** HELMIKUUN HURMAAJAT ** helmikuussa (PÄIVITYSPYYNNÖT YV:NÄ -kiitos)

Onnea Lilolle pojasta :heart:

HubaG: mulla aika samansuuntaisia ajatuksia, että nyt vaan seurataan ja seurataan ja seuraavaksi menee jotain synnytksessä pieleen kun vauva on liian iso tai tulee hapen puutetta. No josko huomenna asiat taas selkeis.

Täällä vointi muuten ok mutta nyt on sitten flunssan pukannut päälle :( Kurjaa mennä synnyttämään puolikuntoisena (taitaa olla toiveajattelua). Vatsa ehkä hieman laskeutunut mutta supparit on aika minimaalisia, eikä missään nimessä nekään kipeitä. Odottavan aika on pitkä.

Siisu ja Jalmari 40+5
 

LILO:lle lämpimät onnittelut!!! Tulehan kertomaan tarkempaa synnytyskertomusta, kunhan jaksat / ehdit!

Neuvolaterveisiä: Painoa tullut onneksi vain 200 g / vko, nyt kaiken kaikkiaan 13 kg. Sen kunniaksi kävin Hesburgerissa syömässä :LOL: Neukkatäti veikkaili, ettei menisi montaa päivää synnytykseen, kun vauva ihan alhaalla, päätä ei kuulema enää oikein edes tuntenut ja sit kun on supistellutkin. Toivossa on hyvä elää :LOL:

Sanv: Ei mullakaan ollut sf-mitta kasvanut viime viikosta yhtään, mutta ei mulle siitä kyllä mitään mainittu???

Mä en kyllä edelleenkään tiedä, miltä niiden "kivulaiden" supistusten kuuluu tuntua. Neuvolassa ohjeistettiin, että jos neljän tunnin ajan tulee noin 5 minsan välein supistuksia, voi mennä jo näytille, vaikkei ne satukaan. Mulla kun voimakkaan puristavatkaan supistukset eivät silti mielestäni ole olleet lainkaan kivuliaita. Sitä vaan odottaa, että pitäisi olla hampaat irvessä. Uskon kyllä, että kun tulee tosi kyseeseen, saa ne hampaat ihan rauhassa olla irveessä
:LOL:

Nyt hetkeksi lepäämään!
Vointeja kaikille :heart:
 
Ikuisuus mulla on sama fiilis siitä kans, että miksi mä en osaa laittaa tätä vauvaa pihalle. Tilannetta ei helpota kaikkien kyselyt ja neuvot siitä mitä pitäisi tehdä... Ja anopin puolella on kuulemma joku soittorinki, että ne keskustelee mun tilanteesta siellä ja päivittelee asioita. Siis se on ollut jo käynnissä aiemmin kun oli olleet huolissaan mun isosta mahasta ja siitä että näytin isommalta kuin heidän suvun naiset. On semmonen olo, että pitää etenkin anopille todistaa että saan ton hoidettua hyvin ulos. Tosin aina kaikista asioista on pitänyt jotenkin "päteä" sen edessä. :(

Mutta siis yöllä alkoi tulemaan vähän verensekaista limaa ja sitten kai jotain kirkastakin lorahti vessan lattialle. Siteen avulla oon seuraillut tilannetta ja edelleen semmosta haaleeta verta näköpiirissä. Mahassa juilii ja supistelee, tosin sitä on tapahtunut jo perjantaista saakka enemmän tai vähemmän säännöllisesti. Oon nukkunut niin huonosti yöt (2-3 h) ja päivisin en ollenkaan, mutta yöllä päätin että väsynä en lähde laitokselle. Niin nukuinkin nyt päivällä ainakin 4 h ja on ihan uusi olo. Siis vieläkin poikki, mutta parempi. Ja kai nää supistuksetkin nyt tulee vähän tiheemmin, mutta kun ei satu, on vaan epämukava olo. :p En vielä uskalla lähteä... Pitää ehkä soittaa kuitenkin ja kysyä mitä tehdä...

Jadel84 & Toukka 40+5
 
Onnittelut teille vauvan syliin saaneille!

Develly ootko kokeillu hieroa vauvaa jalkapohjista ja masusta? Meillä esikoinen oli kovin itkuinen, eikä mun ruokavaliodietit auttanu ollenkaan. Vyöhyketerapiassa käytettiin ja siihen helpotti, kun kotona vielä vaivojen ilmaantuessa jatkettiin.

Joku puhu muute siittä mahan kosketusherkkyydestä!? :wave: Täällä on kans semmosta. Navan ympäriltä varsinki toisinaan erittäin kipeä. Hetken kun makoilee selällään niin helpottaa.

Ei edelleenkään supistele, edes öisin. Oon ihan turhautunu, ku ei tää homma näytä valmistuvan.
Tuossa aamulla puhuin jo miehelle et pitää vissiin alkaa leipomaan ristiäisiä varten jemmaan ku ei tää tajua ajallaan tulla. Ja jos tuolle esikoiselle ompelisin seuraavaa koon vaatteet jemmaan. :LOL: Ei muuten saa päiviä kulutettua.

Tuli muute mieleen tuosta epparin kiristyksestä, et muistan esikoisen kohalla miten sitä kiristi toisinaan niin et itku tuli, ja kamala painon tunne alapäässä. Mulla oloa helpotti viileällä vedellä suihkuttelu ja lepo asento useaan otteeseen päivän aikana.



Zucchero Meillä ostettiin emmaljungan twin city crossit. Ikäeroa on vuosi ja 3kk. Tarkotus on et pääsen yksin kahen kans jonnekki neljän seinän sisästä. Onhan ne aika hintavat, vaikka 200? halvemmalla saatiin kemistä ku oulusta. Ja niihin saa sen pehmeän kopan vauvalle, mutta mietin tässä et on varmaan kesällä aika kuuma ku semmonen lämpöpussin tapanen.

Äpyli ja taimi 39+5 aivan turhautuneena
 
Lilo :flower:

Siis kuinka pian sitä pappia pitää alkaa pyydystää?? Nythän ristiäiset menee sinne Pääsiäisen tienoolle, joten kiireitä papeilla tietty voi silloin olla. Ja onko kellään kokemusta siitä, miten/milloin pitäisi varmistaa että nimi on "hyväksyttävä"?
Ristiäiset meinataan pitää kotona ja samaan syssyyn halutaan varmaan kodin siunaus.

Rennietä hakemaan..


 

Heippa pitkästä aikaa :wave:
Onnea kaikille :heart:

Aikaa ei ollut tulla viikonloppuna, mutta ''parempi myöhään kun ei milloinkaan''
Meillä menee ihan tasaista tahtia, pojalla ei ole ollut vielä mitään ongelmia, itsellä sen sijaa riittämiin.
Poika syö normaalisti, ja ilolla syökin! Eilen oli pojan isoisovanhemmat katsomassa poekaa:D Saatiin lahjaksi vaatteita.
Poika nukkuu tosi hyvin menee siinä 21.00 aikaa ''nukkumaan'', herää 00.20 suunilleen, seuraavan kerran 03.15, sit 05.30 ja ''aamupala''07-08.00 aikoihin.
 
Heippa pitkästä aikaa :wave:
Onnea kaikille :heart:

Aikaa ei ollut tulla viikonloppuna, mutta ''parempi myöhään kun ei milloinkaan''
Meillä menee ihan tasaista tahtia, pojalla ei ole ollut vielä mitään ongelmia, itsellä sen sijaa riittämiin.
Poika syö normaalisti, ja ilolla syökin! Eilen oli pojan isoisovanhemmat katsomassa poekaa:D Saatiin lahjaksi vaatteita.
Poika nukkuu tosi hyvin menee siinä 21.00 aikaa ''nukkumaan'', herää 00.20 suunilleen, seuraavan kerran 03.15, sit 05.30 ja ''aamupala''07-08.00 aikoihin.
Onnistuisko munki saamaan toi kerhon jäsenyys? :heart:

Anniina ja Äijä 2vk
 
Meille syntyi tyttö 14.pvä. eli rv 41+5. Synnytys ei mennyt ihan suunnitelmien mukaan, vaan jouduttiin turvautumaan sektioon. Kaikki sujui kuitenkin rauhallisesti ja hyvin. Nyt toivutaan leikkauksesta, mutta pääasia että pienineiti ja äiti voivat mitä erinomaisesti. Lisää kunhan kotiudutaan.

HelmiHaave ja pikkuneiti
 
Onnea Lilolle pojasta :flower:

Onnea myös kovasti HelmiHaave!

Jadel84 täälläkin näköpiirissä hiukkasen vaaleanpunaista/ vaaleanruskeaa :x vuotoa joten mehän voitas ihan käytännössä olla samaan aikaan synnärillä ;) Tokihan siellä on naisia ja vaikea tunnistaa, mutta ajatuksena hauska :D

Anniina91 ihan kivasti sulla näyttää pojun kanssa menevän :saint: Laitappa devellylle yksityisviestiä

tehilla mun tietääkseni sun pitää olla yhteydessä oman alueen seurakuntaan ja kysellä sieltä aikoja ja sopia papin tapaaminen. Nimitietoja voi tarkistaa väestörekisteristä, että onko muita samannimisiä kastettu tms. Mutta viimekädessä pappi sitten yhdessä teidän kanssa käy läpi nimivalinnan :) Mutta omaan seurakuntaan kannattaa olla yhteydessä! ;)

Oma olo sekava ja menee supistusten väliä seuraillessa :headwall: Kun yhtenä hetkenä tulee useammin ja säännöllisesti, mutta sitten ne antaa taas vähän odottaa.. Mutta vielä on matkaa edessä :kieh:

Fi0na
 
Fi0na Niinpä! :D Mä soitin jo varmuuden vuoksi sittenkin Haikaranpesään, ainakin siellä ja Kättärillä oli nyt tilaa (pelkään että kun lähtö tulee niin ne ilmottaa että eipä mahdu, ja joudun jonnekin tuntemattomaan paikkaan...). Ne vaan sano, että tarkkaile tilannetta ja jos alkaa kovat kivut niin sit voi mennä sinne. Oisin halunnut mennä periaatteesa tarkistettavaks, jos ois saanut sisätutkimuksella jotain aikaan näihin supisteluihin. Mut eipä vielä sitten kuulemma tarvii mennä sinne.... Imuroin äsken ja nyt lähden kauppaan, jos se auttais... :D

Onnea vauvaantuneille! :flower: :heart:
 
Täälläkään ei vielä ole mitään tapahtunut,sellasia harjotussuppareita on että maha kovettuu on aika paljon,mutta siihen sitten ne sitten jääkin.Tosin ei mulla ollut ennen edellisten syntymääkään minkäälaisia tuntemuksia,ei edes näitä harjotussuppareita,sittenkun on jotain alkanut tapahtumaan niin sitten onkin tapahtunut ja nopeesti.

Tuntuu että lähes kaikki on jo synnyttäneet,voi kun itsekkin pääsisi jo,lähes joka hetki sitä jo miettii josko tapahtuisi ensi yönä tai limatulppaa koittaa seurailla joka vessareissulla että josko nyt ekan kerran senkin näkisi tulevan.

On se kumma kun ensimmäiset raskausarvet mahaan tullut vasta tästä 3 raskaudesta,toivottavasti ei lisää tulekkaan,2 sellasta parin sentin arpea on jo:(

linea negrasta En muista onko mulla muissa raskaudessa sellanen ollut,mutta nyt ainakin on haalee alhaalta ylös asti.

Selkä niin pirun kipee että pakko mennä sänkyyn makuu-asentoon.Tsemppejä kaikille ja jaksamisia.

kärsimätön jontsulii ja poika 39+5
 
Onnea vauvaantuneille :heart: :flower:

Kyllä pullukat pääsee pulkalla lujempaa :D tultiin tytön kanssa just pulkkamäestä ja välist vauhti meinas jo hirvittää muakin :LOL: :LOL: :LOL:

Nyt alivuokralainen taas zumbaa ihan täysillä :heart: Mut ei vaan halua tulla meille näytille zumbaamaan :(

Kohta onneks mies kotiutuu messuilta. Sille on tarjolla laskiaiskorvapuusteja :D

Mukavaa laskiaistiistaita muillekin =)
 
Onnea Lilo ja Helmihaave :heart: :heart:

Eilisestä hammaslääkäri käynnistä selvitty, kipeetä teki puudutuksesta huolimatta :x
Oskukin varmaan järkyttyi äiskän tuskasta, meinas tulla koko loppupäivän ja illan masusta pihalle :LOL:

Huomenna olis aamusta lääkärin tarkastus, toivotaan et jotain edistystä olis tapahtunu :D
ja josko vähän pyöräyttäis et saatais pikkuseen vauhtia.. :LOL:

Varmasti tulee vielä ikävä masua, onneksi on kuvia muistona mutta siltikin haluan olla taas "oma itseni " :LOL:

Nina ja Oskari 39+1
 
Jadel84 kuinka usein sulla tulee supistuksia?? Kun mulla niitä tulee ihan kivasti, mutta voima puuttuu.. En usko siis, että ottaisivat sisälle :/ Ja mä en kyllä jaksa ravata siellä edestakaisin..
Vuoto loppui nyt, mutta katsotaan miten illan/yön edetessä..

Fi0na
 
Fi0na niitä tulee nyt ihan noin viiden minsan välein, mutta ei tee vieläkään niin kipeää ku oon ajatellu. Siis tosi epämukavia ja tulee tukala olo, mut myös se semmonen kova voima puuttuu. Mulla vuoto on tosi tosi niukkaa, ja nyt ei oikeastaan olleskaan. Mutta tosiaan toivon että tää tästä edistyis nyt kunnolla. Turhaan osastolle en haluis oottelemaan vaan oon mieluummin kotona tässä vielä... :/
 
Paljon onnea Lilolle ja Helmihaaveelle! :heart: :flower:

Kiva Anniina kuulla, että siellä menee pojan kanssa hienosti!

Jadel vai että siellä on oikein soittorinki. :kieh: Mä en onneksi tiedä sellaisen olemassaolosta, jos sellaista on, mutta on tänäänkin taas kyselty sieltä suunnalta, että eikö vieläkään. Mä alan kohta kahdesti päivässä lähettämään viestin, että "Ei olla synnyttämässä". Ja kun mä en voi enää soittaa kenellekään kun aina eka kysymys on, että joko ollaan sairaalassa. Laitan kohta puhelimeni kiinni ja avaan sen vasta, kun vauva on maailmassa.

HubaG :LOL: Mulla olisi sunnuntaina ollut kutsu pulkkamäkeen, mutta en uskaltanut lähteä, kun aattelin, etten jaksa kävellä sitä mäkeä kertaakaan ylös. :D

Jadelin tilanne kuulostaa hyvältä, toivottavasti supistukset jatkuu ja kovenee ja pääsisit pian tositoimiin! Fi0nalle myös supistuspuhuria!

Täällä ei ole supistanut kahteen päivään ollenkaan. No, varasin kampaajan torstaiaamulle, niin pääsee vielä kaunistautumaan.

Päivä mennyt sängyn pohjalla maatessa, flunssa aiheuttaa ihan kauhean päänsäryn mulle aina ja olen ottanut kahtena päivänä niin paljon Panadolia, etten uskalla tänään enää ottaa enempää. Jospa huomenna olisi jo vähän parempi päivä tän olon suhteen.

Hyviä unia kaikille tasapuolisesti!
 
Heissan! Täällä on nyt kyllä supistuksia, ihan kelloa välillä katselen huvikseni... Mutta ei tässä kyllä mitään oikeasti tapahdu, koska kipu puuttuu. Supistukset on kyllä puristavia ja rutistavia ja joutuu syvään hengittämään, mutta ei muuta. Vauva myllertää aina välillä, jotenkin tuntuu "provosoivan" kohtua supistelemaan.

Myllyssä tuli käytyä ja kulma- ja ripsivärissä. Tuli virkeämpi olemus, mutta nyt väsyttää. Huomiselle ohjelmassa neuvola ja lopulta se kampaaajakin, kun kampaaja soitti mulle saatuaan peruutusajan :) Mitähän sitä keksisi valittaa huomenna neuvolassa, jotta pääsisi käymään lääkärillä ja sisätutkimuksessa...?
 
Supistuksiin täälläkin herättiin,hassua kun tänään juuri kirjotin että mulla ei ole ollut aikasemminkaan etukäteen kipuja tms,sit kerralla on tullu ja sitten on myös syntynyt.Nyt sitten kun tulee epäsääännöllisesti supistuksia mutta kivuliaita niin en ole yhtään varma pitäskö soitttaa kättärille vaiko eikö kun mulle on hirveästi sitä painotettu että heti jos vähääkään tuntuu siltä että synnytys olisi käynnissä pitäisi lähteä sairaalaan synnytyksen nopeuden vuoksi,mutta toisaalta kyllä tässä pitää olla jonkinverran enemmän varmuutta asiaan että viitsisi herättää lapset ja lähtee viemää niitä mutsille ja mutsikin sitten pitäisi pekkaspäivän.

Mua nyt pelottaa ja tekisi mieli mennä oksentamaan,en tiedä johtuuko jännityksestä vaiko kivusta,jotenkin tän koko homman haluisi peruttaa :eek:
vatsa sekasin ja tyhjennetty ja tuntui että hieman ehkä supparit olisi sen jälkeen rauhottunut.Nyt vaan täytyy mennä seurailee sänkyy ja kattelee tuleeko uni vaiko jatkuuko suppareitten tulo ja muuttuuko vieläkin tarpeeksi kivuliaammaksi.
 
Meitähän voi olla useampi Kättärillä kohta! Jee! :D Oon valvonu koko yön ja yhden jälkeen on alkanut tulla tooooosi kipeitä suppareita. Ajattelin katsoa ton Kanada-pelin loppuun ja sit soittaa sairaalaan. Supistusten väli nyt n. 6 min ja on siis koko päivän ja yön supistellut ja nyt kerännyt voimaa ja vauhtia niihin. Tosin oon jo nyt ihan poikki, miten sitä voi jaksaa sitten kestää tätä vielä ja sitten vielä ponnistaa pikkuinen ulos! :eek:

Zemppiä kaikille! :heart:
 
Täällä kanssa hereillä, joko Jadel84 ja Jontsulii lähtivät laitokselle? Itsellä vaan mahaa juilii ja tulee toisinaan suppareita, ei kylläkään yhtään kivuliaita. Mutta ajattelinpa, että samalla sitä katsoo tuota naisten matsia :LOL:

Voi vitsit, että luontoäiti onkin hoitanut homman loistavasti, kun saa meidät naiset OIKEIN ODOTTAMAAN KIPUA :LOL: Mä kyllä luulen, että kaikesta huolimatta mulle tulee ihan hirveänä shokkina ne kivut, vaikka nyt niitä niin innolla kuulosteleekin...

Nimbe ja poikainen 40+3
 
Täällä ainakin minä vielä kotona olen,supparit loppui sitten yöllä ja nyt tulee harvakseltaan sellasia ei niin kivuliaita supistuksia.Nyt on ekaa kertaa tunne että synnytys ei ole kovinkaan kaukana,ehkä jo lähiöinä tulee lähtö?! Aika jännä että mä ainakin pelkään synnytystä ja sitä kipua ja haluaisi peruuttaa koko homman,mutta sitten kun supparit loppuu niin sitten pettyykin että olisi sen voinut nyt hoitaa alta pois.

Tsemppejä muille,toivottavasti pian päästää näkemään pienokaiset!

jontsulii 39+6
 
Soitin Kättärille ja käski olla kotona kunnes suppareiden väli on noin 4 min ja kesto noin 1 min tai vedet menee. Mulla ei vaan ole sekuntikelloa ees kännykässä, etten tiedä miten mittaisin noin tarkkaan. Käski ottaa panadolia (en tajunnut että sitä voisi ottaa näihin kipuihin) ja olemaan suihkussa. Ääh, oon ihan malttamaton. Tää kipu on kamalaa ja se tulee vielä vahvistumaan. Ois kiva että sais nukuttua ees vähän sit sitä ennen, kun nyt jo 24 h valveilla...

40+6
 

Yhteistyössä