Helkama vai Tunturi polkupyörä?

  • Viestiketjun aloittaja villari
  • Ensimmäinen viesti
villari
Olen ostamassa uutta polkupyörää , mutta en osaa päättää kumman merkin valitsen Helkaman tai Tunturin pyörän. Antakaa vinkkejä ja kokemuksia noista pyöristä. Pyöräilen vuoden ympäri työmatkat. Nyt alla on joku Hobby hallin Sarda pyörä joka leviää käsiin eli ei kestä talviajoa.
 
Mulla on tunturi. Prego vai mikähän se nyt olikaan... Vuoden se mulla kohta ollu, tykkään kyllä. :) Pitkää matkaa en kyllä oo ajanu, mutta lyhyempää usein. 7-vaihteinen, ja se on minusta kätevä, mäessä ja tuulessa sen huomaa.
 
vieras
mulla mummomallin tunturi 3 vaihteella ja jalkajarruilla. voisko parempaa ajoasentoa ollakkaan ja mun persekkin mahtuu penkille ja lapsen istuin hyvin tarakalle =) suosittelen lämpimästi.
 
chumba
Helkama tietysti - ainoa kotimainen. Ei hajoa heti käsiin. Mökillä on JOPO vm-1969 ja kaupungissa on JOPO vm-2005. Mitään muuta ei ole tarvinnut tehdä kuin vaihtaa renkaat parin vuoden välein. Heikki J. Helkama taattua kotimaista laatua.
 
http://bicycles-fi.tunturi.com/pages/detail_v2/s1/20000000031963-2-20000000000008.aspx
Mulla tuo pyörä ja olen tykännyt kovasti. Edellinen pyörä oli Helkama kaunotar. Merkkinä kyllä arvostan Helkamaa, mutta minun pyöräksi osui maanantai-malli.
Molemmat ovat mielestäni ihan laatupyöriä kun vertaa vaikka markettien pyörävalikoimaan.
 
NOT MADE IN FINLAND
Siis JOPON valmistus on siirtynyt hiljaisuudessa TAIWANiin eli se siitäkin kotimaisesta tuotteesta ja rumahan eli raska on tuosta tullut uudella paksummalla runkoputkella. Ottaa hieman kupoliin tämä kaiken klassisenkin vienti hinkuvinkulaan tuotantoon eli itse kierrän kaukaa haaveilemani Jopon ostamisen ja ehken kannattaa muidenkin miettiä muitakin arvoja näissä asioissa.
 
vain pakki puuttuu
Mulla on tämmöinen eli Helkama CS2800:
http://www.helkamavelox.fi/index.phtml?page_id=1024&navi_id=1024&10012_iProductId=HNT847JN&10012_IPGSUB:54_t=viewPublicProduct&
 
Pari viikkoa sitten ostettiin sekä pojalle että minulle Helkamat. Ovat tehty Suomessa, tunturit oli tehty Unkarissa. Mm.rapakaaret Tuntureissa kovin heppoiset ja muovia, Tunturissa metallia. Myyjä vakuutti,ettei Helkamia tule juuri koskaan takuuaikana vikojen vuoksi takaisin, Tuntureita kylläkin.
 
Jenni
Mulla on pikkulikasta asti ollu tunturi-pyöriä kovassa käytössä: kesät talvet oon polkenu, vuosihuoltona riittäny lähinnä ilman pumppaaminen renkaisiin ja käyttöikä silti lähemmäs 10v. Nyt ostin vuosi sitten tunturi pregon, perusmalli työmatkoille--> alusta asti ongelmia: kaikki osat ruostuu, lähtee irti, vaihteet (7-v) rikki, ketjut katkesivat ja kaikki osat tarvii kiristää jatkuvasti... Unkarilainen laatutuote, älä osta tunturia, muutama ystävä ostanut viimeisen vuoden aikana myös ja kokemukset täysin samalaisia. Takuukin on määritelty niin että jossei tyyliin joka viikko ole purkanut pyörää alkutekijöihin ja pessyt ja öljynnyt kaikkia osia, ei takuu korvaa mitään.. Seuraavaksi kyllä sijoitan SUOMALAISEEN helkamaan..
 

Yhteistyössä