Helmet 2008 ***kesäjutut vol.2***

Meillä on kans pikkujätit käytössä (Omo color ja hajulliset). Aluks ostin jotain herkälle iholle ja taisin yhden pullon käyttää, mutta muuten siis aina hajusteellinen ja vielä huuhteluainekin päälle. Tuoksuu hyvälle, on pehmeitä ja ei oo sähköisiä (etenkin talvella). Paitsi me ei ollakaan herkkäihoisia=)

Onko kurahaalareissa jotain eroja? Siis mitä ne nyt on Rukka vs. esim. lindeksin tai kappahlin kamat?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Onko muuten kellään muulla vielä turvaistuin käännettynä naama menosuuntaan?
Ei oo...ja tuskin ihan toviin tarviikaan kääntää =)
Tää on täällä helmissä kielletty puheenaihe. :whistle: :D

Mutta kerron taas kerran, että meillä neiti siirtyi suoraan kaukalosta tällaiseen.

http://images.google.com/imgres?imgurl=http://catalog.niello.com/00002511f.jpg&imgrefurl=http://porsche.niello.com/accessories.php%3Faction%3Ddetails%26catalog_id%3D1957%26category%3D62&usg=__u_IlL_N6-buU-tR7YEPcXLVl2Mo=&h=350&w=455&sz=23&hl=fi&start=5&um=1&tbnid=oN4zS_aE_uCa8M:&tbnh=98&tbnw=128&prev=/images%3Fq%3DPorsche%2B%252B%2Bchild%2Bseat%26hl%3Dfi%26rls%3Dcom.microsoft:fi:IE-SearchBox%26rlz%3D1I7GFRC_fi%26sa%3DN%26um%3D1

Sit poistunkin muutamaksi viikoksi....
Ai on vai? Mä oon taas tapani mukaan pihalla kaikesta. :LOL: Tuollaista istuinsysteemiä en ole ennen nähnytkään, täytyy tutustua tarkemmin, mikä se oikein on? :p

Pesuaineena meillä on Bio Luvil, käydään ostaan sitä Agrimarketista 8 kilon pakkauksena. Se on jotain Professional-juttua, en tiedä onko eroa tavalliseen, mutta on hyvin mieto tuoksu jos lainkaan mikä on mun mielestä hyvä juttu. En tykkää jos pyykki tuoksuu kovasti millekään.

Aiemmin meillä käytettiin herkän ihon pesuaineita, LV:tä tai Miniriskiä, miehen ihottumien vuoksi. Mutta sitten yksi ihminen joka on töissä pesulassa kehui tuon Bio Luvilin mun äidilleni, että se on pesuaineista kuulemma se joka huuhtoutuu parhaiten pois. Joten mä päättelin että varmaan sopii herkällekin iholle jos pesuainejäämiä ei jää niin paljon pyykkiin. Kokeiltiin, ja sopii sekä miehen iholle että tuntuu pesevän pyykin puhtaammaksi kuin nuo herkän ihon aineet. =) *vinkvink vaan*
 
Niin ja huuhteluainetta en käytä, pyykki pehmenee meillä kuivausrummussa. :whistle: Joskus käytin mutta luovuin siitä juuri noitten iho-ongelmaisten vuoksi, kun uskon että on sitä parempi herkälle iholle mitä vähemmän kemikaaleja vaatteissa on. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Onko muuten kellään muulla vielä turvaistuin käännettynä naama menosuuntaan?
Ei oo...ja tuskin ihan toviin tarviikaan kääntää =)
Tää on täällä helmissä kielletty puheenaihe. :whistle: :D

Mutta kerron taas kerran, että meillä neiti siirtyi suoraan kaukalosta tällaiseen.

http://images.google.com/imgres?imgurl=http://catalog.niello.com/00002511f.jpg&imgrefurl=http://porsche.niello.com/accessories.php%3Faction%3Ddetails%26catalog_id%3D1957%26category%3D62&usg=__u_IlL_N6-buU-tR7YEPcXLVl2Mo=&h=350&w=455&sz=23&hl=fi&start=5&um=1&tbnid=oN4zS_aE_uCa8M:&tbnh=98&tbnw=128&prev=/images%3Fq%3DPorsche%2B%252B%2Bchild%2Bseat%26hl%3Dfi%26rls%3Dcom.microsoft:fi:IE-SearchBox%26rlz%3D1I7GFRC_fi%26sa%3DN%26um%3D1

Sit poistunkin muutamaksi viikoksi....
Ai on vai? Mä oon taas tapani mukaan pihalla kaikesta. :LOL: Tuollaista istuinsysteemiä en ole ennen nähnytkään, täytyy tutustua tarkemmin, mikä se oikein on? :p
Älä Muorikka mihinkään häviä :D jospa oltais itsekukin opittu keskustelemaan vähän siistimpään tyyliin... ;)

Mut enpäs ole minäkään tuommoista turvaistuinsysteemiä koskaan nähnyt, tuleeko tohon eteen siis joku irrallinen "palikka" vai miten toi käytännössä toimii? Mähän olin vielä pojan kanssa vannoutunut selkä menosuuntaan-kannattaja, mut kummasti tässä matkan varrella siperia on opettanut ja fanaattisuus on karsiutunut vähän joka asiassa... :whistle: Poikahan käännettiin kasvot menosuuntaan aika tasan 2-vuotiaana, kun ei yksinkertaisesti enää mahtunut koipineen toisin päin-ei niin mitään saumaa että olis mennyt selkä menosuuntaan sinne suositeltuun 3 tai nythän se taitaa olla jo 4 ikävuoteen. Neiti menee vielä selin, mut ei kyllä varmasti mene paljon tuota 2vuotta pidemmälle tytynkään kanssa kun penkki on käännettävä, halusi tai ei. Jos suositus on tuo, niin voisivat sitten tehdä semmosia istuimiakin, että niihin lapsi myös oikeasti mahtuisi selkä menosuuntaan-eikä meilläkään tuo auto tiloiltaan pienimmästä päästä ole, mut kun ei mahdu, niin ei mahdu. :whistle:

 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
[Poikahan käännettiin kasvot menosuuntaan aika tasan 2-vuotiaana, kun ei yksinkertaisesti enää mahtunut koipineen toisin päin-ei niin mitään saumaa että olis mennyt selkä menosuuntaan sinne suositeltuun 3 tai nythän se taitaa olla jo 4 ikävuoteen. Neiti menee vielä selin, mut ei kyllä varmasti mene paljon tuota 2vuotta pidemmälle tytynkään kanssa kun penkki on käännettävä, halusi tai ei. Jos suositus on tuo, niin voisivat sitten tehdä semmosia istuimiakin, että niihin lapsi myös oikeasti mahtuisi selkä menosuuntaan-eikä meilläkään tuo auto tiloiltaan pienimmästä päästä ole, mut kun ei mahdu, niin ei mahdu. :whistle:
Peesiä :attn: Tyttö saatiin aikoinaan mahtumaan tuohon istuimeen selkä menosuuntaan 1v6kk ikään, sitten oli pakko kääntää. Ja poika nyt pidempänä mahtui sitten 1v4kk. Kun ei viitsi ihan polvet suussakaan pitää. En kyllä tiedä missä istuimessa/autossa sitten mahtuisi oikeasti olemaan 3-4 vuotiaaksi asti selkä menosuuntaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Onko kurahaalareissa jotain eroja? Siis mitä ne nyt on Rukka vs. esim. lindeksin tai kappahlin kamat?
Muuten en eroa ole huomannut, mutta nyt on neidillä kontion housut ja niissä ei henkselit pysy vaikka miten laittais, aina valuu. Onko sitten neidin mitoista vai mistä johtuvaa... Takki on ok.

 
Mies soitti mulle tänään kun oli autoa (tota kakkosrouskua) huollattamassa että vaihdettaisko se. No ihan ok autoa kyllä oli katellu, mut en nää mitään järkeä ruveta tota nyt vaihtamaan kun saatiin se aika halvalla ja nyt on siihen kuitenkin jouduttu euroja laittamaan kun on laitettu kuntoon. Toi "uus" ois maksanu 2500?. Sanoin et jos toi johkin vaihdetaan niin sitten siihen voyageriin, mille ei kyllä oikeesti ole tarvetta mutta kun mä haluun :whistle: Eli en suostunu :saint: Nyt mies sitten kaupittelee sitä autoa kavereilleen... (siis sitä minkä ois halunnu ostaa)

Mä tossa kattelin nettiautosta voyagereita ja löysin sieltä sen minkä haluun |O Että kävisköhän miehelle että vaihettais toi rousku 13500? voyageriin :whistle: Eihän toi nyt paljoa enempää maksa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Mä tossa kattelin nettiautosta voyagereita ja löysin sieltä sen minkä haluun |O Että kävisköhän miehelle että vaihettais toi rousku 13500? voyageriin :whistle: Eihän toi nyt paljoa enempää maksa...
Meillä on vaan 4000 euron Vojakki :LOL:
No, lottovoittoa ootellessa...
 
Myö Hoplopattiin tänään koko pesueella...kiva oli jopa hiluseen törmätä siellä =) :wave:

Kotimatkalla jouduin istumaan keskipenkille, ku syöttelin neidille välipalaa siinä ja voi jessus kun tuli paha olo....tultiin vielä kiertotietä noita pienempiä teitä pitkin |O Kotia ku päästiin ni piti käydä ihan puhaltamassa pönttöön |O |O Huhu... :ashamed: Ja loppuilta meniki sängyssä maatessa, kun päätä särki aivan tajuttomasti...särkee kyllä vieläki :/ :/
Empä oo vuosiin kärsinykään matkapahoinvoinnista :whistle: Hoppasin vissiin siellä Lopissa liikaa...meni vatta sekasin :LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Mä tossa kattelin nettiautosta voyagereita ja löysin sieltä sen minkä haluun |O Että kävisköhän miehelle että vaihettais toi rousku 13500? voyageriin :whistle: Eihän toi nyt paljoa enempää maksa...
Meillä on vaan 4000 euron Vojakki :LOL:
No, lottovoittoa ootellessa...
parempi sekin kun ei mikään... Varisinkin jos tuolla vesisateessa koittaa laittaa lasta istuimeen, ei taida teidän koslassa selkä kastua niinkun tossa meidän rouskussa...

 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Mä tossa kattelin nettiautosta voyagereita ja löysin sieltä sen minkä haluun |O Että kävisköhän miehelle että vaihettais toi rousku 13500? voyageriin :whistle: Eihän toi nyt paljoa enempää maksa...
Meillä on vaan 4000 euron Vojakki :LOL:
No, lottovoittoa ootellessa...
parempi sekin kun ei mikään... Varisinkin jos tuolla vesisateessa koittaa laittaa lasta istuimeen, ei taida teidän koslassa selkä kastua niinkun tossa meidän rouskussa...
No juu ei...sato tai paisto ni aina on iteki mentävä autoon istumaan enneks laittaa lasta penkkiin :LOL: Meillä kun ei oo ees kuskinpuolella takaovea :whistle:
Pitäs kyllä Caravelle tms hommata...
 
No juu ei...sato tai paisto ni aina on iteki mentävä autoon istumaan enneks laittaa lasta penkkiin :LOL: Meillä kun ei oo ees kuskinpuolella takaovea :whistle:
Pitäs kyllä Caravelle tms hommata...[/quote]

Joku semmonen ois toinen minkä voisin ottaa. Mut ehkä me nyt noihinkin mahdutaan...

 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Suosittelen Smarttia! :xmas:

...ja pikkuvikaisia matkarattaita jotka toisinaan menevät kasaan ja toisinaan eivät. No, tästähän ollaankin jo täällä puhuttu... *vanhat homeiset jutut* :D :xmas:
:LOL: :LOL: :LOL:
Saakohan niihin boksia katolle? :D
Nousis varmaan sen jälkeen kahdeksassakympissä jo lentoon! :LOL:
Ei tarvis ruuhkissa kökkiä ;)
 

Yhteistyössä