Helle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AnniinaA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

AnniinaA

Vieras
Nämä helteet tekevät mut hulluksi!!! Ei raskaana oleville tätä ei juuri voi edes sanoa, kun Suomessa on muka niin harvoin lämmintä, ettei saisi valittaa. En kyllä pidä kuumasta silloinkaan kun en ole raskaana, mutta nyt tämä ärsyttää ihan sairaasti! Jos voisi vain maata ja juoda tauotta jääkaappikylmää vettä, olo olisi siedettävä, mutta pakkohan joskus on laittaa ruokaakin, pestä pyykkiä ja huomenna taas mennä töihin. Töihin olisi myös pakko silittää niitä vähiä päällemahtuvia vaatteita, mutta silittämistä ei voi edes ajatella kuin ehkä viideltä aamulla, jolloin on viileintä. Varjossa on tänään 29 astetta ja huomiseksi luvattiin vielä kuumempaa. Miten ihmeessä te muut kestätte? Haluan muuttaa Grönlantiin ainakin raskausajaksi...

No minä kestin ainaki tän päivän pulikoimalla järvessä ja auringossa kellimällä..aah tätä ihanaa kesää!!Aina kai sitä löytyy jotain mistä marista..Hanki uimapatja ja lähde biitsille ;)

ootko millä viikolla? mä viikolla 40+1 ja tukala on olo. oon silti saanu olon jotenkin kestettäväx kun oon syöny paljon jäisiä mansikoita, jääpaloja ja jäätelöä ja oon lillunu järvessä , vaikka ei näin lopussa sais järvessä lillutellakaan, mut mul on paikat viä kii joten...ja suihkus on kiva ravata. sulla on kyllä paskaa kun joudut mätäneen duunissa:( mä oon hoitanu kotihommat yheksän jälkeen kun on viileempi.

-Vali vali- Ootko ajatellut ettei kaikki voi uida enää? Mulla 37+5 ja valitettavasti en saa uida, kun on alkanu aukeemaan kohdunsuu. Kyllä se varmasti viilentää, mutta en halua riskeerata.
-Bigfoot- Oon kade kun sulla viel paikat kiinni... Mut ehkä täs ei tartte enää kauaa kärvistellä. Toivottavasti!

-Vali vali- Ootko ajatellut ettei kaikki voi uida enää? Mulla 37+5 ja valitettavasti en saa uida, kun on alkanu aukeemaan kohdunsuu. Kyllä se varmasti viilentää, mutta en halua riskeerata.
-Bigfoot- Oon kade kun sulla viel paikat kiinni... Mut ehkä täs ei tartte enää kauaa kärvistellä. Toivottavasti!

Jotkut meistä nauttivatkin tästä ihanasta lämmöstä. Viime viikko on ollut ihanaa... niitä, jotka eivät ole raskaana ja valittavat olen kyllä tavannut useita. Hainpa juuri lääkäritodistukseni lentoja varten. Olemme lähdössä koko perhe etelään varmistamaan, että lämpö jatkuu. Molemmat edelliset lapseni ovat heinäkuisia, eikä niinäkään kertoina lämpö haitannut. Toisaalta olen kait onnekas, sillä minulla on edelleen matalat verenpaineet, ei turvotusta, ei supisteluja ja kohdunsuu täysin kiinni.

Voi ei, ja niinkuin mä jo luulin, että suht´asiallista keskustelua löytäisi tältä palstalta..

Tottakai helle vaikuttaa eri ihmisiin eri tavalla!
Surullista, että tuolla tavalla""vali-vali"" dumpataan toisen
paha olo.

Vaikka niin tuhansien järvien maassa elelemmekin, niin
ei suinkaan kaikilla ole sitä järveä edes lähettyvillä!
Tai jos onkin, niin sinilevä alkaa jo aika hyvästi
peittelemään niitäkin.(meil ainaskii)

Ja mikä ""hauskinta"": tokihan paikallinen uimahalli
on kesän kuumimman ajan kiinni !

No meitsillä (31+6)viilennys sujuu kotosalla
kelteisillään keekoilemalla(onneksi ei ole vastapäisiä
naapureita pyörtyilemässä kauhusta ;)) & välillä suihkussa
käymällä.Välillä on ollut kylmäkalleja sängyssä apuna(iigh -vieraita miehiä!!)
Mutta lähtisinkö ihan vapaaehtoisesti tuonne ulos
""ihanasta helteestä siemailemaan"" -JUU EI !

Sateita odotellessa... (no okei, alle 21 celsiustakin riittäisi..)
& onnittelut niille joita helle ei haittaa !

Joo, mua kans ahistaa tosi paljon tää helle. Vaikkei mulla ole yhtään turvotusta, eikä paksu olo, painoakin tullut vasta 6-7kg ja rv 31 ja risat niin silti tosi hankalaa olla ku kokoajan semmonen hiki. Ei tarvi ku olla vähän aikaa makuullaan niin kohta kaulan alus märkänä tai jos on käsi koukussa niin kun suoristan sitä niin taipeesta hiki valuu... onneks nyt ei paista aurinko niin on itelläki normaali olo, ei kuuma eikä kylmä vaikka näyttäs tuolla ulkona silti 25astetta olevan varjossa. Ei houkuttele yhtään lähteä ulos!

Mä en oo raskaana, mutta teen freelancerina töitä tietokoneen ääressä kuumassa asunnossa. Tässä mun vinkki helteen sietoon: jalat vilpoiseen veteen pesuvatiin - siinä kun rauhassa lilluttelee, niin olo helpottuu. Niin se veri siellä jaloissa käydessään vaan viilenee. Aluksi tosin vaati vähän totuttelua tehdä töitä jalat märkänä :)

Jostain muistan kuulleeni, että on jopa ihan tutkittu sitä, paljonko käsien tai jalkojen pitäminen kylmässä vedessä viilentää kehoa ja kyse oli ihan merkittävästä vaikutuksesta.

Syksyä odotan todella paljon. Kuumat ilmat tekevät todella huonovointiseksi, kuin olisi syönyt ihan liikaa makeaa =(
Viikkoja on täynnä vasta 18 ja massu on kasvanut jo hitusen. Olen kyllä muutenkin syksy ja talvi-ihminen. Inhoan kuumuutta ja olenkin sisällä kaiket kesät.. Raskaana tai ei =)

Täällä myös odotellaan kuumien ilmojen loppumista. Asunto on kuin pätsi illalla, vaikka kaikki ikkunat ja parvekkeen ovi ovat koko ajan auki. Nukkuminen on yhtä tuskaa kuumuuden ja kipujen kanssa. Ulos en mene ellei ole pakko. Onneksi vauvan laskettu aika ei ole nyt heinäkuussa, olisi kamala olla tällaisessa asunnossa pikkuvauvan kanssa.

Minä pidän kämpässä ikkunat auki öisin ja suljen ne sitten aamulla kun ulkona tulee yhtä lämmin kuin sisällä. Näin tälläkin hetkellä meidän ""pätsissämme"" on sisällä +26 ja ulkona +30 ja kaikki luukut kiinni. Illalla taas aukaisen kun viilenee.

Suoraan pesukoneesta otettu tyynyliina tyynyn päälle &
johan simahdin päiväunille hetkessä & tyynyliinakin
oli ihan kuiva parin tunnin päästä.
Taidanpa yöksi varata märät pyyhkeet & kietaista
ne jalkain ympärille.

Juu tuulettimet toki pauhaa päivisin jo joka huoneessa !
& ilmastointilaitettakin on vakavasti harkittu
Mietin tässä jo pitäisikö hankkia geelirindarit & pistää
ne pakkaseen/jääkaappiin ennenkuin ""ulkoutuu"", niin kehtaisi liikkua vallan immeisten ilmoillakin..

No tottakai meillä on tuuletin ja isoin mahdollinen. Ihmiset joilla ei ole kuuma asunto kesällä eivät vain nähtävästi voi tajuta minkälaista on asua kuumassa asunnossa. Kuten äitinikin totesi, että sehän on ihanaa kun aamu ja ilta-aurinko paistavat asuntoon, joo niin varmaan on jos asunnon lämpötilakin pysyisi inhimillisenä...

Väliaikainen asuntomme (40 neliötä kolmelle ihmiselle) on kyllä kuin pätsi, ja tuuletinkin on, mutten halua sitä tuuletinta käyttää tyttäremme vuoksi yöllä. Sairastaa helposti korvatulehduksia ja tuuletin (samoin kuin ilmastointi autossa) tekee helposti flunssan ja sitä myöten korvatulehduksen..

Mulla rv 36 ja oon ihan tuskissani...viileä suihku helpottaa. Mulla ei onneks ole turvotusta eikä mikn jättimaha kun muksukin on hirmu pieni kokoinen...vettä kannattaa juoda paljon! Mulla on vesipullo aina mukana...

Ihan samaa oon tässä tuskaillut!!!Ja mun käy sääliksi teitä jotka joudutte suht viimesillänne tästä kärsimään.Mulla loppu just loma ja arvatkaa mitä en tehnyt lomalla??Nauttinut tästä lämmöstä...korjaan...kuumuudesta =P!raskausviikkoja menossa vasta 16 ja risat,silti en nauti pätkääkään.Tuulettimia on kahessa huoneessa,mut sisällä kökkiminenekin alkaa ottaa pannuun =/!!Taidanpa kokeilla sitä jalat ämpäriin kylmään veteen kikkaa,jos vaikka auttaisi.

PLÄÄH!!!

Nostan todella hattua teille, jotka sinnittelette jo ison mahan kanssa viimeisillänne. Mä olisin varmaan ihan toimintakyvytön jos olisin vastaavassa tilassa nyt.
Itsellä on vasta rv.6+4, mutta pahoinvoinnin yhteydessä nää helteet on lähes sietämättömiä ja sit pitäis viel paiskia töitä...

Itse rakastan hellettä, mutta näin 39 raskausviikolla 1v8kk vanhan esikoispojan pyöriessä jaloissa alkaa liika olla liikaa... Olis kyllä ihanaa laittaa jalat kylmään vesisankkoon tai nukkua päiväunet märällä tyynyllä, mutta tuo ihana pojan viikari muuttaa aina suunnitelmat ""mukaviksi"" leikeiksi jne... :) Joten hikoilen vielä ja kohta (toivottavasti) kahden kans. Mutta onneksi on tuo rakas mieskin aina iltaisin apuna, silloin otan kylmän suihkun ja makoilen jääkylmä jyväpussi jalkojen päällä... Tsemppiä kaikille odottajille ja eniten viimemetriläisille :) t.Rusina 38+2.

Yhteistyössä