Suomessa lähtökohtaisesti kaikki maitotuotteet on pastöroituja. Voit rentoutua.En taaskaan jaksanut lukea ihan loppuun, mutta noista alkoholittomista, niin kaupan alkoholittomat Kopparbergin siiderit on kyllä hyviä. Ja maistoin viikko sitten alkosta ostettua Barrels and Drums nimistä valkoviiniä sekä kuohuviiniä. Jälkimmäinen parempaa.
Happy Joesta en tiennytkään, että saa alkoholittomanakin.
Meillä oli eilen eka neuvola, piti olla keskiviikkona, mutta mentiin jazz kidseille juuri silloin ja siirsin sitten eiliselle pvälle. Vaatii ponnisteluja nämä päivät kun etovaa oloa, välillä oksennan, mutta pelkkä etovuus väsyttää.
Eilen olin ystävän kanssa jazzeilla kuuntelemassa J.Karjalaista alueen ulkopuolella, niin siinäkin vähän teki heikkoa. Sama kun mentiin kadulle, mutta yhdessä kohtaan sitten helpotti ja join latten, söin suklaakeksin, liki kaksi vege kevätrullaa ja kirpeän mansikkametrilakun. Ai kun helpotti hetkeksi. Tänään sitten taas etonut, mutta nyt tekee kaikkia salaatteja mieli, ostinkin itse koottavan salaatin kaupasta, nam ! Harmi kun on niin kallista.
Menin vahingossa syömään mozzarella juustoakin en tiiä onko pästoroitua. Mielitekoja on muitakin, kirsikkatomaatit ja viinirypäleet maistuvat sekä Polly suklaakarkit.
Mä myös jopa toivoin oksentamista, että tuntuis enemmän "raskaana olevalta" ja iloitsin ekaa yrjöä, mut nyt jo kolmen viikon piinan jälkeen mietin, että miks edes toivoin Toivottavasti sulla pysyis vaan satunnaisenaKuuluisat puun koputtamiset! Aamulla mainostin että ei ole mitään pahoinvointeja ollut. Nyt oli pakko päästä heti jakamaan että nyt on ensimmäistä kertaa täälläkin oksennettu! Olen niin iloinen, yhtä hymyä Voi tietysti olla että hymy hyytyy jos tästä tulee tapa (meillä ei ole edes sisävessaa tai kylppäriä...) mutta juuri nyt olen niin onnellinen että minullakin on kunnollinen raskausoire <3
Metsäminttu 9+1
Mullakin on ollut rinnat kipeät, mutta ne on turpoamosesta huolimatta melko pienet niin ovat sallineet juoksun. Muuten vaan tuntuu ettei jaksa, 14km lenkit on vaihtunut 4km, en tiedä onko jaksaminen fyysistä vai ehkä kuitenkin jotenkin henkistä no juoksennellaan sitten joskus myöhemmin taas lisääHeips vaan kaikille!
Piti tulla taas kattelemaan ketjua.
Jyyres kyseli tuosta juoksuharrastuksesta; itselläni rinnat ovat olleet tosi kipeät raskauden alusta asti joten en lenkkeillyt pariin kolmeen ensimmäiseen viikkoon, kävin vain salilla ja pyöräilin. Nyt oon aloittanut taas juoksulenkit kun vähän rauhoittunut tuo rintojen kipu.
Yksi uusi mieliteko on tullut, himoitsen ihan sikana Saarioisten maksalaatikkoa En oo syönyt sitä yli 10 vuoteen ja pari päivää sitten oli pakko ottaa kun mieheke oli ostanut. Maksahan on nyt aikalailla kiellettyjen listalla mutta uskalsin syödä sitä vähäsen.
Ekaan neuvolaan on vielä reilu viikko aikaa, ei jaksaisi millään odottaa. Varhaisultraa ei oo tullut vielä varattua, vissiin vähän pelottaa kun on tullut luettua kaikkia juttuja tuulimunista ja kuolleista sikiöistä vähän liikaa.. Itselläni on kyllä vahva tunne että kaikki olis hyvin mutta toisaalta sitten taas ei millään meinaa uskoa että tuolla mahassa oikeasti vois olla vauvan alku, se tuntuu käsittämättömältä.
Mä ymmärrän kyllä ton ja nostan hattua kaikille joilla on kotona joku huolehdittava pahoinvoinnista huolimatta. Mulla ei ole edes pahoinvointia, ainoastaan väsymystä ja huhhuh jos olisi tässä joku huolehdittava niin en tiedä miten sitä pystyssä selviäisEipä tänäänkään tullut suunnitelmista mitään. Piti lähteä esikoisen kanssa myös ulos pyöräilemään, kun mieskin lähti kaverinsa kanssa, mutta oksentelu vei kaikki voimat.
Ekan kerran jälkeen oli ihan hyvä olo, mutta kun söi ja joi, niin tuli kauhea olo ja oksun jälkeen se huono olo jatkui. Sohvalla sit vaan loikoilua ja esikoiselle paw patrol päälle. Harmittaa oikein paljon, en haluaisi, että katsoisi tv, mutta kun ei oikein leiki yksinään mitään. Kaikki muu kuin omat lelut kiinnostaa.