Onnea vauvautuneille! Ihana kuulla, että kaikki on mennyt suht hyvin. Perässä tullaan toivottavasti. Jännittää hirmuisesti, menee välillä oikein pakokauhun puolelle, ja oon jo jäähyväiskirjeitä kirjoittamassa muksuille. Pitää vaan yrittää pysyä positiivisena.
Ihmettelen miten moni täällä puhuu synnytyksen käynnistämisestä, onko se jo tosiaan niin, että joillekin tulee kohta jo pari viikkoa yliaikaa...vai pitääkö nuo käynnistämiset sopia jo hyvissä ajoin etukäteen? Eka synnytys mulla alkoi 41+0, eikä oikein mitään puhuttu käynnistämisestä vielä sitä edeltävänä nlakäynnillä (pari päivää aiemmin).
Turvotus on täälläkin pahentunut, ananasta ja mansikoita yritän syödä mahdollisimman paljon. Ja suklaata...
Liitoskivutkin vaihtelee. Viikko sitten oli tosi pahat ja yritin saada nukuttua 1mg panadolilla, mutta ei sillä ollut minkään valtakunnan vaikutusta kipuihin. Nyt ne on onneksi vähemmän kipeät. Ihme, että ne nivuset kipeytyy vasta kun ne on saanut levätä sen 10 min.
Laurelii, mulle ainakin annettiin lupa neuvolassa (lääkärin toimesta) käyttää satunnaisesti apteekin "kiellettyjä" nenäsuihkeita. Onhan se nyt kuolemaksi jos ei moneen yöhön saa nukuttua. Nyt on taas ollut "parempi" kausi, eikä oo tarvinnut käyttää.
Mites te, jotka joudutte/aiotte synnyttää suunnitellulla sektiolla, oletteko saanut itse valita sektioajan? Onko pitänyt odottaa laskettuun aikaan, ennen kuin se suostutaan tekemään?
Mulla on vauva neuvolan mukaan tiukasti perätilassa. Synnytystapa-arvio on viikon päästä. Silloin voidaan ehkä yrittää ulkokäännöstä, mutta koska jo aiempi sektio takana, voi olla, ettei koiteta aiemman haavan takia, tai voi olla, ettei vauva vaan käänny. Toista kertaa en edes lähde yrittämään alatiesynnytystä perätilassa. Sitten on se sektio edessä, joka kyllä hankaloittaa kaikkea. Mietin vaan miten kauan sen suunnitteluun menee ja saako siihen itse vaikuttaa jotenkin.
Meidän neuvolassa proteiinin 1 plussa on vielä ok tulos, ja jos on hyvin vähän näytettä, saattaa tuo plussa tulla helpostikin. Itsekin sain edelliskerralla plussan, mutta viime kerralla ihan normi kun oli taas vähän enempi hätä.
Ä74 37+0