*Helmikuun helmet 2017*

Täälläkin on nyt testailtu kolmena päivänä vähintäänkin se kolme testiä per päivä.. Eipä tuossa juuri mitään järkeä ole, mutta ei vaan oikeen osaa olla ottamatta vessassa tikkua käteen :ROFLMAO: Tänään tein myös digin joka näytti raskaana 1-2, aivan kuten pitääkin!

Oireita mulla tuli jo muutama päivä ennen sitä haaleaa plussaa. Paha olo, oksentelua, tissikipu... Nyt sitten plussan jälkeen on hyökännyt myös armoton närästys, joka iskee varsinkin illalla nukkumaanmennessä. Väsymys tuntuu olevan myös ihan omaa luokkaansa...

Kertonut
olen äidille, veljelle ja muutamalle läheisimmälle ystävälle, jotka tiesivät myös yrittämisestä. Mieheni on kertonut veljelleen ja hänkin muutamalle hyvälle ystävälleen. Kunnolla julki tämä tuodaan varmaan vasta ekan ultran jälkeen. :)

Ja Piinamiina, täälläkin ollaan ihan hemmetin kiukkusia! Lukitsisin itteni mielellään makkariin päiviksi, niin ei tarttis muidenkin kärsiä. Se vaan, että sittenhän sitä alkais pidemmän päälle hyppimään seinille kun menis hermo yksinään kiukutteluun :LOL: Eiköhän se tästä vielä tasotu!

Nannaa_ ja pikkuinen 3+6
 
Nyt tarttee oikeesti vertaistukea. Tää hormonien mylläkkä on jotain aivan helvetillistä! Mie kiukuttelen ja käyttäydyn muutenkin kuin teini-ikäinen. Itku tulee pienimmästäkin asiasta, eikä mikään oikein oo hyvin. Mie en uskalla lähteä kohta kotoa minnekään ja linnoittaudun yksinäisyyden linnakkeeseeni, kun eihän tämmöinen räiskyminen oo aikuiselta, normaalisti iloiselta ja sävyisältä ihmiseltä odotettavissa. En tiiä mitä halvattua tässä pitäis tehdä. :cry::cry::cry:
Tsemppiä!!! Tuskasta on täälläkin. Kotona ukolle ja lapsille saatan räiskyä mutta muuten on semmonen kalahaaleessa vedessä olo. Mulla on joka kerta ollut jonkinlaista alkuraskaudenmasennusta(?). Ja taas tuntuu et se peikko kurkkii olan takana... Viime raskaudessa itkin lääkärille sitä muutamia kertoja, ei ne oikein mitään osannut sanoa/tehä, kriisinumeroita antoivat. Ajan kuluessa se helpottaa. En ole normaalisti yhtään masennukseen taipuvainen ihminen. Nyt täytyyvaan tsempata toinen toisiamme näistä yli!
 
  • Tykkää
Reactions: piinamiina
Tsemppiä!!! Tuskasta on täälläkin. Kotona ukolle ja lapsille saatan räiskyä mutta muuten on semmonen kalahaaleessa vedessä olo. Mulla on joka kerta ollut jonkinlaista alkuraskaudenmasennusta(?). Ja taas tuntuu et se peikko kurkkii olan takana... Viime raskaudessa itkin lääkärille sitä muutamia kertoja, ei ne oikein mitään osannut sanoa/tehä, kriisinumeroita antoivat. Ajan kuluessa se helpottaa. En ole normaalisti yhtään masennukseen taipuvainen ihminen. Nyt täytyyvaan tsempata toinen toisiamme näistä yli!
Kiitos tästä. :) Puhuin miehelle tästä kaikesta pelosta ja siitä, miten tää nykyinen koti oikein voi muotoutua vauva- ja lapsiperheen arkeen. Pienessä vanhassa talossa on omat haasteensa. Jotenkin kuitenkin järkyttävintä on huomata, että reagoi kuin 14-vuotiaana pahimmassa murrosiässä. Ei kai kukaan täysjärkinen aikuinen halua olla sellaisen ihmisen kanssa?
 
Tsemppiä Piinamiina!! Täälläkin tuntuu olevan hermot koetuksella ja äksyilen, mutta lähinnä tolle lapselle :S siis ihan hirvee uhmakausi päällä ja kieltoja ei oo kuulevinaankaan.. ei vaan hermot kestä ku viskoo tavarat ympäriinsä ym ym. Mutta eipä tunnu olevan väliä vaikka välillä sille ärähdänkin, kun jatkaa samaan malliin nauraen... :'D

Oireena ehkä kuitenkin se nyt, että iltaisin oon aivan poikki:/ tän muistan viime raskaudestaki. Ja kylmiä väreitä kulkee.

Raskaustesteistä kyseltiin, mä tein sen ekan pregcheckillä ja sit ton digitestin viel toissapäivänä :) nyt en aatellu enää tehä :D
 
Ehkä uskaltaudun mukaan..

10.2/ Cätrik33 / 30 / TYKS / 2.

Jos hedelmöityksestä lasketaan niin oon rv 4+1 vissiin. Menkkamaisia kipuja välillä, huonoa etovaa oloa, rinnat erityisesti nännit arat.. Digitestin meinasin tehdä maanantaiaamuna. Yksi kemiallinen raskaus takana niin haluan varmistua, että hcg nousee..
 
  • Tykkää
Reactions: bejpi ja Mariiii
Täälläkin uusi jäsen. Rekisteröidyin tätä ryhmää varten kaksplussalle! :D Eli 8.2. / Mylove93 / 23v / VKS / 1. lapsi

Plussasin torstaina, kun menkkoja ei kuulunu eikä näkyny. Nyt menossa rv 4+3. Menkkamaista kipua ollut välillä kovaakin. Sit ollut myös vasemmanpuoleista repivää kipua. :s Rinnat myös arat, väsyttää enempi ja palelee herkemmin. Testaan keskiviikkona vielä digillä ja soittelen sit aikaa neuvolaan ja alkuraskauden ultraan ku pelkään et on kohdunulkoinen/tuulimuna tms.
 
Nyt tarttee oikeesti vertaistukea. Tää hormonien mylläkkä on jotain aivan helvetillistä! Mie kiukuttelen ja käyttäydyn muutenkin kuin teini-ikäinen. Itku tulee pienimmästäkin asiasta, eikä mikään oikein oo hyvin. Mie en uskalla lähteä kohta kotoa minnekään ja linnoittaudun yksinäisyyden linnakkeeseeni, kun eihän tämmöinen räiskyminen oo aikuiselta, normaalisti iloiselta ja sävyisältä ihmiseltä odotettavissa. En tiiä mitä halvattua tässä pitäis tehdä. :cry::cry::cry:
Halaus! Itselläni on nyt aivan kamalaa olla erossa miehestäni. Kauhee märy, kun hän lähtee esim. töihin. Kaikki pelot ja hormonit hyökkäävät kimppuun samantien, kun hän painaa mennessään oven kiinni ja sitten neljävee saa kuulla kunniansa kaataessaan viattomasti ja täysin vahingossa maitolasin ja etenkin koirat...yleensä ihan muuten vain! Onneksi miehellä alkoi kesäloma juuri, joten helpotusta on hetkeksi tiedossa! Tsemppiä sinne hormonimyrskyihin! <3
 
  • Tykkää
Reactions: piinamiina
Näin siinä kävi, että mut voi poistaa listalta. Onni ei kauaa kestänyt, pe aamuna alkoi vatsakrampit ja kohta perään vuotokin. Biokemialliseksi jäi tämä yritys. :cry: Tsemppiä kaikille odotukseen (y)
 
Täälläkin uusi jäsen!
9.2. / Hilla1 / 26v / K-SKS / 1. lapsi

Tänään aamulla plussasin, kun menkat 4pvää myöhässä ja vahva plussa tuli! Laskurin mukaan rv 4+2. 2 viikkoa ollut väsymystä, mutta en ole osannut sitä yhdistää vielä raskausoireisiin. Viimeisin parin päivän aikana tuntunut vihlasuja mahassa. Muita oireita ei ole. Toivottavasti pysyy matkassa mukana. Ensi viikolla ajattelin soitella neuvolaan.
 
Sonara <3 voimia.

Kirjottelen puhelimella, niin en saa hymiöitä tai lihavointeja näkymään.

Psyykkinen tila:
Olen tosi itkuherkkä. Mua tuntuu itkuttavan kaikki vähääkään tunteelliset, ns. murheelliset asiat. Töissä tämmösiä tilanteita tulee paljon vastaan ja olen ihan vedet silmissä ja koetan pidätellä itkua. Samoin kaikki säälittävät telkkarimainokset saa vedet silmiin. Ja tuo kiukku nousee hyvin helposti ja ihan tyhmistä asioista. Muistin sen kyllä vanhasta jo, että näin käy. Tunnen kaiken x100 normaaliin verrattuna :D

Oireet:
Toinen rinta on alkanut nippailla terävästi pitkin päivää. Ihan kuin joku lykkis sinne veitsellä. Ja tuntuu, että nälkä on koko ajan, vaikka erityisemmin mitään ei tee mieli. ONKO MUILLA sydän alkanu muljahdella? Mulla tulee tosi paljon päivässä vissiin lisälyöntejä :( kurjan tuntuisia. Jostain luin, että voivat kuulua raskauteen.
 
Piinamiina, hoitoihin jatketaan alkuperäisen suunnitelman mukaan eli suunnittelu juhannusviikolla ja kesäsulun jälkeen elokuussa ensimmäinen punktio.
 
Sonara <3 voimia.

Kirjottelen puhelimella, niin en saa hymiöitä tai lihavointeja näkymään.

Psyykkinen tila:
Olen tosi itkuherkkä. Mua tuntuu itkuttavan kaikki vähääkään tunteelliset, ns. murheelliset asiat. Töissä tämmösiä tilanteita tulee paljon vastaan ja olen ihan vedet silmissä ja koetan pidätellä itkua. Samoin kaikki säälittävät telkkarimainokset saa vedet silmiin. Ja tuo kiukku nousee hyvin helposti ja ihan tyhmistä asioista. Muistin sen kyllä vanhasta jo, että näin käy. Tunnen kaiken x100 normaaliin verrattuna :D

Oireet:
Toinen rinta on alkanut nippailla terävästi pitkin päivää. Ihan kuin joku lykkis sinne veitsellä. Ja tuntuu, että nälkä on koko ajan, vaikka erityisemmin mitään ei tee mieli. ONKO MUILLA sydän alkanu muljahdella? Mulla tulee tosi paljon päivässä vissiin lisälyöntejä :( kurjan tuntuisia. Jostain luin, että voivat kuulua raskauteen.
Miulla sydän muljahteli aiemmin enemmän. Nyt oon keväästä alkaen hidastanut tahtia, niin ylimääräiset pomput jäi, eikä raskauskaan ole tuonut niitä takaisin.
 
Huomenna varaan neuvola- ja varhaisultra-ajat. Päätin, etten enää testaa millään ku alan vaa murehtimaan, jos ei viivat oo vahvistunu/digi ainna tiettyjä viikkoja. Liikaa tullu vertailtua muiden testejä ja viivojen vahvuuksia ku mulla oli dpo 16 tuollainen mitä kuvassa. No, se kyl hiukan vahvistu siitä ku kuivui. Kai tääkin on vaa yksilöllistä. :D
 

Attachments

  • Tykkää
Reactions: piinamiina
Huomenna varaan neuvola- ja varhaisultra-ajat. Päätin, etten enää testaa millään ku alan vaa murehtimaan, jos ei viivat oo vahvistunu/digi ainna tiettyjä viikkoja. Liikaa tullu vertailtua muiden testejä ja viivojen vahvuuksia ku mulla oli dpo 16 tuollainen mitä kuvassa. No, se kyl hiukan vahvistu siitä ku kuivui. Kai tääkin on vaa yksilöllistä. :D
En miekään enää testaa millään. Sit jos alkaa vuotaa tms ni sit on eri asia. Kun stressaaminen on kuitenkin vain pahasta, ja varsinkin turha stressaaminen. (y)

Mie sain viikonloppuna levättyä hyvin. :love: Se vaikuttaa miulla pahoinvointiin syömisiä enemmän. Ja noihin kauheisiin kilareihin auttoi kun avasi suunsa ja puhui miehen kanssa kaikesta huolestuttavasta ja pelottavasta. Voi kun tää seesteisyys jatkuisi vaan.
 
Sonara, voi ei! Tsemppiä jatkoon!

Viikonloppu meni niin nopeasti ettei ole ehtinyt tai pystynyt kommentoimaan, isovanhemmat hakivat isomman lomalaisen kylään niin piti pitää sivut piilossa. :)

Uusille tervetuloa!

Omaan napaan ei mitään uutta, ehkä nännit vähän arat mutta muuten jatketaan onnellisen oireettomana. Kevätjuhlien itkuherkyyttä en laske oireeksi, sama oli viime vuonnakin ilman raskautta.. :D

Bejpi ja baby 5+2
 
Sonara, pahoittelut :cry: Kovasti onnea hoitoihin, toivottavasti saatte niiden alkamisesta vähän lohtua tilanteeseen ❤

Tervetuloa uusille!

Täällä on pahoinvointi alkanut nyt kunnolla. Pari viikkoa aikaisemmin kuin viime raskaudessa. Oikein mikään ruoka ei maistu, jääkaappia ei voi avata, kun kamalat, oksettavat hajut hyökkää heti päälle :sick: Taaperon vaipparoskis haisee _aivan_hirvittävälle_ :sick: En oo helposti oksentavaa tyyppiä, mutta tää kuvotus jatkuu aamusta iltaan. Oonkin miettinyt, että helpottaisko olo jos oksentais? Sekin on kyllä kamalaa...

talviuni rv 5+5
 
Pahoinvoinnista:Minua on kuvottanut ja närästänyt. Varsinaista oksettamista ei ole, mutta tänään onkin vasta rv 5+0. Esikoisen aikana pahoivointi alkoi rv 6+ ja oksensin viimeistä kertaa rv 27. Pitkänsitkeä pahoinvointi oli siis silloin ja sain siihen lääkityksenkin.

Muuten oireet on pysyneet aika samoina kuin tähänkin asti, (Nippailua, lievää kuvotusta ja menkkamaisia tuntemuksia välillä ja turvotusta ja paineen tunnetta alavatsalla.) mutta nyt pissattaa enemmän ja rinnat on alkaneet kipeytyä ja nännit tummumaan. Niin ja voi elämä miten kuumat ne on! :LOL:

Mukavaa tätä viikkoa kaikille! <3

Kesäyllätys ja yllätys 5+0
 
Sonaralle osanotot ja paljon kaikkea hyvää jatkoon!

Pahoinvointia ei täällä ole, ei ollut esikostakaan kyllä. Mulla tosin vasta rv 4+5 tjsp joten enpä ihmettelekään :D Saa nähdä hyökkääkö hajuyliherkkyys taas jostain kulman takaa.

Muina oireina oikeastaan vain se, että kahvi tökkii. Väsymys on jotenkin kokonaisvaltaisempaa taas, mutta esikoinen nukkuu edelleen niin tolkuttoman huonosti, että mistä näitä väsymyksiä erottaa toisistaan. Edellisessä raskaudessa mun kaikkein vahvin oire alussa oli nimenomaan ihan kuollettava väsymys, sitä odottelen kauhulla. Tissit aristaa aivan aavistuksen, mutta sekin vähän tulee ja menee. Kaiken kaikkiaan oon siis jokseenkin oireeton (y)
 
Hei! Täällä ilmottautuu uusi helmikuisen vauvan odottaja:) Tietoja en tuonne alkuun osannut lisätä, mutta ne olis tässä 2.2/ Zane / 25v / K-PKS/ 2.lapsi.

Menossa nyt 5+4 ja vähän on huonoa oloa ollut havaittavissa, mutta ei sen suurempia tuntemuksia. Mua kans jännittää jos iskee taas ihan kauhee väsymys, kun edellisessä oli ja jossain vaiheessa jääkaapille en pystynyt mennä ollenkaan hajujen takia. Vielä ei olla kenellekkään asiasta kerrottu, vaan odotellaan ainakin ekaan neukkuun asti.
 

Yhteistyössä