***Helmikuun Helmet 2008*** Toukokuu

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
paidan siis, kun ei olla tosiaan bodeja käytetty sen jälkeen kun viimeiset muutamat koon 80cm bodyt jäi pieniksi... :xmas:
Mie tossa muutaman lyhythihasen ostin :whistle: Sit meinasin et jos en ostas enää uusia...kasa 86cm löytyy kyllä jemmasta :LOL:
No arvaa mikä läjä noita teeppareita meiltä löytyy kaapista... :whistle: Ja kesähousua, mekkoa, neuletakkia, tunikaa, capreja... :xmas: :LOL: Toivon mukaan tulee viime kesää parempi kesä niin pääsevät käyttöön asti!

Ja 92-senttisiäkin alkaa tosiaan joukossa aika lailla olla, vähän reiluja vielä, mut jos käy viime kesät, niin puolivälissä kesää vaihdetaan kokonaan tuohon kokoon. Nauratti kyllä vähän itseänikin, kun kävin viime viikolla ostamassa neidille uusia sukkia-kokoa 22-25! :LOL: :LOL:

 
Meillä on aamu alkanut musta ihan liian aikaisin. Neiti heräs klo 0430 |O, nukkunut siis kuutisen tuntia yön aikana.. Mä sain nukkua klo 6 asti sentäs. Omituista tässä on se että neiti on ollu koko tän ajan hereillä virkeenä ja ILOISENA. Yllättävää.. Oi,jospa se nukkuis pitkät päikkärit! On ehtinyt levitellä vanhoja lehtiä pitkin keittiötä, piirtää kuulakärkikynällä jalkaansa, aamiaista ei ole halunnut syödä..

Meillä käytetään 74-86 cm vaatteita, tosin 74 kokoiset alkaa olla nafteja..
Ja meilläkin tyty keksii kaikenlaista "kivaa", tosin ei kiipeile tuoleille eikä rattaisiin. Silti sattuu pikkuvahinkoja.

Äh,mulla toimii ajatus hieman säästöliekillä.. :wave:
 
vaatekoko meillä on 80-86cm. jotkut 74cm vaattet käytöss mut tosiaan nafteja alkaa olla nekin...onneks saatiin vielä hautajaisissa pidetyksi yhtä slipoveria joka 74cm ja aivan ihana. Nyt senkin varmaan joutuu laittamaan jemmaan :/

Poika on taas oppinut uusia sanoja...tulee nalle ja koira ( koila) sekä kaivuri kun nähdään niin heti kuuluu kaisu ja sormipitkällä osoitetaan sitä :)

Niiskulle peukutellaan täällä ja toivotaan lähtöä pikaisesti :D toivottavasti ei tarvii kovin kauaa yliajalle mennä ...ei kivaa, tiedän sen :/

kesävaatteita lapsille on kertynyt ihan vahingossa :whistle: kirppareilla kierrellessä tuli usein mukaan t-paitoja tms. tytölle nyt jotain capreja tms hamosia pitäs löytää mut muuten jees.

meillä on alettu nukkumaan nyt paremmin...illalla mennään nukkumaan 8-8:30 ja aamulla n.kasin maissa herätään. molemmat nukahtaa omiin sänkyihin iltamaidon juotuaan eikä poikaakaan tarvi enää nukutella :D huomaa että itekkin on virkeempi. =)

mut nyt leikkimään...

Jepsu
 
:wave:

Laiskaa kotipäivää vietellen :D

Niisku-rouvalle tsempit loppuun :hug:

Vaatteet on meillä 80-86, housut voi olla tuon 80 mut paidat on melkeempä kaikki 86, persjalkanen kun on :D Mut 92 on jo kaapissa odottamassa kesäksi..

Meillä tuo nukutus ei nyt hirveen helppoa aina ole :/ Ei millään haluis jäädä yksin sänkyyn, siinä sit ite pitää maata omalla sängyllä niin kauan et toinen nukahtaa ja hipsiä pois, ja melkein joka toinen ilta itekki sit nukahdan hetkeksi. Ja nyt ollaan taas menty muutama päivä yksillä unilla joten illat olleet helpompia nukkumisen suhteen mut tänään meni jos kympin aikaan ekoille unille vaikka kasilta heräs =)

Kengät meillä on 22 ja oon sillon tällön kattonu et onhan vielä sopivat. Mummilassa oottaa feikki-crocsit hiekkalaatikkoleikkejä ja on kokoa 23 :)
Sandaalit pitäs sit ostaa vielä myös kesäksi..

Mut nyt jos vaikka olis vaan ku poju tosiaan nukkuu. Kohta pitäs tulla kaverikin masu pystyssä kyläilemään =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
ja muotapalikoiden kanssa touhutessa aukaisee sitten kannen ja viskaa raivoissaan palikat yksitellen kannen kautta looraan.
Mä oon yrittänyt saada neitiä innostumaan noiden muotopalikoiden laittelusta, mutta neiti kattoo mua vähän pitkään, avaa kannen ja sujauttaa palikat lootaan tyytyväinen hymy naamalla. Meinaa vissiin, että äiti on vähän hölmö, kun noin pienistä koloista yrittää palikoita survoa. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Mistäköhän löytäisi sellaisen hatun joka kestäisi päässä? Siis pojalle! :xmas:
Meillä on lähinnä kypärämyssyt käytössä, kun kaiken muun toi tempoo pois päästä. Laatikossa olis kyllä odottamassa vaikka millaisia kivoja hattuja, mutta kun ei pysy päässä, niin ei sitten. :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja metu77:
Meillä siis tyttö voisi ainakin hyvin mennä 1-vuotiaasta. Kun ei ole tukkaakaan :D
Multa kysy pari sairaanhoitaja terveyskeskuksessa noi kuukausi sitten, että imetänhän mä vielä. Antibioottikuuria siis mietti ja neiti oli mulla siinä mukana. Kai toi sitten näyttää alle yksivuotiaalta. :whistle:
 
Meillä on käytössä nyt 86 ja 92 vaatteet, kohta on taas neuvolakin niin saadaan uusia mittoja. =) Kengät on 23 tai 24 pääsääntöisesti.

Meillä tuota poikaa luullaan usein ikäänsä vanhemmaksi kun on aika iso. Joskus reilusti alle vuosikkaana oltiin lääkärissä, en enää muista miksi, ja määräsi mun mielestä aika tuhteja troppeja... kysyin lääkäriltä että saako tuon ikäiselle jo antaa tuollaisia, tohtori vilkaisi poikaa ja sitten papereitaan ja tokaisi että ei muuten saa! :LOL:

Myssyistä suosin sellaisia mitkä saa solmittua leuan alle. Ei nekään tahdo päässä pysyä mutta naruttomissa ei ole mitään toivoa. :kieh:
 
Tsemppiä niisku-rouvalle loppurutistukseen. :hug: Tiedän tunteen. Neiti synty 41+0 ja mies jo hoputti, että voisitko sä pikkuhiljaa synnyttää, kun kaveritkin jo kyselee, että milloin se syntyy. No just, niistä ukon kavereden kyselyitähän se vauvan synnytyshetki onkin kiinni. :LOL:

Metulle onnittelut kevään viimeisen tentin suorittamisesta. :flower:

Nyt imuroimaan. :D
 
Eiku nii, tämähän miun piti kysyä :)
Osataanko teillä jo syödä itse leipää, keksiä, pullaa yms?

Meillä poika ei osaa, tai sit ei halua. Harvoin edes ottaa leipää omaan käteen, mut sit jos ottaa nii yrittää koko palasen suuhun työntää :/ Ja kekseissä sama homma..
 
Saanukka meillä syödään itse leivät, pullat, keksit, hedelmät ym. Ruokakin pääsääntösesti, vähän lopussa jelpitään. Samoin juo itse.

Eipä tainnu kellään olla enää 68 vaatteita käytössä, meilläpä on :D Parit housut tuolla on mitä edelleen käytetään. Pääsääntösesti housuista menee 80, 86 joutuu punttia kääntämään, taitaa olla lyhkäset jalat pojalla. Paidat ja bodyt varsinkin pitää olla 86 ja nekin rupee olee nafteja että mielellään 92. Tosin yks juhlapaita meni vielä kuukaus sitten hyvin ja oli 74.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Mistäköhän löytäisi sellaisen hatun joka kestäisi päässä? Siis pojalle! :xmas:
Meillä on lähinnä kypärämyssyt käytössä, kun kaiken muun toi tempoo pois päästä. Laatikossa olis kyllä odottamassa vaikka millaisia kivoja hattuja, mutta kun ei pysy päässä, niin ei sitten. :headwall:
Ihmettelen kun paljon kauppojen hyllyissä sellaisia hattuja jossa ei oo nyörejä. Vai onko joku turvallisuusdirektiivi iskenyt? :eek: Kai se on kanssa siirryttävä tuohon kypärämyssyn käyttöön. Paljon olen myös käyttänyt vaan takin huppua kun mikään muu ei kestä matkassa... :whistle:
 
Mittasin neidin tänään (oli tosi luotettavaa mittausta 6veen kanssa :LOL: ) ja saatiin tulokseksi 75cm...voi kyllä siis heittää suuntaan tai toiseen jonki verran :LOL: :LOL:

Meillä on kesäksi t-paitoja (80-86) ja muutamia sortseja (74-80), H&M tilausta oottelen, pitäs parit caprit tulla...pitäs varmaan vähän vielä kartuttaa tota varastoa :whistle: Jotenkin ei vaan jaksa kierrellä kaupoissa jne....ja nettitilauksia ei viiti pk:n takia kovin monesta paikkaa periaatteesta tilata ja ain yhessä paikkaa ei kovin montaa kivaa oo ja etenki H&M on aina kaikki loppu :headwall: :headwall: No, etitään sitte ku ei oo enää mitään päällepantavaa :p

Niiskulle tsemppejä, nimim. 3 kertaa yliajalla synnyttäny (eka 40+5, kolmonen 41+1 ja nelonen 41+2) :D
 
:wave: Täällä myös miniskidi :D Liikkumisen ja kiipeilyn puolesta meilläkin ollaan kyllä aika paljon ikäisiään, mutta koonsa puolesta tulee jäljessä,mutta niin on tullut kaksi vanhempaakin lasta. Hiuksia löytyy aika pehko joten se tekee osaltaa sitten vanhemman näköiseksi. Vaatteista käytössä 74-80 riippuen merkistä! Saanukka meillä syödään myös ite kaikki pullat, leivät, makkarat, juustot ja yleensäkkin kaikki mitä voi käteen työntää. Ite osaa myös hörpätä ihan tavallisesta mukista, mutta ei sitten ala syömään ite vaan syötättää meillä :whistle: Käytin eilen tytön lääkärissä ja viimeviikon korvatulehdus oli pahentunut ja muuttunut märäksi, toinen korva oli edelleen terve. Nyt jo alkaa tyty olla normaali kun saanut kaksi annosta uutta antibioottia! Mammalle tuli tänään taas haikee mieli kun käytiin tutustuun kouluun keskimmäisen kanssa. Ens syksynä meillä onkin jo kaksi koululaista ja pahnanpohjimmainen :heart: :D Nyt kastikkeen tekoon :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saanukka:
Osataanko teillä jo syödä itse leipää, keksiä, pullaa yms?
Meillä on poika syönyt jo pitkään leipää yms. itse tai enpä muista, olenko koskaan edes mahtanut mitenkään noita "syöttää" :whistle: Ihmeellistä kyllä, ei ole koskaan tunkenut suuta täyteen, vaan alusta asti osannut haukata ja syödä palasia kerrallaan. Ruokaakin alkanut taas uudelleen syödä itse lusikalla, välillä oli kausi, jolloin tuntui unohtaneen sen taidon kokonaan. Mutta mukista ei edes yritä itse juoda.
 
Koskakohan mä osaisin luopua noista bodyjen ostamisista? :whistle: Ne on mun mielestä niin käteviä. Eikä saa poika avattua vaippaakaan niin helposti, kun on body. Hellepäiviksi (toivottavasti sellaisiakin tulee) ajattelin t-paitoja ostaa, kun ovat vilpoisampia, mutta muuten ajattelin etsiskellä lyhythihaisia bodyja kesäksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saanukka:
Osataanko teillä jo syödä itse leipää, keksiä, pullaa yms?
Meilläkin neiti on syönyt leivät, keksit sun muut itse oikeastaan siitä asti kun on alettu niitä antaa. Tyty syö itse kaiken muun paitsi varsinaisen ruuan syötättää, nyt on parina päivänä ollut pientä yritystä syödä itsekin lusikalla eikä vaan sormin. =) Nokkista ei ole myöskään ollut käytössä enää aikoihin, tavallisesta mukista juo siististi ja osittain itse kunhan itse vahtii ettei anna juomisen jälkeen mukille kyytiä. :whistle:



 
Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Koskakohan mä osaisin luopua noista bodyjen ostamisista? :whistle: Ne on mun mielestä niin käteviä. Eikä saa poika avattua vaippaakaan niin helposti, kun on body. Hellepäiviksi (toivottavasti sellaisiakin tulee) ajattelin t-paitoja ostaa, kun ovat vilpoisampia, mutta muuten ajattelin etsiskellä lyhythihaisia bodyja kesäksi.
Ja mun mielestä taas ei :D mut siitähän se on kiinni minkä itse kokee toimivaksi. =)
Mun mielestä taas bodyt on hankalia tämän ikäisellä, paljon helpompi pukea paita ja housut tuommoselle vispilälle joka ei ole hetkeäkään aloillaan kun tapella bodyn neppareiden kanssa-pitkäselkäiselle on lisäksi paljon helpompi löytää tarpeeksi pitkiä paitoja kuin bodeja. :whistle: Ja jotenkin itse mieltää bodyn vauvan vaatteeksi :ashamed: enkä kyllä tosiaan ole aikoihin neidistä enää vauvaa saanut... :snotty:

Mut hyvä kun on vaihtoehtoja, niin löytyy kaikille sopiva! =)

 

Yhteistyössä