***HELMET 2008*** VKO 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pilvipouta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hain pojan hoidosta, hyvin oli parituntinen mennyt, mutta väsymyksestä johtuen ruokaa oli mennyt vain pari lusikallista ja väsyitkua oli tädin sylissä :/

Piipi
Jos olette jo noita hapanmaitotuotteita antanut, niin siirtyisin suoraan antamaan pienissä määrin tavallista maitoa imetyksen rinnalla. Muuten tytön suolisto joutuu taas hetken päästä totuttelemaan "uuteen" kun siirrytte tavalliseen maitoon. En uskoisi allergiaan, ellei muita oireita ole, vaan epäilisin suoliston kehittymättömyyttä kuten Vanamokin :whistle: Tsemppiä öihin :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:

Piipi
Jos olette jo noita hapanmaitotuotteita antanut, niin siirtyisin suoraan antamaan pienissä määrin tavallista maitoa imetyksen rinnalla. Muuten tytön suolisto joutuu taas hetken päästä totuttelemaan "uuteen" kun siirrytte tavalliseen maitoon. En uskoisi allergiaan, ellei muita oireita ole, vaan epäilisin suoliston kehittymättömyyttä kuten Vanamokin :whistle: Tsemppiä öihin :hug:

Samoilla linjoilla olen ja minä myös ehkäpä yrittäisin siirtyä vähitellen suoraan tavalliseen maitoon. Tuo Vanamon mainitsema Tutteli Omneo on kylläkin ilmeisen sopivainen monille, kun siinä proteiini on kovin pilkottua. Oletteko piipi maitohappobakteereja antaneet? Niitä antaisin myös siirryttäessä uuteen maitoon. Tsemiä kovasti öihin! :hug: Ja tosiaan, voihan se olla, ettei maidolla ole mitään tekoa noiden öiden kanssa. Toivottavasti ei ole ainakaan mitään allergiaa. :/

Ok, kiitti Vanamo ja Kristelle kommenteista! Mä olen itse ihan ulalla kaikista allergioista ym., kun ei miehen kanssa olla kumpikaan millekään allergisia. Hapanmaitotuotteita ollaan maistettu vasta ihan minimaalisesti, joten en ehkä ihan vielä uskalla tavalliseen maitoon siirtyä. Ehkä yritän jaksaa tätä imettämistä vielä hetken, että saa noi hapanmaitotuotteet "ajettua sisään", niin voi sitten siirtyä tavan maitoon.

Muoks. ja Ievakin ehti kommentoida välissä :flower:

En oo muuten antanu maitohappobakteereja, nekin vois kyllä ottaa käyttöön. Pihalla olen näköjään tosiaan, ku kuvittelin, että noin vaan ruvetaan juomaan yhtäkkiä korviketta :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi79:
Ehkä yritän jaksaa tätä imettämistä vielä hetken

Mulla kans alkanut nyt ihan viime päivinä olemaan sellainen olo, että josko lopettais koko imetyksen jo. Meillä poika saa jo aika paljon tavallisia maitotuotteita, vaikkei maitoa mukista mene kuin ehkä 20ml päivässä. Puurot keitän maitoon aamuin illoin ja välipalaksi jugurttia tms. Hyvinhän tää imetys on mennyt, eikä enää niin kovin "rajoita" kun aamulla ja illalla enää imetän
:whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi79:
Ehkä yritän jaksaa tätä imettämistä vielä hetken

Mulla kans alkanut nyt ihan viime päivinä olemaan sellainen olo, että josko lopettais koko imetyksen jo. Meillä poika saa jo aika paljon tavallisia maitotuotteita, vaikkei maitoa mukista mene kuin ehkä 20ml päivässä. Puurot keitän maitoon aamuin illoin ja välipalaksi jugurttia tms. Hyvinhän tää imetys on mennyt, eikä enää niin kovin "rajoita" kun aamulla ja illalla enää imetän
:whistle:

No ton 20ml se meidän neitikin ehkä sitä korviketta on suostunut juomaan. Loput sylki pihalle ;) Mäkin oon vähentänyt jo imetystä, mutta vielä tuntuu olevan neidille niin kovin tärkeää, etten oo kokonaan raaskinut lopettaa. Ja plus että yösyötöistähän ei olla vieläkään päästy eroon...

moiks,
piipi täällä sama peli...varmaan viisi kertaa viime yönä herra nousi seisomaan pinnasängyssä ja huusi isi isi isi ...ja aina sai nukuttaa uudestaan :( |O väsyttää. luulen vaan että nuo yöt on niin katkonaisia kun ukko oppii kokoajan uutta ja kasvukipuja.

Kuulin just vauvauutisia. yks kaveri jää maaliskuussa mammalomalle :heart:
ihanaa!

Onkos Anno vielä maisemissa? :laugh: nyt alkaa tää pommitus...mua ihan tosi jännittää jo sun puolesta :) :D

illaks pitäsmennä duuniin..

soitinm muuten ouluun ja kysyin et onko pakko tulla osastolle yöks niin ei tarvii. mennään siis torstaina vaan päiväkäynnille :) paljon kivempi näin...

kaverin polttarit on perjantaina ja mä oon järkkäämässä sitä morsiussaunaa sille...toivottavasti kaikki menee hyvin :D saunavihtaan laitetaan kuusenoksia ;)

Juups, mutta me mennään lasten kanssa syömään...makaroonilootaa..

Jepsu

Jepsu:
piipi täällä sama peli...varmaan viisi kertaa viime yönä herra nousi seisomaan pinnasängyssä ja huusi isi isi isi ...ja aina sai nukuttaa uudestaan :( |O väsyttää. luulen vaan että nuo yöt on niin katkonaisia kun ukko oppii kokoajan uutta ja kasvukipuja.

Sympatia :hug: sinnekin ja tsemppiä Oulun reissuun! Meillä tuntuu kyllä tuo yölevottomuus johtuvan syömisistä, kun nieleskeli ja paukutteli myös :/ Toki koko ajan myös uutta opitaan, että sekin tunkee uniin.

Pöö!

Vanamon aamukiukkuun viitaten piti vielä kommentoida, että musta on muuten just sen takia hyvä, että molemmilla on omat rahat ja molemmat laittaa tietyn summan kuukausittain yhteiselle tilille, että mun hermot ei muuten kestäis miehen päähänpisto-ostoksia. Mutta tää on siis meidän ratkaisu ja ymmärrän, että kukin perhe tekee omalla tavallaan.

Niin ja meillä neiti herätetään joka arkiaamu puol kahdeksan maissa, että ehditään kävellä viemään esikoinen eskariin puol ysiks. Ihmeen pirteenä toi kyllä jaksaa joka aamu riehua. :headwall: =)

Tultiin juuri ulkoa. Kylläpä siellä tulee. Esikko haki hiekkalelut esille... :laugh: Luuli vissiin että nyt on kevät ja siltä kyllä näyttääkin...kun lumet poissa. :o

Pienimies jäi vielä vaunuihin ulos pötköttelemään. :heart:

Piti nostella tuolta vanhasta pinosta, kun en ollut huomannut että oli jo siirrytty uuteen. Onko kenelläkään tietoa, mistä saisi luonnonvalkoisia tossuja tytölle? Käyttötarkoitus olisi 1-vuotisjuhlat. Asu olisi aika lailla luonnonvalkoinen, joten kirkkaan valkoiset eivät ehkä sovi. En kyllä tiedä varmaksi, koska ei meillä sellaisiakaan ole niin en ole päässyt kokeilemaan.

Kuinka paljon nää 11kk pitäis nukkua vuorokaudessa? Ei toi tyttö nukkunu ku 45 minsaa ja olin muka väsyttävinäni ku oltiin aamupäivä leikkimässä.. Yöt on pituudeltaan 9-11 tuntia, sekin riippuu yöstä.

Eipä tykkää meidän tyttö suihkustakaan :(. Suihkukaapissa istuskeli mielellään ja jutteli ankkojensa kanssa mutta kun aloin hiljalleen laskea vettä, alkoi järkyttävä huuto joka vaan koveni.. Seuraavaksi laitan tytön lavuaariin viikon kuluttua, katotaan mitä siitä sanoo..

Tietääkö kukaan: jos tietokoneelta siirtää CD:lle esim. videoita, miten poikkeaa DVD- levystä? Mun mielestä videopätkiäkin pystyy tavalliselle CD:lle polttamaan... Oisko niin että sitten sitä voi katsoa ainoastaan tietokoneen kautta, eikä siis DVD-laitteella (joka tarvii tuon DVD-levyn)... Jos käyttää DVD:tä käy molemmissa...

:xmas: :laugh: :D

Ymmärsikö kukaan... Onko tietoo. :wave: Tällaista oon miettinyt..

Niin ja pystyykö kuvia polttamaan DVD-levylle... Vai onko vaan niin että kuvat CD-R/+R levylle ja liikkuvat kuvat DVD-levyille?? Niin ja miksi on sekä miinus- että plus-levyjä... Käykö tuo miinuslevy varmimmin DVD-laitteille... :laugh:

Siinä teille pähkinää...jos tuntuu liian monimutkaiselta loikkaa yli... :D :wave:

Hello,

johan on tas kiirettä piisannu, työt ja harrastu ja perhe... :whistle:

Pilviksen sepostuksesta ei mitään hajua, ihan hepreaa tommoset :laugh:

Rahat on meillä yhteisiä, ja ihan hyvä näin vaikka kyllä sekin on välillä tilanteita aihuttanu kun maksaa kortilla ja kappas kun ei ookkaan tarpeeks rahaa kun toinen on nostannu ja unohatnu vaan mainita asiasta..nooh onneks ei ihan joka päivä sentäs noin käy :kieh:

Me käytiin tänään nyt sit vihdoin ostaan oma istuin, tähän asti on ollu lainassa toi kaverin besafe, ja nyt siis ostettiin Britaxin multitech, olikos kellään muilla semmosta vekotinta *tuumailee :whistle: *

Ja ei kun suihkuun ja töihin, vaikka siivotakkin pitäs.. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Meillevauva:
Eipä tykkää meidän tyttö suihkustakaan :(. Suihkukaapissa istuskeli mielellään ja jutteli ankkojensa kanssa mutta kun aloin hiljalleen laskea vettä, alkoi järkyttävä huuto joka vaan koveni.. Seuraavaksi laitan tytön lavuaariin viikon kuluttua, katotaan mitä siitä sanoo..

Mä laitoin neidin just tyhjän poreammeen pohjalle ja suihkuttelin koko neidin. Oli vähän harjoitellu ite syömistä. :laugh:

Eipä tuo ollut moksiskaan.

Yhteistyössä