***Helmet 2008*** vko 3 osa 2

Liinamarin poppoolle paranemisia :hug:

Poika meinaa olla vähän yskänen, katotaan tuleeko kipeeksi. Ylähampaat on nyt tullut läpi :D Ja se riittää että hampaita pystyy narskuttamaan :x

Bongasin kans eilen kakun millasen haluisin lasten synttäreille, mies oli vähän erimieltä :whistle: No katotaan mitä keksitään...
 
Mie mietin tota kakkua vielä ja huomasin että sillä Ullan Unelmilla on liike Tampereella. Pääsisköhän sinne käymään viikonloppuna, jos sais jonkun vinkin. Yks ois tietty se että ottais sen valokuvapäällisen kakkuun niin pääsis helpolla koristelun kanssa :D Ja mä en oo ainakaa nähny semmosta livenä koskaan millään juhlilla millä ollaa ite oltu :)

Vitsi että oli hienoja kakkuja tossa Meillevauvan linkissä. Mä en vaa mistään löydä täältä päin Suomea tommosia.

Kiitti synnytyskokemusten jakamisista :) Poisteliko Pilvis taas vastauksia vai miten mie muistan nähneeni sultaki jotain :D Mutta näköjään ei siis voi ekan synnytyksen perusteella olla varma miten toinen alkaa :D Kai mua alkaa jo pikkasen jännittää kun näitä mietin. Ja soitinhan mä meijän äitille eilen että pääseekö se tänne viikonloppuna jos lähtö tulee kun anoppi ei oo tänä viikonloppuna maisemissa :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Ei kai siitä ole mitään haittaa jos uusi pino perustetaan :eek:
Vai siis onko, valaiskaa tyhmempää =)
Ei siitä haittaa ole, hankala vain seurata keskusteluja jos on useampi pino/viikko. Kun ei tiedä aina missä juttu jatkuu jos jatkuu. Mutta ihan fine... Mulla nyt vaan selkeesti vie intoa seuraamiseen tuo hyppelehtiminen mutta se on mun oma häpee. :D
 
Huomentapäivää

Soitin Verovirastoon ja tilasin verokortin kotihoidontukea varten. Kevyet 38 % napsaisee sitten verottaja tuosta huimasta tukiaisesta. :eek: Että silleen.

Tarjoilut on suunniteltu synttäreitä varten. Meillä juhlitaan kahtena päivänä ja ensimmäisenä päivänä, kun tulee kavereita lapsineen, tarjotaan suolaisia ja makeita leivonnaisia ja toisena päivänä, kun tulee sukulaisia kauempaa, tarjotaan myös jotain ruokaisampaa lisäksi, luultavasti maa-artisokkakeittoa ja kanacaesarsalaattia. Suolaiset leipomukset ovat vähän auki vielä, mutta kakkuja tehdään kaksi: yksi ns. normikakku (valkosuklaa :p ) ja Hattaralle oma kakku hänelle sopivista aineksista. Allermiinasta ajattelin tilata valmiita luont.gluteiinittomia keksejä ja muulle lapsiväelle ostan Muumi-keksejä, kun käsittääkseni ne ovat aika peruskamaa. Vaniljanmakuisia maissinaksuja, kurkku- ja porkkanatikkuja ja hedelmiä tulee myös tarjolle.
 
Aah aamukahvia :p Poika unillaan ja ihanan hiljasta. Iltapäivällä lähetää sitte Ideaparkkiin. Jos tänää sais hommattua noi uuden tulokkaan kotiutumisvaatteet ja muutama tarpeellinen juttu =)

Hyvältä kuulostaa Ievan tarjoilut, taidan ottaa muutaman vinkin niistä ;) Meillä kans juhlitaan pari päivää, lauantaina tulee lapselliset vieraat ja sunnuntaina isovanhemmat ja mahdollisesti kummi tyttöystävänsä kanssa.
 
Huomenia mammat :wave: Tyty ekoilla ja varmaan vikoilla päikkäreillä :) Synnytyksistä Kaks ekaa menny samalla kaavalla, vedet mennyt käynnistelyä tipalla ja sen jälkeen kiireelliseen sectioon plus minulle kohtutulehdus ja keskimmäiselle tulehdus ja viikko teholla. Helmen sectio suunniteltu ja menikin sitten oikein hyvin :D Meillä on ollut lasten synttäreillä aina jotain makeaa ja suolaista esim. kinkku tms piirakkaa. Annoko mietti niitä kakkujen kuva päällysteitä, meidän parilla kaverilla ollut niitä ja on kyllä hienoja :p Mitäs muuta, Liinamarin perheelle jaksuja johan on taas tauteja liikkeellä |O |O
 
Mulla pitäs lähteä kattoon turvaistuinta, mutta mistäs minä tiijän mikä mahtuu autoon :snotty: ja ukko ei ikinä kerkee mukaan kattoon :kieh: ärsyttää. Osaisko joku kertoa onko joku penkki sellainen, ettei sovi autoon jossa lyhyet turvavyöt?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Mites muuten te joilla on enemmän ku yks lapsi niin onko teijän synnytykset alkanu samalla lailla? Kun mulla ei pojasta supistellu ennen saliin menoa juuri ollenkaan ja neki supistukset saatiin lääkkeillä niin onko mun turha niitä odotella tälläkään kertaa? Poika lähti tuleen vesien menolla ihan yhtäkkiä.
Kaikki ollu ihan erilaisia, ainaki melkeen =)

Ekasta meni vedet (40+5), mutta supistuksia ei tullu, niin käynnistettiin tipalla...

Kakkonen käynnistettiin (38+4) cytotecilla kohdnsuulle ja lopulta kalvojen puhkasulla...

Kolmonen käynnistettiin (41+1) cytotecilla suuhun...

Nelonen lorautteli vettä (41+2) ja sitten alkoikin supistella ITSESTÄÄN :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
Tuota tuota...olettekos koskaan miettineet odottaa jonkin aikaa ennen kun alatte klo 22 aikaan perustamaan uutta pinoa? Johtuu ihan vaan ruuhkasta palvelimella tuo pinojen hitaus tuohon aikaan. *avaa sateenvarjon*
En oo miettiny, ei oo aikaa :D
Jos ei toimi, niin uusi kehiin....toimiipa paremmin eikä siinä mitään häviä :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mammana:
Mulla pitäs lähteä kattoon turvaistuinta, mutta mistäs minä tiijän mikä mahtuu autoon :snotty: ja ukko ei ikinä kerkee mukaan kattoon :kieh: ärsyttää. Osaisko joku kertoa onko joku penkki sellainen, ettei sovi autoon jossa lyhyet turvavyöt?
Kyllä ne siellä liikkeessä tietää =) :wave:
 
Mä en ole kelalle ikinä verokorttia lähettänyt, ne on pidättäneet aina muistaakseni sen 20 %.

Meillevauva tuli mieleen että kinkkukiusaus yleensä tekee hyvin kauppansa muksuillekin, meillä ainakin. =)

Meillä mahatauti taitaa jatkua vielä, tyttö on tänä aamuna jo kahdesti oksentanut. Höh. :/

Nyt äkkiä aamukahville ennenkuin poika heräilee päikkäreiltä. :wave:
 
Heissan :wave:
Neiti päikyillä. Meni nyt näin aikaisin kun heräsi jo kuudelta. Eilen alkoi nuha ja nyt nenä vuotaa hirmuisesti. Sit kun vielä kuolaa hampaitten takia, niin johan naama ja paidan etumus on ihanan märkä.

Niin ja tervetuloa uusille kirjoittelijoille =)
 
Pitäisköhän noille vanhusten juhlille tehä jotain ihan ruoka ruokaakin... Lapsellisten kanssa mennää varmaan ihan jollain kinkkupiirakalla tai sitte jos innostusta riittää niin kokeilisin sitä tex mex voileipäkakkua. Jos heittäis vanhuksille sit jonku fileen uniin ja se kanssa perunoita ja salaattia niin pääsis helpolla :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Miten ne Ieva noin paljon siitä ottaa?? Eiku oliko niin että oot töissä ja lisäksi saat tota tukea? Sillonhan se kyllä onkin vissiin suurempi, kai, mä en kyl tiiä :ashamed: :whistle:
Jepulis, tuo prossa on voimassa siitä lähtien, kun aloitan työt. :D Mutta kuitenkin mun mielestä aika paljon napsaistaan... :whistle:

 
No on prosentti Ievalla :/ Kyllä ne nyhtää kaiken mahollisen ja tuntuu että pitää ite olla niin kartalla koko ajan etteivät pääse tekeen virheitä ja viemää viimesetki :kieh:

Mun pitää kyl sanoa että KELA yllätti mut positiivisesti tän vuoden päätöksen kanssa =) En ehtiny sillo vuonna 2007 pitää lomia kun työsoppari päätty ja piti kaikki saada kuntoon ennen äitiyslomaa joten sain ne lomat rahana. Jotain muuta pientä muutosta oli kans lisäks mutta siis mun äitiyspäiväraha nous ihan kivasti / päivä tänä vuonna :D Ja lisäks kun veroprosentti pieneni ensiasunnon oston myötä niin oon ihan tyytyväinen tän vuoden päätökseen :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Mä en ole kelalle ikinä verokorttia lähettänyt, ne on pidättäneet aina muistaakseni sen 20 %.
En mäkään lähettäisi, jos tietäisin, että tuo riittää. Mieluummin kuitenkin maksan enemmän joka kuukausi, kuin otan jälkiveron. |O
Mulle sanottiin että KELAlle ei tarvi lähettää sitä, että ne saa sen tiedon automaattisesti verotoimistolta.
 

Yhteistyössä