helikobakteeri ja ruokavalio?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiitu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja jennuli:
mulla helico oireili niin voimakkaasti ettei meinannut mikään pysyä sisällä.. kurja vaiva ja kovat lääkkeet mutta se kannattaa hoitaa pois...

ei voi hoitaa ennenkuin vauva on syntynyt :( lääkkeet eivät sovi raskaana olevalle.

oli tosi vahva. onneksi kesti vaan viikon,mutta tosissaan vahvat annokset..huono-olo ja hirveä maku suussa koko ajan. toiv.minulta onnistui häätö tuolla yhdellä kertaa...jouluk.kontorolli...ennen lääkekuuria tuntui ettei mitään oik.voinut syödä kun maha koko ajan kipeä. toisaalta jos vatsa pääs ihan tyhjäksi niin se vasta kipua aiheuttikin...

Itselläni kyllä maistuivat mitä happamimmat, kun oli vielä helikobakteeri. Erityiseti kun vatsa oli tyhjä, oli saatava syötävää vaikka keskellä yötä. Hoitokuuri auttoi ja samalla loppuivat nenä-, kurkkulimakalvojen tulehdukset, yskät, äänen käheydet ja poltteet. Mielestäni kannattaisi tutkia jos on lähipiirissä ollut ko.bakteeria ja ylävatsakipujen yhteydessä aina.

no raskaana joo sitä hevoskuuria ei voi syödä, kokeilemalla löytyy ne mitä vatsa kestää, riisi ja miedosti maustettu kana voi sopia, sosekeitot tms. vaalea leipä ilman suuria kuitumääriä,,, yritähän kestää..

Alkuperäinen kirjoittaja Juurina:
Itselläni kyllä maistuivat mitä happamimmat, kun oli vielä helikobakteeri. Erityiseti kun vatsa oli tyhjä, oli saatava syötävää vaikka keskellä yötä. Hoitokuuri auttoi ja samalla loppuivat nenä-, kurkkulimakalvojen tulehdukset, yskät, äänen käheydet ja poltteet. Mielestäni kannattaisi tutkia jos on lähipiirissä ollut ko.bakteeria ja ylävatsakipujen yhteydessä aina.

TOSI HELPON TUNTUINEN KUURI , KAKSI PÄIVÄÄ VIELÄ JÄLJELLÄ EIKÄ AINAKAAN VIELÄ MITÄÄN OIREITA KUURISTA

MUTTA AUTTAAKO SE OIKEASTI MYÖS LIMAKALVOTULEHDUKSIIN JOS AUTTAA OLEN TODELLA TYYTYVÄINEN KOSKA NYT ON TUOTA TUKKOISUTTA OLLUT VUOSIKYMMENIÄ

Alkuperäinen kirjoittaja ALLU:
Alkuperäinen kirjoittaja Juurina:

TOSI HELPON TUNTUINEN KUURI , KAKSI PÄIVÄÄ VIELÄ JÄLJELLÄ EIKÄ AINAKAAN VIELÄ MITÄÄN OIREITA KUURISTA

MUTTA AUTTAAKO SE OIKEASTI MYÖS LIMAKALVOTULEHDUKSIIN JOS AUTTAA OLEN TODELLA TYYTYVÄINEN KOSKA NYT ON TUOTA TUKKOISUTTA OLLUT VUOSIKYMMENIÄ

Niin onko jollakulla tietoa kauanko kestää, että tulehdus poistuu täydellisesti kuurin jälkeen kun heliko on poistunut ?

Mulla todettiin helikobakteeri viime kesänä kun pitkään jatkuneen vatsakivun ja pahoinvoinnin jälkeen viimein tajusin mennä lääkäriin. Tosin oireet helpottivat välillä, mutta muuttuivat sitten ympärivuorokautisiksi ja siksi meninkin lääkäriin. Ensimmäinen viikon häätökuuri ei tepsinyt ja jouduin syömään vielä toisen kuurin. Olo oli tosi huono välillä, mutta se kai kuuluikin asiaan, pahoinvointi kuuluu lääkkeen sivuvaikutuksiin. Kuurien jälkeen oireet jatkuivat ja mulle tehtiin gastroskopia. Löytyi krooninen gastriitti, johon käytän jatkuvaa lääkitystä ja pärjään sen kanssa. Eli heliko oli ehtinyt tehdä vatsalaukussa jo tuhojaan. Ymmärsin kyllä niin, että kun heliko on saatu nitistettyä, niin ei ole enää pelkoa esim. vatsahaavan syntymisestä. Mutta paraneeko vatsalaukku kroonisesta gastriitista, sitä en tiedä. TK-lääkäri sanoi, että joudut syömään lääkettä loppuikäsi, mutta toinen lääkäri sanoi, että saattaa parantua. Onko kellään kokemuksia?

että onko kellään kokemuksia kroonisesta gastriitista ja raskaudesta? Oletko käyttänyt lääkkeitä (esim. Nexium, Antepsin) raskauden aikana ja paheniko gastriitin oireet?

hui..miten kamala tuo haatö sitten on..mä kävin juts tänään helikokokeissa ja oottelen tuloksia..oireina ovat vatsakivut..vatsanpolttelu,turvotus ja pahoinvoiti

minulla todettiin heli.... kyl muuten oli hirvee tuska ylävatsalla en pystynyt syömään juuri mitään ja se pahoin vointi oli kauheee hirvee turvotti aina ja närästi sit mänin liäkärriin kuukauden podin vatsa kipuu ja näit kertomiani vaivoi .. sain kuurin nyt se on sit ohitse pystyn syömään juomaan mitä vuan kuuri oli mulle tosi rankka mut kestin sen kuin mies nielin tabuii viikon nyt elämäni hymyileeee

Eihän se helikobakteeri käsittääkseni minnekään poistu, meissä kaikissa se on, se vaan ei ole kaikilla aktiivinen
Mä inhosin sitä lääkekuuria, pari päivää sain ihan hyvin ne lääkkeet alas, mutta sitten alkoi tökkiä ja pillerit vaan pyöri suussa, eikä meinannut mennä millään alas ja en tajunnut syödä maitohappoja ja sain kamalan hiivatulehduksen.

Apua, kuulostaapa ikävältä. Tänään juuri hain kuurin ja apteekissa kyllä varoittivat sivuoireista. Aamulla sitten aloitan popsimaan ensimmäistä viikon kuuriani. Luettuani viestejänne toivon todellakin että kuuri tepsii kerrasta. Minulla löydettiin gastroskopialla heliko ja vatsan tulehdustila :o( Toivotaan nyt että "viiltelyt" ylävatsassa ja iltapäivän sekä illan rupsuttelut ja vatsanturvotus jäävät historiaan. (hih, ja hiivareseptin lääkäri kirjoitti jo valmiiksi)

Ilmeiseti pitkään ollut helikobakteeri infektio oireili koko ylävartaloon, närästys, turvotus vatsassa, ylärintakivut välillä happivajetta, niskan juuri kipua, olkavarsi kipua, silmissä valonarkuutta, väsymystä, voimattomuutta. Nyt vuorokauden nauttittu täsmä yhdistelmälääkettä on vatsa parempi mutta vielä ylävartalo ja hengitys arkuutta. Mielestäni lääkkeillä nopea vaikutus.

[QUOTE="mari";22975134]Hei!
Onko teillä kokemusta Helipak T häädöstä, aiheuttiko se mitä sivu vaikutuksia?[/QUOTE]

Olen syönyt Helipak A, Helipak K, häätö ei onnisttu:-( Helipak T kuulema vahvin niistä. Vatsa tähystysyhteydessa lääkäri voi otta koepala ja katso mitä lääke vakutta sun bakterri. Suosittele tehdä sitä ennen kuin syöt helipak T

Itsellä juuri ohi onnistunut häätöhoito, joka ei ollut ollenkaan hankala. Vähän vain antibiootit väsytti enemmän. Hoidon aikana söin vain kevyttä ja helposti sulavaa ruokaa: jogurtteja, keittoja, perunamuusia, pinaattilettuja, mehua, teetä, hedelminä vain banaania. Kaupasta löysin pienen jogurttijuoman, joka sopii häätökuurin yhteyteen, niitä pari päivässä. Pois jätin kahvin, ruisleivän ja liharuoat. Aamuin illoin nappi maitohappobakteeria (itsellä Phiophilus Strong), jotta mahaan saatiin häädettävän huonon bakteerin tilalle hyvää bakteeria. Onhan se vatsalle vallankumous, jos on koko elämän ajan elänyt helikobakteereiden kanssa ja sitten porukka ajetaan pois. Muutama viikko kuurin jälkeen vatsa on tasapainottunut niin, että voi syödä mitä vain. Tänään sain tulokset, että häätö oli onnistunut kerralla.

Söin viikon ajan Helipak K antibiootit ja lopetin jo maanantaina kuurin eikä ole tullut yhtään parempaa oloa.Ripulia koko ajan ja pahoinvointia en pysty tehdä mitään. makoilen vaan sängyssä kun ei ole voimia. Milloin se hyvä olo tulee tietääkö kukaan onko kellään ollut tälläistä? Auttakaaa pliis mitä mun pitäisi syödä tai juoda että tulisi hyvä olo? ps. noi pahoinvointilääkkeet (primperan ) ei auta yhtään.

Mulla todettiin 2 kk jälkeen ekasta lääkärinkäynnistä heliko ja kauhean pitkään mielestäni pitkittivät asiaa ja nyl on kolmas päivä jo ohi. Oireina tähän mennessä ollut väsymystä, pahoinvointia, ripulia, paha maku suussa kahen tunnin päästä ab ottamisen jälkeen ja kestää useita tunteja ja aivan järkyttävä närästys, päänsärkyä, mahankipuja. On maitohappobakteereita popsittu. Onko se oikeasti näin rankka kuuri? Luin jostain että saattaa olla allergia antibiooteille. Oon 22- vuotias pienikokoinen ( 47kg) nainen. Vaikuttaako tuo koko. Pahinta tässä on se että tyylii puolet haittavaikutuksista on yhtä aikaa. Yleisimmät kova närästys,paha maku suussa,mahakivit ja pahoinvointi. Pitäisikö mum soittaa terveyskeskukseen vai pitääkö vaan sinnitellä loppuun saakka. Unohtui mainita että.tosiaan helipak k kuuri siis meneillään ja kuukausi sitten kun lääkärit.ri tienny mikä.muavaivaa niin.määräsi zoltia.yks päivässäkahen viikon ajan ja.silloinki oli.kauhee olo muttei läheskää.näi paska.

Apua, kuulostaapa ikävältä. Tänään juuri hain kuurin ja apteekissa kyllä varoittivat sivuoireista. Aamulla sitten aloitan popsimaan ensimmäistä viikon kuuriani. Luettuani viestejänne toivon todellakin että kuuri tepsii kerrasta. Minulla löydettiin gastroskopialla heliko ja vatsan tulehdustila :o( Toivotaan nyt että "viiltelyt" ylävatsassa ja iltapäivän sekä illan rupsuttelut ja vatsanturvotus jäävät historiaan. (hih, ja hiivareseptin lääkäri kirjoitti jo valmiiksi)

Yhteistyössä