Kiitti, mä laitain.Jyyres, laita Maikkki:lle viestiä fb ryhmästä
Tänään oksu ei loppujen lopuksi sitten tullut. Hurraa kauhea salmiakkihimo!! Tiiättekö ne bonbon tikkarit. Saako niitä syödä? söin jo yhden kunnes aloin miettimään. Mutta kauheassa himossa sen yhden söin kun teki niin mieli. Hyvää oli.
Mulla myös tuo pelko! Viimeksi keskenmeno tuli juurikin niin. :/ en tiedä vaikuttiko oikeasti. Koska olimme puuhanneet illalla ja veren vuoto alkoi seuraavana päivänä joskus iltapäivällä. Toisaalta silloin ei ollut mitään oireita muutenkaan. Mutta olen kyllä lukenut että on turvallista normaalissa raskaudessa.Tervetuloa uusille mukaan! <3
Halut: EI, ei ole! Suoraan sanottuna seksi jopa pelottaa minua. Olen lukenut vähän ristiriitaisia juttuja onko seksi alkuraskauden aikana turvallista vai ei, mutta eipä ole pahoinvoinnilta ehtinyt mitään haluja tulemaankaan.
Oma napa: Käytiin tänään ultrassa neuvolassa ja pikku tyyppi vastasi tällä kertaa viikkojaan lähes täydelliseti. Viime viikolla mittauksissa viikot olivat vain 7+3 9+2 sijaan ja se säikäytti - olisihan pieni ollut kaksi viikkoa myöhässä kasvussa, jos mitta olisi pitänyt paikkansa - mutta kyseessä oli mittavirhe, kuten arvelinkin hormonipaniikkimyrskyn laannuttua. Nyt vauva vastasi kooltaan viikkoja 10+2 ja tänään on 10+3. Kaikki vaikuttaisi olevan niin hyvin kuin voi olla. Sydän löi tasaisesti ja vahvasti ja saatiin kuunnellakin hetken sitä ihanaa jumpsutusta. <3 Saatiin myös kuva, jossa pienellä näkyi pitkät jalat ja käsi oli naamalla! <3
Uskon, että osin viime viikon mittausvirheen syy oli jalkojeni asento. Olen ollut yli 10 vuotta pyörätuolissa vammautumisen vuoksi ja viimeksi mieheni ei nostanut jalkojani jalkatuille, vaan ne roikkuivat velttoina lattiaa kohti. Uskon, että tämä vaikutti paljon näkyvyyteen. Loppu hyvin kaikki hyvin ja vauva vastaa nyt viikkojaan.
Kohdun kasvukivut: Onko teillä ja miltä ne tuntuu? Minulla tuntuu sellaista venyvää kipua sen verran, kun navasta alaspäin tunnen normaalisti ja "venymistä" tuntuu joskus ihan nivusiin asti. Onko se sitä?
Tervetuloa listoille! Todella paljon onnea!! Tuntui niin hyvältä lukea miten nyt viimein onnistunut, vaikka jo tuomion olit saanut.. ihana uutinen!Hei kaikille! Haluaisin liittyä mukaan keskusteluun. Oma lapsihaaveeni alkoi jo yhdeksän vuotta sitten. Haavetta seurasi tuskalliset kuusi vuotta yrittämistä ja hoitoa -tuloksetta. Syitä lapsettomuuteen löytyi minusta useita, ja lääkärien mukaan raskaushaaveet voisi haudata. Yritys loppui lopulta eroon.
Vajaa vuosi sitten tapasin nykyisen mieheni. Tein alusta saakka selväksi lapsettomuuteni ja olimme päättäneet ryhtyä sijaisperheeksi. Olin syönyt väliajan e-pillereitä endometrioosiin, ja keväällä koin tarvetta elimistön "puhdistamiseen" ja jätin pillerit pois. Toisesta kierrosta pillerien lopettamisen jälkeen olin raskaana. Se tuntuu vieläkin käsittämättömältä. Testin tein kp 42, juhannusaattona.
Lapsettomuustaustani takia pääsimme kunnalle varhaisultraan, joka oli tiistaina, ja minä paruin silmät päästäni kun siellä ihan oikeasti oli joku. Laskettu aika tarkentunee vielä nt-ultrassa, kiertoni on vähän normaalia pidempi. Tällä hetkellä viikkoja kuitenkin 8+5.
Vointi on ollut koko ajan hyvä. Nälkäisenä tulee etovaa oloa, mutta säännöllisesti syömällä pysyy hyvin kurissa. Mikään ruoka ei ällötä eikä mitään myöskään tee erityisesti mieli. Terveellisesti syön, otin neuvolan tädin ohjeet sydämen asiaksi
Metsäminttu/ 28/ 18.2./ TYKS/ 1
Oksensin esikoisen raskaudessa paljon ja lisäksi nousi vatsahappoja suuhun. Hampaat muuttui suorastaan limaiseksi pesusta huolimatta. Vaikka pesin hampaat jokaisen oksentamisen jälkeen huolellisesti. Kysyin silloin hammaslääkäriltä neuvoa ja hän neuvoi ostamaan apteekista Meridol nimistä suuvettä. Se toimi ja limaisuus hävisi ja suu tuntui oksentamisesta huolimatta raikkaammalta. Itsellä on 24/7 pahoinvointia mutta en ole oksentanut enää kiitos lääkityksen.Tänään hätkähdin sitä ajatusta, että oon nyt melkein kolme viikkoa oksentanut päivittäin ja tällä kuluvalla viikolla vielä lisääntyneessä määrin.. HUHUH! onks tätä kestäny jo näin kauan?? Ei ihme, että suun hoitoa halutaan korostaa onhan tää hampaillekin aikamoista kyytiä
Hyvistä ja huonoista oksennettavista ruuista oli puhetta ja oon kyllä testannut vaikka mitä Pahoja mulle on ollut mm. näkkileipä, jäätelö, appelsiinimehu, puolukkapuuro, parsa ja lisäks huono olo tulee heti kaikesta suklaasta.. sen sijaan hyvältä on tuntunut hampparit, tomaatit, piimä, vispipuuro, jaffa, suolapähkinät ja mansikat listaahan vois tietty jatkaa vaikka kuinka
Toivotan kaikille jaksamisia pahoinvoinnin kanssa!
Cicada ja pieni pipu 8+6
Kävin tarkistamassa nuo tulokset, jotka näkyvät verkkopalvelussa minulle mutta ei siellä ollut noita tuloksia ollenkaan. Itse asiassa kysyinkin näytteenottajalta että mitä tuloksia tuolla on näkyvissä ja hän kertoi, että osa tulee näkyviin vain terveyskeskukselle ja kertovat ne tulokset sitten siellä käydessä. Että olisiko kyse nyt sellaisista tuloksista, jotka ei tuon verkkopalvelun kautta ole näkyvissä..Hei te, jotka ootte ollu niissä riskiseulontaan liittyvissä verikokeissa. Näättekö niitä PAPPA ja HCG-B tuloksia jostain?
Kiitos vinkistä ja tsempeistä! oon nii siinä rajoilla et pitääkö kohta itekki pyytää jotain millä tätä helpottaa toistaseks oon töissä pärjännyt et katsotaan paheneeko vielä tästä... toivottavasti ei..Oksensin esikoisen raskaudessa paljon ja lisäksi nousi vatsahappoja suuhun. Hampaat muuttui suorastaan limaiseksi pesusta huolimatta. Vaikka pesin hampaat jokaisen oksentamisen jälkeen huolellisesti. Kysyin silloin hammaslääkäriltä neuvoa ja hän neuvoi ostamaan apteekista Meridol nimistä suuvettä. Se toimi ja limaisuus hävisi ja suu tuntui oksentamisesta huolimatta raikkaammalta. Itsellä on 24/7 pahoinvointia mutta en ole oksentanut enää kiitos lääkityksen.
Tsemppiä! <3
Kesäyllätys ja yllätys kohta rv 10+4