Helille: lapsi yksin, hoitohenkilökunnan suhtautuminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zuz
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

zuz

Uusi jäsen
16.10.2014
1
0
1
Kuinka klinikalla suhtaudutaan, jos sinne tulisi 24 vuotias nainen yksin, joka haluaisi lapsen? Taustalla reilu vuosi aiemmin todettu PCO.
Olen jo vuosia haaveillut lapsesta ja pelkään että pco hidastaa asiaa. En ole yrityksestä huolimatta löytänyt miestä rinnalleni, mutta haluaisin silti lapsen, mieluiten nuorena eikä joskus 35 vuotiaana... olo tuntuu jo nyt vähän toivottomalta.

Miten suhtaudutaan, jos on periaatteessa jo ammatti, mutta päätynyt jatkamaan opintoja korkeakoulun puolella, eikä siten ole vielä vakituista työpaikkaa? Taloudellinen tilanne kuitenkin olisi ihan hyvä ja taustalla olisi tukijoukkoja muuten.

Millaisia ajatuksia tälläinen tapaus herättäisi hoitohenkilökunnassa? Tuleeko asiakkaallanne olla enemmän ikää tai mies rinnallaan, miten yksin lasta haluavaan suhtaudutaan?

Voisin kyllä mielä pari vuotta haaveeni kanssa malttaakin... Mietityttää vaan kovasti asia, olisi mukavaa mennä lapsettomuusklinikalle ainakin käymään ja jutella jonkun asiantuntijan kanssa, mutta pelkään, tuomitaanko haaveeni koska olen yksin ja opiskelija?

Varmaan vähän outoja kysymyksiä, mutta kun olen tätä jo pitkään hiljaa mielessäni haudutellut vaihtoehtona, kaipaisin jotain mielipidettä asiantuntijalta...

Hei vaan,

kiitos kysymyksestäsi.

Tottakai voit tulla asiasta keskustelemaan lääkärin kanssa, ei ikä sinänsä ole mikään este. Uskoisin, että kun asiaa käyt läpi lääkärin kanssa, saattaa olla että tilanne selkeytyy omassakin mielessä. Jos päädytte jatkamaan hoitoihin asti, tapaat kuitenkin vielä psykologin, jonka kanssa tätä asiaa on hyvä vielä työstää.

Sinänsä ajattelet aivan järkevästi, olethan ns. parhaassa hedelmällisessä iässä ja kun taustalla on vielä pco, joka voi heikentää hedelmällisyyttä, on ilman muuta ymmärrettävää, että mietit tätä asiaa.

Älä turhaan murehdi henkilökunnana suhtautumista, kaikki ovat yhtä tervetulleita Graviditakseen :)

Yhteistyössä