Helkama Yoker 16". Kokemuksia.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ostaako?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Ostaako?

Vieras
Onko jollain tai siis jonkun lapsella kyseisestä pyörästä kokemuksia?

Onko kevyt polkea? Muuta?

Haetaan siis pyörää lapselle, joka on n. 113 cm pitkä. Tuon Yoker:n kun pitäisi käydä vielä 120 cm lapselle.

Meillä on Yoker, mutta 26" 11-v pojalla. Mahtava pyörä, laadukas, kevyt ja huolto toimii hyvin.

Melkeinpä harkitsisin sinuna 20" ostamista. Ostimme juuri 108cm pitkälle 6-vuotiaalle 20" Crescentin. 16" oli aivan auttamatta liian pieni.

[QUOTE="vieras";25957301]Meillä on Yoker, mutta 26" 11-v pojalla. Mahtava pyörä, laadukas, kevyt ja huolto toimii hyvin.

Melkeinpä harkitsisin sinuna 20" ostamista. Ostimme juuri 108cm pitkälle 6-vuotiaalle 20" Crescentin. 16" oli aivan auttamatta liian pieni.[/QUOTE]

Eilen testasimme toisen merkin 16" ja satulan ala-asennossa ollessa lapsi sai juuri varpaat maahan. Näin ollen luulen (ja olen sivusta katsonut) sen olevan aivan liian suuri.
Lisäksi lapsi ei osaa vielä polkea kunnolla, joten ei saisi senkään takia olla liian suuri.

[QUOTE="vieras";25957339]Seuraava koko on sopiva noin 105–135 cm ajajalle. Suosittelen sitä.[/QUOTE]

Saako tuollaiseen edes apupyöriä kiinni? Ja onko liian suuri, kun lapsi ei kunnolla osaa vielä ajaa?

Eilen testasimme toisen merkin 16" ja satulan ala-asennossa ollessa lapsi sai juuri varpaat maahan. Näin ollen luulen (ja olen sivusta katsonut) sen olevan aivan liian suuri.
Lisäksi lapsi ei osaa vielä polkea kunnolla, joten ei saisi senkään takia olla liian suuri.

Katso pyörästä rungon korkeus. Se on eri mitta, kuin rengaskoko. Rungon korkeus on tärkeämpi asia valitessa sopivaa pyörää. Tuo on pieni. Väitän niin.

Eri merkeillä on erikokoiset rungot.

[QUOTE="vieras";25957353]Katso pyörästä rungon korkeus. Se on eri mitta, kuin rengaskoko. Rungon korkeus on tärkeämpi asia valitessa sopivaa pyörää. Tuo on pieni. Väitän niin.

Eri merkeillä on erikokoiset rungot.[/QUOTE]

Olen tsekannut nuo rungon koot ja kaikissa tunnetuissa merkeissä olen törmannyt siihen, että korkeus on 25 cm. Mm. juuri tuo Yoker.

No osta sitten, mutta se on pieni. Liian pieni pyörä on hutera, koska siitä joutuu nostamaan penkkiä, jolloin painopiste muuttuu ylemmäksi, mikä ei ole tarkoitus ollenkaan. Tee gallu, minkäkokoisen hankkisitte.

[QUOTE="vieras";25957439]Ja kakskymppiseen tuumakokokoon saa myös.[/QUOTE]

Käytännössä ei toimi hyvin. Apparit on suunniteltu max. 16" renkaille. Kokeiltiin 20" appareita ja ei ajanut asiaansa tuossa tuumakoossa.

Riippuu lapsen iästäkin ja tätä kautta motorisesta kehitystasosta, kannattaako ostaa 16" vai 20" matalalla runkokoolla.

Meillä odottaa 110cm pitkää juuri tuo pyörä 20". Ostimme käytettynä serkulta sen. Sellainen ruskea pyörä. On tosin jo kouluun menevälle tuo pyörä ja poika on ajanut ilman apurattaita jo monta kesää. Mutta pituus on 110cm. Pienempi olisi aivan liian pieni. En hankkisi pelkkään opetteluun uutta pyörää tuon kokoiselle kaverille.

Yhteistyössä