Hel..tti! Mulla alkaa mennä hermot!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tähän hiivatin tuppukylään!! Tai siis ei varsinaisesti kylään, vaan näihin tyhmiin ihmisiin joita täällä asuu! Kunnassa nyt kaksi toimivaa koulua, eikä suostuttu vielä kuntaliitokseen. Nyt täällä osalla ihmisistä kauhea hinku liittyä lähikaupunkiin! Ja osa olisi valmiita viemään lapsensa ESIKOULUUNKIN kaupunkiin, kunhan vaan saadaan kuntaliitos!!

Siis ei hemmetti! 25km, kamalaa tietä, joka päivä, EDES TAKAISIN vaikka kunnalla on koulu! Siis en tajua! Ja ellei kuntaliitosta synny (minkään lähikaupungin kanssa) säilyy ainakin toinen koulu kunnassa, pakkohan on säilyä!

*pihisee ja puhkuu raivon vallassa*

Sorry, muille ihan turhanpäivästä tietoa, mutta mua ottaa päähän suunnattomasti!!! Mulla kuitenkin kaksi vielä menossa esikouluun ja yksi on ala-asteella. Vanhin käykin koulua (ylä astetta ) naapuri kaupungissa, mutta seiskasta eteenpäin asia on eri kun esikoululaisella!!!

Juu, noi liitokset on vähän.. :/ Jokku tykkää jokkut ei. Mekin liitytään kai ens vuoden alusta lähikaupunkiin. Ei siinä muuten mitään, mut täältä meijän kylältä loppuu varmasti kans kaikki toiminta. Neuvola, uimahalli, kauppa. Nyt kun kaikki on kävelymatkan päässä, kohta väliä on 15km..Eihän se paljoo ole, mut silti. :|

Alkuperäinen kirjoittaja Melukylän Mutsi:
Juu, noi liitokset on vähän.. :/ Jokku tykkää jokkut ei. Mekin liitytään kai ens vuoden alusta lähikaupunkiin. Ei siinä muuten mitään, mut täältä meijän kylältä loppuu varmasti kans kaikki toiminta. Neuvola, uimahalli, kauppa. Nyt kun kaikki on kävelymatkan päässä, kohta väliä on 15km..Eihän se paljoo ole, mut silti. :|

Miten teillä koulujen kanssa käy? Täältä ollaan nyt jo, ns. säästösyistä lopetetu jo vaikka mitä (vaikka ei täällä juur mitään ole koskaan ollutkaan...) esim. apteekki joka kyllä nyt toimii pankin yhteydessä, vanhusten "nypläys" yms. piirit, lasten kansalaisopisto touhut jne. Kovasti yritettiin ajaa kirjastokin alas:/
Tontteja kunnalla ei mukamas ole tarjolla, jos joku vaikka haluis tänne muuttaa... Kaikki kunnan rantasaunat yms. on laitettu myyntiin... Nii joo ja neuvola yritettiin lopettaa myös. Meiltä joka kaupunkiin se 25-30km, hienoa lähteä vartin hammastarkastukseen, näin esimerkkinä:/

Höh. Maalla on mukavaa :/ . Siis on ihan oikeasti mun mielestä, mutta nuo on sellaisia varjopuolia mitä mulle ei ihan ekana tule mieleen kun ajattelen idyllistä elämää jossain pienessä kylässä.
Kaiken pitää vaan nykyään olla niin tuottoisaa ja kannattavaa... :|

Meillä ei ole kuntaliitoksesta ollut puhetta, mutta veisin kyllä pojan 20km päähän lähikaupunkiin eskariin jo ensi syksynä mikäli se tiettyyn eskariin pääsy olisi siitä kiinni :ashamed:

Kun maalla on mukavaa, omaa erityisopetusta ei tarvita kun ne lapset ehkä mahtuvat lähikaupungin jo tupaten täynnä olevaan erityisoppilaille tarkoitettuun kouluun..
Nyt jaetaan eskaripaikat ja me saamme vasta keväällä päätöksen pojan oppivelvollisuusajan kestosta |O

Yhteistyössä