***HELMET 2008*** viikko 44

Joo, olen mä melkoinen martta B) Piti tehdä jauhelihakastiketta, mutta ei ollut valmista ruskeakastikejauhetta...No ei ollut myöskään jauhoja, etä tekis kastikkeen perinteisesti. No suurustin sen sitten sämpyläjauhoilla ja hyvää tuli :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Joo, olen mä melkoinen martta B) Piti tehdä jauhelihakastiketta, mutta ei ollut valmista ruskeakastikejauhetta...No ei ollut myöskään jauhoja, etä tekis kastikkeen perinteisesti. No suurustin sen sitten sämpyläjauhoilla ja hyvää tuli :D
-- :eek: :) :flower: , vau, hyvä tietää :wave:
 
Nyt on isänpäiväkortit tehty avoimessa päiväkodissa. Olikin urakka. Lähinnä siksi että tyttö, joka yleensä on innoissaan leikkimässä muiden kanssa, kitisikin koko ajan mun perään. Noin 9kk alkaen on kuulemma joku takertumisvaihe, joka voi kestää yli vuotiaaksi.. Että silleen :(. Mä oonkin ihmetelly kun tyttö on kauhean mielellään mun sylissä, edes isi ei kelpaa. Lähes kaikki asiat pitää tehä nimenomaan mun kanssa.. Tyttö ei selkeestikään tajua että oikeestikin isi olisi PALJON parempi vaihtoehto.
Mitähän muuta tähän ikäkauteen kuuluu? kaikkine kasvupyrähdyksineen, uusien asioiden opetteluineen, levottomine öineen&iltoineen, syömättömyyttä ja takertumista..

Mut joo, mä meen tekeen ruokaa.. Ukko yllätti mut tulemalla jo puoli tuntia sitten kotiin :heart:

Muoks: ai joo, Onnea Äippä70 :flower:


 
Poika on nyt tosi tuskaisen oloinen ja itkee kovasti, raukka. Kuumetta 38,2. Kun tietäisi johtuuko enterorokosta vai hampaista, jotka yrittää samaan aikaan puskea läpi. Eli pitäisikö huomenna alkaa lääkäriä varaileen..? Voikohan enterorokko yhtäkkiä näin pahentua, näppylävaihe kun on ollut jo pari päivää ja tähän asti lievä tartunta? :/
 
Onpas hiljaista täällä. Meillä on tilanne rauhallinen toistaiseksi, poika nukkuu... kohta menen itsekin, voisi vähän nukkua univelkoja pois jos poika sen sallii, epäilen kyllä että tulee levoton yö. :/

Ruokalappuna meillä on pojan kummitädin H&M:ltä tuoma takkimallinen homma missä on pitkät hihat ja ulottuu poikaa varmaan puolireiteen asti kun nostaa seisomaan. Ei pääse sitä repimään eikä sotkeennu vaatteet. =)

Ja pinnis huutelee...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Ieva Kiitokset,en tiennytkään,että paketissa on vain vehnä.Munattomana nyt menen ensi alkuun,hitsi tuo kuulosti härskiltä :LOL:
Muakin jostain syystä huvittaa nää munajutut nykyään... :whistle: Mutta juu, jos teiltä otettiin se lasten ruoka-ainepaketti, missä on neljä ainesta, niin siinä testataan maito, vehnä, soija ja kananmuna. Vai otettiinko teiltä laajemmat kokeet?

 
Ieva ihan joku perusjuttu,siinä oli maito,kala ,pähkinä ja kananmuna ,oliskohan vielä ollu joku muu.Ei ollut viljoista mitään..Täytys varmaan kysellä jos sais tulokset ihan paperille,mä kun en muista mitään.Olin niin "pihalla" silloin
 
Meilläkin on sellainen ruokailuessu, nyt vasta tytölle hankin ja hyvin on toiminut. erityisesti toivon, että auttaa sitten kun opettelee itse syömään. Tai ehkä sitten antaa jo laittaa kovan ruokalapunkin...

Olen antanut keitettyä kanamunaa soseen joukkoon muussattuna pari kertaa, mutta en ole varma aiheuttiko se hieman puklailua niin ei ole taas vähään aikaan annettu.

Onnitteluja kaikille uusista taidoista ja muista onnittelun aiheista. :flower:

Ja tsemppiä yöhulinoihin. Meilläkin viime yönä oli taas selkeästi huonompi yö kun valvottiin 04-06. Muuten heräämiset ovat hoituneet yleensä tutin laitolla.
 
Huoh... Me kotiuduimme reissusta tänään. Voin kertoa, että tähän huusholliin käydään huomenna ostamassa se turvaistuin. Sen verran rattoisasti matkat taittuivat kaukalossa. Sai äiti olla taas vähän pellenä; ääni on ihan käheänä, kun olen neljä tuntia ja rapiat laulanut ja lukenut ja leikkinyt säi-säi-säitä. No juu, mutta ihan mukava reissu muuten oli. Appilassa siis olimme ja tytöllä ainakin riitti ihailijoita. Aika hyvin näköjään tuommoinen 9kk vanhakin jo saa isovanhemmat juoksemaan ja hyppäämään. :whistle: :LOL: :saint: Perjantaina olisi lähtö mun vanhemmille, ja todettiin tosiaan miehen kanssa, että ennen sitä on saatava istuin. Ostan luultavasti myös jonkun älyttömän soivan ja vilkkuvan hilavitkuttimen, minkä esittelen matkalla uutena leluna, jos iskee itkupotkuraivarit. :saint: Vinkkiä muuten kaikille matkustelijoille; meillä vauvan viihdykkeiden top 3 oli: 1) BabyEinstein Soiva Luukkukirja (isi ja äiti totaalisen kyllästyneitä siihen nyt, se saattoi juuri kadota viikoksi tai pariksi :saint: ) 2) taskulamppu, Prismasta ostettu iskunkestävä ja hölskyttelyvoimalla toimiva 3) tyhjä 0,5l limupullo

Hattaran liikkuminen on mennyt tosi paljon eteenpäin parissa päivässä. :eek: Konttausta enemmänkin, polviseisontaa jne. Lisäksi meillä on juttelussa täysin uusia sointeja ja ihmeellisiä kurkkuäänteitä: ärrä sorahtaa hienosti ja muutenkin juttelu kuulostaa jo oikealta kieleltä. H tosin päätti alkaa puhumaan puolaa ennen suomea. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Ieva ihan joku perusjuttu,siinä oli maito,kala ,pähkinä ja kananmuna ,oliskohan vielä ollu joku muu.Ei ollut viljoista mitään..Täytys varmaan kysellä jos sais tulokset ihan paperille,mä kun en muista mitään.Olin niin "pihalla" silloin
Ahaa... Teillä on sitten varmaan ollut erit kuin meillä. Me saimme testien tulokset allergiasairaalasta paperilla mukaan. Pyydä ihmeessä ne tulokset.
 
Haleja jaksuja yöhulinoille :hug: ja sairastelijoille

Heh,olen Ievan tapaan huomannut tyhjän muovipullon toimivuuden ja soivaa kirjaa suosittelen myös varsinkin bussimatkalle,kun kanssamatkustajien nassu alkaa pikkuhiljaa punertaa... :D viime reissulla hoilotin kaikki mahdolliset lastenlaulut ja lopulta kun en keksinyt mitään, meni viimeinen tunti,kun lauloin pojalle kaikki tiemainokset ja kyltit
 
Hissukan pienimmäiselle pikaista paranemista :hug: Kuulostaa kyllä kurjalta :/ Ja muillekin sairastelijoille :hug:

Liinikselle ja muille allergioiden kanssa painiville :hug: Mä olisin varmaan ihan ekaksi vaan sillä munattomalla dieetillä (hihhii) ja sit tarpeen vaatiessa lisäilisin diettausta. Ehkä silloin selviäisi paremmin ne yliherkkyydet/allergiat :) Mutta tämä vaan ihan perstuntumalta :D

Yöhulinaa
ollut täälläkin, tuntuu, että silmipussit roikkuu polvissa asti, kun on tullut viime yönä valvottua...Toivon mukaan tämä vaihe menisi jo kohta ohi..

Tänään oltiin Baby biossa katsomassa Vicky Christina Barcelona, se oli kyllä aina mainio :) tuotekassi oli kyllä mainitsemisen arvoinen; kaksplussan lisäksi oli 2 (vaiko jopa 3) eri puuroa ja me&i-ruokalappu sekä omenasipsejä. Ei valittamista, taaskaan. Tosin vähän toivoin sitä nestlen lusikkaa, mutta sitä ei ollut tällä kertaa :D

Mistähän muusta täällä oli ollut puhetta..Nyt ei kyllä muista ollenkaan..

Nyt just kohta nukkumaan, jotta huomenna jaksaa muskaroida :)
 
Jepulis, muovipullo on viihteistä parhainta :D Samaten pilttipurkin kansi on iiihana :D Halvat huvit on yleensä parhaat :D Meillä palleron yksi ihan lemppareista on leivinpaperin ruttuaminen. Siitä kun ei kauheen helposti lähde paloja. Ainakaan syömällä ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Hattaran liikkuminen on mennyt tosi paljon eteenpäin parissa päivässä. :eek: Konttausta enemmänkin, polviseisontaa jne. Lisäksi meillä on juttelussa täysin uusia sointeja ja ihmeellisiä kurkkuäänteitä: ärrä sorahtaa hienosti ja muutenkin juttelu kuulostaa jo oikealta kieleltä. H tosin päätti alkaa puhumaan puolaa ennen suomea. :D
--aivan niinkos meilläkin, tytsyt sit kasvavat ihan rinta rinnan :heart: :wave:
 

Yhteistyössä