Helmikuun hippuset 2012 **joulukuussa**

Helmikuun hippuset

PÄIVITYKSET PUNAISELLA TAI YV:LLÄ!



NIMI * IKÄ * MONES * SAIRAALA

Meitä on 79 odottajaa:

31.1

  • maria-08 - 23 - toinen - SKS

1.2

  • luputupuna - 35 - kuudes - KYS
  • juvileven - ? - viides - ?
  • Miisu11 - 23 - ensimmäinen - SeKs
  • mamma12 - 24 - ensimmäinen - ?

2.2

  • Bonemine - ? - toinen - ?
  • Minnuli_90 - 21 - ? - TYKS tyttölupaus

3.2

  • hohto - 23 - toinen - SAS poikalupaus
  • ilutiak - 25 - ensimmäinen - TAYS poikalupaus
  • Ellu81 - 29 - ensimmäinen - TYKS poikalupaus
  • Abrakadabra - 25 - ensimmäinen - LKS

4.2

  • Nicola81 - 30 - toinen - TYKS
  • s-atu - 25 - ensimmäinen - SATKS poikalupaus

5.2

  • rockamama - 28 - kolmas - KYS
  • Undine - 25 - ensimmäinen - TYKS poikalupaus
  • -Kääk- - 38 - ensimmäinen - MKS
  • Hudjuke - ? - neljäs - ?

6.2

  • miita1969 - 41 - neljäs - TYKS/SAS poikalupaus
  • mursumarsu - ? - toinen - NKL tyttölupaus
  • tkl - 30 - ensimmäinen - KOKS poikalupaus

7.2
8.2

  • Ruttuinen Rusina - 29 - kolmas - KOKS
  • Lili80 - ? - toinen - ?

9.2

  • Terp - 27 - toinen - TYKS
  • Ruisleipä - ? - toinen - ?
  • Jutska - 29 - toinen - KPKS tyttölupaus
  • E-V-A - ? - neljäs - ? tyttölupaus

10.2

  • Riikkunen - 25 - toinen - PKKS poikalupaus
  • Vennie - 32 - toinen - HYS
  • SinunKaveri - ? - neljäs - ?

11.2

  • Giggles - 25 - ensimmäinen - K-SKS tyttölupaus
  • eva-maria - 29 - kolmas - JS poikalupaus
  • Kerttuli_ - 29 - esikoinen - HYS tyttölupaus

12.2

  • Ninni-Ilona - ? - ? - ?
  • tinzu83 - 28 - kolmas - TYKS poikaolo
  • Suffeli-81 - 30 - neljäs - OYS tyttöolo

13.2

  • Skooby - 18 - ensimmäinen - HYS tyttölupaus

14.2

  • Jepulisko - 28 - kuudes - TAYS tyttölupaus
  • lilja86 - 25 - ensimmäinen - TAYS
  • jema - 23 - ensimmäinen - pkks tyttölupaus

15.2

  • Ylläriäippä - 28 - kolmas - TAYS
  • sini77 - 34 - kolmas - PKKS tyttölupaus

16.2

  • öttiskä - 22 - ensimmäinen - OYS
  • Schatzi - 24 - ensimmäinen - ulkomailla
  • iltatähti-12 - 35 - kolmas - ?

17.2

  • tuplis2 - 36 - kolmas - PHKS
  • Eewokki - 26 - ensimmäinen - KOKS tyttölupaus
  • PoxPox - ? - toinen - ?

18.2

  • Katinka - 20 - toinen - SATKS
  • millanen - 24 - toinen - HYS poikalupaus
  • nuusa - 30 - toinen - KYS
  • Syksyn lapsi - 26 - toinen - SEKS
  • Pömps - 24 - toinen - ?

19.2

  • Eveny - 22 - toinen - MKS tyttölupaus
  • Lilu - 26 - ensimmäinen - KYS poikalupaus

20.2

  • Bismil - 39 - kuudes - KOS
  • MöhköMyy - 29 - neljäs - TAYS poikalupaus
  • Tuulikka - 24 - ensimmäinen - SEKS tyttölupaus

21.2

  • Pepe10 - 27 - toinen - PHKS poikalupaus

22.2

  • Line - 30 - ensimmäinen - HYS poikalupaus
  • Hemuliini77 - 34 - ensimmäinen - ?

23.2

  • Amilèe - 28 - ensimmäinen - ?

24.2

  • mwoana - 27 - kolmas - KOS
  • ippe89 - 21 - ensimmäinen - K-SKS poikalupaus
  • Modesti - 31 - ensimmäinen - KOS poikalupaus
  • ÄiteeX - 29 - toinen - TAYS poikalupaus
  • Zerunder - 19 - ensimmäinen - pkkspoikalupaus

25.2

  • Laretzki - 21 - ensimmäinen - K-PKS
  • NeitiCora - 25 - ensimmäinen - OYS
  • mamma-73 - 37 - kolmas - PS poikalupaus

26.2

  • Nomppeli - 21 ensimmäinen - ? poikalupaus

27.2

  • Kikkis - 32 - kolmas - OYS tyttölupaus
  • lurppu - ? - ensimmäinen - ? tyttölupaus
  • Sofiabel - ? - ensimmäinen - ?

28.2

  • Demdsey - 30 - toinen - ? poikalupaus
  • ringaa - 21 - ensimmäinen - TAYS poikalupaus

29.2

  • Cristiina 28 - kolmas - k-hks

LA?

  • Liljakko
  • Eevia
  • evis



Synnytys-sairaaloita ja niiden lyhenteet:

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus

Surun kohdanneet :hug:

Tengu
Nappi1984
Audrina
Avocado
dibitassu
Talvikki 76
alexsandria
Bebel
Whisky Peat
Muikea Mustikka
heinis1
kilu09


Vanhat pinot:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1975964-helmikuiset-2012-a/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1992256-helmikuun-hippuset-2012-heinakuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2007031-helmikuun-hippuset-2012-elokuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2036837-helmikuun-hippuset-2012-lokakuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2050370-helmikuun-hippuset-2012-marraskuussa/
 
Viimeksi muokattu:
Kiitosta taas vaan Eveny ripeästä toiminnasta..;)

Löydän itseni tänään jo varmaan neljättä kertaa roikkumasta täält palstalta, ihan ku ei olis muuta tekemistä.....:D
Me käytiin tänään uimassa tytön ja hänen isänsä kanssa, ja oli ihan mukava reissu:) Neiti oli niinväsy reissun jälkeen että veteli unta 1,5h ja sit piti käydä jo herättää että ei mee yö unet sekasin ku kello oli jo melkein 6:D Tunnin ajan oltiin polskimassa ja neiti ei olis kyl halunnu millään lähtee pois vaikka alko jo huulet olee enemmä sinertävät ku punertavat, vesipeto<3 Ostin oikeen herkuttelu ruokaa kaupassa käydessä, tuoreita herkkusieniä,pekonia,pinaattia ja jättikatkaravun pyrstöjä, niiden lisäks tein vihreetä salaattia,mis oli punasipulia.NAM :p Vetelin sitten naamaan tässä illan aikana koko pannullisen.... :whistle: Mahtaa aamulla neuvolassa vaaka kiitellä...:D

Vatsassa on tänään ollu melkoinen myllerrys käynnissä, alko itseasiassa jo eilen yöllä. Hassua kun tuntuu että ihan ku toinen tulis levottomaks kun tuo esikoinen itkee/huutaa kun osottaa mieltään:D Kyl se viel naurattaa mut jos sitten ku syntyy tulee aina itku molemmilta samaa aikaa ni apua..... Naapurit kiittelee ja multa menee kuulo lopullisesti...:O

Ajattelin tässä että huomenna tai perjantaina voisin mennä päiväks Jumboon ostelemaan joululahjoja ja vähän itsellenikin jotain..;) Koirat pärjää vallan mainiosti täällä jokusen tunnin ja kun niitä lahjoja on ostettava kuitenkin ni samapatuo vaikka sen tekis jo ajoissa:) Huomen saattais olla EHKÄ vähän vähemmän porukkaa ku perjantaina kun sillon taitaa tulla nuo veronpalautukset.

Tää on niin tätä kun ei pitäis mässätä ni sit tekee mieli kokoajan kaikkea hyvää:S Mulla alkaa koti vaa´an mukaan painoa hiipiä jo salakavalasti lähempänä tuota 10kg:tä... Neuvolan vaaka näytti viimeks kyllä yllättävän vähän painoks joten pelkoperseessä huomista karua totuutta odotellessa...:D

Jälleen kerran Millanen ja Oiva
 
Eveny kiitos taas uudesta aloituksesta :flower:

Mulla ois ollu eilen neuvola, mutta jouduin perumaan sen- kuopus on kipeänä, oisin joutunu ottamaan sen mukaan. Uusi aika on huomiselle.
Mun on pakko ottaa neuvolassa puheeksi vatsassa oleva kipeä kohta. Nyt on muutaman päivän ajan ylävatsassa oikealla puolella tullut sellainen vajaan kämmenen kokoinen kohta, mihin sattuu- voihan siellä olla joku hermo kiipelissä, mutta eipä näistä oikein koskaan tiedä. Meillä on neuvolassa ultra niin voi vaikka sillä tarkistaa tilannetta tarvittaessa.

Eilen lukaisin täältä testistä, millä voi selvittää tulevan vauvan sukupuolen: ruokasoodaa purkkiin ja siihen päälle pitää pissata- jos kuplii/kuohuu niin kuin limppari, on luvassa poika- jos ei tapahdu juuri mitään, on luvassa tyttö. Niin hullu olin, että oli pakko testata :LOL: - piti kyllä omalla kohdalla paikkansa rakenneultran kanssa :D

Me on jääty nyt ihan jumiin sisälle, kun ei kipeänä päästä lähtemään. Kuopuksen syksyn viimeinen kerhokin jää välistä : / . Täällä maalla on etäisyydet pitkiä, niin ainoa aikuinen on mies, jota odotetaan kovasti kotiin työpäivän jälkeen. Jospa tämä ois pian ohi...

T: luputupuna & heppuli 31+1 (ultran mukaan 31+4)
 
Kiitos Eveny :) Joulukuu. Onhan tuolla talojen katoilla vähän kuuraa :D Jaksaisipa sataa lunta ni ei olis niin himputin pimeää, päivä ei oo enää kovin pitkä.

Neuvola oli muutama päivä sitten rv 30+4 (29+4):
pissa puhdas
paino +600g (+100g)
sf 28 cm (27 cm)
sykkeet 127 (135)
ja liikettä piisaa mahassa
Hb oli 109 28+4, rautakuurilla siis säännöllisen epäsäännöllisesti ollu.

Joululahjaostoksille pitäisi mennä minunkin. Haastetta lisää se, että pitäis keksiä mahdollisimman kevyet lahjukset kun posti-pukki toimittaa ne perille, osan ulkomaille saakka. Veronpalautuspäivänä pysyttelen visusti kotona tai kartan ainakin kauppoja, ihmisiä on sillon liikaa liikkeellä ja kaikki on ihan hulluja :D

millanen, uintireissu kuulostaa kivalta! Mukavaa, että välit alkaa vähän lämmetä lasten isän kanssa :)

luputupuna miten maha kipukohtineen voi?

Lievä, 5 viikkoa kestänyt limakalvojen kuivuus, aivastelu ja samalla kuitenkin räkäisyys ja satunnainen, v-mainen päänsärky on nyt lopulta ottanu suunnan: järrrkyttävä haukkuyskä etenkin öisin. Päivällä kuulostan kissalta kun purisen ja kehrään niin ihanasti. Kuulostelen pari päivää ja sitte meen kuunteluttamaan itteäni jossei tämä kehräys lopu.

Muistakaa olla kilttejä ;)

ilutiak ja kuplisvauvva 30+6
 
Mukavaa Joulukuun alkua kaikille odottajille!
Täälä myös stressataan joululahjaostoksista. vain muutama lahja hankittuna. Alkaa toi kaupoissa pyöriminen jo niin väsyttää, ettei montaa tuntia jaksa. Muutenkin jokin väsymys iskenyt. Olen ehkä enemmän henkisesti väsynyt kaikkeen kiireeseen ja vapaa-ajan vähyyteen. Joka viikonloppu jotain kissanristiäisiä ja muita pakollisia menoja ja kotiakin pitäisi ehtiä jouluksi laittaa ja järjestää vauvan tavarat. Vielä pitäisi töissä jaksaa jouluun asti. Sitten alkaa mammaloma.
Ja anteeksi, että vain tälläinen valivali teksti tälläkertaa..

Viikot menee nopsaa nyt jo 31+1!!
 
Viimeksi muokattu:
Oi, kohta on jo joulu. Evenylle kiitos pinosta.

Meillä on jo suurin osa joululahjoista hankittuna ja maanantaina mennään tuon hellun kans hakemaan loputki. Jos herra ei saa vanhempiensa lahjoja mietittyä ennen tuota, nii joutaa hakemaan ne yksin jouluviikolla. :D Mie olen jo vanhempani ja sisarukseni lahjat hankkinu.

Päätin olla kiltti ja tehdä hyvää muille. Mikälie herkkis minusta on tullu raskauen myötä. Lupasin tuola Hyvä joulumieli 2011 ketjussa lahjottaa kolme pientä pakettia eteenpäin jouluksi niitä tarvitteville. :)

Kävin neuvolassa aamula ja terkkari lupas kirjottaa mulle lähetteen synnytystapa-arvioon heti. Eli jos pääsis jo vuoden vaihteen aikaan. Ensisynnyttäjänä pääsisin sinne muutenki, mutta vatta on iso (sf-mitta 31) ja kova, eli täynnä tavaraa. Epäili, että tuo mukula on jo nyt iso. Jei! Mimmosia sf-mittoja teilä on? Mulla tuo maha on kasvanu nii vauhila, että alakäyriltä on pyyhkästy yläkäyrille. Neljässä viikossa kasvanu 5cm. :|

Ootteko muuten huomanneet, että tänne on jo ilmestyny elokuisten pino? Sitten ko alotetaan lokakuisten pino, nii on meän vuoro alkaa vertaileen synnytyskokemuksia. :)

Abrakadabra ja mukula-Tiitiäinen (joka ei siis kokonsa puolesta taidakaan olla mikkään Tiitäinen) 30+6
 
Kiitos taas tämän kuun pinosta!!Täällä ei muuten mitään erikoista,paitsi että liitoskipuja on alkanut olemaan!!
Abrakadabra:Mulla on nyt viikkoja 30+3 ja mulla on tuo sf-mitta 31 ja mulla oli tuo mitta jo viikolla 24+2!!Eivät kuitenkaan ole ottaneet sen enempää kantaa tuohon mittaan neuvolassa tai TYKSISSÄ!! :D Kait se sitten on OK!! :D :D
 
Neuvolassa käyty ja ei nyt ehkä sittenkään niin hyvä mieli..:S

rv: 28+5 ( 24+5 )
Paino: +900G/vko !?!? ( 262g/vko )Talvi vaatteet heitti yli kilon lisää aamuiseen!
Turvotus: + ( +/- )
RR: 102/66 p.96 ( 116/67 p.67)
Pissa: -- veri +/-! ( -- ) saattaa johtua kuulemma la-su yön kipeistä supistuksista tai sitten on mahd. tulehdus.
Hb: 118 ( 117 ) Söin 2vkoa vitamiineja ja unohdin ne vanhemmilleni... :stick:
Sf: 27cm ( 27cm ) Eli jos ens kerralla mitta sama,niin laittaa ultraan,että kasvaako lapsi normaalisti vai ei, on myös mahdollisuus että edellisellä kerralla mitannu jotenki ihan päin honkia. :(
Lapsivesi: N ( N )
Tarjonta: rt ( rt )
Syke: 145 ( 155 )
Liikkeet ++ ( ++ )

Ens kerta onkin jo sitten 2vkon päästä, nyt kovin huolissaan että miks ei ole kasvanut maha,vai onko edellisen kerran harppaus ollut NIIIIIIN iso että on mahtunut nyt köllöttelemään hyvin ilman super ahtautta... Pitää siis toivoa parasta että kaikki on masussa kuitenkin ok vaikkei sf ole kasvanut.

Ei oikeen ollu fiiliksiä lähtee tänää pyörii minnekkä ton käynnin jälkeen. Kävin hakee postit kotoa ja totesin että kiitos v*tusti naapurit kun poltatte näköjään jatkuvasti sisällä. Koko asunto haisee aivan tupakalle,mukaan lukien telineellä olleet puhtaat pyykit! :mad: Samalta reissulta sitten menin suoraan viemään kirjallisen valituksen näistä naapureista,ylhäällä koko viime vkoloppun käryttely ja tän päiväinen yllätys. Vuokra-asunto toimistossa kysyttiin että tahdonko hakea muuhun asuntoon, wtf? Miks mun pitäis muuttaa raskaana ollessa pienen lapsen ja koiran kanssa siks että naapurit ei osaa noudattaa järjestys sääntöjä?:O Kyl se minun mielest on sen muutto edessä joka ei sopeudu yhteisiin sääntöihin. Saa nähdä että millanen sota tulee kun heille huoneisto"ratsia" tehdään, tietää kyllä varmasti kuka on valittanut asiasta,joten taas saa sydän kurkussa odottaa millon se mies tulee oven taakse riehumaan...:(
Sain vietyä vihdoin Pohjolaan vakuutuksen muutos papereita jotta saadaan siirrettyä mun omiin nimiin mun tapaturma vakuutus ja esikoisen hoitokuluvakuutus.

Viime yönä tää hoito koira päätti herättää 4.35 kun tuosta naapuri pihasta tuo ex lähti töihin, great. Tuli sitten pyörittyä sängyssä vähä alle 2h jonka aikana piti esikoinen ottaa viereen kun se huus vieressä matkasängyssään eikä rauhottunu millään. Joten ei ollu yö unet kovin hehkeät.Aamulla sitten neiti päätti että me noustaan jo hyvissä ajoin... |O

Kovin päässäni olin jo ehtinyt rakennella pilvilinnoja miten oltais ehkä perjantaina vietetty aikaa yhdessä illalla exän kanssa mutta hänelläpä on taas omat menonsa. Yllättäen ryyppäämään kavereiden kanssa helsinkiin...:( On se kiva sitten lauantaina taas luovuttaa lapsi krapulaiselle isälle hoitoon... Koskahan sitä oppis ite olemaan toivomatta liikoja? :/

Millanen ja Oiva 28+5
 
Heippa hei kaikille!
Nyt on sitten neuvolalääkäri takana. Paino oli noussu 917g/vko :ashamed: Kauhee läski :D No alle 10kg kuitenki tullu vielä kokonaisuudessaan. Hemppa oli laskenu aika roimasti 135-> 121 et pitänee alkaa jotaki lisäravinteita katteleen. Muuten kaikki ok :) Nii ja siitä sf-mitasta joku kyseli, oli nytten 26, viime kerralla ku oli viikkoja 24 ja risat nii oli 21 et on mullaki 5cm tullu neljässä viikossa.

Meillä muuten alko nyt sitten olemaan nuo neuvolat kahen viikon välein :eek: Tuntuu jotenki "turhalta" mennä sinne jo hetikohta uusiksi mut kaippa tää raskaus alkaa oikeastikin olemaan jo voiton puolella :D (ajallisesti, luulen että muilta osin suurimmat tuskat on vasta edessä ;) )

Ja sitten siihen tärkeimpään! Juniorilla kaikki ok masussa ja ihan oikein päin se tuolla köllötteli, joka ultrassa kyllä ollu niinku pittääki. Mittojen mukaan painoarvio oli 1300g et pikkasen kuulemma yläkäyrillä, muttei mitenkään vakavasti.. Synnytän kuitenki jonku kauheen 5kg vauvelin :D Pitää vissii vähä kattoa nuiden syömisten perään vaikka rasitusarvot olikin ok. JA sitten, tidintsii! Ehehhhehee ^^;;; Pakkohan mun oli kysyä, kun kerran ultrailtiin, et josko sieltä se sukupuoli vilahtelis ku ei oo saatu minkäänlaista arvausta aikasemmin. Lääkäri sitten kovasti painotti, että se on ARVAUS ja siihen ei voi luottaa ja plaa plaa, mut oli kuitenkin ihan kiva saaha sellanen öö.. johonkin perustuva ammattilaisarvaus ja sehän kuului, että tytöltä näyttää :3 Noh, helmikuussa näemmä sitten miten piti arvaus paikkaansa :) Nyt vois alkaa evähän laittoon!

Tuulikka + Nöttönen 28+3
 
moi!
Lohduttavaa, että muillakin tota painoo tulee reippaasti ja sf mitta on pompsahtanu, niin täälläki.Ilmeisesti kasvukausi vaavilla :) Edellisestä mittauksesta oli kasvanu 5 cm eli nyt oli viimeksi 27cm ja terkka ihmetteli ja painoo oli tullu reippaat 800g per vko. Lekuris katottii vaavin kokoo niin oli 1100g eli ei siis mikään niin iso, vaan vastasi hyvin viikkoja. 3,5 kg vauvaa veikkasi. Mulla on kyllä kahes edelliseskin raskaudessa veikkailtu yläkanttiin tuota vauvan painoa ja ovat kumpikin olleet just nipinnapin 3kg, neiti oli allekin.
En nyt sitten tiiä miten paljon tää mun liikkumattomuus vaikuttaa vauvan kokoon? Sanoivat, että seuraillaan nyt kuitenkin. Mulla on vasta 16.12 seuraava neuvola, mutta lääkärissä näköjään saa nyt ramppaa parin viikon välein.
Jossai vaihees olikin jo jopa kolmen viikon väli.

Keksin muuten hyvän lahjaidean, kun tuo kaupassa oleminen alkaa olla ihan mahdotonta: nettilahjakortti :) Sähköpostilla vastaanottajalle ja that's it. Nyt on viimesetkin lahjat siis hommattu, huoh.

sini77 ja vaaveli 29+1
 
Äääks!

Joulukuu lähti siis käyntiin, (kiitos eveny uudesta ketjusta) ja mulla alkaa iskeen pieni paniikki joululahja hankinnoista..
Mitään en vielä ole hommannut, ja näyttää miehen työvuorotkin taas menevän tyhmästi iltapainotteisena..
En tiedä kuin uskallan yksin ostoksille lähteä, ja varsinkin jouluryysikseen ja stressissä.. :headwall:

Yritän lohduttautua sillä, että omilla muksuilla ei kamalan isoja toiveita ole, ja aina jotain kivaa jokaiselle löytää, kummilapsille on lahjat kutakuinkin tiedossa, jos vaan löytyy..: /

Kun nyt kuitenkin pinna on tämän takia kireellä, huomaan olevani kauhea, nalkuttava, huutava, märy kurkussa ovia paiskova, hormonien(kin) sokaisema akka. :ashamed:

Ihanaa kun jotkut on jo tehneet kaikki joululahjaostokset :) Olis itekki pitäny olla hyvissäajoin liikkeellä, mutta kummasti se vain vilahti tää aika ;)

Joulussa ihaninta (parasta) on kuitenkin rakkaiden kanssa rauhassa vietettävä aika, joulutunnelma ja hyvä ruoka :heart:
Jospa tää tästä.. taas.

Onko muilla vaivana levottomat jalat tai käsivarret öisin?
Mulla tuli nyt takaisin tuo inha vaiva, oli pitkään jo kokonaan pois..
Onneksi ei oo jokaöistä.
Nenän tukkoisuutta myös havaittavissa varsinkin iltasesta.
Päänsärkyä ollut lähes päivittäin, täytynee ensi neuvolassa mainita asiasta..
Supistelut ja liitoskivut on hellittäneet onneksi :)

Tulipas valitusta..

Suffeli ja masumuru 29+4 Huih! :D
 
Huomenta mammat, tulin tuolta kesäkuisista tänne käväsemään :wave:

Ajattelin nyt laittaa tänne linkin minkä kautta voitte liittyä buzzadoreiksi
Eli itse olen ollu siellä jo esikoisen odotusajoista ja päässyt mukaan moneen kampanjaan.
Tässä on ideana se että he aina hakevat tiettyyn kohderyhmään kuuluvia henkilöitä tällähetkellä varsinkin raskaana olevia ja pienten lasten (1.1.2011-31.12.2011) äitejä sekä teinejä (1994-1997)
Valituille lähetetään jotain tuotteita kotiin joita saa testata ILMAISEKSI ja niitä pitää jakaa myös kavereille ja ainoa asia mitä pitää tehdä on raportoida kampanjan jälkeen omat ja kaverien mielipiteet.

Itse olen päässyt mm. seuraaviin kampanjoihin: vauvanhedelmäsoseet ja lasten "smoothie"juomat, pepsodent white now, pakastepizzat yms.

Nykyään heillä on mahdollisuus myös päästä osallistumaan maksullisiin kampanjoihin jos itse haluaa. Itse en ole näihin osallistunut.
Eli jos te kuulutte kohderyhmään niin he lähettävät teille spostia ja saatte itse päättää osallistutteko vai ette

Tämä ei siis velvoita teitä mihinkään, teillä on vaan mahdollisuus päästä ensimmäisten joukossa kokeilemaan kaikkia kivoja juttuja :)

Jos kiinnostuitte niin liittykää tämän linkin kautta niin minä saan siitä värväämispisteitä ;)

Startpage | Buzzador

ninanina + pompula 13+3 :heart:
 
Heips!

Neuvolareissu takana- huh huh, painoa yli kg/viikko :O !!! Turvotustakin on alkanu tulemaan, joten se selittää osan, mutta makeanhimoa en oo saanu pidettyä kurissa ja se selittää suurimman osan. Kipeä kohta vatsassakin selvisi- vauva on edelleen poikittain ja sillä alkaa olemaan ahdasta, ymmärtäisipä itse kääntyä raivotarjontaan. Ehdin jo miettiä kaikkea ulkokäännöksestä ja ajattelin, etten sellaiseen suostu- no jospa ei tarvitsisikaan. Vauva siis osuu pepulla ja jaloilla minun kylkeen ja se sattuu. Oonkin ihmetellyt, kun niitä alakerrassa tuntuvia potkuja / poraamista päällä& käsillä hosumista ei ole tuntunut. Hentoja käden liikkeitä tuntuu vasemmalla puolella vatsassa. Hassua, kun kaikki aiemmat lapset on olleet joko pt tai rt- tarjonnassa raskausaikana- tää on niin selkeästi poikittain.

Tein äsken porkkana- ja lanttulaatikot joulua varten pakkaseen. Perunalaatikon on tehnyt joka vuosi äitini. Maksalaatikko kuuluu myös meidän joulupöytään. Ulkona ei oo yhtään lunta, joten tuntui oudolle niitä tehdä :D

Vauvalle ostin joululahjaksi ihanan mobilen AmandaB:ltä 2,5€ - lähtöhinta hipoi 30€. En meinannu millään uskoa, että se oli todellakin tuon hintainen :D Samasta paikasta löytyi pienelle valokuvakehys; ostin kuopuksellekin samanlaisen.

Pikkujouluihin on iso kenkäongelma- jalka on aika turvoksissa : /

Hermo on tosi tiukilla teinien kanssa- nyt tarvitaan erotuomaria pitää mennä!

T: luputupuna& heppuli 31+3 (ultran mukaan 31+6)
 
Moi!

Neuvolakuulumisia 30+4

-paino 426g/vko (alusta 8,3 kg)
-verenpaineet 122/85
-pissa ok
-hb 114-->lisärauta aloitettava(alussa 151 ja rv23 132)
-sf 29
-vauvan syke 155
-liikkeet ++
-tarjonnasta ei tietoo

Luputupuna: voikun mun alko tehdä mieli lanttulaatikkoo, kun mainitsit asiasta. Lanttuloora on mun suosikkijouluruoka. Toivottavasti ei aiheuta kauheeta närästystä tänä jouluna. Savukalakin on ihan huippua, mut täytynee jättää tänä jouluna syömättä, en taida jaksaa ite savustaa enkä metsästää vakuumittomia. Sienisalaatti on kans hyvää. Me mennään porukoille jouluksi, josta saadaan myös jouluruokaa mukaan, jos halutaan. Yleensä ei haluta, koska noita syömäkutsuja tulee niin paljon, ettei tarvii kotiin varata mitään jouluruokia.

Iikkkk, kuulin just et miehen kaveri tulee maanantaina vajaan kk:n ikäisen tyttövauvan kans kylään. Kivaa........... Ja mun kaveri synnytti keskiviikkona pojan. Voikun ei millään jaksais oottaa helmikuuhun.... odottavan aika on pitkä.

Millanen
:valita vaan aina niistä naapureista, jos ne rikkoo järjestyssääntöjä. Ei se todellakaan oo sun asias lähtee muuttamaan. Ja jos ne riekkuu kaiket yöt, niin soita poliisit paikalle. Kyllä ne saa bileet asettumaan, ne voi tyhjentää asunnon. Ja noista poliisikäynneistä voi seurata varoituksia. Kait sekin nyt vähän hillitsee.

Käytiin torstaina valmennusryhmän kans synnärillä tutustumassa. Oli kyllä ihan mielenkiintoista. Kätilö, joka meitä opasti oli ns."vanhanajan kätilö"-->paasasi mm. kännykän räpläilystä. Mut ei se mua haitannu, en usko et meillä tulee siitä ongelmaa. Meillä valmennus toteutetaan 3 x pari tuntia. Mä luulen, et miehille se on tosi tarpeen, koska naiset ehkä puhuvat etukäteen enemmän omista synnytys kokemuksistaan. Munkin kaveripiirissä on niin paljon lapsia, et jokin kuva on jo kerennyt syntyä asioista ennen kun ittelle tuli ajankohtaiseksi. Vai mitä ootte mieltä? Vertaistuki on kyllä hyvä juttu kans noissa tapaamisissa. Vaikka selvästi näkee, kenellä on sitä tietoo jo etukäteen enemmän (kysymykset tarkempia).

Kiinnostaa myos pissatestien tulokset, varsinkin niillä jotka ovat saaneet ultrassa lupauksen jommasta kummasta sukupuolesta. Mehän ei tiedetä, mutta pitänee tehdä testi... hih. Kertokaa ihmeessä lisää tuloksia...

T:Kääk ja masumurmeli 30+6
 
Heipsulivei!

Ajattelin, josko vielä mahtuisin joukkoonne iloiseen :) Aiemmin on tullut kirjoiteltua jonkinverran Helistimen puolella, mutta tietomurron takia en sinne oo nyt viikkoon päässyt mitään kirjoittelemaan ja meinaa iskee kauheet vierotusoireet :D Kiva jakaa kokemuksia toisten samassa tilanteessa olevien kanssa :) Täälläpä vissiin vielä juttu kulkee ihan mukavaan tahtiinkin! Kauheesti en oo kyllä aikasempia pinoja lukenut, mutta muistelisin, että joskus olisin vähän vilkaissut, kun pitänyt siis kirjotella tänne jo aiemminkin :D En oo vaan saanut aikaiseks rekisteröityä itteeni tänne. :D

Mulla on siis tällä hetkellä viikkoja 27+4, maanantaina neuvolaan kuuleen uutta tuomioo raskausdiabeteksestä, kun viikko sitten sokerirasituksessa oli yks arvo koholla ja nyt kotimittauksella 5 päivää mennyt, niin puolet arvoista pyörinyt taivaissa... Huominen vielä kotimittausta siis. Taitaa tulla lähete äitiyspoliklinikalle suoraan :/ Pitää vähän kysellä neuvolantädiltä muutenkin juttuja, kun sf-mitta oli VAAN 19 nyt maanantaina (26+6), että onko ihan normaalia. Viimeks oli vaan joku sijainen, niin ei tajunnut taas avata suutaan kaikissa asioissa. -.-

Ja en näemmä ookkaan mikään tekniikan ihmelapsi, niin tota listan päivitystä voin sit laittaa yvnä :D
 
Viimeksi muokattu:
Tuulista Sunnuntai-huomenta!

Tervetuloa joukkoon ringaa!
Ihana yö takana, sain nukuttua toissayönkin edestä nyt :D
Eilinen ilta menikin päänsärkyä potien sohvalla..
Aika tuntuu nyt kuluvan nopeasti, ja vauva muljahtelee kivasti.
Eilen kun tuli sitä limatulppaa, niin illemmasta sitten joulupuuhailujen jälkeen tuntui tosi inhottavia pistokipuja kohdunsuulla : /
Toivottavasti ihan asiaankuuluvaa tuollainen, tuntui oudolta kyllä..

Ja sitten se mitä tulin kirjoittaan, eli POKS 30+0!!!!!! :D

Suffeli ja masumuru
 
Eveny, joo voihan sinne sen arvauksen laittaa nii katotaan sitte keväällä miten käy :D Kiitos!

Tulipa nukuttua aika hyvänen 12h tuossa eilisen joululahjashoppailun jälkimainingeissa. Alkaa pikkuhiljaa pelottaa miten tätä mökkiä saa ollenkaan joulukuntoon ku kestävyys on nykyään tuota luokkaa >< Onneksi sisko tulee ens viikonlopuksi orjatyöläiseksi tänne :D Ja saatiin kaikki lahjatki hankittua nii ei tartte ressata niitä enää! Haettiin samalla reissulla myös pinnasänky ja syöttötuoli ^_^ Nyt alkaa tuo tuleva lastenhuone olemaan ääriään myöten täynnä vauvatavaraa, saiski vielä järjestettyä sen.

Mut ei muuta ku hyvää sunnuntaita ja (apua :D ) toista adventtia!
Tuulikka + Nöttönen 28+6
 
-Kääk- kauppaan voi soittaa etukäteen ja tilata vakuumittoman savukalan. Hinta on suurin piirtein sama vakuumikalan kanssa. Itse tilasin kesällä, kun oli esikoisen rippijuhlat. Tilaan kyllä nyt jouluksikin, koska rakastan savulohta- ehkä nyt kylmäsavulohi voisi olla SE juttu :D
Meillä myös sienisalaatti ja rosolli ainakin kuuluu joulupöytään.

ÄLLÖVAROITUS:
Siis voi rähmä, jotain litslots-vuotoa on tullu päivällä-joudun pitämään sidettä, kun pikkarit on ihan märät. Mietin just, että jos tälleen jatkuu, niin pitää soittaa synnärille ja kysyä. Muistuttaa limatulppaa, mutta ilman niitä veriviiruja. Toissapäivänä supisteli tunnin ajan kovasti selän puolelta "niitä" supistuksia. Voi jotenkin liittyä siihen ja varmasti liittyykin. Vauva liikkuu kuitenkin normaalisti. Ehdin jo miettiä kaikkea pissankarkailusta ja lantiopohjanlihaksista, mutta limaa se ällötys on. Voihan se olla valkovuotoakin, kerralla "vähän" enemmän.

Edellinen episodi sai mut pakkaamaan sairaalakassin valmiiksi. Huomenna haetaan pienelle kaukalo ja sittenpä on kaikki valmista.

T. luputupuna & heppuli 31+4 (ultran mukaan 32+0)
 
mulla on tollast ällövuotoa tullut koko raskauden..pitänyt koko ajan pikkusidettä:Dsitä tulee niin paljon että monesti on pikkaritkin märät suojan reunojen kohalta ja miettinyt et oisko lapsivettä,mutta ei ole,tuo kuuluu asiaan..erittäin vetistä tai limaista valkovuotoa...mulla ei ole tulehduksia,testeissä käyty
nyt 30+2 <3
 
Mullakin oli jossain kohtaa enemmän tollasta ihan vetistä vuotoo ja kävin sen sit neuvolassa tarkastuttamassakin. Että jos kauheesti huolestuttaa ja mietityttää niin kannattaa oman mielenrauhan takia käydä se sielä tarkistuttamassa vaikka tod. näk. onkin vaan ihan vetistä valkkaria.. :) Ite oli ainakin pakko käydä, vaikka kaikki kaverit ja muut ympärillä olevat meinaskin, että ei se mitään oo. Eikä ollutkaan mutta sainpa siihen varmistuksen! :D
 
Heips!

Ihana, täällä sataa ihan kunnolla lunta :D

Nukkuminen meni taas viimeyönä mönkään.. Ei vaan osannut rauhoittua, ja mikään asento ei tuntunut hyvältä.
Onneksi sen toissayön nukuin kuin tukki =)

Kysynpä teiltä muiltakin että millainen tilanne teillä on tässävaiheessa raskautta tuolla makuuhuoneen puolella?
Meillä nimittäin palannut se alkuraskauden kiihko, ja mietinkin että onkohan nämä jutut ihan omassa päässä..
Koska, viime lääkärikäynnillä sain purettua lääkärille asioita kunnolla, ja keskusteltiin ajoittain vaivanneista yhdyntäkivuista yms.
Tai toinen vaihtoehto parantuneeseen tilanteeseen voi olla se, että mies on vihdoinkin alkanut ymmärtää miten pahalta minusta tuntui hänen riennot ja jokaviikonloppuiset bilettämiset ilman mua..
Nyt on huomioinut minua ja tarpeitani ja ollut kotona viikonloput, mikä on aivan ihanaa :heart:

Tuosta "lorahtelusta", mullahan tuli sitä limatulppaa lauantaina, ja sen jälkeen valkovuoto on ollut runsasta ja huomasin että esim kävelyllä käynnin tai siivouksen jälkeen todellakin lorahtelee pikkureihin.

Jospa alkais kuopuksen kanssa välipalalle, ja oltaiskohan jopa niin hurjia että otettais pienet päiväunet :D

Suffeli ja masumuru 30+1
 
Voihan hikka. Tuo mukula on aivan järettömän kova hikkaamaan. Yks kerta päivässä ei enää toellakkaan riitä sille. Eihän siinä muuta, mutta ko koko maha heiluu ko yks nikottellee menemään. Ja aika ärsyttävältä se tuntuuki ko lantiota vasten hakkaa sitä päätään.

millanen Naapurit ne rikkoo järjestyssääntöjä ja normijärjen mukkaan niitten pittäis muuttaa. Mutta toellisuuesa valitettavasti helpommala ylleensä pääsee jos muuttaa itte. Koita vain kovasti valittaa niistä, nii jos ne sais lähtiä.

Tuulikka Nii se aika vaan kulluu. Tuntuu ihan tyhmältä mennä ens viikola uuestaan neuvolaan ko viime viikolahan sielä oli.

-Kääk- Lanttulaatikko on minunki herkkua ja pikkujouluissa vetelin sitä aika hyvän annoksen ilman närästystä. :)

Joko ootte saaneet aikoja synnytystapa-arvioon? Mulle tuli jo postisa. Se vain on 2vkoa ennen laskettua aikaa ja terkkari epäili että tuo minun mahasa on iso vauva. Pittää varmaan kysyä vielä omalta terkkarilta, että jos se ois synnärile yhteyesä ja pyytäis aikasempaa aikaa. Eivät taija nimittäin uskoa jos ihan itte sinne soittelen. :D

Nimistä on ollu jo aikasemminki puhetta, mutta oottako päässeet puusta pitkäle? Miten teilä joila on sukupuoli tiedosa?

Meilä on maa valkiana. :heart:

Abrakadabra ja Tiitiäinen 31+3
 
Heipähei (taas :D )!

Päädyin luokittelemaan vuodon normaaliksi/ runsaaksi normaaliksi tähän vaiheeseen kuuluvaksi.

Äsken haettiin kaukalo vauvalle ja nyt on oikeastaan kotona kaikki valmista pientä varten. Kuopuksella oli telakallinen kaukalo, mutta nyt telakkaa ei ole. Mietittiin, että on paljon helpompaa, kun koko perhe ei mahdu kerralla autoon, niin autosta nostetaan vaan kaukalo pois, kun isompia kyyditetään verrattuna siihen, että kaukalo ja telakka pitäisi ottaa pois ja asentaa uudelleen ja ottaa pois ja asentaa...

ootteko muuten saanu minkämoisia ohjeita uimista varten? Edellisessä raskaudessa uin järvivedessä koko kesän melkein lasketulle ajalle asti, kunnes lääkäri jotenkin tokaisi: "Eiköhän ihan maalaisjärjellä voi päätellä, että esim. rv 37 uiminen ei enää ole turvallista..." Suunniteltin miehen kanssa, että käytäisiin yhdessä kylpylässä-uikkaritkin sopii päälle JEE!!! Vähän kuitenkin arveluttaa, että kaitpa se on ok, kun viimeksi tosiaankin polskin järvessä vielä rv 38 :D ? Tekkari silloin rauhoitteli ja kertoi, että kunhan polskii samoissa vesissä, niin vastustuskyky pysyy yllä, mutta jos ykskaks´ menee vieraaseen veteen, voi tulehdus iskeä. Miksi näitä asioita pitää miettiä liikaa ja tehdä helpostakin asiasta vaikea?

Ihanaa itsenäisyyspäivää!

T: luputupuna & heppuli 31+5 (ultran mukaan 32+1)
 

Yhteistyössä