HELMIÄISET 2007

AAM
Alkuperäinen kirjoittaja tiipeli:
Eipä tulekaan meille kolmatta :( Viime yönä alkoi aivan mahdoton vuoto, joka jatkuu edelleen....lääkäriin tässä yritän soittaa/jonotan.
voi Tiipeli :( :'( :hug: :hug: no ei muuta kun uutta yritystä kun sydän antaa myöten ja kroppa.
 
AAM
pitkästä aikaa tänne tekstiä.. :)
enterorokosta on kärsinyt perheen isukki, poika oli samaan aikaan kuumeessa ja minä flunssassa =) |O tautisina ollaan koko perhe oltu ! ihme kyllä poika & minä ei saatu enteroa :D ainakaan vielä.. x:)x
poika ehti käymään tarhassa ja hakemaan itselleen jonkun vatsapöpön kolmessa päivässä ja minä luulin jo että oli sen kurjan enteron saanut mutta ei mtn tänään oli sit ihan kunnossa, ellei se kuume nouse sit viiveellä.. :( :| viikonloppuna. We`ll shall see...

Raskaus sujuu hyvin lantio naksuu :D ja selkä jomottaa välillä.. vielä ko jaksais 12 viikkoa lastia kantaa niin *poks* :D

Parempia vointeja kaikille :wave:

raportoin kun kaksvuotissynttärit takana taas

AM, Allu & hippunen 28+4
 
AAM
synttärit oli ja meni hyvin :) sukulaiset kävi la aktuaalinen syndepäivä ja pojan "kaverit" vanhempineen su :D
mamma on poikki vieläkin ko pieni lahja ja ruikuttaa selkäsärkyjään.. |O
huomenna 2 vee neuvola ja mamma ansaittu yhden päivän vapaa :D jeee !!

:wave: leitörs muokkaan siitä tekstit ko päästää pois .. :) eli hu
 
Allusmammalla ihanasti jo viikkoja :D :heart:

Täällä kans jo mietinnässä 2 vee synttärit ja neuvolakin tosiaan edessä taas... Meillä alettu kovasti halimaan ja pussaamaan :heart: mutta edelleen ollaan enemmänkin vilskareita jotta äitee pysyy hyvässä vireessä aamusta iltaan :kieh:
 
tiipelille :hug:

Meidän epeli täytti eilen 2-vuotta, ja sitä juhlittiin sunnuntaina suvun kesken ja eilen tuli vielä leikkikavereita :D Lahjoista pikkumiestä miellyttivät eniten pikkuautot ja hieno keinuhevonen.

Tänään kävimme neuvolassa, mitat olivat pituus 91,3 cm, paino 12,4 kg ja pää 49 cm. Painokäyrä oli mukavasti taittunut noususuuntaiseksi, kun ollaan pitkään menty -15 käyrällä niin nyt oli enää -10. Huomaa, että ruoka on alkanut maittamaan paremmin. Palikoista ei tornia oikein syntynyt, poika pisti palikat takaisin laatikkoon ja jatkoi autoleikkejään. Ei auttaneet tädin maanittelut :D Kirjasta sentään suostui näyttämään vaaditut kuvat ja hakemaan pyydetyt tavarat. Meillä on puolen vuoden päästä puhekontrolli, kun tuo poika ei edelleenkään juuri sanoja käytä, ja kuulemma olisi pitänyt jo kahden sanan lauseita puhua. Katsotaan nyt, aukeaako sanainen arkku vai mennänkö puheterapeutin pakeille.

Meidän arki on edelleen aika muuttumatonta, kotiäitinä siis olen vielä syksyyn saakka. Aamuisin ulkoillaan puistossa, missä Atella on muutama hyvä leikkikaveri ja sitten iltapäivä puuhaillaan kotosalla, tai käydään kyläilemässä. Atte on hyvin innostunut leipomisesta, eikä tarvitse lainkaan ostaa kaupasta leipää, kun me tehdään niin usein sämpylöitä ja limppuja :)

Että sellaista meidän arkeen kuuluu tällä hetkellä, palaillaan taas joskus.

Allusmammalle tsemppiä loppuviikoille!
 
Pitkästä aikaa tänne raapustelen. Meidän neiti täytti eilen 2 v ja kaverit oli synttäreitä viettämässä. Su tulee suku. Neuvolassa käytiin tänään ja uudet mitat on: 87,5cm ja 11,6kg. Pipo on 47,5cm. Sirpakka neiti edelleen, mutta menee todella tasaisesti omilla käyrillään. :heart:
Meillä myös arki pyörii vielä kotioloissa. Syyskuussa aloitan työt. Tytöt toivottavasti pääsee tohon lähipäiväkotiin.

Allusmammalle voimia ja jaksamista loppuviikoille. :flower: Tuu kertoileen sit kumpi tuli. =)

Mutta nyt pukee esikolle vaatteet päälle että päästään pulkkamäkeen.



:wave:
 
Ja täällä kans Nuutti saavutti eilen tuon 2 vuoden iän...äidin iso poika :heart:
Lauantaina sitten juhlistetaan sukulaisten voimin tätä saavutusta =)
Eilen Nuutti myös sanoi ensimmäisen kaksi sanaisen lauseensakin, kun totesi, että pitää laittaa valo päälle. :D Muuten siis meillä ollaan edelleen tässä sana vaiheessa.

Neuvolassa kans käytiin ja mitat oli pituus 92,1cm ja paino 14,795 kg ja py 49,5cm...eli tollanen jämäkkä miehen alku meillä :hug: Mutta tasaisesti siis on kasvanut.

Täällä kans mielenkiinnolla odotellaan allusmamman uutisia sitten :heart:
 
AAM
ei vielä mtn uutisia.. synttärit meni hyvin unohdin tulaa kommentoimaan :D RASKAUSDEMENTIAN piikkiin :whistle:

eihän tääkään mtn neuvolassa suostunut tekemään :D, pituus oli siinä 87 ja rapiat.. paino 14 vähän vajaa. täti kokos palikoita ja allu kaatoi ne .. jotai 4vee palapeliä ois halunnut katsoa mutta eihän se käynyt päinsä :LOL:

ymmärtää kyllä tasantarkkaan kaiken mitä sanoo ja omaa hyvin valikoivan kuulon meidän kloppi |O :D tullut isäänsä :)

nyt ruoanlaittoon :wave:
am 32+4 ja bait thö vei tyttö tulossa.. :)
 
Allusmammalle onnittelut tulevasta pikku prinsessasta! :heart: Nyt menee sit vaatekaapin sisältö uusiks. :D Noi tyttöjen vaatteet on kyllä aivan ihania. Mä en esim. pysty kävelee kaupassa sen osaston ohi ja aina yleensä jää käteen jotain mikä on sit pakko ostaa. :snotty:

Meillä Netan sukukemut huomenna. Tekemistä riittää. Onneks kaveri tekee kakun niin ei tarvii sitä murehtii. Huomenna pitäis viel siivota ja tehdä kinkkupiirakka. Tänään ei kannata vielä imuriin tarttua ku huomenna on sit kuitenki tartuttava siihen uudestaan. Täällä meinaan ei pysy kovin kauan kämppä siistinä.

Mutta nyt meen ku tuo esikko kärttää pelaamaan.

Viikonloppuja! :wave:
 
AAM
jei ! huomenna on viimoinen työpäivä ja sit kotielämä alkaa taas hetkoksi... :whistle:
ensi viikoksi on sit meidän huhtimasuja kantavien tapaaminenkin ja poikaa ryhdyn pitämään kotona enempi.. eli sen ma ja pe himassa ja tarhassa ti-to sen max 7 h/pvä.. saa jotai helpotusta tarhamaksuun sentään..

Masu kasvaa kivuttomia suppareita pukkaa.. ulostulostusta odotellessa |O :D

 
Minä täällä hei.. :ashamed: Elämä vie, aika kuluu, mtn ei saa aikasex.. :ashamed: Taitaa kyl olla hiljasta palstalla muutenki, iha jees sinäsä ni pysyy tää Hämeen Hitainki mukana menossa.

Tiipelille kovasti jaxuja paskaan tilanteesee :hug: Toivotaan ett teille se kolmas vielä suodaan bd

Kaikille raskautuneille ja raskaana oleville onnea ja jaxuja oloihin! :flower:

Meillä tuo pikkuneiti ei o enää ni kovin pieni, tai onhan se. 2v. neuvolassa (sillon tammikuun lopussa :ashamed: ) teki kaikki mitä pitiki, ja vähä ylimäärästäki :LOL: Paino 11.1kg, pituus 83.7cm, pipo 48. Kasvukontrolli on kesällä, ei taas käyrät o kohillaa :kieh: Mutt hyvähä se ett tutkiivat ja kontrolloivat, ei tarvi päätää ite vaivata :LOL:

Sairaalas ollaa jouduttu lastenneuron polil ja osastol juoxeen, alko marraskuun puolvälis typylt jalat lähteen heräämise jälkee, ei päässy kävelee, täris vaa. Sitä o ny tutkittu, o otettu EEG, EKG, MRI, verikokeita, mistää ei löydy mtn. Täs tai ens kuus o taas lääkäri, sit selvii jatkot. Onnex ny o menty parempaa, jalat toimii, mutt vähintää kerta viikkoo o sellast ett joutuu ottaa tukee seinäst ku herää ja lähtee kävelee, ja joskus täristelee. Ei aavistustakaa mitä se vois olla.. Mutt kahtellaa kahtellaa.

Mä ite oon potenu unettomuutta faijan kuolemasta lähtie, masennuski o pukannu päälle mutt näihi asiohi oon saanu jo alustavast apuja. Elämä alkaa jossai vaihees hymyilee, uskoisin. Jaxamine o vähis, päivä kerrallaa edetää ku täi tervas. Mutt pikkuhiljaa..

Epämääräsistä vatsakivuista oon kärsiny ny kax vuotta, oon juossu ny puolen vuoden aikana tk:ssa apuja hakemas mutt ei ne mtn vikaa must löydä. Muun "hyvän" lisäx menkat tulee 2 krt kuussa (e ois ikinä uskonu ett kaipaisin sitä aikaa ku menkat tuli kerran kahessa kuussa), vuotoo kestää sellaset 7-8 pvää todella rajuna, ja muuna aikana ulos tulee millon minkäkilaista limaa. Munasarjoja särkee iha törkeenä, alavatta kipuilee samallalailla ku ennen synnytystä oli niit polttoja, mutt mtn vikaa ei vaa löydy. Oon täs suunnitellu ett kyselen noitten klipsien poistoa, ei ainaka ne o sit enää tuol kipui aiheuttamas. Ainoo vaa ett täytyy yxityiselle mennä, kunnalliselt e enää apui saa ku mut siä o kerra tutkittu. Mikä sinänsä o todella mielenkiintonen asia.. :kieh: Keskussairaalaan siis pääsee tasan kerran tutkimuxii ku kysees o gynekologiset vaivat, joita tosin ylimieline lääkäri ei suostunu kunnol ees tutkiin vaa homma oli 'housut pois, vilastaan, sul o pääs vikaa, tervemenoa'-tyylinen kokemus |O Tuli tosi jees olo.. Kax kk sen reisun jälkee kävin taas tuol tk:s jossa yleislääkäri ei osannu ottaa mtn kantaa gynen asioihi (eikä pystyny kattoo mitä se keskussairaalan lekuri oli tutkinu ku ei koneelt löytyny mtn mainintaa koko reisust :eek: ), hoki vaa ett sun täytyy jutella asioista gynen kaa, mutten silti saanu lähetettä gynen polille. Eli suomex: Mee yxityiselle, vttuux tääl köyhä valitat. Ärsyttää.. |O No, verikokeita otettii, jos vaik olis keliakia tai laktoosi-intoleranssi tai jtn muuta. Plääh.. Varmaa muute aika sekavaa tää mun sepostus, ku ei osaa alottaa alusta sillai näppäräst ja siirtyy kronologisesti tarinassa etiäpäi.. :ashamed: :LOL: No mutt enivei, ens viikol lekuri soittaa niist kokeist, ni täytyy samal kysyy ett kenen gynen pakeille mä ny sit meen ku tääl meä kylän tk:s ei sellast o. Eihä ne ny jumalauta voi pakottaa ihmistä yxityiselle, ei mul sellasee o varaa. Eix se ny pitäs sillai mennä ett jos tk-lekuri o sitä mieltä ett potilaan pitää jutella gynelle ni sen pitäs sillo lähete kirjottaa gynen polille? Vai tarviix sit nykyää potilaan hoitaa ittesä omakustannushintaa? Hitto ett tää maailma o ihmeellii paikka..

No, täytyy toivoo ett tulis jtn selvyyttä näihi särkyihi, ei o herkkuu ku kaxinkerroin pitää kävellä, ja pahimpina päivinä kipu o sellast ett jalat lähtee alta ja oxettaa. Ja ennekaikkee täytyy toivoo ett tuoho Marian tilanteesee tulee jtn selvyyttä. Tosin sii saattaa sillai käyä ettei se ikinä tuu selviin mikä sen jalattomuuden aiheutti. Mutt saapi nährä.

Jees, tulikoha jo tarpeex übersekavaa txtiä tänne.. :ashamed: Sori vuodatus.. :ashamed: Kehtaakoha tätä viestii ees laittaa tuleen.. :/ No, syteen tai saveen, here goes.

Helmiäisille vallan ihanata jatkoa! :wave:

Mama73 & Maria (2v1kk) :D :heart:


P.S. Yritän ny terhistäytyä tässä palstailussa ettei aina mee kuukaustolkulla kirjotusten välillä.. :ashamed:
 
AAM
voi Mama :hug: :hug: ei kuulosta elämäs herkulta tällä hetkellä.. :(
se että lapsella on jotain niin on jo kauheeta mut ittelläs ja puolisokin siinä vierellä rätkyttää niin :headwall: ... pahoillani !
kyllähän ne julkisella puolella pitää lähettää jatkotutkimuksiin pidemmälle jos eivät mtn järkevää löydä ja vaivat jatkuu ?
ainoo vaan että jos on käynnyt ja kohdalle sattunut joku k.usipää lekuri joka viisveisaa sun olotilasta niin voi shit... en sittiiä että kannattaako/jaksatko tässä tilassa lähteä vaatimaan toista mielipidettä.. voisi kyllä olla aiheellista jos tommoi on olo mitä kerrot ! ei ihan normilta kuulosta, varsinkaan noi menkkakrampit ja et noi usein vuotaa..
miten on jos siellä ei ollut mainintaa eikä kertomusta siitä sun käynnistä ks:lla niin käydä toisella gynellä jos se lahopää oo sinne merkannut sun tietoihin mtn ? et et ois muka käynnyt :D
yritä luumuilla ittelles vaan toinen mielipide sieltä ja että selvittävät ko vaiva ei vaan mee pois.. en sit tiiä ko sanoit et on masis että jos noi voi olla siihen liittyviä.. koska kyllähän kroppa reagoi kuite ei pelkästää sillä voi sano että korvien välissä vika on :kieh:

Ilmoittele kui tilanne kehkeytyy.. ja tuosta jalkajutusta tytöllä.. tosi pelottavaa musta ainakin ! toivottavasti ei tuu jatkossa enään :hug:
ettei ois mkn diabetes tai vastaava.. alhainen verensokeri ? epilepsia ei kai.. käyttäytyykö se noin ? kysäse tuol mitäsnytillä jos joku tietäis tai osais jeesiä..

am
 
Hellou!

Huh huh Mama. Ei kuulosta kovin herkulta teitin oleminen tällä hetkellä. :hug: Marian tilanne kuulostaa aikasta pelottavalta. Ja toi sun oma olo on aika persiistä suoraan sanottuna. Noi vuodot ja krampit ei kyl oo ihan normaaleja. Voisko johtua vaan niistä klipseistä. Oon kuullu et noi klipsit saattaa lisätä menkkavuotoo, mut toi nyt ei kuulosta ihan normilta. Kannattaa yrittää vaan pommittaa sitä tk:ta ja saada toisen lekurin lausunto. Ja jatkotutkimuksiin lähete gynen puolelle. Toivottavasti selviää mikä teitä kahta vaivaa. Ja jaksuja ukon kanssa. Että pitääkin kaiken p****n kasaantua kertalaakilla päälle. Mut eiks sitä sanota että kun pohjalla käy niin sieltä ei oo ku tie ylöspäin. Jaksuja :hug:
 
Heippatirallaa!

Oon viimeks kirjotellu n.9kk sitten kun olin vielä kuopuksesta raskaana. Meidän Veeti, joka täytti 24.2. 2v, sai siis pikkusiskon, Venlan, 19.06.08. Ja Veeti on ollut enemmän kuin onnellinen sisaruksestaan. Alusta asti halaillut ja hellinyt "vauvaa", välillä oikein huomaan odottavani sitä ensimmäistä hermostumista :/ Mutta mahtavasti on mennyt ja olen erittäin tyytyväinen lasten pieneen ikäeroon =)

Katselin Veetin vauvakirjaa, ja marraskuussa olen kirjoittanut sinne sanoja, mitä poika osaa. Niitä oli n.20. Ja nykyään Veeti muodostaa kolmen sanan lauseita, ja puhe on yllättävän selkeää (silloin kun ei mongerra vauvan kanssa omiaan). Joskus stressihouruissani kuvittelin etten koskaan tule ymmärtämään pieniä lapsia :D

Veetillä oli 2-vuotisneuvola vasta 13.3, pituutta oli 85,7cm ja painoa 10900g. Taitaa tulla pituudessa äitiinsä (158cm ja kasvunpysähdys lapsena), ja painossa isäänsä (aika kuikelo :heart: ).

Veeti syntyi tosiaan kuukautta ennen laskettua aikaa, eikä ressukalla ollut peräaukkoa, ja vasemmassa jalassa todettiin kampura. Kävimme Taysissa 10.3 viimeisimmällä tarkastuskäynnillä, ja kampura on täysin hoidettu! Lastan ja tukikengät sai laittaa narikkaan, jäljelle jäi enää puolivuosittaiset seurantakäynnit :D Mutta leikkaamalla tehdystä peräaukosta poika tulee "kärsimään" koko loppuikänsä. Veetillä on ummetusta ollut n. vuoden, ja kyseisellä Tays-käynnillä saimme uuden lääkkeen koska vanha ei enää auta :( Ja kuinka mua ärsyttää muistella kun lääkäri taas sanoi kuinka tyypillistä tämä on anusatresia-potilailla. Meille ei vaan kukaan koskaan kertonut. Aikanaan ihmettelimme kun Veeti ei kakannut, ja tajusin viedä pojan lääkäriin vasta viikon päästä. Silloin meitä pidettiin ihan taliaivoina, kun emme tämmöistä ummetusasiaa tajunneet. Olisi ilmeisesti itse pitänyt ottaa selvää...

Mutta Veeti itse vammoistaan huolimatta on kuin itse aurinko. Juoksee ympäri huushollia kuin ei olisi koskaan lastaa/tankokenkiä käyttänytkään :D Joten aurinkoista kevään alkua koko porukalle, yritän päivitellä kuulumisia meidän maailmasta vähän useammin. (Lupaan että meidän maailma on terveempi kuin Mikkosten Maailma.)
 
Heippa!

Pitkästä aikaa tännekin naputtelen.

Allusmammalla taitaa olla jo pikkukäärö kainalossa?

Atte on alkanut puhumaan jo melko hyvin, nyt tulee jo parin kolmen sanan lauseitakin, tosin minä olen ainut, joka suurimman osan noista sanoisat ymmärtää. Toivottavasti tuo puhe tuosta selvenee, niin vältämme elokuussa sen puheterapian. Kesän aikana olisi tarkoitus myös harjoitella enemmän vaipattomuutta, pojalla kun on edelleen vaipat ihan kokopäiväisesti käytössä.

Elokuussa minä menen koulunpenkille, pääsin lähihoitajakoulutkseen. Pojalle on haettu päiväkotipaikkaa, mutta ei ole vielä mitään päätöstä kuulunut.

Kevät on muuten mennyt hieman ikävissä merkeissä, kun meidän hartaasti odotettu ja toivottu pikku kakkonen ei pysynytkään matkassa :'( LA olisi ollut marraskuussa, mutta ei tullut meille sitten vielä toisat lasta. Yritystä on ollut syyskuusta alkaen. Katsotaan, miten monta vuotta menee seuraavaan plussaukseen :/

Mutta parempaa kesän odotusta teille :wave:
 
Hei täältäkin taas pitkästä aikaa :)

Mama oli kiva kuulla kuulumisiasi ja jaksamista sinne kovasti :hug:

Zalmiakille iso iso :hug: Kyllä nuo keskenmenot on sitten niin ikäviä :( Välillä tulee itsekin mietittyä sitä menetettyään, että millainen kaveri siitä ois tullut.

Mikäköhän tosiaan on Allusmamman tilanne tällä hetkellä =)

Ja tsemppiä kaikille odottajille :heart: Täälläkin vauvakuume nostelee taas välillä päätään, kun tuo Nemokin on jo parin päivän päästä 9kk ja konttaillaan jo kovasti :D

Nuutti on alkanut vähän enemmän kiusaamaan veljeään nyt kun toinen jo liikkuu ja välillä taas niillä on niin hauskaa ja nauraa räkätetään yhdessä :D
Puhetta meilläkin tulee koko ajan lisää, mutta paljon on edelleen niitä ns. omia sanoja jotka vain me ymmärretään.
Pottaharjoittelua lisätään ens viikolla rutkasti, kun ukollakin alkaa kesäloma, niin ajattelin kokeilla, että joskos ois hetken aina ilman vaippaa, niin jos se potta alkais innostamaan enemmän. Tarjoan makeita kalsareita vaipan sijaan :whistle:

Mutta muuten täällä arki aika hulinaa näiden vipeltäjien kanssa, mutta on niitä ihana seurata, kun kasvavat ja kehittyvät.

Ihanaa aurinkoista kesää teille kaikille B)
 
AAM
:wave: allusmamma täällä uuden nikin kanssa...

Ekaks Zalmiakkille iso hali :hug: :(

neitihän siis syntyi 24.4.09 iltakuuden aikaan ja kahdessa tunnissa tapahtui äksönillä.. puoli neljä oltiin vielä kotosalla ja 17.56 neiti sylissä.
Synnytys pähkinänkuoressa:
-limatulppa ed iltana 22
suppareita pitkin yötä napakoitakin mutta 06 pe aamuna oli pakko nousta tekee aamiaista miehelle kun ei nukkumaan pystynyt enään.. no tuli kotio töistä syötiin se aamiainen ja vein pojan tarhaan, sit kun sieltä tulin niin nokosille kahdeksi tunniks, kahdeltatoista ylös kun ei pystynyt enään nukkumaan.
soitin faijan hesasta meille espooseen ja se oli meillä kolmelta.. herätin miehen ja sanoin että nyt on poika haettava kotio ja jorviin mentävä... hauskaa että mulla ois ollut ya kontrolli silloi samana pe aamuna mutta luumuilin itteni sieltä pois kun sanoin että tuun kuitenkin päivän sisällä sinne synnyttämään :D
faijani tuli poikaa katsomaan ja me jorviin ja sinne tultua oli siis tutkimusken jälkeen joka oli tehty n. 16.15 olin 7 cm auki jo tullessa.. ja sit pikkuhiljaa saliin ja kunnollista sydänkäyrää kätilö ei saanut, vähän oli ilm kiirusta kun oli sulkujakin ollut ed yönä.. mutta jatkuvasti sanoin että puudutteen haluan oli se mikä tahansa.. no salissa sitte aika mateli ja yhtäkkiä kivut olikin tujumpia no olinhan 8-9 cm auki, vieläkään eivät antaneet kipuihin mtn ! lääkäri ei ollut katsonut sydänkäppyrää !! no vihdoin tuli katsomaan ja näytti narkkarille vihreetä valoa ja minä sain spinaalini ja saman tien kun tunsin että "valahtaa" puudutteet pitkin toistakin kinttua niin kätilö sanoi että tukka näkyy jo saa ponnista... :whistle: jaa että tiukille ??? 6 min oli ponnistuvaihe.. ja 10 apgarit heti tuli =) 4315gr ja pituus 53, päänymp 35.. mulle episiotomia ja muutama tikki. hyvin parani. ei siis traumoja, ei minkäänlaisia.. go jorvi :D
no siellä sitten kupattin sunnuntai iltapäivään asti kun oli osastot ihan täynnä naisia ja lääkäri ei lauantaina ehtinyt katsoa tyttöä.. no hyväpuoli oli että pari kivaa huonekaveria joista toinen oli mun vanha työkaveri joka sai esikoisvauvan :) joten ei sillei aika tylsäksi tullut.. mutta su päästiin kotio siis ja hyvin on mennyt siitä asti, poika on välillä vauvalle vähä raju otteissaan ei siis pahalla mutta tahattomasti ei osaa nostaa yms.. :)

käytökseltään pikkukaunokainen on ihan unelmatapaus.. kuten oli poikakin :heart:

Kastejuhlat oli just 14.6. ja nimeksi tuli Anya Helena Aurora.

Esikoisesta vähän kans :D pinohan on "hänen".. pottailu on "tauolla" ei riitä kiinnostusta pojalle sille taas vaihteeks kesällä toivome että kehittyis etiäpäin.
puhe ymmärtää kaiken mitä sanoo mutta puhetta tulee yksittäisillä sanoilla ja parilla yhdistelmällä mutta hitaasti, neuvolasta käskivät olla johdonmukaisia puhumisessa että minä suomea ja isä ruotsia niin se on selkeintä.. :ashamed: mähän olen puhunut sille enempi ruotsia ja suomea vähempi.. nyt siis suomea paljon ja selkeästi.
Tarhassa on 3 päivää viikossa ja alle 7 tuntia joten ei paha, ehtii tuon vauvan kanssa sosialisoida ja esikoinen saa omaa aikaa.. mutta koen että tarhapaikan säilyminen on tärkeää kun on todella ihana paikka minkä on saanut :heart: :) toivottavasti siskonsakin pääsee sinne sitten jatkossa.. siitä tulikin mieleen että soitanpa espoon kaupungille kysyäkseni asiaa...

mut nyt lenkille ensin :wave:

AAM & allu 2v4kk ja anya 7vkoa ja rapiat :heart: :heart:
 
tiipeli
Hohoi!

olin jo unohtanu koko pinon!! vahingossa eksyin.....koko 2+ sivuille, taitaapi facebook viedä enimmän ajan nettinörtteilystä :ashamed:
Mitäs teille kaikille kuuluu??? Entä Mama73; joko teillä menee asiat parempaan suuntaan? Onko löytyny mitään apuja??

oikein aurinkoista alkavaa syksyä (vai loppuKESÄÄ??) kaikille!!

Tiipeli
 
AAM
:wave: morjenstellaan pitkästä aikaa taas..

Allun 2v6kk virstanpylväs tuli täyteen :) niinkuin muillakin tässä pinossa :LOL: olenpas viksu =) ja sen kunniaksi herrankin alkanut tarhassa pulisemaan vähän enempi vähempi sanoja lisää. Edelleenkään ei sano lauseita mutta osaa ottaa osaa keskusteluun ja nyökyttelee päätään ja vastailee suomeksi ja ruotsiksi mutta ei selkeästi niin että mä saisin suomalaisia vastauksia ja isänä ruotsalaisia vaan sekaisin kumman sattuu muistamaan.
Tehtiin testi tässä taannoin ja huomattiin että hän sisäistää saman sanat molemmilla kielillä samaan aikaan. . . no ei ihme ilmankos ei kerkeä puhumaan kun menee kaikki aika muistamiseen molemmilla kielillä :) toinen pieni.. No terkkakin sanoi että ei kiirusta kunhan nyt tarhassakin perässä pysyy ja oppii jatkuvasti lisää, olivat todella empaattisen tuntuisia kun sanoin että joko pitää jonnekin puheterapiaan vielä ja lohduttivat kovin ettei.

Siskonsa kasvaa hyvin ja kehittyy on siis 4,5 kk nyt ja ei vielä rullaa tai kääntyile masulta selälleen tai toisinpäin mutta akselinsa ympäri menee selällään.. tyytyväinen vauva kaikinpuolin. Hedelmäsoseita maistellaan ja vielä kuite imetän kerran yössä...

Veli on siskoaan kohtaa kovin suloinen, ei lainkaan ilkeä, joskus harvoin mustasukkainen siis todella harvoin. Joskus ottanut sisko veljensä autonkin lattialta ja sitä käsissään pyöritellyt mutta ihme kyllä ei poika sitä rynnännyt siskolta repimään.. ihmettelin kun tuli mun luo ja osoitti siskoansa. No oli siskolla auto kädessä mutta kehuin vain poikaa ja sanoin että sisko harjoittelee leikkimään autolla jotta joskus voi hänen kanssaan sitten leikkiä.. :whistle: :D no poika kohautti olkapäitään ja näytti siskolle kuinka auton ovet aukeavat :heart: :LOL:

Edelleen vaipoilla mennään mutta tarhassa sanoivat että aika harvakseltaan siellä pissii vaippaan, no käyttävät niitä lapsia vessassa kuite tosi aktiivisesti mietin että mahdanko olla laiskempi kotona sitten :ashamed: ? Täällä himassa sit joutuu vaihtamaan paljonkin kun väittää ettei ole hätä kun kysyy ja sit kisasee hetken päästä litimäräks.. :| ehkä se on jotain huomion hakemista kun hänelle sitten pitää vaippa vaihtaa.. :/

Jeps nyt taas puuhiin :D :wave:

Aam, Allu ja Ansku
 

Yhteistyössä