HELMIÄISET 2007

Heips vaan täältä :)

Edelleen yhes koos ollaan :kieh: Viikkoja nyt 38+2 ja ahistaa :whistle:

Nejo Mukava kuulla, että reissu meni hyvin B)

Zalmiakki Meillä kans mennään vaihtelevasti noiden pöperöiden kanssa...välillä ei vaan äipän ja isin ruoat maita sitte millään. :kieh: Välillä taas sitte ei purkkiruoat kelpaa...pitäs olla meedio, jotta tietäis mitä milloinkin tarjoo. :whistle:

Mäkin voisin laittaa noita mittoja kun neuvola kans takana Nuutin kanssa... eli paino ihan hilkun alle 13 kg ja pituus 85 cm. pipo 48,5 cm

Meillä tossa puolentoista vuoden kohdalla on alkanut nyt pientä yritystä sanoihin... Sanoja joista ainakin me saadaan selkoa on loppu ja heippa =) Isi ja äiti tulee vaihtelevasti... Sen oon huomannut, että ymmärtää valtavasti puhetta ja osaa näyttää kehon eri osia ihan kivasti, että eiköhän se puhe siitä lähde jossain vaiheessa täälläkin lisääntymään. :)

Kolme pientä porsasta Mama ainoostaan pystyy lisäileen tuohon listaan noita nimiä... toivottavsti hän tulis piipahtamaan jossain vaiheessa täällä :)
 
AAM
Katjuska onnea pikkumiehestä :heart: :flower: :flower: :D :hug:

Meillä 1½vee neuvola takana vihdoin ja pituus oli 85 paino 11990 gr pipo oli 49cm. ihan käyrillä poitsukka kasvaa.. eihän se vieläkään mitään selvempia sanoja puhele :D mutta omaa jorinaa tulee riittävästi. yrittää hyppi ja pomppia kovin ja juoksu on ihan hurjaa taloa pitkin ravaa pakoon kun vaippaa pitäisi vaihtaa tai vaatteita pukea...
Ruoka maistuu ja pottumuussi on pojan lemppari ruokaa.

 
SMP
Miten pääsis mukaan? Huomasin nyt tään listan ekaa kertaa. Esikoisen syntymäaika on 210207 ketäs te kaikki ootte?

laitoin sen samantien morning coffeeseeni jotta pysyy mukana menossa:)

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/2677
 
AAM
SMP :wave:
hmm mama tuota on päivitellyt mutta nyt ei ole näkynyt vähään aikaan.. :whistle: tää on tämmöinen hissukseen elelvä palsta ollaan kaikki muutamaa pääasiassa lähinnä omilla teillä täällä pitkin palstaa :D
mut aina ko lapsukaisista tulee jotai kivaa niin tänne kertoillaan...
mulla on profiilissa perhetiedot . ja täällä kaksplussalla notkun nyt pikukakkosen kuumeilijoissa ja km:n jälkeen vauvakuume puolella ja myös odotuspuolella huhtimassuissa :)
 
Kiitos Allusmamma :heart: :D

Tosiaan 5.9 klo 22.57 syntyi perheeseemme uusi pojan pallero. Mitat 51cm 3396g py 34cm

Synnytys meni ihan kohtalaisen kivasti. Kivut olivat sen verran tuntuvat, että siinä äheltäessä mietin että ei koskaan enää :kieh: No nyt sitä jo aattelee toisin, et äkkii se kipu unohtuu :LOL:
Synnytyksen kesto vähän pimennossa, kun ei kukaan osaa varmaks sanoo milloin varsinaisesti käynnistyi, mutta jotain se on 2-5 tunnin väliltä =)

Mulla kans tuolla profiilissa tietoja =)
 
Katjuskalle ja koko perheelle onnittelut pikku prinssin johdosta! :flower: :heart:
Niin se aika hujahti ja nyt on pieni tuhisija kainalossa. Ihanaa. :D

Mites Allusmamman raskaus on edennyt? Onko kaikki ok?

Itelle ei oo vielä vauvakuume iskenyt....saa nähdä että iskeekö edes enään. Kunhan tuo kuopus tosta kasvaa niin saattaa kynnys olla aika korkea, että lähtis enää uutta vauvaa odottaa. Mut mene ja tiedä....

Hyvää viikonlopun jatketta kaikille.

Ollaan ukon kanssa lähdössä elokuviin ja pitäis kai ruveta valmistautuu pikkuhiljaa. ;)
 
AAM
Kakkosen odotus on mennyt suht jees. Varhaisultrassa ei olla käyty ja ylihuomenna torstaina siis on eka np-ultra. Neuvolakäynti oli toissa viikolla ja ne ei siellä edes suotuneet kuuntelemaan :heart:ääniä kun ei laitteet ole niin hienoja muka :D että kuuluis.. :whistle: kuitenkin narutti mua vaan. Vähän on pelko persiissä se keväisen jäljiltä mutta rohkeasti sinne vain... :) pahoinvointeja ei lähes ollenkaan enään, väsyttää vain hurjasti koko ajan.

oh vintiö oppinut uuden sanan, tai minä siitä sain tässä viikkon sitten selvän eli "titta" :heart: voi liikutus kun poika näytti kirjaa ja sanoi selkeästi siinä traksaa osoittaessa titta... kyllä mamma oli taas niin iloinen että pieni on jotain uutta oppinut... :)
 
Heippa

tulin pikaisesti merkaamaan pinon jotta löydän helpommin sitten jatkossakin tänne.

Meillä poitsu ei pahemmin sano selkeitä sanoja, enemmänkin tulee sitä omaa pulinaa.
Elämä on mennyt eteenpäin omalla painollaan ja kovasti toivomme vielä lapsilukumme kasvavan. Toki tietty nuo kaksi poikaakin ovat välillä aivan riittämiin.

Katjuskalle onnittelut uudesta vauvasta :heart:

Ja Allusmammalle mukavaa odotusta. :flower:

Nejon ja Zalmiakin kanssa tuolla yhteisössä kirjoittelen muutoinkin joten heille sanonkin "vain" heipat :wave:

Mutta ensi kerralla sitten enemmän.
 
Moi!

Paljon onnea Katjuskalle ja perheelle pienokaisesta :flower:
Mitäs isoveli on tuumannut uudesta tulokkaasta?

Tervetuloa SMP! Tämä ketju on tosiaa aika hiljainen nykyään. Itse kirjoittelen tosiaan enemmän tuolla yhteisön puolella, ja välillä vauvakuume-osiossa. Meidänkin "taustatietoja" on profiilissa.

Allusmamma, koskas olet menossa ultraan? Varmaan tuo keskenmeno sulla vielä mielessä kummittelee, mutta toivotaan, että tällä kertaa pikkuinen pysyisi matkassa ihan loppuun saakka. Onko tuo odottaminen nyt erilaista, kun on jo yksi raskaus koettu, mihin voi vertailla nykyistä?

Meillä on edelleen pojan puhe hakusessa. Ei vissiin malta opetella sanoja :D Pottailua ollaan nyt kokeiltu aika ahkerasti ja välillä tulee jopa tulostakin. Ruoka maistuu edelleen aika huonosti, mutta sitkeästi vaan tarjoilen niitä mun mössöjä pojalle. Eilen poika taas minut yllätti ja söi useamman lusikallisen perunaa ja jauhelihakastiketta. Äitini tuomat luumut ovat Atesta tosi herkkuja ja niitä se söisi vaikka kuinka. Ja sen kyllä huomaa myös vatsantoiminnassa :LOL:

Mukavaa syksynjatkoa! Minä menen miettimään, mitä tekisin noista omenoista, mitä äitini myös aamulla toi.

T: Zalmiakki ja Atte, 1v 7kk
 
heipsan en ole täällä käynyt aikoihin.. meillä neiti on 1v 7kk kohta jos nyt laskin oikein :D Kova touhuamaan ja sanoja tulee paljon. Tosiaan sillo toukokuussa sanoin että yritys alkaa eikä ole tärpännyt :'( Toivo on vaan mennyt..Nyt tällä hetkellä huonot mahikset kun mies ulkomailla töissä.

suihkussa kkäyminen typyn kans on ollut yhtä huutoa tähä asti mut tänä iltana oli aivan ihme! kylpyammeeseen halusi ja pesu meni erittäin hyvin.. olin aivan onnen kukkuloilla! :heart:

:ashamed:
 
Heipsan taas :)

Ihan kivasti tuo isoveikka on veljen ottanut vastaan. Mutta ehkä pientä mustistakin on havaittavissa ja etenkin silloin laitetaan ranttaliksi jos oon poikien kanssa ihan keskenään ja aletaan pikkuisen kanssa tissittelemään. :kieh: Silloin tuntuu isoveikka tekevän kaiken mahdollisen ja mahdottomankin :whistle:

Tärppionnea niille, joilla yritys päällä. =) ja Mukavaa raskausaikaa niile joilla pikkuinen jo masussa :heart: ja muutenkin mukavaa syksyä kaikille Helmiäisille tasapuolisesti. B)

Tänään meillä tällainen tasa päivä, kun pikkumies on tänään tasan 2 vko ja isoveikka 1v7kk :heart:
 
meillä kait neidillä uhma? 1v 7kk onko mahdollista :ashamed: kakkosvauvaa halutaan ja toivotaan pian tulevaksi mut ei näin kaukosuhteella oikein onnistu.
raskaaksi tää käy ku jo 1kk ollut yksin lapsen kans...

tosiaan nuo pesut menee edelleen hyvin, nauttii saunasta ja kylvystä nyt. et jospa sillä oli vain vaiheita ettei tykännyt tms.

syksyn jatkoja!
 
uutena kaksplussalaisena ilmoittautuisin tähän klubiin :p

Itse olen pian 21v ja tämä meidän esikoisemme Viivi syntyi 23.2-07, on tässä oltu sen verta ripeitä että syntyi tuo pikkukakkonenkin tuossa, kun esikoinen oli 1v2kk :heart:

Viivin mitat 1½ v neuvolassa olivat 79cm ja 9,9kg. Reilun 3kk ajan meillä valvoskeltiin ja itkettiin yöt, niin käytiin tuossa 1v7kk sitten kontrollissa kun olin itse jo ihan poikki.. Olihan tuo neiti sitten kärsinyt kasvukivuista kun nyt uudet mitat olivat 81cm ja 10,7kg :kieh:

Mitäs muille kuuluupi?
 
AAM
moikka kaikille.. :wave: UfaKuk tervetuloa ja sulla muuten hauska nikki :)

Meillä mennyt kans kakkosen odotus hyvin Zalmiakki siitä kyseli ? =) sitä tietysti vertaa tähän ykkösen odotukseen kaikin puolin, pahat olot jääneet vain niille viikoilla 5-7 ja sen jälkeen vaan väsy mutta sekin alkaa väistymään tai on lähtenyt pois.. odotan sitä energiaintoa ? :D 27.11.08 on rakenneultra että sitten tiedetään sukupuoli pikkaselle :) :heart:

Tarhapaikasta ollaan mietitty jos pidettäsiin kevään korvilla poikaa vaan sit siellä 3 päivää ettei menetetä sitä kun täällä eepoossa on ruottinkieliselle puolelle vain se 70 lapsen jono :eek: LUOJA !! ja toi on niin aarre paikkana ettei haluta muuta hoitopaikkaan pojalle :)
ja mä kerkeän keskittyä sit vauvanhoitoon ja kokeilla arkea kaksin taas.. ettei mitkään babybluet iske :( ma ja pe poika ois kuite kotosalla :)

Meillä en oo huomannut mitään itkuisuutta/ kasvukipuja en edes silloin kun hampaita on esim tullut... :| tuo muutenkin itkee tosi harvoin.. ? paitti nyt ko on sit alkanut känkkäränkkä vierailemaan useammin uhmaiän lähestyessä.. :whistle: sitä innolla odoteltaessa :xmas:

Moikkis taas :wave:

AM
 

Uusille tervetuloa!! :flower: Kolme pientä porsasta, laitoin sut sinne listan viimesex ku et laittanu päivää millon lapses on syntyny.

Katjuskalle onnittelut pienestä miehestä! :flower: :hug: :heart: Ihana juttu! =)

Allusmamman raskauteen kaikkea hyvää! :hug: :heart:

Plussatuulia kaipaaville :whistle: :whistle: puuhpuuh puhkun ja puhallan.


Hiljaiseloa on pitäny, elämä ollu melko kiireistä. Isä kuoli kesän lopulla, joutunu sen asioita hoiteleen eikä ne viäkä o valmiita. Miten uskomattoman kauan voikaan kestää esim. perunkirjotuxen täyttöönpano. Uskomatonta.. Uusia sukulaisia löyty, isän edellisestä avioliitosta sen seittemän sisarusta joista kolme on kuollu. Kauhee paperishow, ku ukolta jäi muutama tonni jaettavax. On tää yhtä h-vettiä.
Vanhempi poikaki alotti koulun, ny sit o kax koululaista meä perhees :'( Voi mihi tää aika menee? :eek: Lapset kasvaa mutt ite ei vanhene ollenkaa :D :LOL: Tjtn..
Nuorempi poika käy kax krtaa viikos srk:n kerhos, saadaa viettää Marian kaa muutama tovi kahenkeskistä aikaa, harvinaista herkkuu täs kokoonpanos.
Maria puhuu jo useita sanoja, välillä jopa peräkkäi, paljo o sellasii höpinöit joita ei kukaa tajuu :D Mutt ihana ja iteppäinen pieni neiti hän on.
Tissillä on vielä, meinasin ett jahka kax täyttää ni täytyy sit vierottaa ellei o ite älynny moista tehä. Huono nukkumaan, viäki heräillää öisin 2-5 krt, voimia kuluttavaa ku kumminki arkiaamusin täytyy herätä ennen sianpierasua ku isompi koululainen menee melki joka aamu kahexaa. Mutt ei tätä onnex loppuelämää kestä.
Oi hitsi, asiaa ois vaik kui paljo mutt kello lähenee jo puolta yötä, täytyy mennä potslojo. Mutt josko sitä pääsis/ehtis/jaxas pikapuolii tulla naputtelee lisää.

Kaikille hellusille Helmiäisille vallan mainiointa jatkoa!! :wave:


Mama73 & Maria (1v9kk) :D :heart:
 
Mama Olipas mukava kuulla teidän kuulumisianne =) Ja voimia sinne asioiden hoitoon :hug:

uusille tervetuloa vaan porukkaan :)

Allusmammalle mukavaa odotusaikaa :heart: Mulla itellä taitaa olla krooninen tuo vauvakuume, kun taas ihailevasti katselen toisten massuja :whistle: :xmas:

Mutta johan toi pikkumies... joka muuten sai nimekseen Nemo Julius Aleksander, niin on ihan lähipäivinä jo 2 kk :eek: Kyllä se aika vaan kiitää oikeesti siivillä, mutta onneks tosiaan vaan lapset kasvaa ja ite pysyy aina vaan yhtä nuorena ;) :LOL:

Nuutilla niin kauhee uhma, että välillä meinaa konstit loppua kesken ja pitkää pinnaa vaaditaan... Virne naamalla tekee kaikkee mitä ei saa tehdä ja etenki just silloin, kun äiti imettää :kieh: Sitte ku kaikki ei mee niin kuin hän haluu, niin sitte lentelee tavarat ja hakataan nyrkeillä pöytää ja läpsitään ja huudetaan ja välillä hakataan jopa päätä lattiaan :eek: :xmas:
Puhetta tulee edelleen hyvin vähän... muutamia sanoja ja nekin kuiskaten, vaikka muuten on tosi kova ääninen kaveri. :D ja usein käyttää sanoista vaan lopputavua...esim. lamppu on pu ja kukka on ka ja kaakaa voi tarkoittaa myös kukkaa tai kakkaa tai kiikkaa sanaa, mutta eiköhän se puhe meilläkin joskus ala tulla.

mutta kirjoitelkaahan taas kuulumisianne :wave:
 
heipsan.. minäki pistäydyn täällä. mein neitiki alkaa olla 1v.9kk ikäinen et välillä on tätä kiukku kautta et pitää saada sitä sun tätä. Mutta muuten hyvin pärjätty kaksin vaikka koville ottaa ku isukki on ulkomailla töissä ja tulee ensiviikolla käymään kotona.(ke-ma suomessa)

pikkukakkosen suhteen ei mitään tulosta joten tässä pitänee vain odotella jolloin se oikea aika meille tulee mut kunhan ei tule liian pitkä aika. Kuitenkin halutaan sisarus esikoiselle.

tässä tätiä odottelen ja pitäis alkaa vlopun aikana viimestään. Mutta ystävät luulevat minun olevan jo raskaana mut minä en usko tuohon ku ollaan yritetty jo vapusta(2008) lähtien.

nyt tää kömpii sänkyyn nukkuun et jaksaa huomenna. :wave:
 
AAM
voi aurinkoinen :hug: toivottavasti miehen käynnistä jää kasvamaan jotain kivaa jos sattui hyvä aika :p

Mama haudi piitkästä aikaa ! :wave: toivottavasti perintäasiat lutviintuu ne on ärsyttäviä hoitaa kun liikenee usein kivoja "ylläreitä" :kieh:

Katjalla vaava kuume :D nyt jo kiirus raskaaksi ;) heh

). ) oma maha kasvaa kohta puoliväli ja uhma alkamassa pojalla hyvää vauhtia kirjoista revitään sivuja ja pallot lentelee minne sattuukin ja millä tuulella herra on niin hyvä varoa, kovin on sentimentaali pieni ihminen :heart: välillä niin liikkis ja sydänminen ja välillä kui hirmumyrsky onneks pääosin (vielä ) rauhallinen ja ymmärtää kun ottaa eteen omalle tasolle ja oikein puhumalla puhuu :) for now.... :whistle: kysykääpäs uudelleen kevällä kun vauva tulee.. :D :LOL:
Sanoja ööö.. ymmärtää varmaa monen monta sataa jo mutta ulos ei tuu ku virnettä vaan ja satunnaisia äännähdyksiä :D ymmärtää tosiaan ja osoittelee ja elehtii mutta tuo kaksikielisyys tekee omat jipponsa kuvioihin.

Nyt kotio ettei virka-aika venähdä liian pitkäksi.. :) iso hali kaikille ja kirjoitellaan kuulumisia taas *pus*

AM / hippunen 18+1 :heart: ja Allu
 
Onnea kaikille vauvan saaneille ja plussanneille. Halaus surun kohdanneille :hug:
Meillä tyttö on ihan mahdoton...sekä positiivisesti että negatiivisesti. Hurjapää! Hyppii jokapaikasta ja huutaa, että kato mamma. Onneks huutaa silleen kysyvästi, ettei hyppää ekana vaan ensin mä meen kattoo ja sit jos annan luvan niin hyppää. Puhuu paljon ja uusimmat jutut on: "Kato mamma kaivuji(kaivuri) ja "vauva nukkuu päikkäjit"(päikkärit). Veljen kanssa touhuaa paljon, mut tappelevat myös aikalailla. Kaikki on muuten ihan hyvin. Kolmatta meille ei tule, ellei joku kämmi käy.. Näin on ihan hyvä.
 
Nyt sitten otin tytöltä tutin pois. Tai on jo kaksi yötä ollu ilman. Taitaa sujua ongelmitta kop kop =) Kamala nuha ja yskä tytöllä niin eihän tuo voi edes tuttia imeä niin sama olla antamatta. Sanoin, että tutit meni vauvalle(ei oo siis vauvaa tulossa) ja tyytyi vastaukseen. Kyselee kyllä illalla tutin perään, mutta sanoo sit itekin, että vauva tarttee :) Jospa menis suht kivuitta...
 
AAM
hyvät jälkeisjoulut täältäkin :D :wave: ja uusia vuosia odotellessa... :heart:

Tiipelille onnarit :hug:

kuulumisia:
puhetta ei vain kuulu millään muutamia sanoja enempää vieläkään mutta nou stress, käytiin juuri kylässä kaverilla jonka muksu puhua pölisi kauhialla vauhdissa ja toisteli perässä sanoja :D liikuttavaa.. omamme tunnistaa kyllä lähes kaiken mitä pyydämme ja tai toteaa sanomalla painavasti, juu-uu ja tai njää :) *ilkikurinen virnistys samaan aikaa naamalla :D*
Onko outoa teistä jos tuo lapsi tunnistaa esim jo kun pyydän nostamaan oikeaa jalkaa tai kättä niin tunnistaisi ne ? meillä lähes joka kerta antaa oikean tai vasemman raajan kun niitä pyytää harvemmin antaa "väärää" jalkaa esim kun kenkiä laitetaan.. ja siis ei pueta mitenkään järjestelmällisesti edes.
ruokailee edelleen hyvin ja erittäin omatoimisesti, juopi mukista kauniisti, nukkuu päikkärit semmoi 2-3 h viikonloppuisin ja tarhassa sen vajaa 2 h.
Ollaan lerrottu tulevasta vauvasta ja katselee mun masua aina kysyvän näköisenä kun sanoo että missä vauva on.. :) paijailee ja välillä kuuntelee korva vatsalla hetkon jopa möyrinää.. :D saas nähdä kun huhtikuussa kontretisoituu niin mikä on status sitte.. :whistle:

Jeps nyt näyttäis nousevan ylös unilta joten :wave: palaillaan taas..

Am & hippunen 24+6 :heart: ainiin ja tyttö ois tulossa kuulemma, vaikka poikaa niin vannoin odottavani.. kansantarut pyllyyn.. :D :kieh:
 
Tiipelille kovasti onnea :heart:

Ja Allusmammakin on jo noin pitkällä odotuksessa :eek: menee viikot niin nopiaan ainakin näin kun ei ite odota :LOL:

Meillä pikkumies täyttää jo 4kk tammikuussa :heart: ja Ei enää kuin parisen kuukautta tai vajaakin, kun Nuutti täyttää 2 vee :heart:

Meillä jätti Nuutti tutin pois ihan yllättäin itse tossa muutamia viikkoja sitten... oli silloin 1v9kk2vkoa vanha. kertaheitolla jätti tuon kapistuksen pois vaikka oli aiemmin suussa melkein yötäpäivää...

nyt pitää kiitää taas :wave:
 

Yhteistyössä