***HELMET 2008*** Kesäviikko 30

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Kohta pääsee meidän pienet suuret vauvelit köllöttelemään vaunuihin vähän vähemmissä vaatteissa...hellettä vissiin alkaa pukkaamaan! B)
Eli se on sitten jo mallia nahkapuku :D :LOL: Nytkin jo lyhkäpunttisissa oltu ja silti ihan nihkee :headwall:
Missä ihmeen savannilla te oikeen asutte :LOL: ?! Me kuljettu päivisin pitkähihainen body, puolipotkarit ja päälle vielä collegepuku....kaiken kruunaa hattu :D ! Joskus ollaan tuo päälikerros tiputettu, mut ei montaa kertaa...

|O |O No huhhuh...meilä paistuis :p 20 pintaan täällä on ollu nyt ainakin viikon verran...ei juurikaan yli kyllä...
Meillä noin 15 lämmintä päivisin... Nyt voin jo alkaa katselemaan ympärilleni ja selvittää että mikä maa mikä valuutta... :headwall:

Nyt Jahvetti nukkumaan, muute alat kukkumaan... Itekin oon jo liian väsynyt, alkaa aina silloin "runosuoni sykkimään" ja muutenkin jutut menee vähän oudoiksi :D .
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Kohta pääsee meidän pienet suuret vauvelit köllöttelemään vaunuihin vähän vähemmissä vaatteissa...hellettä vissiin alkaa pukkaamaan! B)
Eli se on sitten jo mallia nahkapuku :D :LOL: Nytkin jo lyhkäpunttisissa oltu ja silti ihan nihkee :headwall:
Missä ihmeen savannilla te oikeen asutte :LOL: ?! Me kuljettu päivisin pitkähihainen body, puolipotkarit ja päälle vielä collegepuku....kaiken kruunaa hattu :D ! Joskus ollaan tuo päälikerros tiputettu, mut ei montaa kertaa...

|O |O No huhhuh...meilä paistuis :p 20 pintaan täällä on ollu nyt ainakin viikon verran...ei juurikaan yli kyllä...
|O Kärtsäis likka täälläkin tuolla varustuksella! Kun eihän tuolla ole ulkonakaan nukkuessa noin paljoa päällä! :D
--meillä kans nukutaan ihan sisävaatteilla, peittoa vähän niskaan ja hyvä on :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Kiintymysvanhemmuudesta vielä... Liputtelen sen puolesta ja varmaankin omalla tavallani toteutankin sitä... En tosin pilkulleen tietenkään. ;)
..mulla se vähän töksähtää, tokikaan en oo muutamaa lehtiartikkelia enempää aihetta tutkinu :eek:
Mikä sulla siinä tökkii?
no siis just kuukkeloin sitä ja pääpiirteittäin siinä oli ihan hyviä jutskia, mutta muistelen että lehtiartikkelista jäi se kuva että lapselle annettiin liian paljon vastuuta--->turvattomuus
Tökkii muakin, sen perusteella mitä olen siitä lukenut, niin ei ole kyllä meidän juttu... :whistle: Ja tuo vastuun sälyttäminen lapselle ja turvattomuus sitä kautta jäi päällimmäisenä mieleen mullekin...
:/ Mun mielestä siinä just nimenomaan tähdätään turvalliseen oloon; paljon läheisyyttä jne. :/
Läheisyyttä saa lapset meilläkin ja paljon =) ihan ilman oppeja kiintymysvanhemmuudesta. Mut tuossa tunnutaan antavan lapselle aika paljon vastuuta ja vapautta päättää asioistaan jo alusta alkaen... :/ enkä näe tätä kyllä pelkästään hyvänä asiana. Toki päätöksentekoa pitää harjotella pienissä jutuissa, mut jotenkin vaan tuntuu että tuossa mennään vähän yli. Ja se, että lapsille pitäisi aina ja kaikkialla perustella kaikki ei oikein uppoa tähän päähän-ite olen sitä mieltä, että on asioita joissa riittävä peruste on se, että aikuinen sanoo niin...
Mistä sä luit tuosta? :wave:
Lehtijuttuja oon tosta lukenut ja sit yhtä kirjaa jonka sain kaverilta lainaan...mut en kyl muista kuka sen oli kirjoittanut, mut käsitteli kuitenkin tuota kiintymysvanhemmuutta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Meillä mennään ihan maalaisjärjellä...siihen ei kirjoja tarvi lukee :p :D
Me kuljetaan Jahvetin kanssa samoja polkuja... :D
Kyllä täälläkin omaa järkeä käytetään, mutta musta on mielenkiintoista lueskella kaikenlaisia teorioita. :p Ja imeä niistä sitten vaikutteita omaan kasvatuskäyttäytymiseen. B) Pelkkää maalaisjärkeä jos käyttää, niin useasti tuppaa käyttämään samoja kasvatuskeinoja kuin omat vanhempansa ja mä haluan lapselleni erilaisen kasvatuksen kuin mitä itelläni on ollut. Tosin, siinäkään ei kyllä ollut muuta vikaa kuin että meillä huudettiin paljon. :( Sitä en halua omalle lapselleni. :whistle:

 
Ahistaa |O
No, elämää tää vaan on ja pitää nauttia niin kauan kun sitä kestää...huoh...aina nuo vaan pistää miettimään, etenki jos tuttuja menee :'(
Kuulin vasta tänään mieheltä, että tuttu oli tuossa ollu, ni tulee tää vähä jälkijunassa...se, joka siinä kuoli, oli tän tutun tyttöystävän 14v pikkuveli :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Mua nyt alkoi kiinnostamaan tuo turvattomuus -homma, koska mulle nimenomaan jäi noista Searsin teksteistä ainakin semmoinen käsitys, että tähdätään turvallisuuteen, ja ettei vastuuta anneta lapselle enempää kuin tämä pystyy kantamaan. Muistatko miltä sivuilta luit tuosta?
--se oli joku kaks plus tms. semmonen missä haastateltiin perheitä jotka tuota linjaa noudattivat, siis ei noiden tekstien perusteella niinkään vaan niiden perheiden jutuista jäi semmonen kuva
No mä jo aattelinkin! :eek: Searsien teksteissä ei todellakaan tuu kyllä tommosta kuvaa. ;) Ne perheet varmaankin toteuttivat sitä AP:a omalla tavallaan, kuten minäkin. :p

 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Kohta pääsee meidän pienet suuret vauvelit köllöttelemään vaunuihin vähän vähemmissä vaatteissa...hellettä vissiin alkaa pukkaamaan! B)
Eli se on sitten jo mallia nahkapuku :D :LOL: Nytkin jo lyhkäpunttisissa oltu ja silti ihan nihkee :headwall:
Missä ihmeen savannilla te oikeen asutte :LOL: ?! Me kuljettu päivisin pitkähihainen body, puolipotkarit ja päälle vielä collegepuku....kaiken kruunaa hattu :D ! Joskus ollaan tuo päälikerros tiputettu, mut ei montaa kertaa...

|O |O No huhhuh...meilä paistuis :p 20 pintaan täällä on ollu nyt ainakin viikon verran...ei juurikaan yli kyllä...
|O Kärtsäis likka täälläkin tuolla varustuksella! Kun eihän tuolla ole ulkonakaan nukkuessa noin paljoa päällä! :D
Sisällä toki vähemmän vaatetta...en siis käytä lapsella toppapukua iltaisin :LOL: :LOL: .
Vaunuihin monesti laitan aika paljon pojulle päälle kun mä en käytä vaunujen päällä mitään (mikä se nyt olikaan se vaunuihin kiinnitettävä lärpäke jalkojen päälle)....hyttysverkon pistän kyllä. Tarpeen vaatiessa pikkuinen fleecepeitto. Niskasta tarkkailen joskus lämpötilaa :D .

 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Mua nyt alkoi kiinnostamaan tuo turvattomuus -homma, koska mulle nimenomaan jäi noista Searsin teksteistä ainakin semmoinen käsitys, että tähdätään turvallisuuteen, ja ettei vastuuta anneta lapselle enempää kuin tämä pystyy kantamaan. Muistatko miltä sivuilta luit tuosta?
--se oli joku kaks plus tms. semmonen missä haastateltiin perheitä jotka tuota linjaa noudattivat, siis ei noiden tekstien perusteella niinkään vaan niiden perheiden jutuista jäi semmonen kuva
No mä jo aattelinkin! :eek: Searsien teksteissä ei todellakaan tuu kyllä tommosta kuvaa. ;) Ne perheet varmaankin toteuttivat sitä AP:a omalla tavallaan, kuten minäkin. :p
Näinpä ja helposti tossa varmaan voi mennä mettäänkin, siis niinkos että yhtä äkkiä huomaakin että se lapsi tosiaan sitä perhettä pyörittää. Ja siis tokikin ihan kaikissa mahollisissa metodeissa :whistle:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Ahistaa |O
No, elämää tää vaan on ja pitää nauttia niin kauan kun sitä kestää...huoh...aina nuo vaan pistää miettimään, etenki jos tuttuja menee :'(
Kuulin vasta tänään mieheltä, että tuttu oli tuossa ollu, ni tulee tää vähä jälkijunassa...se, joka siinä kuoli, oli tän tutun tyttöystävän 14v pikkuveli :'(
:hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Meillä mennään ihan maalaisjärjellä...siihen ei kirjoja tarvi lukee :p :D
Me kuljetaan Jahvetin kanssa samoja polkuja... :D
Kyllä täälläkin omaa järkeä käytetään, mutta musta on mielenkiintoista lueskella kaikenlaisia teorioita. :p Ja imeä niistä sitten vaikutteita omaan kasvatuskäyttäytymiseen. B) Pelkkää maalaisjärkeä jos käyttää, niin useasti tuppaa käyttämään samoja kasvatuskeinoja kuin omat vanhempansa ja mä haluan lapselleni erilaisen kasvatuksen kuin mitä itelläni on ollut. Tosin, siinäkään ei kyllä ollut muuta vikaa kuin että meillä huudettiin paljon. :( Sitä en halua omalle lapselleni. :whistle:
--juu kyllä sitä itekkin yrittää oppia vanhempien virheistä, tiettyjä juttuja on joihin ei toudellakaan halua sortua
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Minä näin tänään oikeesti, kun nainen fillaroi vastaan toppatakki päällä |O |O kotiin ku pääsin ni varjossa mittari näytti +22 :attn: :attn: :attn:
:D Jos sillä ei ollu muuta takkia tai käyttökelpoista paitaa? :p
Ei se kyllä minusta muutenkaan näyttäny sille, et olis ihan joka pytyllä käyny :headwall: :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Minä näin tänään oikeesti, kun nainen fillaroi vastaan toppatakki päällä |O |O kotiin ku pääsin ni varjossa mittari näytti +22 :attn: :attn: :attn:

:LOL: :D
Mun miehen äidillä oli eilen kuoman toppasaappaat...katsoin vähän kyl hitaasti :LOL: :D
No ne nyt EHKÄ viel menis...mut takki, korkee kaulus ja ylös asti kiinni |O :x
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Mua nyt alkoi kiinnostamaan tuo turvattomuus -homma, koska mulle nimenomaan jäi noista Searsin teksteistä ainakin semmoinen käsitys, että tähdätään turvallisuuteen, ja ettei vastuuta anneta lapselle enempää kuin tämä pystyy kantamaan. Muistatko miltä sivuilta luit tuosta?
--se oli joku kaks plus tms. semmonen missä haastateltiin perheitä jotka tuota linjaa noudattivat, siis ei noiden tekstien perusteella niinkään vaan niiden perheiden jutuista jäi semmonen kuva
No mä jo aattelinkin! :eek: Searsien teksteissä ei todellakaan tuu kyllä tommosta kuvaa. ;) Ne perheet varmaankin toteuttivat sitä AP:a omalla tavallaan, kuten minäkin. :p
Näinpä ja helposti tossa varmaan voi mennä mettäänkin, siis niinkos että yhtä äkkiä huomaakin että se lapsi tosiaan sitä perhettä pyörittää. Ja siis tokikin ihan kaikissa mahollisissa metodeissa :whistle:
Niinpä. =) Aika monissa perheissä lapset kyllä pyörittävät perhettä. :eek: Tai ainakin mitä oon töiden kautta huomannu. :eek:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Minä näin tänään oikeesti, kun nainen fillaroi vastaan toppatakki päällä |O |O kotiin ku pääsin ni varjossa mittari näytti +22 :attn: :attn: :attn:

:LOL: :D
Mun miehen äidillä oli eilen kuoman toppasaappaat...katsoin vähän kyl hitaasti :LOL: :D
No ne nyt EHKÄ viel menis...mut takki, korkee kaulus ja ylös asti kiinni |O :x
...tuoksu oli varmasti ruusuinen :xmas:
 

Yhteistyössä