*Helmikuun helmet 2017*

Bettinah: Aivan aivan juu! Minkäs ikäinen sun esikoinen muuten on? :) Mä en ole vielä onnistunutta raskautta kokenut, niin vähän kyllä jännittää.. en voi verrata kuin keskenmenneeseen, joka mullakin meni kesken siinä viikon 7 alussa.. jos saan kysyä niin oliko se just toi pahoinvointi mikä erotti sun esikoisen ja keskenmenneen toisistaan..? Mulla ei tähän mennessä ole muuta eroa, kuin vahvempi plussaviiva testissä :eek: kuulemma pitäisi iloita oireettomuudesta, mutta väkisinkin sitä toivois oireita et tuntuis todemmalta.. :whistle:
..
Esikoinen on pian 4v. :) en muista hyvin sitä alkuraskautta kun esikoista odotin, mutta sen muistan että oksensin koko päivän ajan, aamusta iltaan ja monesti päivässä :D mikään ruoka ei maistunut tai pysynyt alhaalla. Mutta muistaakseni pahoinvointi alkoi aika alussa. Siinä vko 6 ehkä. Muistan kun töissä oksentelin :D silloin myös alussa tuli ruskeaa vuotoa mutta se loppui päivän aikana. Sen jälkeen taisi se pahoinvointi yllättää. Keskenmenneessä ei ollut mitään oiretta. Ainoa josta tiesin olevani raskaana, oli se plussa testi. Juuri kylläkin luin että ei se pahoinvointi ole tae sille hyvälle raskaudelle. Mutta minulle se oli hyvä merkki ja siksi toivon sitä :D tällä hetkellä turvotusta ja vatsaan pistelee. Vatsassa pelkkää turvotusta ja silti silitän sitä :D :D:ROFLMAO::D:love::love:
 
Onnea plussasta Bettinah! <3

Olot: Täällä aamu alkoi oksentamisella, olenko eka? :D Tai oksennusta ei kamalasti tullut, sappinestettä ja limaa tuli säälittävän kovaan ääneen yökittyä ja sen jälkeen nukuin 2h! Aloitin pahoinvointilääkkeet, kun olo on ollut niin samanlainen kuin ekassa raskaudesa. Edellisessä raskaudessa oli tosiaan koko raskauden kestävä pahoinvointi, joten samoilla lääkkeillä aloitin tänään.

Ja se turvotus: Löytyy! :ROFLMAO:

Tulen Faceryhmään varhaisultran jälkeen. :)
En mie oo ihan aamua aloittanut oksentamisella, ennen sitä ehdin juoda vettä, kävellä alakertaan ja tehdä aamupesut melkein kokonaan. Sit vasta se tuli. Ja tuo oli tosiaan viikolla 6. Illalla hammaspesut loppuu usein lyhyeen just tuon oksentelun takia. Ksylitolipastilleilla oon paikkaillut retuperälle jäävää hammaspesua. Nyt 7. viikolla oon rauhoittanut aamut niin, että jos syön kunnon aamupalan niin sit pitää pystyä lepäämään ainakin tunnin verran. Muuten mennään koko päivä miniannoksilla.

Mie oon hämmästellyt rintojani viimeisen viikon. Toinen on melkein entisellään ja toinen näyttää jo imetysvalmiilta. Toivottavasti nuo olis kuitenkin molemmat imetyskuntoisia helmikuussa. :rolleyes: Kaikenkaikkiaan oloni on tällainen: (n):alien::cry::poop::rolleyes:o_O(y):barefoot::sleep::sleep::sleep::cautious::sleep::sleep::mad::ninja::ninja::sick::censored::devil::p Että mitenköhän tuon nyt sanoiksi pukisi. Pitäisi istua koneelle ja kirjoittaa kunnon romaani, mutta siitä ei kuitenkaan tulisi mitään kun oikeatkin tietokonehommat jää rästiin näitten olojen vuoksi.

Piinamiina ja Pulla 6+4
 
En mie oo ihan aamua aloittanut oksentamisella, ennen sitä ehdin juoda vettä, kävellä alakertaan ja tehdä aamupesut melkein kokonaan. Sit vasta se tuli. Ja tuo oli tosiaan viikolla 6. Illalla hammaspesut loppuu usein lyhyeen just tuon oksentelun takia. Ksylitolipastilleilla oon paikkaillut retuperälle jäävää hammaspesua. Nyt 7. viikolla oon rauhoittanut aamut niin, että jos syön kunnon aamupalan niin sit pitää pystyä lepäämään ainakin tunnin verran. Muuten mennään koko päivä miniannoksilla.

Mie oon hämmästellyt rintojani viimeisen viikon. Toinen on melkein entisellään ja toinen näyttää jo imetysvalmiilta. Toivottavasti nuo olis kuitenkin molemmat imetyskuntoisia helmikuussa. :rolleyes: Kaikenkaikkiaan oloni on tällainen: (n):alien::cry::poop::rolleyes:o_O(y):barefoot::sleep::sleep::sleep::cautious::sleep::sleep::mad::ninja::ninja::sick::censored::devil::p Että mitenköhän tuon nyt sanoiksi pukisi. Pitäisi istua koneelle ja kirjoittaa kunnon romaani, mutta siitä ei kuitenkaan tulisi mitään kun oikeatkin tietokonehommat jää rästiin näitten olojen vuoksi.

Piinamiina ja Pulla 6+4
Ai kauhee, miten mie täällä puhun! Ei niin minkäänlaista sosiaalista älykkyyttä. En siis aikonut lytätä, mollata tai dissata ketään, eikä liioin heittäytyä marttyyriksi. Voi jestas. Uskoisiko kukaan, jos sanoisin että mie oon ollut aiemmin ihan järkevä, puhelias, iloinen ja kannustava ihminen? Nyt viime viikot miussa on herännyt joku saakelin kaikille päätään aukova justiina puupää. Anteeksi.
 
Huh, vihdoin sain tässä taaperoarjen keskellä kahlattua ketjun läpi ja pääsen hyppäämään mukaan :D Esikoinen 1v 8kk ja toista siis innoissaan odotellaan ☺ Tää saatiin alkuun kohtuuhelposti, kahet menkat kerkes olla esikoisen jäljiltä niin nappas ❤ Neuvolan mukaan tänään ois 5+6, omien laskujen mukaan 4+6.. Vahva luotto tohon omaan, koska tikuttelin ovista :D

En saa puhelimella punaseks, mutta tässä tietoja: 18.2 / Pumbuliini / 25 / TYKS / 2. lapsi

Oireista
, kuvotusta ja huonoa oloa löytyy aaltoilevasti tulee paha olo, tänään erehdyin syömään karkkia vaikka ei tehny mieli ja se oli virhe :sick: Oksentaa ei oo tarvinnu, mut ei tarvinnu ekastakaan kun paristi hammaspesun jälkeen.. Karkinhimon puuttuminenkin on melkonen oire, siihen tahtiin oon esikoisen syntymästä asti kiskonu karkkia oikeestaan joka päivä.. :oops: Mahan juilimista ja pientä kipuiluakin on ollu lähes päivittäin, ja alaselkäjomotusta, en muista et esikoisesta ois ollu moisia näin alkuvaiheessa... ja sehän luonnollisesti pistää vähän huolestuttamaan :rolleyes: Niin ja hei jatkuva nälkä!! Ja mitään ei sit kumminkaan tee yleensä mieli, ällöttää vaan.. Hapankorput on pop.

Kertomisesta, ei oo kerrottu kellekään vielä, paitsi esikoisen vauvaryhmässä oon kertonut, sinne jaan ilot ja surut muutenkin, meil on mahti pikkunen ryhmä ❤ Np-ultran jälkeen varmaan vasta kerrotaan niinkun esikoisestakin. Sillon mulla ei ollu mitään halua/kiirettä ees kertoa kellekään ennen ultraa, tykkäsin kun meillä oli oma salaisuus, nyt haluisin ehkä kertoa parille kaverille... Varhaisultran jälkeen varmaan kerron jos kerrottavaa on :love:

Varhaisultrasta niin, sitä oon tässä pyöritelly et mennäkö vai eikö. Oikeesti meillä ei ois rahaa mut luulen et "pakko" mennä silti. Ekasta käytiin... Haluun niin tietää onko siellä joku oikeessa paikassa :love: Jotenkin se tois ihan toisenlaista varmuutta mukamas. Onko se nyt 7+jotain vai 6+jotain kun pitäis syke varmasti näkyä? Tasan ei oo rahaa mennä kahteen kertaan mut jos oon liika ajoissa eikä siks näy syke niin sithän mä vasta hermoraunio oonkin o_O

Tunteiden myllerryksestä vielä, mulla oli tosi seesteinen raskausaika esikoisesta, ei mitään tunteiden myllerrystä tms. Nyt on ollu tällä viikolla pinna tosi lyhyt, tiuskin esikoiselle ja se harmittaa mua ihan kauheesti, koska en haluu olla semmonen... Nyt on kaks päivää menny kyllä ilman kiukkuja, jee :cool:

Fb-ryhmästä heittelen viestiä kunhan oon varmistanu eka yhen jutun :D viimeistään ar-ultran jälkeen.

Pumbuliini + tajusinjustetmeilläeioovielätekonimeä!! 4+6 :D:D:D

Ps. Pahoittelen tätä maratonitekstiä. Yritän vakaasti jatkossa olla vähän lyhyempipuheinen, mutten lupaa mitään, koska oikeesti oon aika huono olemaan jaarittelematta :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
Imetyksestä piti vielä kun olitte siitä puhunu, onko täällä ketään muuta kun imettää vielä esikoista? Jostain kommentista muistaisin bonganneeni jotain sen suuntasta? Mä siis edelleen iltasin, öisin ja aamusin imetän tota esikoista.. Päiväimetykset lopetettiin just siks et saatais kierto käyntiin ja yritys päälle (y) yöimetysten lopettamista kun yritettiin ni se oli yhtä lapsen (ja äidin...) kiduttamista 2 viikkoa niin päätin että olkoot, en haluu tätä jatkaa.

Tähän on ihan pakko vielä vinkata Imetyksen Tuki -fb-sivuista, suosittelen kaikkia imetyksen onnistumista toivovia sinne liittymään :) sieltä saa älyhyviä vinkkejä jo ennakkoon, ja apuja jos tulee probleemia (y)
 
Viimeksi muokattu:
Imetyksestä piti vielä kun olitte siitä puhunu, onko täällä ketään muuta kun imettää vielä esikoista? Jostain kommentista muistaisin bonganneeni jotain sen suuntasta? Mä siis edelleen iltasin, öisin ja aamusin imetän tota esikoista.. Päiväimetykset lopetettiin just siks et saatais kierto käyntiin ja yritys päälle (y) yöimetysten lopettamista kun yritettiin ni se oli yhtä lapsen (ja äidin...) kiduttamista 2 viikkoa niin päätin että olkoot, en haluu tätä jatkaa.

Tähän on ihan pakko vielä vinkata Imetyksen Tuki -fb-sivuista, suosittelen kaikkia imetyksen onnistumista toivovia sinne liittymään :) sieltä saa älyhyviä vinkkejä jo ennakkoon, ja apuja jos tulee probleemia (y)
Täällä imetetään vielä 11kk ikäistä esikoista. Yösyötöt on jääny pois jo joskus puolen vuoden iän jälkeen, mutta päivisin syö vielä eli päinvastoin ku teillä. Yösyötöistä päästiin niin, että aina pikkuhiljaa jätettiin yksi pois.

Siis mulla on ihan kauhee turvotus jatkuvasti ja housut kiristää. Haluttais vielä pitää asia salassa. Vähän jännittää ku ollaan menossa miehen mummolle tänää ja se arvas esikoisenki kohdalla, vaikka viikkoja ei ollu vielä montaa.
 
Tuleva "isä" sai nyt lähes viikon sulatella asiaa, ja lupas ottaa yhteyttä. No ei ottanut. Kyselin sitten itse, että millä fiiliksellä. Kuulemma pitäisi olla sanomattakin selvää, että mikä hänen kantansa on.

Selvä.

Eli isyyttä ei tunnisteta. Voihan se olla että jossain vaiheessa "isällä" mieli muuttuu, mutta onneksi ystävistä löytyy hienoja miehiä malliksi Miniapinalle. Eräskin ystävä jo sanoi "Voi miksei se vaan vois olla miun laps..?" :D

Olihan tämä odotettavissa, mutta kieltämättä harmittaa tuon syntymättömän puolesta.

esva ja Miniapina 5+4
 
Esikoinen on pian 4v. :) en muista hyvin sitä alkuraskautta kun esikoista odotin, mutta sen muistan että oksensin koko päivän ajan, aamusta iltaan ja monesti päivässä :D mikään ruoka ei maistunut tai pysynyt alhaalla. Mutta muistaakseni pahoinvointi alkoi aika alussa. Siinä vko 6 ehkä. Muistan kun töissä oksentelin :D silloin myös alussa tuli ruskeaa vuotoa mutta se loppui päivän aikana. Sen jälkeen taisi se pahoinvointi yllättää. Keskenmenneessä ei ollut mitään oiretta. Ainoa josta tiesin olevani raskaana, oli se plussa testi. Juuri kylläkin luin että ei se pahoinvointi ole tae sille hyvälle raskaudelle. Mutta minulle se oli hyvä merkki ja siksi toivon sitä :D tällä hetkellä turvotusta ja vatsaan pistelee. Vatsassa pelkkää turvotusta ja silti silitän sitä :D :D:ROFLMAO::D:love::love:
Kiitos, että jaksoit kertoa :) Saas nyt sit nähä miten oireita kehittyy vai kehittyykö, jännää! Kerroitko töissä raskaudesta vai paljastuiko oksentelusta? :LOL: Mua vähän jänskättää, että mitenköhän käy, kun aloitan kesätyöt just kun tuo 6 viikko lähtee käyntiin.. :eek: Ja voi että ihana! Niin mäkin eilen huomasin silitteleväni tota pömppäää!! :ROFLMAO::D:love:

Töistä: Miten ja milloin ootte kertonut töissä raskaudesta ja tuliko ns tilanne, että pakko kertoa oksentelun tai jonkun muun syyn takia? Mietin myös, että onko teille tullut vastaan alkuraskaudessa jotain kieltoja tai suosituksia mitä töissä pitäis välttää.. (n)

piinamiina: Ei vaikuttanut teksti ainakaan minun mielestäni dissaavalta :)

esva: Harmi, ettei isä halua ainakaan näillä näkymin isyyttä tunnustaa, mutta aivan ihanaa, että tukijoukkoja kuitenkin löytyy <3 tärkeintähän voi ajatella olevan sen, että lapsella on luotettavia ja välittäviä aikuisia ympärillään :love:
 
  • Tykkää
Reactions: piinamiina
Joku kysyi pahoinvointilääkkeistäni: Käytän lääkärin määräämää Primperan 10mg 1 tabl. x3 tarvittaessa. En ole kuin kaksi tablettia joutunut ottamaan. Sitten jos oksentaminen äitiyy pahaksi niin Zofran 4 mg 1-2 tablettia kerrallaan kahdesti päivässä. Nämä lääkitykset olivat esikonkin raskaudessa samat. Tänään on parempi olo, kun otin yöllä Primperanin. Oksettanut ei ole ollenkaan. Luulen, että olo aaltoilee tässä alussa. Viime raskaudessa aloin tosin oksentamaan juuri näihin aikoihin tai ehkä jopa viikkoa aiemmin. Joku kysyi myös viikoista ja tänään on rv 6+5. :love: Niin ja niitä vinkkejä pahoinvointiin. Apteeksista saa ilman reseptiä Postafenia, joka on todettu turvalliseksi raskauden aikana. Lisäksi myydään sellaisia pahoinvointirannekkeita, jotka perustuvat akupisteiden painantaan. Ei ole minulla auttanut, mutta jotkut ovat saanut suurenkin avun.

Oireettomuudesta: Jokainen odottaja on yksilö, joten oireet voivat olla täysin erilaisia. Myös raskaudet ovat erilaisia. :)

Piinamiina: Ei minulle ainakaan välittynyt tekstistäsi mitään negatiivista fiilistä - ei hätää! <3 Ja Esva, harmillinen tilanne sinulla! Voimia! <3 Kinder_kitty: onko vuotoa tullut? Olen jostain kuullut että raskauden aikaiset vuodot voi olla jäänteitä vanhoista menkoista tms. eikä välttämättä tarkoita mitään pahaa.

Tervetuloa taas uusille! Kiva kun saadaan ryhmään lisää odottajia! Tarrasukkia kaikille! :love::)
 
  • Tykkää
Reactions: piinamiina
Pahoinvointi mulle on kans määrätty primperania migreenii sekä matkapahoinvointiin mutta en saa ottaa raskausaikana kun oma sydämensyke on synnynnäiset 'epäsäännölinen'. Migreeni muutenkin on raskausaikana ihan kamala kun ei saa määrättyjä lääkkeitä syödä:mad::confused:

Esva harmillista kuulla tuollaista mutta onneksi tuttavapiirissä on sitten muutamia vara-isiä:love:(y)

Tervetuloa kaikki uudet:love:

Oireet
turvotus turvotus turvotus aamusta iltaan, ekat farkutkin jäi jo ahtaaksi..:eek: Oon toki tosi urheilullinen ja hoikka niin näkyy ja tuntuu kaikki tosi nopeasti:D huono-olo tulee jos syöntiväli on yli 2h ja tissit kuppikokoo isommat sekä herkät :LOL::ROFLMAO: viime raskaudessa mulla tuli ternimaitoo rv11 lähtien ku maitoo että sitä odotellessa:whistle: väsymys iltasin niin suuri että meen aina esikon kanssa samaan aikaan nukkumaan.
Cicada töistä mulla tuli viimeksi nostokielto (hoitsu) sekä kaikki pesuaineiden läträykset. Nyt vielä kotona niin eipä hätiä..
PiinaMiina kaikki hyvin ihan normitekstiltä minusta ainakin kuulosti:):X3:

Pampuli ja 'pumpuli' 4+2
 
  • Tykkää
Reactions: piinamiina
Cicada töissä kerroin vasta viikon 12 jälkeen :D vaikka oksensin päivittäin. Hain muutaman päivän saikkua kun ei pystynyt mutta halusin odottaa sinne "varmoille" viikoille. En jäänyt kiinni vaikka juoksin oksentamassa :D

Tänään taas vähän kuvottaa. Röyhytyttää ja välillä tuntuu että voisi oksentaa muttei tule vielä. Oikein sitä hetkeä odotan :D

Kuinkas moni on lähdössä matkalle? Oletteko matkustaneet ennen alkuraskauden aikana? Mulla alkaa ensi viikolla kesäloma ja halu olisi kova lähteä matkalle! Mutta liittyykö jotain riskejä kun on ihan alku? Ystäväni oli matkustanut alkuraskaudessa, mutten muista viikkoja. Ja hänellä kaikki meni hyvin. Mutta mä olenkin tälläinen stressaaja :D
 
Cicada töissä kerroin vasta viikon 12 jälkeen :D vaikka oksensin päivittäin. Hain muutaman päivän saikkua kun ei pystynyt mutta halusin odottaa sinne "varmoille" viikoille. En jäänyt kiinni vaikka juoksin oksentamassa :D

Tänään taas vähän kuvottaa. Röyhytyttää ja välillä tuntuu että voisi oksentaa muttei tule vielä. Oikein sitä hetkeä odotan :D

Kuinkas moni on lähdössä matkalle? Oletteko matkustaneet ennen alkuraskauden aikana? Mulla alkaa ensi viikolla kesäloma ja halu olisi kova lähteä matkalle! Mutta liittyykö jotain riskejä kun on ihan alku? Ystäväni oli matkustanut alkuraskaudessa, mutten muista viikkoja. Ja hänellä kaikki meni hyvin. Mutta mä olenkin tälläinen stressaaja :D
Mä matkustin viime raskaudessa toki viikkoja oli jo 20-25. Lentokoneessa supisteli nousu ja lasku tosi paljon, tiputtelu vuotoo oli aina lennon jälkeen muutama päivä mutta kipuja ei ollut missään vaiheessa. Muutoin kaikki meni tosi hyvin (y):X3:
 
  • Tykkää
Reactions: Bettinah
Mä matkustin viime raskaudessa toki viikkoja oli jo 20-25. Lentokoneessa supisteli nousu ja lasku tosi paljon, tiputtelu vuotoo oli aina lennon jälkeen muutama päivä mutta kipuja ei ollut missään vaiheessa. Muutoin kaikki meni tosi hyvin (y):X3:
Just mietin, että paras kohde olisi varmasti joku minne pääsee nopeasti ja ilman välilaskuja. Rannalle kuitenkin on päästävä :D kyllä mä varmaan uskallan lähteä. Pahoinvointi voi olla se pahin jos se nyt ystäväksi tulee :D
 
Töissä kertomisesta mä oon ollu vähän kahden vaiheilla, en kyllä haluis kertoa ja mun työharjottelu loppuukin kesäkuun loppuun, mutta oon töissä molekyylibiologian laboratoriossa missä joudun käsittelemään välillä vaarallisia liuoksia, se vähän huolettaa. Suojaudun kyllä aina huolella. Jos jatkuisi kauemmin oisin varmaan jo kertonut.

Matkustamisesta mä joudun lentämään vielä isoillakin viikoilla, en oo vielä alkanut jännittää enkö oikeestaan tehnyt tarkempaa suunnitelmaakaan, mut asutaan osittain ulkomailla ja haluaisin synnyttää Suomessa. Onneksi löysin OP-Pohjolasta syntymättömän lapsen matkavakuutuksen jonka aion sit viikon 22 vai 24 jälkeen ottaa! :)
 
Matkustamisesta, me lähetään reissuun elokuun puolivälissä, sit eletään jotain ekan kolmanneksen loppua vai? (Ekassa kyl tiesi koko aika tarkat päivät ja kolmannekset mut tässä joutuu nyt jo joka kerran miettimään et missä oikeen mennään.. ) 4h lento. Vähän jänskättää mut uskon et kaikki menee ihan hyvin
 
Täällä imetetään vielä 11kk ikäistä esikoista. Yösyötöt on jääny pois jo joskus puolen vuoden iän jälkeen, mutta päivisin syö vielä eli päinvastoin ku teillä. Yösyötöistä päästiin niin, että aina pikkuhiljaa jätettiin yksi pois.

Siis mulla on ihan kauhee turvotus jatkuvasti ja housut kiristää. Haluttais vielä pitää asia salassa. Vähän jännittää ku ollaan menossa miehen mummolle tänää ja se arvas esikoisenki kohdalla, vaikka viikkoja ei ollu vielä montaa.
Onks sulla vaikuttanut raskaus imetykseen, ootko huomannut? Musta tuntuu et maito on jo tiukemmassa, ja tissit vähän herkemmät. Ehkä senkin takia (tai sit ihan jonkun muun) toi on nyt roikkunu pari yötä tississä kiinni, mä en saa nukuttua ja oon ihan loppu. Entä meinaatko lopettaa ennen toisen syntymää? Mä tavallaan toivoisin et toi vierottuis itellään tässä raskausaikana... Toisaalta se on toiselle niin tärkee juttu et en tiä onko musta viemään sitä pois :D

(Karkas omia aikojaan kesken kaiken)
 
Viimeksi muokattu:
Moikka! Täällä yksi pari päivää sitten plussanut liittyy seuraanne odottamaan. :) Esikoinen täyttää juhannuksena vuoden, eli näille tulisi ikäeroa sellainen 1v8kk. Mulla ei minkäänmoisia oireita oo vielä, ja testailinkin vasta kun menkat oli myöhässä. Tämä toinen lapsi oli kuitenkin siis ihan toiveissa, ja tärppäsi nyt kolmannesta varsinaisesta yrityskierrosta. Laitoinkin jo viestiä tuosta fb-ryhmästä :)

19.2./ rukkapeikko / 27 / TAYS / 2.lapsi
 
Kiitos kaikille vastauksista! :) kai sitä pitäis yrittää vaan olla ja mennä päivä kerrallaan.. kerron töissä sitten jos tarve tulee. Mulla on selkeesti taipumusta murehtia etukäteen, et pitäs vaan opetella olla murehtimatta niistä asioista, joille ei juuri sillä hetkällä voi mitään :rolleyes:

Summer2: Saanko kysyä mitä opiskelet vai oletko jo valmistunut? Itseäni kiinnostaisi tuon tyyppinen työ ja olenkin tänä keväänä hakenut yhteishaussa ja odottelen tuloksia :)

Tähän loppuun voisin varovasti kysäistä, että onko täällä hsp odottajia..?
 
Hirvittävä stressi. :( pelkään jatkuvasti että tulee taas keskenmeno ja taas menee yli vuoden ennen kuin tärppäisi. :( heti kun ei ole mitään oiretta niin iskee se pelko. Miten muut pärjäätte?
Kieltämättä alitajunnassa on se pieni pelko, että kesken vois tämäkin mennä.. :( mullakin on keskenmenosta 2,5 vuotta aikaa.. mua itseäni ihme kyllä lohduttaa, kun annan sen asian täysin korkeemman käsiin, vaikka en erityisen uskovainen olekaan.. olisin tottakai murtunut, mutta tämän hetkistä oloa helpottaa kun "ulkoistan" ajatuksen ja pelon, niin ei se stressi saa yliotetta :) uskon, että jokainen varmasti löytää oman itsetutkiskelun ja prosessin kautta itselleen toimivat ajatusmallit :)
 
  • Tykkää
Reactions: Maikkki ja Bettinah
Kieltämättä alitajunnassa on se pieni pelko, että kesken vois tämäkin mennä.. :( mullakin on keskenmenosta 2,5 vuotta aikaa.. mua itseäni ihme kyllä lohduttaa, kun annan sen asian täysin korkeemman käsiin, vaikka en erityisen uskovainen olekaan.. olisin tottakai murtunut, mutta tämän hetkistä oloa helpottaa kun "ulkoistan" ajatuksen ja pelon, niin ei se stressi saa yliotetta :) uskon, että jokainen varmasti löytää oman itsetutkiskelun ja prosessin kautta itselleen toimivat ajatusmallit :)
No mulla kyllä sama. Koitan miettiä että jos jotain tapahtuu niin sen kuuluu mennä niin. Ja tiedän että stressi ei ole hyväksi. Mulla ollut haamupotkuja silloin tällöin. Nyt äskettäin se yllätti. Olin makaamassa selälläni kun tuntui masussa kuplintaa. Voi kun olisi jo niillä viikoilla kun tuntee oikeita potkuja :love::love:
 
  • Tykkää
Reactions: Maikkki
Oireista: aamulla huomasin hampaita pestessä, että ikenet(?) vuotaa verta ja oon nyt illallakin joutunut syljeskelemään verta mikä on aika ällöä. Pelästyin aika pahoin aamulla, kun ei ole koskaan ollut ientulehduksia tai vastaavaa. Onkohan tää ihan normaali raskauden aiheuttama oire? Pitänee kyllä varata hammaslääkäriaika muutenkin, kun olen kuullut, että hampaat kannattaisi tsekata kuntoon raskauden alussa.
 

Yhteistyössä