Bettinah se on ihan oikeasti tiedossa, että B- vitamiini auttaa raskauspahoinvointiin. Silloin ensimmäisessä raskaudessa , kun voin yhtä huonosti kuin sinä minulle tiputettiin B-vitamiinia suoraan suoneen pullosta normaalin nesteytyksen kanssa.
Ainakin minulla tämä pahoinvointi on huomattavasti helpompaa kun juon tuon Beroccan.
Luin siitä eilen paljon ja kyllä joka paikassa sanotaa, ettei se vaurioita vauvaa. Kuitenkin minulla ollut lääkärin määräyksestä jokaisessa raskaudessa pahoinvointi lääkkeetkin käytössä ja enemmän uskoisin niissä olevan haittaa kuin vitamiineissa. Ja normaalit terveet pojat olen saanut
Sinuna kokeilisin, ei se mitään annakkaan. Tää pahoinvointi on niin kauheaa ja mulle lääkäri sanoi viime viikolla, että osta Samarinia ja juo se heti tyhjään mahaan kun saat silmät auki . Silloin oksennat vain sitä vaahtoa ja ei tule sitä kipua kurkkuun ja ruokatorveen.
En ole tarvinut kokeilla, koska nyt pysyy aamulla sisällä jos heti syö jotain.
Ja lääkäri vielä mainitsi, että vauva voi huomattavasti paremmin kun saa pysymään jotain ruokaa sisällä. ja mulla se ulos oksentaminen loppui tuolla b-vitamiinillä. Lopetin yhtä aikaa raskaus ajan vitamiinit, koska tuossakin se sama määrä foolihappoa mikä on se tärkein. Kun pahoinvoinnit hieman helpottaa, otan taas normaalit vitamiinit tabletteina käyttöön.
Liikunnasta ? Kuinka paljon te liikutte näillä viikoilla ? ihan kunnon kuntosali juttuja vai ihan vain kävelyä?
Mullakin hengästyttää vaihtelevasti todella paljon ja tuo pahoinvointi verottaa hirveästi liikuntaa, kun pulssi nousee niin alkaa oksettaan.
Olen siis vain käynyt pitempiä lenkkejä koiran kans sen 3-4 kertaa päivässä, pullo mukana nestettä ja välillä oksentelen puskaan
Niin ja mulla oli viikolla 9 verenvuotoa yhtenä iltana, kuulemma istukka oli niin, että voi vuotaa ja ei suositeltu maitopurkkia isompaa nostelemaan, ettei tule keskenmeno. Nostelin isoja sänkyjä huoneesta toiseen, en ajatellut ollenkaan
Tuli pieni paniikki kun alkoikin vuotaan.
Nyt kuitenkin jo viikko 14 menossa, jokohan uskaltais pikku hiljaa alkaa nosteleen pieniä käsipainoja ym. kotona ja yrittää liikkua enemmän? Pelottaa, että kohta on kauhea valas kun ei pysty urheileen.
no tässäpä taas tämän päivän ajatuksia, mukavaa lauantaita !!