Heipsan!
Onnea kaikille vauvan saaneille! Ihana lukea synnytyskertomuksia, kaikki niin erilaisia ja samalla ainutlaatuisen kauniita! Ja tervetuloa
Juli!
Perjantaina minulla oli
ultra ja vauvan kokoarvio, koska SF-mitat on olleet niin yläkanttisia (viimeksi oli 36cm/rv 37+6) ja vauva on tuntunut terveydenhoitajan käsiin todella isolta. Melkein kolme viikkoa sitten terkka sanoi, että vauva tuntuu hänestä jo lähes nelikiloiselta. Olen ollut siis ihan paniikissa, että miten ihmeessä tämän jättivauvan saa sitten synnytettyä, varsinkin jos menee yli niinkuin aikaisemmatkin raskaudet (esikoinen viikon ja kakkonen 2 viikkoa yli..) No lääkäri tunnusteli ensin masun päältä ja sanoi heti, että ei tämä ainakaan nelikiloinen ole. Sitten ultrattiin ja mittailtiin ja hän sai tulokseksi
3200g. Sanoi kyllä että luultavasti mitat on vähän alakanttiin, että vauva on todennäköisesti noin
3,5kg tässä vaiheessa. Huh helpotusta
Nyt voi taas hengittää rauhassa. Toki vauva kerkeää masussa kasvaa vielä ihan mukavasti, jos laskettuun aikaan menee ja ylikin, mutta ei sentään vielä ole nelikiloinen. Nyt sitten odotellaan synnytystä alkavaksi! Ei mitään merkkejä kyllä näkyvissä, mutta onhan tässä laskettuunaikaan pari viikkoa aikaa. Lääkäri kysyi, että millon sitä on viimeksi kurkattu alapäähän. Totesin, että lääkärineuvolassa kerran joskus marraskuussa, niin hän oli ihan ihmeissään, että eikö ne nykyään enää mitään tee neuvolassa! Päivitteli siinä, että kyllä nyt kaikille pitää jonkunlainen alatutkimus ja synnytystapa-arvio tehdä. Vaikka olisi uudelleen synnyttäjä. Olen vähän ihmetellytkin, ettei sisätutkimusta ole tehty kuin kerran, mutta olen ollut tästä oikein tyytyväinen salaa
Sisätutkimuksessa ilmeni, että
kohdunkaulaa oli jäljellä 2,5cm ja se oli täysin pehmeä ja 1cm auki. Jotain on siis jo alkanut tapahtumaankin!
Raskaana oleminen on muuten vielä ihan jees, mutta lonkkia on alkanut särkemään aivan älyttömästi. Ekan kerran otin yötä vasen Panadolinkin, kun olen saanut niin huonosti säryiltä nukuttua. Eipä siitä oikein apua ollut ja päätinkin, että antaapa tabujen olla kun ei kerran auta.
Näin viime yönä unta, että vauva oli jo syntynyt. Imetin häntä ja katselin, että onpa kaunis vauva. Myöhemmin myös katsoin itseä peilistä ja hoin kaikille, että katsokaa kun mun maha on ihan pieni! Joo unessa tosiaan kaikki on mahdollista
Rva78, tsrmppiä huomiseen sektioon, kaikki menee varmasti hyvin!!
MrsR täällä peukut pystyssä, että pienen bilirubuunit on kohdillaan ja pääsette kotiin! Se on upea tunne, kun istuu autossa ja baby kopassa on menossa kotiinpäin kohti uudenlaista elämää :heart:
Keisha, toivottavasti pääset pian punnertamaan vauvan maailmaan! Varmasti älyttömän raskasta tuommoinen
Nyt voisin tästä lähteä tuhoamaan muutaman laskiaispullan!
RouvaRuusunen ja poikanen 38+2