Onnea
viii!
Mulla taas alkaa maidontulo hiipua.. Missään vaiheessa en oo kyllä mitään 150ml:ä saanu pumpattua, mutta nyt ei tuu enää ku 40-50ml kerrallaan molemmista yhteensä. Eli eipä onnistunu tälläkään kertaa.. Lähinnä vauva saa vaan pieniä alkupaloja rinnasta ja sitten 80-90ml pullosta. No, eipä mun odotukset olleetkaan kovin korkeella, eikä tää imetys mulle mikään sydämenasia ookkaan, vaikka ympäriltä ainoastaan niitä superimettäjiä löytyykin.
Fiona Ootko kokeillu "pumpata" vauvaa?
Silleensä että jalkoja pumppaat masua kohti, josko ilma lähtis liikkeelle. Meillä ainakin on tää kikka toiminut ja monesti auttaa kakankin ulos. Sekin on auttanut, että pidetään pieniä taukoja syödessä. Eli vähän aikaa syödään, sitten nostetaan pystyasentoon ja jatketaan taas syömistä.
Relatipat tai vastaavat on kans yks hyvä keino, kunhan löytyy se omalle vauvalle sopiva valmiste. Nykyään taidetaan myydä kans D-vitamiinitippoja, joissa on maitohappobakteerit samassa. Onhan ne vähän hintavampia, mutta kuitenkin halvempia kuin erikseen ostettuna. Ja D-vitamiinithan aloitetaan vasta kolmen viikon iässä, mutta ei teillä tainnut sekään enää kaukana olla?
Meidän vauva on edelleen tuuliviiri.. On joko erittäin pahalla tai todella hyvällä tuulella
Joko itkee tai hymyilee, ei mitään välimuotoa. Mullekin jopa on alkanut suoda hymyjä, vaikka aluksi näyttikin siltä että mun naama saa vaan kulmat ruttuun
Huomenna ois 1kk neuvola. Mun villi veikkaus ois painoksi 3300g. Tuskin mitään älytöntä nousua siitä kolmesta kilosta kuitenkaan
Kattelin muuten miehen neuvolakorttia.. Se köntys on ollu kuukauden ikäsenä jo 5900g
Onneksi meidän lapset on tullu enemmän muhun näissä kokoasioissa