***Helmikuun Helmet 2008*** vko 13

Mites muuten, luetteko lapsillenne iltasadut? (ei muista, onko tästä jo keskusteltu?) Ja miten luette, siis jos luette? Eli kuunteleeko lapsenne sängyssään ( vai kuunteleeko ollenkaan ;) ) vai luetteko sadun ennen sänkyyn peittelemistä?
Mä luin nyt siis ekaa kertaa ja peittelin ensin pojun sänkyyn ja luin siinä vieressä. No poitsu kyllä seisoi sängyssään melkein koko sadun ajan ja piti omaa unilauluaan, että enpä tiedä kuunteliko ollenkaan, mitä äiti höpisi :whistle: :)

Meillä ei lueta iltasatua...ellei sitten joskus neiti mene kuuntelemaan kun pojille luetaan (hyvin hyvin harvoin menee), mutta pelkiltään neidille ei lueta. Yleensä lualetan tietyt laulut sylissä ja peitellään sänkyyn.

Verkkikselle :hug: imetyksen lopettamisesta. Meilläkään tyttö ei ollut millänsäkään. Minä kerran pidensin vielä päivällä, kun en halunnutkaan lopettaa, mutta loppujen lopuksi ei se sitten niin pahalta tuntunut. Ja nopeasti olin jo tyytyväinen, kun ei tarvinnut sitä enää miettiä.

Meillä luetaan lapsille yhdessä iltasatu. Poika ja mies sohvalla ja tyttö omassa sängyssään siinä vieressä. En tiedä paljonko kuuntelee, kun en juuri ole ollut seuraamassa miten homma hoituu. Näyttää aika usein kuitenkin makoilevan joten ehkä jopa kuuntelee :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Ja noita samoja lauluja (3kpl) olen laulanut LÄHES JOKA ILTA kohta 6 vuoden ajan....useesti 2 kertaan/ilta :saint: :LOL: Tuppaa tulemaan korvista ;)
Ja mitkäs laulut ne on? =)
No enhän mie niitten oikeita nimiä tiiä :LOL:
No Sininen uni ainakii, onko se sitte Nukkumatti (mikä pikkukakkosessakii on) ja Joka ilta kun lamppu sammuu? :D

Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Nyt se sitten on meilläkin loppu. Nimittäin imetys. Ja älkää edes kysykö, miltä tuntuu...ihan kauheelta :'( Poika ei tuntunu olevan moksiskaan ja pidin itteni koossa, mut pala kurkussa luin iltasatua, jonka otimme nyt sitten ohjelmistoon iltatissin tilalle.
:hug: , meilläkin on menty nyt öö....neljä iltaa ilman tissiä. Haikeata on, mutta neiti ei oo huutanut yhtään. Ainoastaan kahtena ekana iltana yritin laittaa suoraan omaan sänkyynsä (ennen tissiteltiin eka meidän sängyssä), mut siitä suuttui hirmuisesti. Rauhoittuu nyt sitten silittelyyn kylki kyljessä äidin vieressä meidän sängyssä, josta nostan sitten omaan sänkyynsä nukkumaan :heart: Mulla vielä on rinnat vähän pinkeinä maidosta, kerran oon pumppaillu, mut yritän olla nyt kokonaan pumppaamatta.

Meillä ei olla ihan terveitä vieläkään, siis tyttö. Eilen iltapäivällä koki jonkunlaisen ihmeparantumisen eikä tuntunut kuumeiseltakaan. Yöllä heräsi itkemään kerran koska nenä oli tukkoinen. Nyt tää aamu on ollut taas sylissä istumista ja itkuisaa, ruokaakaan ei mene. Onneksi sentään maitoa juo, ja vettä.

Iltapäivästä on kumminkin vähän pakko viedä koirat ulos.

Taitaa olla vielä niin että nyt ainakin mulle on tulossa joku flunssa,kurkku on aikas karhea :/

Eipä tänne muuta, jännittäviä aikoja elellään.

:wave:

Meillä on muksut taas vähän kipeinä, flunssaa pukkaa... onneksi vaikuttaa aika lievältä tartunnalta tällä kertaa. :snotty: Itselläkin sellainen olo että jotain on tulossa, kurkku on aika tukossa.

Meillä ei tullut vettä tänä aamuna, joku isompi putki mennyt rikki. Olin vähän aikaa aika hukassa että miten hoidan aamupesut sun muut... tietysti tytöllä oli tullut yöllä verta nenästä ja kerhokuvauspäivä vielä, oli aika hässäkkää meidän aamu. :kieh: Sain lopulta putsailtua puhdistusliinoilla vaikka niitä meni varmaan puoli paketillista kun veri oli oikein kuivanut kiinni. Lähdettiin sitten mummolaan evakkoon kerhokuvan jälkeen, ai että oli ihana päästä vessaan ja pesemään kädet, saati sitten muksujen kädet. Elämän pieniä iloja. :LOL:

:wave: hiljaista on kyllä. Meillevauva :hug: toivottavasti tyty paranee pian. :flower: :hug: Kaikille imetyksen lopettaneille/ lopettaville. Haikeaa varmasti on. Tämä mamma ei oo tarvinnut imetysliivejä sen jälkeen kun tyttö täytti kaksi kuukautta kun maito loppui, loppunut myös kahdelta edelliseltä :whistle: :/ Uimassa mamma käynyt ja nyt lihapullien tekoon ennenkuin isommat lapset kotiutuu :p :wave:

Yhteistyössä