Helmikuun hippuset 2012 **heinäkuussa**

Whisky Peat :hug:

Me ei olla kerrottu vielä monellekkaan, omalle äidillekkin kerroin vasta nt-ultran jälkeen. Pahoinvointi on poissa =) Kyllä vaan koko kesä menikin sitten pahoinvoidessa ja kaameessa väsymyksessä. No olenkin enemmän syksy ihminen ja niitä kirpeitä kelejä odotellessa.

Talvitakki, varmaan kokoa monta numeroa isompi ku normisti ja kirpparilta koitan bongata. Miehen vaatteet on myös hyvät, mutta niillä nyt ei kehtaa pihaa kauemmas lähteä ;)

Ja tietysti kaikille ultrasta hyviä uutisia saaneille, onnea :flower:

E-V-A ja eilen poksui, tänään 12+1
 
t:hug: voimia sinne ihan hirmusti!

Kiva kuulla hyviä ultra kuulumisia ja ikävää että jotkut ovat joutuneet kokemaan menetyksen

Oli pakko kirjottaa jotain , ettei mennä toiselle sivulle!

täällä muuten kaikki ennallaan.

ippe ja taateli 10+4
 
Laretzki
Tämä viikonloppu tulee tuntumaan ihan mahdottoman pitkältä, kun maanantaina neuvola ja voisi olla mahdollisuus että ne kokeilee kuulla sydänäänet...Jos ei niin sitten on tosi pitkä ensi viikko kun ultraa oottelee...:headwall:

Huomenna olisi tasan 10 vk kasassa. Täytyy toivoa kun ei tähän mennessä mitään epämääräistä (vuotoa) ole tullut niin kaikki olis hyvin. Mielenkiinnolla odottelen myös koska mies avaa sanaisen arkkunsa sukulaisilleen ja kertoo että ootellaan. Mun vanhemmat ja siskot nimittäin tietää jo.

Lare ja Spyro 9+6
 
Hiukan huominen jännittää. En ole koskaan tuon ihanan autoilua rakastavan (lue: synnäriltä kotiin tulo oli jo yhtä huutoa ja niin on vieläkin jokainen automatka) esikoisen kanssa mennyt pitkiä matkoja mihinkään. Huomenna pitäis tosiaan lähteä pohjanmaalle ja jyväskylän läpi ajella. Ei muuten mut siellä on noi rallit. Huhhuh. Mitähän siitäkin tulee? Vieläpä kun sais pissillä pysähtyillä ja huonoa oloa.
 
Whisky Peat :hug: Kovasti voimia perheelle- toivotaan, että pääsisit pian liittymään odottavien joukkoon.

Onnea kovasti hyviä uutisia saaneille!

Voi kun mullekin iskisi vesimelonihimo. Eka kunnon raskaushimo-herkku on banaanilastut (joo epäterveellistä, kun on öljyäkin, mutta oisko kuitenkin terveellisempiä kuin sipsit?)

Mä kyllä meinasin satsata talvitakkiin- asutaan maalla- etäisyydet on pitkiä ja kylmällä ilmalla on KYLMÄ. En ikimaailmassa pystyisi ohkasella takilla olemaan talvella. Just lueskelin huvikseen omia fb-päivityksiä ed. talvelta -37 astetta (taisi olla kylmin aamu!). Jos tuleva talvi on samaa luokkaa niin lämmin ja muhkea takki/viitta on löydyttävä :)

T: luputupuna & heppuli 13+2
 
Helmikuun odottajilla on ollut tosi paljon huonoa onnea matkassa :( minäkin odotan tuota vuotoa alkavaksi, vaan ei se itsekseen tunnu alkavan. Tänään piti veljeni juhlissa julkaista vauva-uutinen kun viikkojakin muka 12 täynnä, vaan niinpä istun täällä kotona vatsakipuineni ja odotan. Maanantaina varmaan pakko ängetä Taysiin, vaikkeivat ole sinne kutsuneetkaan vielä. Liekö unohtaneet kokonaan.
 
Eiiiihhh olin kirjoittanut kilometrin mittaisen viestin, mutta sitten kone tilttasi ja söi kaaaiikeeen! ARRGGH! Eikä enää ehdi kun täytyy miestä lähteä hakemaan töistä...

Silti lämpimimmät osanotot Whisky Peatille ja Muikealla Mustikalle! Toivottavasti pääsette liittymään odottajiin mahdollisimman pian.

Ja tervetuloa uusille!

Ja kiitoksia kaikille reippaille kirjoittajille, ihana lukea teidän 'omia napojanne' kun näin ensimmäistä odottaessa on vielä päällä niin suuri hämmästys ja epätodellisuuden tunne runsaista raskausoireista huolimatta. :) Ehkä ekan ultran jälkeen alkaa vihdoin upota.

Maanantaina eka neuvola, jännittää! Löytääköhän ne mitään merkkejä sykkeestä tai sydänäänistä tällaiselta valassarjan odottajalta, jonka paino huitelee reilusti kolminumeroisissa... on meinaan noita 'vatsanpeitteitä'. :LOL:

Nyt se mies yötöistä kotiin ->

Cora ja Karhunpentu 10+0
 
Voi ei Muikea Mustikka :hug: .

Taisinkin keksiä itse talvitakki/viittaratkaisun. Muistin, kun äitini oli ostanut Vironmatkalta aivan ihanan viitan (sellaisen villaisen, missä on fleecevuori ja käsille aukot). Joko a) minun on lähdettävä Tallinnaan ja hankittava sellainen tai b) äitini lainaa viittaa talveksi minulle tai c) annan anopille rahaa ja hän käy ostamassa viitan minulle, mutta veikkaan, että silloin en saisi sellaista, mitä alunalkaen tarvitsisin :) .

Meillä on kuopuksen 1v juhlajärjestelyt käynnissä :) Päivänsankari aloitti aamun mustikkakeitolla ja riisimuroilla ja sotki syöttötuolinsa ja itsensä totaalisesti. Niinpä kärräsin ipanan syöttötuoleineen suihkuun - puhdasta tuli :D

Mutta nyt jatkaman järjestelyitä, moikka ja ihanaa viikonloppua kaikille!

T: luputupuna & heppuli 13+3
 
Pahoittelut Whisky Peat, Muikea Mustikka ja muut huonoja uutisia saaneet! :hug:
Kiva nähdä myös uusia nimimerkkejä joukossa, tervetuloa!

Eka ultra on jännittävä ja jännää odotella että mitä sieltä tulee näkyviin. Koittakaa pärjätä jännittelyjen kanssa kenellä ultra on tulossa! :) Kertoilkaahan sitten tarinoita miten on menny.

ON: Selvisin kuuden päivän työputkesta! \o/ Olo on kylläkin sen mukainen ja mahanpohjassa tuntuu. En tiedä, onko nämä kivut kasvukipuja vai tästä koko viikon kestäneestä nostelusta, siirtelystä ja kävelystä. Tuntuu, ettei oo oikein ehtiny lepäämään (vaikka oonkin iltapäivät oikeestaan nukkunut töiden jälkeen.. :D )

Eilen käytiin miehen kanssa Helsingissä ja saatiin aika hyvät raivarit autossa aikaiseksi parkkipaikasta ja sen etsinnästä. Ilmoitin sitten että saa ettiä paikan ihan itse enkä enää sekaannu, kun ei ohjeita pysty kuuntelemaan eikä mitään vastaanottamaan tai ymmärtämään. ARGH. :mad: Sitten tulikin lepyttelyä ja lentosumia vaivihkaa, taisi ymmärtää että tämä mamma onkin ihan tosissaan eikä kannata enää hänen mulle räyhätä kun ei pärjää :LOL: Suutun nimittäin tosi harvoin.

Miehen veli on kylässä, ultrakuvat on jääkaapin ovessa sanamagneeteilla kiinni. "rakas", "käsi", "peffa", "sydän" ja "sinun ja minun aarre" ei varmaan jätä epäselväksi mistä on kyse ja kenen ultrakuva.. Tämä veli ei vaan vielä ainakaan ole sanonut mitään, eikä kyllä mekään :LOL: Katotaan malttaako olla puhumatta.

Apua, nyt tulee romaani, mutta löysin Mangosta (Kampista) mustat aika leveälahkeiset, pelkillä normitaskuilla olevat (pellava?)housut, sportswear niissä lukee lapussa. Mutta, vyötäröosa on leveää joustoa ja nappasin sopivimman näköiset pöksyt sovittamatta mukaani. Alennuslapussa hinnaksi luki 14,95, ja ajattelin sen olevan superhyvä hinta housuille. Kassa alensi hintaa vielä lisää ja loppusummaksi housuille jäi 8,95! :attn: Käykää pian kattomassa, vaikutti ihkuilta (heh) pöksyiltä ja tuntuivat sitten kotona sovittaessa tosi kivoilta jalkaan!

Aion hankkia jonkun nätin suuuuuren talvitakin itselleni, mikä on pelastava tekijä niinä päivinä kun olo on kuin hylkeellä eikä koe itteensä mihinkään käypäiseksi. Kauniista vaatteista tulee paljon parempi mieli ja sitten ehkä viittiikin lähteä vaikka sinne kauppaan. Mulla on kaikki vaatteet tosi simppeleitä tyyliä farkut ja t-paita, mutta muutama nätti girliegirlie-kesätoppi ja kukkahame täytyy olla :)

Hyvää viikonloppua!

ilutiak ja 13+1
 
Muikea Mustikka :hug:

Täällä sitä ollaan ja matka meni suht hyvin.

Itsellä on jotenki hassu olo tän raskauden kanssa kun oireet on tipotiessään?! Miten mä kestän viikon odotella ultraa jos oireetkin vaan katoaa?

Eveny ja Myyskä 9+6 tai 11
 
Heippa hei pitkästä aikaa! Mä myönnän heti alkuun että eipä ole paljon tullut oltua koneella, tuntuu vaan että päivät häviää johonkin. Koitin lukea kaikkien kirjotukset, mutta millään kaikkea ei voi muistaa :) Kaikille uusille tervetuloa! :wave:
Turvakaukalosta oli juttua, me ostettiin neidille recaron young profi plus, on ollut kätevä kun selkänojaa saa säädettyä viidelle korkeudelle ja on suht kevyt kantaa. Muista hankinnoista niin meillä on kaikki valmiina kun ikäeroa tulee niin vähän, tosin yks pinnasänky ehkä tarvii ostaa. Tuli kakkoselle ostettua kaikki ihan uutena kun mitään ei ollut jäljellä esikoisen tavaroista. Jotain vaatteita varmaan ostetaan toukalle, mut ei vielä. Joku kyseli koska ostettu kaikki jutut, niin vaatteita tuli hankittua aina pikku hiljaa, mutta isot hankinnat ostettiin vasta viikolla 37, eli aika myöhään. Kasattiin ja laitettiin valmiiks kun viikkoja oli 38+3 ja 38+6 neiti synty :)

Sit tais olla juttua omista oireista. Mäen myös kykene lihaa syömään, saatan maistaa ja se jää siihen. Oksentelua ja pahoinvointia on ja kaikki haisee pahalle. Tekis vaan mieli syödä jotain raikkaita juttuja. Neuvolassa tuli käytyä torstaina, hemppa oli laskenu 145 -> 130, paino tippunu kilolla..Väsymys on ihan jotain järkkyä :/ Np-ultrassa käytiin myös torstaina ja kaikki oli hyvin pikkusella,turvotusta tais olla 0,8mm. Seuraavaks on lekuri 18.8.

Dopplerista oli juttua myös, mulla oli edellisessä raskaudessa lainassa kaverilta, toivon mukaan saannytkin lainata sitä :) alkuun sydänäänet kuuluivat todella alhaalta,jossain häpyluun kohdalla. Tästä tulikin mieleen että mitä muilla ollut sydänäänet neuvolassa? mulla 160 viimeks, np ultras 172.
Uimassa en ole käynyt, mutta kakkosen odotusaikana koitin viime kesänä, ei onnistunut koska tuntu että halkeen pituus suunnassa. Eli siitä tuli tosi epämukava olo.

Jos sitä nyt koittais vähän ahkerammin käydä täällä :) tinzu83 & toukka 12+0, poks! :heart:
 
Talvitakkia en meinaa ostaa, esikoisen odotusaikana (laskettuaika maaliskuussa) ajattelin, että ostan uuden takin kun alkaa kiristää ja pusakkamallinen ohuempi toppis+perus untuvatakki meni koko odotusajan päälle. Villakangastakki alkoi kinnata rintojen kohdalla joten sen käyttö jäi aika alkuvaiheessa jo :)

Mun olo on edelleen aika heikko! Kateellisena lueskelen muiden pahoinvoinnin helpottamisesta :) Mahassa on myös ollut viikon takaisen lääkärineuvolan jälkeen kipuja (vähän kuin supistaisi) ja muutamana päivänä tullut ruskeaa valkovuotoa. Nyt en osaa päättää olisiko huolissaan ja soittelisi neuvolaan vai odottelisi torstain äitipolikäyntiä ja kyselisi siellä...Tutkiikohan ne edes muuta kun sen niskaturvotuksen?

Pepe10 :heart: Papana 10+5
 
Miten muilla, onko teillä paljon nippailuja massussa tai särkeekö selkää? Itse en pysty paljoakaan mitään tekemään tai ainakaan pitkäjaksoisesti, alkaa heti nipistelemään vatsaa tai sattumaan alaselkään. Huolestuttavaa kun vähän väliä jotain tuntemuksia. Toisaalta voihan ne kasvukipuja olla mutta ihmeen hyvin nekin sitten tuntee.. Pitää huomenna soitella neuvolaan ja kysellä mutta ois kiva kuulla jos jollain muullakin vastaavaa. Levossa on joutunut oleen niin paljon kuin kahdelta muksulta se on mahdollista :D

RR & PikkuKengu 12+4
 
Heippa kaikille!

Ilmoittaudun joukkoon, olen taustalta teitä seuraillut :) Olen 34v. ensimmäistä odottelen ja laskettu aika olisi 23.2.12.

Minulla on ollut rankka vuosi takana, joten raskaudesta ei ole uskaltanut hehkuttaa/nauttia. Keskeytynyt keskenmeno todettiin nt-ultrassa 12/10, toisen keskenmenon sain 05/11 ja heti sen jälkeen tulin raskaaksi. Vauvelia on ultrailtu yksityisellä useampaan kertaan ja kaikki on näyttänyt menevän hyvin. Ensi viikolla on nt-ultra yksityisellä, joka taas jännittää ihan valtavasti. tämä pelko on koko ajan läsnä. Nyt varsinkinkin kun oireet ovat kadonneet taas kokonaan!!

Olen voinut 1,5 kk todella huonosti. Neljä viikkoa meni siten, että olin sängyssä 24h pari kertaa yritin käydä kaupassa, mutta karmein tuloksin. Kuumuus ja liikkuminen oli tuskallista. Samoihin aikoihin iski järkyttävä väsymys. Makasin vaan sängyssä kykenemättä tekemään mitään järkevää. Just ja just jaksoin mennä suihkuun ja pestä hampaat. Mies on ollut hienosti tukena siis tehnyt kaiken. Onneksi olen lomaillut koko kesän tuskin töihin olisin kyennyt. Ensimmäisessä keskenmenneessä raskaudessa oli samanlainen kolmen viikon sängyssä makaamispätkä ja olin tipassakin kerran. Nyt on ollut ehkä helpompi levätä eikä työt ole stressanneet takaraivossa.

Eli nyt on oireet olleet muutaman päivän poissa. Ei huonoa oloa, ei rintojen arkuutta...väsymystä on toki koska yleiskunto on nollassa. Keskeytyneessä keskenmenossa kävi samalla tavalla oireiden kanssa. Olen lueskellut, että osalla teistä on oireet jo helpottaaneet ja osalla jatkuu?

Alkuraskaus on ollut todella kamlaa aikaa, auvoinen odotus on tästä kaukana. Tosin osasin jo pahoinvointia odottaa ekan raskauden myötä. Tämä sängyssä oleskelu on myös saanut minun mielialan laskemaan todella alas. Välillä syyttelen itseäni kun en osaa olla onnellinen tästä kaikesta. Jospa tämä oireiden helpottaminen kuuluisi asiaan, jotta pääsisi normaaliin elämänrytmiin ja muutaman viikon kuluttua lomakin olisi ohi.

Eli enpä ole ostellut vauvajuttuja, enkä miettinyt vaatteita (yöpuku päällä viimeiset 5 vko:a) saatikka uskaltanut kertoa juuri kenellekään. Innokkaana odottelen sitä hetkeä kun voin vihdoin huokaista edes vähän. :)

Tsemppiä kaikille odotukseen!

Hemuliini 10 + 4
 
Voisinpa kirjoitella vähän meidän kuulumisia. :) Oireista pahoinvointi on kaikista hirveintä, päivät menee oksentaessa. Heikotusta, kurkku vereslihalla ja kunto nollassa. :/ Vatsa on pyöristynyt aika paljonkin, suurin osa varmasti turvotusta mutta kyllä tuntuu alavatsassa kohtu melko selvästi. Ensi viikolla varmaan pitäisi lähteä kaupoille ostamaan mammahousut. Ostin kotidopplerinkin jokin aika sitten, hyvin kuuluu sydänäänet! :cool: Ensi viikolla neuvolalääkärille, pelottaa mitä lie sanoo kun paino noussut jo kolme kiloa. (Painoa jo ennestään himpun liikaa...) :$ Kuulemma ultraavat neuvolalääkärin yhteydessä, onkohan näin joka käynnillä? :heart:
Jaksamisia ja vointeja surun kohdanneille! :hug:
Skooby ja Nuppu 11+6 (Huomenna poksutaan!)
 
Ruttuinen Rusina, kovasta tekemisestä ja puuhaamisesta tulee mullekin tuntemuksia vatsanpohjaan ja selkäkin kipeäksi ainakin jonkunverran. Mahassa tuntuu sellasia nipistelyjä ja välillä kovempiakin jomotuksia. Supistuksiksi niitä en osaa laskea, koska en tiedä miltä ne tuntuu :LOL: Joskus ihan menkkamaisiakin kipuja välissä.

Ultran sydänääniä ja sykettä en muuten edes tiedä :O

Energiaa alkaa olla nyt entiseen malliin, mutta päivän päälle on kuitenkin aika väsy olo. Päivän pärjää ilman päikkäreitä ja jaksaa jotakin tehdä töidenkin jälkeen. Nyt taitaa iskeä vatsatauti, piti lähteä töistä kesken päivän pois kun kävi ilmi että meidän vieraillakin on vatsat sekaisin. ääk!

ilutiak ja 13+2
 
Moikkelis ja tervetuloa Hemuliini!

Eveny: tee vaan uusi lista elokuuksi.

Oireista: Mulla on viikonloppuna noussut kohtu lantiosta, joka on aiheuttanut erilaisia juilimisia (selkään, nivusiin, mahaan) tai ainakin mä luulen et ne on siitä johtuvia. Erityisesti on tuntunut vasemmalla puolella munasarjojen kohdalla ja selässä. Ja mun vatsan turvotus on aika megalomaanista aina ruoan jälkeen, iltaisin ja jos tekee jotain rasittavampaa. Melkein mietityttää, et onko normaalia ollenkaan. Toisaalta, on mulla kyllä ilmavaivojakin, joten voi johtua myös ravinnosta ja ruoansulatuksesta. Ylensyönti on ihan out (sehän on hyvä asia).

Mulla toi kuvotuskin selvästi johtuu tosta ruoansulatuksen hitaudesta, koska se pikkuhiljaa hiipii aina iltaa kohden. Ja silloin ei tee mitään mieli syödä. Pakko aina jotain kaataa kurkkuun, ettei tuu yöllä sellanen kauhee "suolet syö toisiaan"-tunne kun herää. Pari kertaa oon joutunu yöllä menee jotain hapankorppua raksuttamaan tai mehukeittoa juomaan.

Pahin väsymys on takana päin, mut yht`äkkiä saattaa hirveet haukoituskohtaukset iskee (ihan mihin aikaan päivästä hyvänsä). Iltakuvotukset tosiaan jatkuu edelleen ja tissit on arat. Vessassakin pitää edelleen ravata monta kertaa yössä pissillä.

Auts, huomenna töihin kuuden viikon kesäloman jälkeen. Oon varmaan ihan doing illalla. Pikkasen pelottaa, miten tän turvotuksen kanssa pärjätään. Sen verran on masulla kokoa nyt kun kohtu on noussut että ei tätä oikein enää salailla. Mut sekin on IHANAA!!! Eipähän tarvii enää kyräillä ja miettiä, et kelle kertoo ja kelle ei kun se näkyy jo päällepäin!!!

Jaksamisia kaikille ja erityisesti niille, jotka oikein pahan pahoinvoinnin kanssa taistelevat.

Kääk ja masumurmeli 13+4
 
Paljon voimia surun kohdanneille :(

Turvakaukaloista oli puhetta, meillä on maxi cosin caprio fix kaukalo, ostettii esikoiselle 2009 vuonna uutena. Tämä menee siis seuraavallekki tulokkaalle ja olen erittäin tyytyväinen ollut merkkiin:) Nyt esikoisella maxi cosin tobi istuin isompana ja seki todella hyväksi osottautunut.

Alavatsa aluuen tuntemuksista, niin itseä ei ole koskenut/ ollut repäisykipuja kohdun luona ollenkaa ihan alun jälkeen. se hieman pelottaaki, ku alavatsa niin oireeton. Vai johtuisiko siitä, että ku toinen raskaus niin ei sit kohdun kasvu tee niin kipeää. Mites muilla uusinta odottajilla alavatsan tuntemukset? Ekaa odottaessa kyllä oli noita kipuja.

Riikkunen, poika ja maha-asukki 12+3
 
Heipä hei!

Kirjoittelen nyt tähän "vanhaan" pinoon kun en uuttakaan osaa tehdä.

Ihan ensimmäiseksi tosi paljon voimia surun kohdanneille. :'(
Uusille sitä vastoin lämpimästi tervetuloa. :)

Itse olen sairauslomalla, iskiaskivut on niin järkyttävät että ei paljon naurata, ja nyt ei ole sentään vielä edes mahaa painamassa, mitäköhän loppuraskaudessa... : / Muuten ei kyllä oireita enää ole, aavistuksen kipeähköt tissit ja nekin oikeastaan vasta illalla kun ottaa liivit pois. Kohtu tuntuu jo selvästi kädellä koittaessa mutta ei vielä näy ulospäin. :)

Tänään kattelin kirpparilla jo vähän vauvanvaatteita, mutta en sitten uskaltanut ostaa kuitenkaan mitään. Mammafarkutkin olis ollu myynnissä vitosella, mutta puoltuttu sattu just tulla juttelemaan niin jouduin jättämään ne siihen. :LOL: Ollaan kerrottu jo lähipiirille ja ystäville, ja kaikki ovat olleet ihan innoissaan asiasta. Pieni toivomus on kuitenkin ettei nyt ihan kylillä kukaan vielä huutelisi asiasta, niin alussa kuitenkin ollaan. :)

Joku kyseli mahan nippailuista, mulla ainakin tuntuu yhtä jos toista tuntemusta ja pientä kipuilua (tai ehkä ennemmin epämukavaa oloa) pitkin päivää, ja eilen vihlaisi kohdussa niin pahasti ylösnoustessa, että joudun menemään hetkeksi ihan linkkuun ennenkuin helpotti. Itse en kuitenkaan ole noista ohimenevistä kipuiluista huolissani, uskon että kuuluvat asiaan...

Mies on ollut kesälomareissulla pari päivää, ja liekö tämä raskaus vai mikä sekottanut mun pään, kun ikävä on ihan mie-le-tön. Aamulla ensimmäiseksi pääsi pieni itku kun tajusin ettei se tule vielä tänäänkään kotiin. Illalla oli ihan kauheaa käydä yksin nukkumaan ja heräilinkin vähän väliä pitkin yötä. :D Ja tämä on siis sinänsä hupaisaa, että ukkeli tekee kuitenkin toisinaan reissuhommia ja on viikot pois kotoota, ja aina mulla on sitä ikävä ollut, mutta nyt tää ikävöinti saa ihan kauheat mittasuhteet. Pala tuntuu kurkussa ja ahdistus on valtava. Nyt alkaa onneksi pikkuhiljaa helpottaa kun tiedän että tämä yö enää ja huomenna aamupäivällä se tulee takaisin kotiin. Hyvä tosin näinpäin, huolestuneempi olisin jos ei tuntuisi toisen poissaolo missään. :)

Ihanaa kun kelit on vähän viilenneet, en olisi kestänyt enää hetkeäkään niitä tukalia helteitä!

Eewokki ja pikku-Heppuli 11+3 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Minutkin voi poistaa listasta. Eilen alkoi verinen vuoto ja yöllä sitä tulikin ihan tosi paljon. Aamulla käytiin polilla ja lääkäri arvioi lapsen olleen noin 8- 9 viikon ikäisen kokoinen, vaikka tänään piti olla eka ultra. :'(
Alkio oli tullut ulos ja nyt ootellaan josko kaikki muukin tulis itsestään ilman kaavintaa. Itsellä on kyllä ollut koko raskauden vähän sellainen outo pelko, että lapsi ei ole terve.
Mukavaa loppuodotusta teille kaikille.:hug:
 

Yhteistyössä