillä poika on pitänyt ekat päivät kiireisenä, kun maitoa ei vielä oikein tullut niin se meni suurin piirtein niin että söi tunnin / puolikkaan ja sitten nukkui puoli tuntia ja taas maiskutti tissiä. Ja kun se paino tippui 8,3 % niin sairaalassa käskettiin siis imettää aina ja heti kun lapsi halusi. Ja niinhän oon tehnyt ja tissit aika kaameessa kunnossa. Itse ei ennätä syömään tai vessaan, mies on syöttänyt mua muutamaan otteeseen kun mä oon syöttänyt vauvaa... :LOL: Ikuisuus soita huomenna neuvolaan tai sitten jos teillä on siellä semmonen vaaka, niin kai sitä painoa voi esim. käydä kokeilee itse. Aion soittaa omalle nlatädille ja kysyä että onko meidän neuvolassa tälläistä omatoimista vaakaa...

Pelkään että meidän mukulan ekat sanat eivät ole painokelpoisia, kun aina kun tarttuu tissiin tai imee vähän kovemmin niin multa pääsee kyllä ärräpäitä suusta, tekee niin kovin kipeää. :LOL:

jontsulii eihän se käynti ollut turha, on tärkeetä tietää missä mennään ja vähän valmistautua tulevaan. Siis sitten kun vihdoin ne tositoimet alkaa, niin ainakin on tuoreessa muistissa se miten se kaikki alkaa siellä sairaalassa. Itse tein juuri tämän "turhan" käynnin synnytystä edeltävänä iltana ja sitten kovasti oli helpompaa mennä seuraavana päivänä uudelleen sinne kättärille... :) Toivotaan että pääset sinne pian takaisin. :hug:

Zucchero tiedän tunteen kun joku henkilö soittelee jne... siis oman keskittymisen ja valmistautumisen takia on harmillista että häiritään tuollaisella asialla ja ollaan niin asiantuntijana sun omaa kroppaa koskevassa jutussa. Nimim. puhelin äänettömällä vikatr viikot... =)
 
Yritänpä vielä kerran... Poika siis syntyi eilen klo 16.07 noin kahdeksan tunnin luomurutistuksen päätteeksi. Painoa 3650g ja pituutta 52 cm. Hiukan oli hässäkkää loppuvaiheessa, mutta nyt kaikki oikein hyvin ja itsekin olen erinomaisessa kunnossa.
 
ikuisuus Vauva itkee kyllä, jos hänellä on nälkä :whistle:
Toki jos huolestuttaa niin kannattaa kysellä tosiaan neuvolasta :D Meidän Nöpö meni eilen nukkumaan puol seiska ja söi ekan kerran 23 maissa :whistle: Sen jälkeen viideltä eli aika pitkiä välejä on täälläkin. Viime yö olikin eka jolloin neiti ei kitissyt ja ähissyt juuri ollenkaan - vähän on hieno tunne, kun sai nukkua kunnolla :D :D

Lunta on taas satanut "vähän" lisää... Onneksi ei ole meidän lumityöviikko :kieh:
Jospa sitä pääsis uloskin vähitellen, kun lupasivat lauhempaa ilmaa... Onhan tässä tullutkin oltua jo pari viikkoa sisällä - kaksi kertaa ollaan käyty vauvan kanssa kaupassa ja kerran kävelin äidille 300m matkan :whistle: :whistle: Mies on joutunut käyttämään koirankin, kun tissit ei kestä tuota pakkasta yhtään :headwall:

Päivitän listaa päivällä...


Develly ja Nöpö 13 vrk :heart: (mihin se aika katoaa - kaksi viikkoa jo :eek: :eek: :eek: )
 
Huomenta |O

Täällä risainen yö takana ja olo sen mukainen. Nuutunut ja väsynyt. Ulkona aurinko sentään paistaa, jospa se piristäisi.
Neiti heräsi parin tunnin välein syömään tai kitisemään. Pierua tuli pitkin iltaa, että ensimmäiset masuvaivat koettu. :/
 
Huomenta kaikille, tääl ollaan yhtenä kappaleena!! :wave:

Onnea Paljon Mini77 :heart: :heart: arvasinkin et se lähtö on tullu..

Tääl odotellaan omaa lähtövuoroa :headwall: eilinen päivä ja yö on menny todella surkeesti, koko ajan polttaa alakerrasta ja liikkuminen ahdistaa :| varmaankin niitä menkkakipuja taas, olis edes supistuksia :headwall:
Eilen varasin ajan neuvolaan, ens tiistaille :| sieltä lähtee sillon lähete äippäpolille yliaikaiskontrolliin.. mä niin toivoisin et ei tarvis mennä sinne asti mut todella pahalta näyttää :headwall:

Tsemppiä kaikille mahakkaille!! ja vauvan saaneille..

Nina ja Oskari 40+2
 
Meillä on kolmen päivän välein kärsitty vatsavaivoista. Nyt on viikon verran ollut käytössä disflatyl (ilmavaivalääke) ja idoform maitohappobakteeri. Vatsavaivoja ei nyt ole ollut. =) Muutaman päivän välein vatsa oli niin kipeä, ettei kärsinyt hieromista ja yö oli yhtä kitinää. :'(

ikuisuus tuo huoli kulkee varmaan jokaisen äidin matkassa. Kaksosista muistan, kun toinen nukkui ensimmäiset parin tunnin päiväunet ja minä itkin vieressä, että toinen on kuoleman sairas. Ja toinen vaan nukkui tyytyväisenä ja levollisena. :headwall: :heart: :LOL: Tietty nyt taas melkein 10 vuoden tauon jälkeen on melkoista opettelua vauva-arkeen ja monista asioista sitä huolestuu. Aika usein mittailen pojun lämpöjä ja luulottelen, että on kuumeinen. Lasten kaverit eivät ole meillä vielä vierailleet, kun pelkään pöpöjä.

Develly meillä poju pääsi sairaalasta 25.1. Ulos saadaan mennä 10.3. Olaan nyt oltu 5 viikkoa sisällä, mitä nyt autolla käytiin neuvolassa. Vielä kaksi viikkoa... :whistle:

-mervi-elina ja poju 1 ½ kk
 
Vieläkös tänne mahtuisi yksi helmikuussa synnyttänyt mukaan keskusteluun? :) Nyt kun vasta tämän keskustelun löysin..
Itse olen siis 20-vuotias ja synnytin 5.2.10 pojan. Vaikka poitsun laskettu aika olikin jo 23.1, niin ei silloin huvittanut syntyä.. Syntymämitat pojalla oli 3990g ja 52cm.
Meillä on mennyt ihan hyvin, mitä nyt poikaa ei yhtään huvita nukkua omassa sängyssään, paitsi isukin sinne kantamana. Yötkin menee ihan kohtuullisesti ja viime yönä poju heräsikin vain kaksi kertaa ja sain jopa nukkua puoli kymmeneen saakka :)
Tänään kolme viikkois neuvolaan, että saapahan nähdä miten poika on kasvanut.
 
Kiitos kaikille ymmärtämyksestä huoleen, joka tällä kertaa taisi olla o
ihan turha. :) Neiti elää näköjään Australian aikaa ja oli todella pirteä 10 aikaan illalla ja heräsi yöllä syömään 2h välein. Nyt on itsellä melko väsynyt olo ja vieraita tulossa pian. |O Olen kuitenkin tänään onnellinen jokaisesta parkaisusta. :heart:

Niin ja tyttö nukkui puoli yötä omassa sängyssään!
 
Terppa vaan kaikille täältä vauva-arjen keskeltä :wave:

Ensin onnittelut kaikille uusille mammoille nyyteistä! :flower:

Täällä kovasti poika pitää äitiä kiireisenä, joten hirveesti en ole kerennyt kirjoittelemaan vaikka lukemassa käyn juttujanne päivittäin. Täällähän on kärsitty kovasti ilmavaivoista ja sunnuntaina kävin apteekista hakemassa tota Idoformia jota annan nyt sitten Cuplattoman lisäksi. Sunnuntai- ja maanantai ilta menikin tosi hyvin, pienellä kitinällä, mutta eilen oli taas huonompi ilta ja poika huusikin tonne ilta kymmeneen asti :ashamed: Tänään varasin sitten ajan vyöhyketerapiaan joka on ens maanantaina!

Muuten on meillä mennyt tosi kivasti ja poika on ihana! Nukkumaan menee 22-23 ja heräilee muutaman tunnin välein syömään. Aamusin antaa äitin nukkua 9-9.30 =)

Mulla on oma maito riittänyt tosi hyvin, poika on saanut painoa todella hyvin ja on neuvolatädin mukaan pulskan puoleinen :LOL: Ollaan saatu myös lupa ulkoilla vapaasti, esim. -15 asteen pakkasella saadaan olla ulkona n. puoltuntia!

Meillä myös poika nukkuu mun vieressä, sillä kitinä alkaa samantien kun lasken sen omaan sänkyynsä. Menen siis hiitä mistä aita on matalin, turvatakseni omat yöunet :whistle: Ehkä se vielä joku kaunis päivä oppii omaan sänkyynsä!

-Dolly ja poika 3vko 6pvä
 
Malinda
Paljon onnea Titta-83 ja Mini77! :flower: :flower: Mahdankohan ehtiä Minin kanssa yhtä aikaa Tyksiin?

Yhtenä kappaleena edelleen. Nyt on kyllä supistellut, eilen illalla ja tänään aamullakin. Yön nukuin ihan hyvin, mutta mistäpä sitä tietää jos on kivuttomia suppareita ollut silloinkin. On jotenkin hassu olo. Saa nähdä mihin tämä tästä lähtee kehittymään...

Malinda 39+5
 

Yhteistyössä