helmalakana ongelma..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja FröbelinPalikat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

FröbelinPalikat

Vieras
Ku eikös se kuitenkin tule patjan ja petarin väliin?
Mulla on ilmeisesti liian matala sänky tai tuo lakana ei mennyt tarpeeksi kasaan pesussa kun se ei laskeudu kauniisti vaan viistää maata. Siis kulmat ja ne keskellä olevat jutut ei musta näytä siltä miltä pitäis :/
Voiko sen laittaa petarin päälle? Ja jos ei niin miks ei?

jos laitata petarin päälle,niin miten saat oikeen lakanan pysymään paikoillaan?Vai aattelitko tuota helmalakanaa käyttää pelkästään lakanana?Miten pysyy paikoillaan jos päällimmäisenä?

Mua ainakin näköjään kiinnostaa =) Hmm...meillä kyllä pysyy tuo tavis lakana ihan ok paikoillaan.Onko teillä lakanat tarpeeksi isoja,et saat ne kunnolla sinne reunojen alle tukittua? Ja tuosta helmalakanasta vielä,että mä en kyllä laittais,kun sehän on tavallaan koriste,en raskis sitä koneessa pyörittää niin usein ku tavislakanoita.Meneväöt niin äkkiä pilalle... Onnistuisko sitä sitten lyhentää?

No sitä mäkin aattelin et se lähinnä koriste on, enkä malttais niin usein pestä ku tav lakanaa.
Mä käytän muotoonommeltuja lakanoita ku tavalliset ei pysy lainkaan. Justiinsa tilasin petauspussin, vaan ei tullut :headwall: :headwall: Oli loppu :headwall: :headwall:
Ne onihan parhaita, jäi vaan pieniksi ku ostettiin isompi sänky :/ Ja ne on niin törkeen hintaviakin |O
Niin eikä tuota kyllä lyhentää viitti kun kyse on noin sentistä :kieh:

Mä tein saman ongelman edessä siten, et otin ompelukoneen, ja ompelin keskelle lakanaa vekin. Se kavensi just sen verran sitä, ettei helma ihan roiku lattiala kasassa vaan laskeutuu kauniisti.

Hyvä kun kerrotte täs vaihees et ne on p**seestä kun mä olen jo ostanut sen :kieh: :kieh:
Laitoin sen lakanan sänkyyn kuitenkin, täytyy tyytyä tuohon :D
En nimittäin varmaan ala ompeleen sitä mitenkään.

Meillä on yks helmalakana, ostin joskus kun vielä kahdestaan eleltiin. Laahas maata meilläkin, mikä tarkoitti sitä, että keräs jumalattomasti pölyä! Imuroiminen oli kivaa, kun sängynalta muutenkin vaikea imuroida ja sit vielä nostella niitä helmoja. Lapsen syntymän jälkeen ei ole lakana löytänyt kertaakaan paikoilleen. Että onnea vaan ostoksesta ;) Kaunis se kyllä on.

Jos kyse on vaan muutamasta sentistä, niin mieti ihan oikeasti voisiko sängyn jalkojen alle laittaa jotain. Sopivan kokoiset puukappaleet tms, eivätkä edes jää näkyviin, jos helmalakana tulee siihen peitoksi.

Meillä muuten kaikki helmalakanat olivat liian lyhyitä... Se vasta rumalta näyttää.

Hei helmalakanan käyttäjät. Petasin tänään petiä ja voi helkatti kun kävi huonosti. Toiselta puolen petiä helmalakana oli valunut lattialle asti ja sitä en huomannut petiä laittaessani. Sitten kompastuin siihen ihan totaalisesti ja varoittamatta. Löin kaatuessa otsani rollaattoriin - hyvä ettei osunut käsisarviin. Nyt on mehevä kuhmu otsassa sekä oikeassa ja vasemmassa polvessani. Laitoin polviini ja otsaan Hiruroid-geeliä, varsinkin oikea polvi on tosi kipeä. Toivottavasti ei tarvitse lähteä terveyskeskukseen. Varokaa helmalakanaa kaikki, ja varsinkin kun on pitkä - siihen voi kompastua. Jos en väärin muista niin tämä tapaus johtui lakanoita laittaessa....http://fi.wikipedia.org/wiki/Pirjo_Kauppinen

Hei helmalakanan käyttäjät. Petasin tänään petiä ja voi helkatti kun kävi huonosti. Toiselta puolen petiä helmalakana oli valunut lattialle asti ja sitä en huomannut petiä laittaessani. Sitten kompastuin siihen ihan totaalisesti ja varoittamatta. Löin kaatuessa otsani rollaattoriin - hyvä ettei osunut käsisarviin. Nyt on mehevä kuhmu otsassa sekä oikeassa ja vasemmassa polvessani. Laitoin polviini ja otsaan Hiruroid-geeliä, varsinkin oikea polvi on tosi kipeä. Toivottavasti ei tarvitse lähteä terveyskeskukseen. Varokaa helmalakanaa kaikki, ja varsinkin kun on pitkä - siihen voi kompastua. Jos en väärin muista niin tämä tapaus johtui lakanoita laittaessa....Pirjo Kauppinen – Wikipedia

Muistat väärin.Pirjo kompastui portaissa lakananhelmaan.Oli kantamassa lakanamyttyä alakertaan.Tämän tapaturman jälkeen olen aina kantanut lakanat joko pyykkikorissa tsi heittänyt se portaiden kaiteen yli alakertaan.Ikävä tapaus tuo oli :(

Yhteistyössä